Haha thanks Elba ik hoop dat het werkt ... en graag gedaan! Fijn dat het nu eindelijk gaat gebeuren ! Wel jammer dat je niet lekker bent... Doe lekker rustig aan, verwen jezelf een beetje en daarmee je ei . Opdat deze bevruchten mag en zich vermenigvuldigen mag tot een heus kindje! Wel spannend hoor je eerste IUI! Zet 'm op he!
@Lauwra & Pien, thnx Jaah ben benieuwd woensdag moeten we ons weer melden. Pff hoef gelukkig maar 1 keer in de maand een souit te zetten. En natuurlijk benieuwd hoe en wat er gaat gebeuren bij IUI. Heb zo wel me idee erbij, maar wanneer moet het potje van manlief ingeleverd worden enz. Begin het toch wel langzaam spannend te vinden In een positieve zin best wel, gek he?! Tenminste van de ene kant vond ik het wel een tegenvaller, maar als het toch eenmaal moet, waarom niet met goede moed Nu nog ongesteld worden haha, des te eerder des te sneller we kunnen beginnen. @Elba. Spannend! Hopelijk blijft het bij 1 keer IUI En veel beterschap, hopelijk blijft het bij een licht griepje, en ben je morgen weer fit
Of lekker niet ongesteld worden Renee!! Krijg jij ook hormonen? 1x per maand, pregnyl ofzo? Succes he!
Ik ga er niet vanuit dat het raak is, aangezien het zuurgehalte nog steeds te laag was en de sqmenlevingstest negatief. Moet inderdaad pregnyl 1 keer spuit. 2 dagen voor de iui
Elba: maar maakt dat dan nog uit bij IUI, dat je zuurgraad niet goed is? Of zit die verkeerde zuurgraad ook in je baarmoeder? Heel veel succes morgen!! Zal voor je duimen! Enne: beterschap! Mijn verkoudheidje duurde maar amper 3 dagen. Veel fruit veel slapen veel drinken Renee: jij ook heel veel succes morgen! Je eerste stap naar de IUI en wie weet wat nog meer... Morgen en donderdag zal ik hier niet zijn vanweg werken, verjaardag en een personeelsuitje. Leuke dingen die voor afleiding zorgen in t aftellen naar dinsdag
@Elba en Renee, veel succes morgen! @Pien, succes met het wachten @Lauwra, veel plezier met alle dingen die voor de afleiding zorgen! @allemaal, ik heb me aangemeld voor Moeders voor Moeders. Volgende week dinsdag intake en vanaf 2 juli mag ik voor iedereen die het zo hard nodig heeft gaan plassen!
Renee: hoe zit dat: je bent 4 dagen overtijd... Nog geen ongi? Geen gekke kwaaltjes misschien? Misschien toch een klein wondertje??
@S, super dat je je hebt aangemeld!!!! Hier zijn de flessen ook al weer 2 x opgehaald (en heb ze de eerste keer zelf weggebracht). @Renee, hoe zit het met je banner?!! En anders heel veel succes! @Elba, succes! @All, morgen weer een echo. Manlief gaat deze keer niet mee. Ben benieuwd hoe groot onze uk morgen is!
Nope nog steeds niet ongi, maar ga er vanuit dat het ook gaat gebeuren.. Borsten zijn wel gevoelig, meer richting spierpijn zegma.. Maar voor de rest geen rare dingen. Maar ga er niet van dat het raak ik Aangezien alle testen negatief waren in het z'huis. Nu net terug van introductie van iui en spuitinstructie, viel wel mee qua spuit zetten.. Denk dat dat wel gaat lukken.. Pff alleen weer veels te veel informatie gekregen, het liefst ging ik even 5 min janken erna haha. Mss wel van de spanning enzo.. Mja sommige dingen wilde ik eigenlijk niet horen, als iui geen oplossing is, moet ik naar Genk of Maastricht voor IVF, want dat wordt blijkbaar niet gedaan bij ons in het ziekenhuis, nou leuk om dat nu pas te horen. Ik weet dat ik niet te snel van stapel moet lopen maar ik heb al meteen scenario's in mn hoofd.. Ik zie het al weer helemaal gebeuren, dat wanneer we daar naar toe moeten gaan, dat weer alle onderzoeken opnieuw kunnen beginnen.. Dat geluk zullen we dan ook nog wel hebben :/ Pff maar zoals ik zei loop weer te hard van stapel eerst maar even IUI afwachten, en hopen dat dat de uitkomst voor ons is.. Denk dat alle info vandaag een beetje teveel van het goede was.. @Missq, veel plezier bij de echo morgen!
Even een stomme vraag maar wat wordt nou vergoed door de verzekering ? ik had gehoordt dat 3x ivf vergoeding inzit en daarna niet meer maar wat als je nou eerst bijvoorbeeld IUI zou doen en daarna ivf zit dat ook in je zorgverzekering pakket?
Zowat ik eruit begrijp bij CZ, wordt IUI gewoon vergoed, en 3 keer IVF. Mja dat is dit jaar, geen idee hoe het komend jaar gaat worden.. En niet alle medicijnen worden vergoed, zo moest ik bijvoorbeeld het spoelen zelf betalen, was in totaal iets van 15 euro. De spuiten die ik moet gebruiken voor Pregnyl te spuiten moest ik zelf betalen, maar dat was maar iets van 0,40 cent. En nu kreeg ik vandaag te horen, dat wanneer er geen Pregnyl op voorraad is (dit gebeurd meestal 2 tot 3 keer per jaar) dan hadden ze nog een alternatief voor me, maar daar moest ik zelf even 38 euro voor neerleggen.. Mja zover is het nog niet.. Heb voor deze maand Pregnyl.
Okeej dat valt dan nog wel mee!! is wel fijn om te weten natuurlijk maar goed ook al was het 1000 euro gekost ik heb het er wel voor over ik had trouwens ook gelezen dat IUI bijna net zoveel kans geeft als op de natuurlijke manier ?? Klopt dat of is dat een fabeltje Succes ermee en hopelijk ben je snel zwanger
Je kunt inderdaad geen % hangen aan slagingskans bij iui. Maar denk dat wij meer kans hebben bij iui dan de normale manier, aangezien ik vijandig baarmoederhalaalijm heb en bij iui komen de zaadcellen niet in aanraking met het slijm, dat wordt dan over geslagen.
Okeej vandaar!! ik weet nog niet wat wij gaan krijgen of gaan doen!! bij mij is alles goed alleen bij manlief zijn de hoeveelheid zaadjes wat minder maar de kwaliteit enzo is goed!! dus ik heb geen idee
Ben benieuwd wat ze bij gaan doen Hoop dat ze met een goede behandeling gaan komen. Zojuist even foldertje erbij gepakt wat we gekregen hadden, en opzich in ons geval hebben we een verhoogde kans met iui Wat was de hoeveelheid van je partner? Wat ik begrijp uit het foldertje, is dat wanneer je het aantal zaadcellen onder de 1 miljoen is, dat het meestal niet doorgaat. Mja dat staat hier in het foldertje, voor het zelfde geldt zou het voor jullie wel werken aangezien de kwaliteit wel weer goed is
Dan kom je vast in aanmerking voor IUI Gesina. Slagingskans van IUI is inderdaad niet echt hoger dan bij een normale zwangerschapskans. Maar hangt af van waarom je IUI krijgt. Zoals bij Renee kan het misschien wel heel goed uitpakken, omdat in principe alles goed is, alleen het slijm is vijandig en daar komt het zaad uit zichzelf vrijwel niet doorheen. Dus dat los je met IUI goed op. Als je dan voor de rest goed vruchtbaar bent dan kan het snel gaan. Maar het hoeft niet natuurlijk... Bij ons heeft IUI statistisch gezien nog niet zoveel nut, omdat ze bij ons geen reden hebben gevonden waarom het niet lukt. Maar ja bij mij hebben ze dan weer nooit het slijmvlies gecheckt... dat blijft raar dat het ene ziekenhuis daar wel en het andere niet in gelooft. Op die manier moeten wij erg lang wachten voor dat ze op behandelen over gaan. Wie wet heb ik het ook wel, maar dat testen ze niet. Uiteindelijk krijg je dan toch wel IUI... En het is al zeker: volgend jaar ook nog steeds 3 x ivf vergoed . Renee: nou ik zou de hoop voor deze ronde ook nog even niet opgeven meid... Hoe lang kijk je het nog aan denk je? Kan me voorstellen dat je even overdonderd bent door al die informatie. Maar niet overhaasten met je gedachtes he. Eerst deze ronde afwachten, dan IUI doen en dan pas na zoveel rondes IUI denken wat daarna komt. Makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik . Knuffel!
Hey meiden, wat hebben jullie veel geschreven zeg, gezellig! @Vergoeding, IVF wordt volgend jaar gelukkig nog steeds 3 keer vergoed. Het enige verschil is dat er de eerste 2 pogingen nog maar 1 mag worden teruggeplaatst om het aantal meerling- en dus risicozwangerschappen terug te dringen. De laatste keer mag dan wel weer 2. Ons hebben ze dat nu ook al afgeraden... De laatste IVF was bij ons ook de pregnyl op. Er waren alleen nog ampullen met 1500 en ik moest 3x 5000 hebben. Nu werd de 5000 wel vergoed maar de 1500 niet dus moest ik ook zelf betalen. Echt belachelijk, het is toch dezelfde behandeling? Maar goed, beetje lastig om dan te zeggen, sorry, doe ik niet hihi. @Renee, pfff wat duurt dat wachten dan lang he?! Gelukkig vielen de prikinstructies mee. Je went er snel aan hoor! En laat je soms gewoon even gaan, het is allemaal niet niks hoor waar we doorheen moeten. @MissQ, succes morgen. Toch wel weer spannend denk ik. Ik ga duimen dat het kindje goed gegroeid is. Wil je deze keer weten wat het wordt? @Pien, ja vreemd he dat er zo veel verschillen zijn in de ziekenhuizen. Bij mij hebben ze het ook gecontroleerd en in eerste instantie had ik ook vijandig slijm en daarna hebben ze het er nooit meer over gehad en als ik ernaar vroeg, was het niet belangrijk. Ook lastig dus...
@S, hoe is het met de kleine? @Elba, hoe is de inseminatie gegaan? Voel je je weer wat beter? Ik ga hard duimen voor een plakbeeb... @All, hier eigenlijk weinig nieuws. Moest vandaag voor mijn knie naar het z'huis en ze denken dat er iets met mijn meniscus of kraakbeen. Krijg 2 juli een MRI en dan 1-8 de uitslag. Leuk hoor die vakanties in de ziekenhuizen... Verder duurt het errug lang tot ik eindelijk weer mag beginnen met spuiten. Ik heb nu echt zoiets van kom maar op! Nog ff geduld... Dan genieten we nog maar even van een wijntje op het terras