Wie ook binnen een jaar weer zwanger van de 2e?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kalush, 2 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. May

May Lid

21 feb 2007
    24
    0
    0
    Gelderland
    Wij zijn toen ons zoontje 9 maanden was weer zwanger geraakt. Zit straks dus 18 mnd tussen.

Zwangerschap is nu wel zwaarder vind ik, want je kunt minder rust pakken dan toen je nog geen kinderen had.

Ik denk ook dat het straks aanpoten wordt, maar ik hoop dat onze kinderen het straks goed met elkaar kunnen vinden (wat ongeacht het leeftijdsverschil afwachten is natuurlijk).

Tegen de bevalling zie ik niet op, al sta ik er sinds een week wel vaker bij stil. Het komt nu wel weer dichtbij. Blijft spannend, ook bij een 2e.

2. marlin

marlin Lid

2 jun 2007
    62
    0
    0
    verkoopster
    wij wilden ook graag een broertje of zusje voor sophie( 10maand), maar afgelopen zaterdag heb ik met 8,5 week een miskraam gehad. je leest wel vaker dat je na een miskraam iets vruchtbaarder bent, dus we hopen dat ik snel weer zwanger ben.
    groetjes marlin

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wij wilden ook heel snel voor de 2e gaan. En hebben na Ewout zijn geboorte niets meer gebruikt. Ik gaf BV en ging afbouwen toen hij 7 mnd was. En toen raakte ik zwanger! Dus meteen de 1e ronde, want ik ben maar 1x ongi geweest toen ik aan het afbouwen was ;)

4. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    hey mijn kinderen verschillen maar 11maand en 2 weken. dus het was na mijn 1ste direkt weer raak. spijtig genoeg kon de vader het niet aan en heeft hij me verlaten. nu komen we wel samen voor de kinderen op dus is er toch iets positief van gekomen. ik heb nu al 6 j aan goede en lieve vriend en ik gebruik al 5j niets van voorbehoed middel en geraak maar ni meer zwanger terwijl er niets mis is met mijn ventje.

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    wij gaan nu ook weer proberen zwanger te worden. Ben twee dagen terug gestopt met de pil.. dus kan nog wel even duren.

6. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Mijn dochtertje is 14 maanden en in november dient de volgende spruit zich aan als alles goed gaat. En dat terwijl m'n dochtertje nog steeds borstvoeding krijgt.

Mede daardoor ervaar ik deze zwangerschap tot nu toe wel als zwaar. Ik heb me de afgelopen maanden erg moe en lamlendig gevoeld. Ik zag daardoor vooral heel veel beren op de weg. Ik kon nauwelijks genieten van m'n zwangerschap terwijl die wel heel erg gewenst is. Nu begin ik me gelukkig wat beter te voelen en zie ik het allemaal wat rooskleuriger in.

7. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi Allemaal,

Wij zijn er vanmiddag achter gekomen dat we weer zwanger zijn, niet helemaal gepland maar we hadden er al wel over na gedacht... Onze dochter is nu 7 mnd. We hebben het maar 2 x onveilig gedaan zeg maar :( Terwijl het bij de eerste wel 5 maanden duurde voor dat het raak was...
    Moet er nog aan wennen, heel onrealistische nog maar dat komt nog wel, we gaan het zo aan mijn ouders vertellen...
    We zijn wel heel blij, al moeten we natuurlijk nog afwachten of het goed zal gaan..
    Mis ook wel de spanning die je ervoor kan hebben om zwanger te worden...

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik snap precies wat je bedoeld, het is niet ongewenst maar onverwacht. Je hebt je er niet opin gesteld..
    Ook wat betreft de spanning om zwanger te worden, dat is nu helemaal an je voorbij gegaan, terwijl dat denk ik toch wel noodzakelijk is om je op een evt. zwangerschap voor te bereiden, nu ben je zomaar zwanger.
    Maar ach komt ook wel weer goed, ik ben er nu al redelijk aan gewent al zie ik nog steeds veel apen en beren.. maar dat zul je houden denk ik..

Groetjes, en gefeliciteerd natuurlijk..

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    wij zijn nu ook bezig voor een 2e. Je weet niet hoe lang het gaat duren en we willen niet zoveel leeftijdsverschil tussen de 2 kindjes. Denk soms ook wel eens hoe het dan zal zijn als de oudste net wel of nog niet kan lopen etc. Maar het zal wel goedkomen. Mensen die een tweeling hebben, hebben het eigenlijk vanaf de geboorte al heel druk.

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik hoop voor je dat het gaat lukken, vreemd eigenlijk sommige schrikken hun een ongeluk als ze onverwacht zo snel weer zwanger zijn en sommige zijn er echt bewust mee bezig.

Groetjes Kalush

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ha Nynke....betrapt.....maar wij doen ook mee.....

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn is nu 6 maanden en sinds 29 maart ben ik niet meer ongesteld geworden. Wel een aantal testen van sensitest gedaan, maar deze steeds na 1 minuut weggegooid, omdat er maar 1 streep verscheen...ben nogal ongeduldig. Vandaag toch maar een keer wat langer gewacht en eerst verscheen er maar 1 streepje en na 5 minuten toch duidelijk een 2e streep.Ook de digitale clearblue zegt duidelijk: zwanger. Ik weet niet precies hoever ik ben, maar als ik uitga van 29 maart laatste ongesteldheid, dan ben ik nu bijna 11 weken zwanger en zal er ongeveer 13 maanden leeftijdsverschil tussen de kids zitten. Wij hebben er wel bewust voor gekozen voor 2 kinderen op korte termijn, maar ja, dan moet het ook maar lukken. Nu is Lynn een heel gemakkelijke baby die veel slaapt en zich goed zelf bezig houdt, dus dat komt helemaal goed.

13. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Gefeliciteerd bianca, super jo, ik denk dat mijn dochter ook iets van 14 maanden zal zijn bij de komst van deze kruimel als het goed gaat, ben nog niet helemaal zeker of ik 5 weken onderweg ben, de vorrige menstr. was 3 weken te laat! en nu komt hij niet meer.. :)

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt was 3 mnd toen ik zwanger werd van Jørre. 1x gevreen zonder condoom. Niet echt gepland, maar wel gewenst. We wilde allebei graag 2 kids. En ze schelen nu 1 jaar en 3 weken. De zwangerschap vond ik bij Jørre lichamelijk zwaarder omdat ook Britt nog rondkruipt en ze veel gedragen moest worden.
    Ook nu is het flink aanpoten. Maar het lijkt me voor hun en voor ons heerlijk dat ze maar zo weinig schelen.
    Ach, tis ff zwaar nu ... maar wel genieten

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Schrok je niet heel erg toen je erachter kwam dat je weer zwanger was?
    Ik schrok me helemaal het leblazarus.. :confused:
    En het wil nog niet echt tot me doordringen dat ik zwanger ben, bij Eliza dacht ik er constant aan, en nu moet ik er echt om denken om niet even een lekker drankje te pakken, soms moet mijn man het tegen me zeggen van: Zou je dat nou wel doen?

Het besef zal binnekort wel komen als ik mijn zwangerschapskleding weer uit de kast moet halen maar toch..

Groetjes Kalush

16. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja ik schrok me rot.
    Geloofde het ook niet echt hoor in het begin.
    Moest er ook echt om denken met alles.
    Maar meid, probeer lekker te genieten.
    Deze zwangerschap gaat nl zo snel, voor je het weet ben je weer bevallen

17. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wij willen ook snel voor een tweede ;)
    Hebben alleen hulp nodig (1e was IUI zwangerschap). Gaan dus rond december voor een tweede :)

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Thx, jij ook gefeliciteerd. Spannend he :)

Deel Deze Pagina