Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @Pien en sun, thnx voor de peptalk :) Ik moet het allemaal per maand nemen.. Was weer te snel vooruit aan het gaan. Zie het gelukkig weer wat beter nu haha :)

Mja wel of niet testen.. Ik weet het niet haha, ik heb nog wel eentje hier. Mja denk dat het niets gaat worden. Mss nog een dagje of twee wachten..

@Sun, stom met die pregnyl he? Verpleegkundige had me dat vanmorgen uitgelegd hoe het bij ons zit. Ik moet gewoon ampullen gebruiken, en als alternatief heb je ook soort van prikstiften. Maar wanneer je ook hormonen gebruikt van het zelfde merk/fabrikant, krijg je die alternatief wel vergoed, maar wanneer je alleen het alternatief nodig hebt en de rest van de hormonen niet, kan je ze zelf gaan betalen..
    Vond het maar een raar verhaal.. Maakte me best "pissig" om het netjes te zeggen. Als het moet zal ik ook geen nee zeggen haha, maar vond het nogal krom..

2. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    @medicijnen vergoeden: het klinkt allemaal heel raar. Zeker bij medicijnen die zo schaars zijn verwacht je toch wel dat alternatieven vergoed worden. Al dat soort vervelende dingen leiden zo af kan ik me voorstellen en veroorzaken weer negatieve gevoelens. Ik begrijp dat ze niet eindeloos behandelingen kunnen vergoeden maar ik vind dat als ze het wel vergoeden ze het goed moeten doen. En... ik vind dat we dat systeem moeten kunnen begrijpen en nu.. ik snap er geen snars van. Lekker transparant.

zo... nu even de positieve vibes voor de echo van MissQ, het zonnetje op het terrasje voor Sun, hopelijk een mooie test voor Renee en gewoon succes met de hele mmm.

Met mijn buik lijkt nog alles goed, ik word wat rustiger, ben gestopt met tempen en testen (deed ik nog iedere dag). Ik probeer nu gewoon rustig af te wachten tot de echo wat gewoon nog 3 weken en 2 dagen duurt...heel lang... en voor die tijd nog intake vk, intake mvm vakantie voorbereiden.. oja... ook nog werken ;)

3. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Top S, dat je rustig aan doet en in vertrouwen afwacht!

He Renee, goed gedaan hoor in het ziekenhuis het is ook niet niks allemaal. Ga je volgende ronde beginnen? Dan lopen we bijna gelijk. Volgens mij zijn de kansen van IUI vergeleken met normaal zwanger worden gelijk. Maar wat wij doen is al lang nietmeer normaal hoor als je zolang bezig bent dus dan zijn de IUI kansen weer groter. Hoeveel tijd ben jij al bezig?
    Jee naar genk of maastricht. Waar woon je is dat ver. Ons ziekenhuis doet ook geen ivf, dan krijg je transport ivf. Maar ik weet niet of ik dat wel wil, daarvan zijn de kansen lager geloof ik. Dan zou ik naar groningen of zwolle moeten. Ook een uur rijden. Ik heb trouwens ook ampullen en die van pregnyl verpulverde gewoon, the basterd! Dat was zo'n rot ampul. Was je man mee met de instructie? Zou hij het eventueel ook kunnen?

Nou we zijn dus in het ziekenhuis geweest. Beetje vreemd dat wel. Uiteindelijk heeft mijn man daar geproduceert. Ik vind het best. Hij moet het lekker zelf weten en z'n zaad was goed Genoeg en ook bewegelijk genoeg dus dat was heel fijn. Nou toen dus 1.5 uur gewacht. (zit je daar maar een beetje) en toen inbrengen. En mijn bmm zat wat verscholen dus die opzoeken was niet zo'n fijn klusje. Ik ben zo wie so niet zo van die eende bek. Wat een verschrikkelijk ding is dat. Ze zeggen het doet geen pijn. Mooi niet, ik vond t pijnlijk. Maar tis voor een goed doel. Sexen is toch makkelijker maar ja als dat niks opleverd. Nou even liggen en klaar. De accupuncturist zegt dat ik rustig aan moet doen, dat dat beter is. Dus dan doe ik dat maar. Ik ben trouwens wel bang dat alles weggespoeld is. Want er kwam wel vocht uit mij maar ja dat zien we wel weer. Ik hoop het niet.
    Trouwens ik heb wel van die pregnyl borsten en ben wat moe, maar ja dat kan ook van de griep, einde schooljaar of stress komen.
    Willen jullie voor me duimen? en ook voor iedereen natuurlijk?

4. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @elba, er gaan komende ronde beginnen :) en mja zoals ik al zei is kans bij iui iets groter bij ons. Wanneer er bijvoorbeeld slecht zaad, slechte cyclus te weinig hormoon gehaltes/waardes dan is de kans natuurlijk iets kleiner. Ik zit nu zelf in het ziekenhuis in heerlen. Maastricht is ongeveer 40 min. Genk ook ongeveer. Mijn partner had meteen zoiets van als gaan we naar Genk. Maar dat zien we dan wel. :)
    Mijn partner was er gelukkig bij vandaag. Hij gaat ook de spuiten zetten. Haha durf het zelf gewoon niet. Maar opzich is het gewoon kwestie van vaker doen. Mja die 1 keer dat ik het moet doen mag hij het doen. Haha maar zo stom. Ik laat me uren tatoeëren, ik doe andere tatoeëren, Ow en mezelf heb ik ook al.getatoeëerd. dat doe ik zonder problemen/angst.. maar ook zodra ik bloed moet prikken ben ik ook altijd bloednerveus haha.

Haha de eendenbek vind ik ook altijd een kreng. Niet echt pijn maar een raar etsend trekkend.gevoel :( maar ik ga heel hard duimen dat dit je eerste en laatste iui is!

@s, Dankje :) spannend die tijd naar de echo toe! Hopelijk heb je een beetje afleiding komende weken :)

5. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
  6. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

@ pien Dank je wel voor de uitleg

@ Renee jij ook nog bedankt voor de uitleg :)

ben een stuk wijzer nu geworden !!

7. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    ook ik heb ben vanmorgen bij de huisarts geweest en ik ben doorgestuurd naar de gyn.

ik lees graag mee maar even een vraag hoe gaat een eerste afspraak?

8. hopeandfaith

bij mij was de 1e afspraak dat ik een inwendige echo kreeg en dat hij ging kijken hoe alles er uit zag!!

ik had toen die tijd ook een cyste dus vandaar dat ik snel bij de gynacoloog was!!

Ik moest ook bloedprikken gaan ze naar bepaalde waardes kijken !

en hij vraagt hoe lang je bezig bent enzo?

9. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    nou ik weet dat ik een afwijking aan mijn baarmoeder heb maar ze hebben daar nooit verder onderzoek naar gedaan. Weet alleen dat het een hartvormige baarmoeder is met 1 kant minder ontwikkeld. Dat heb ik begrepen toen mijn placenta niet eruit wilde bij de stuitbevalling van mijn zoon.

dus een inwendige echo als dat alles is pff gelukkig
    Die heb ik al genoeg gehad tijdens de zwangerschap.

10. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    oh sorry wij zijn sinds 2,5 jaar bezig! en 'jij?

11. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    Hoi Daisy :) Welkom, jammer dat je je bij ons moet aansluiten.
    Eerste onderzoek was bij ook inwendige echo om te kijken of alles er goed uitzag, en werden er uitstrijkjes gemaakt. Mijn partner moest potje inleveren om te kijken hoe de kwaliteit van het zaad was (gelukkig goed)
    Ik moest in de nieuwe cyclus bloedprikken, dacht de 3de dag, om de hormoon waardes te controleren, tevens ook controle op soa. hier was ook gelukkig alles goed. Eerste cyclus ronde in het ziekenhuis hebben ze cyclus gevolgd doormiddel van inwendige echo's, en moesten we een samenlevingstest doen. Indmiddels hebben we 3 keer een samenlevingstest gehad, alle 3 negatief. Ik heb vijandigslijm. Komende ronde gaan we beginnen met IUI :)

Wanneer heb je je eerste afspraak bij de gync?

12. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    Ow even terug komen op IUI en slagingskansen. Heb zojuist tweede foldertje gelezen wat we gister hebben meegekregen. Hier hadden ze wel % erbij staan.
    Wanneer je IUI ivm vijandigslijm, heb je 15 tot 20% meer kans om zwanger te raken. En wanneer je IUI doet ivm slecht zaad/slechte cyclus dan ligt dit rond de 10 tot 15%

Mja of men zich daar veel op moet gaan vastpinnen.. Ik zie het wel hoe het gaat lopen :)

13. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    He daisy welkom, Ik heb ook al een zoontje net als jij of heb jij een dochter. Succes he! Ja, jammer dat je hier moet aansluiten.

He renee, ben je toch niet zwanger 5 dagen overtijd? Ik duim voor je. Trouwens hoef jij maar 1 spuit te zetten? Pregnyl ofzo. Grappig hoor dat tatoeren voor jou zoiets anders is. Lijkt mij dan weer behoorlijk pijnlijk. Hoelang zijn jullie nu bezig?

14. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    Heb nog niks getest, mss dit weekend als ik nog niet ongi ben. Haha tatoeëren is iets pijnlijker. Maar pijnlijk is een groot woord. Het is opzich goed vol te houden. Maar het is qua gevoel niet te vergelijken.
    We zijn eigenlijk nog niet zo lang bezig. Vorig jaar september zijn we begonnen. Maar elke maand een teleurstelling.. dat hield ik niet lang vol. Wilde graag op een gegeven moment weten of het überhaupt wel ging lukken. Want mijn partner en ik hebben een leeftijdsverschil van 15 jaar, ja 15 jaar.. ;) dus ja het kon ook aan hem liggen.. maar dat was gelukkig niet het geval.

15. hopeandfaith

Okeej bedankt voor de uitleg we gaan het wel zien :)

16. hopeandfaith

haha ik bedoelde dat de gynacoloog dat ging vragen maar geeft niet ;)

wij zijn 1 jaar en 3 maanden bezig

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb het hartje gehoord vanmorgen!!!! Ukkie is gegroeid van 9.1mm naar 17.6mm!!! Over 2 weken een nieuwe afspraak.

@Sun, deze keer willen we het geslacht graag weten! Balen van je knie meis, heb je er veel last van?

@S, slim om te stoppen met tempen en testen, je maakt jezelf alleen maar gek.

@Daisy, helaas welkom hier.

18. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    beadnkt voor jullie welkomsgroet.

ik weet nog niet wanneer krijg in deze dagen post daarover.

Verder ben ik erg zenuwachtig voor het resultaat ik heb een zoontje en wil heel graag 1 of 2 kindjes meer. Maar ben heel bang dat dit niet meer mogelijk is en dat zou mij echt pijn doen. Herkennen jullie die gevoelens?

19. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek

20. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @Daisy, hoop dat je snel een afspraak hebt. En ja dat gevoel zullen we allemaal we hebben hé.

Deel Deze Pagina