Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Vind dat jullie er goed over nagedacht hebben en een mooie oplossing hebben gevonden. Fijn in elk geval dat jullie er samen goed over kunnen praten.
    Als je je eicellen bij een eventuele 2e en 3e poging laat invriezen, heb je toch als het goed is aardig wat kansen. Jammer dat je ervoor naar Groningen moet. Is er echt niets dichterbij waar ze ICSI doen? Ik weet niet waar je ergens woont, maar als Groningen 2 uur rijden is, is dan Zwolle of Leeuwarden dan niet dichterbij? Maar denk wel dat Groningen een goed ziekenhuis is, is wel het enige academische ziekenhuis in het noorden in elk geval. Spannende tijden breken aan, nog eventjes geduld voor de eerste echte poging. En die poging is dus in eigen cyclus. Dat is denk ik ook wel een geruststellende gedachte. Misschien dat de kans iets kleiner is dat het raak is, maar qua belasting voor jou is het een stuk fijner! Hoop dat het gewoon gelijk raak is :)!
    Bedankt voor de tip van het kruidvat. Ik kan daar ook nog wel eventjes gaan kijken dan. En anders heb ik zelf ook nog wel een ander plastic potje hier ergens in huis, ff uitkoken en klaar toch. Heb van die spuitjes met een catheter erbij op zelfinseminatie.nl gekocht. Lijkt me nog wel lastig om die goed in te brengen. Zou het eerst even willen oefenen voor dat we voor het echie gaan, maar ben dan eigenlijk al weer een spuitje 'kwijt'. Maar ja, tis misschien wel verstandig.
    Ben wel blij dat jij hier ervaring mee hebt en ik niet de enige ben die het op die manier eens proberen wil. Dus bedankt voor je tips :)!

Renee: ff peptalk: hou vol! Steek 'm niet op! :)

Sun: hoe ist bij jou? Zal wel even rustig zijn nu. Stilte voor de storm ;). Hoe is het met je knie?

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Trouwens, vanochtend ff bij de tandarts geweest. We hebben een nieuwe. Hij heeft foto's gemaakt en vroeg van te voren of ik zwanger ben of kan zijn... Ik wist dat het wel weer eens tijd werd voor foto's en ook dat je dan die vraag krijgt. Gelukkig zit ik nog net voor de eisprong dus hoefde ik ook niet te zeggen dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn. Dat gaat zo'n tandarts ff niets aan hoor ;). Kijk dat je zwanger bent kun je nog wel zeggen, maar dat je zegt van 'nou meneer de tandarts, we zijn het aan het proberen, en ik zou over 3 dagen ongesteld moeten worden, dus het is misschien wel mogelijk, maar aan de andere kant zijn we al bijna 3 jaar bezig dus de kans dat het nu dan toevallig wel raak is, lijkt me vrij klein, dus laten we het risico dan toch maar nemen?' Hihi, was misschien ook wel grappig geweest. Hoe zou hij gereageerd hebben? ;).
    O ja 2 gaatjes die gevuld moeten worden, in augustus mag ik weer terug :(.

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Pien:
    Brr de tandarts vind ik niks aan! K Ga nog liever naar de gyn:D Balen dat je 2 gaatjes hebt, moet je nog een keer;) Maar bij ons vragen ze nooit of je zwanger kan zijn met foto's maken. K Weet ook niet of een foto in je mond schadelijk kan zijn? Of is er misschien toch nog straling...
    Ik vind ook dat een tandarts er niets mee te maken heeft verder. En zoals jij het benoemd haha k denk dat de tandarts wel even raar staat te kijken:)
    Viel hij/zij verder mee? n nieuwe moet je altijd maar weer afwachten he...

Dat ICSI in eigen cyclus wordt alleen (nog) maar in Groningen gedaan. Ik begreep dat er wel een studie wordt gedaan op het moment maar dat de reslultaten pas eind 2013 er zijn. Die studie is geloof ik gericht op het terug dringen van het aantal meerlingen.
    De eerste IVF baby is trouwens ook via IVF in eigen cyclus verwekt. Deze methode is daarna alleen minder gebruikt gaan worden omdat je via de gestimuleerde IVF gewoon meer kans hebt per keer.
    Maar idd jammer dat het zo ver weg is. Maar we gaan nu ook niet zitten wachten tot dit ook dichterbij huis gedaan kan worden. Dat kan nog wel een paar jaar duren.

Als je verder vragen hebt over de zelfinseminatie hoor ik het wel hoor! Ik ben beniewd naar je eerste poging;)

4. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    Pff tandarts is ook niet mijn favoriet :$ Ben vorig jaar voor het eerst weer sinds 3 jaar geweest! Ja echt :( Daarvoor had ik ongeluk met de motor, toen ben ik een half jaar lang 2 keer per maand moeten gaan.. Voortanden waren meer vulling als wat anders. Toen ik me zelf ben gaan wonen ben ik niet meer gegaan, omdat ik er zo klaar mee was, en uiteindelijk ook wel bang ervoor was geworden. Vorig jaar begon een tand grijs te worden door het ongeluk (daarvoor zag je gelukkig niet dat de tanden een behoorlijke plak hadden gehad). Dus alle moet bij elkaar gepakt en 4 voortanden door kronen laten vervangen. Maar gelukkig was voor de rest alles goed aan het gebit :D Dat scheelde weer haha :p Binnenkort ook weer een afspraak maken.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Jeetje Renee kan me voorstellen dat je dan denkt 'heb die tandarts wel ff vaak genoeg gezien ;)'. Maar ik heb gelukkig geen problemen met de tandarts. Maakt me allemaal niet zoveel uit, alleen het voelt niet echt prettig natuurlijk...

ga zo ovulatietestje doen, gisteren leek ie al aardig positief, verwacht dat ie nu echt positief is, dus dan moeten we er vanavond maar aan geloven ;).

6. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    Pien, Achteraf viel het reuze mee. succes met de zelfinseminatie :)

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje :) en we hebben het al gedaan :). We hebben vanavond een feestje en ik zei: we kunnen het ook nu wel doen, dan hoef ik er tijdens het feestje niet steeds aan te denken ;). Dus zo gezegd zo gedaan. Tsja romantisch is anders :cool:. Hij heeft z'n goedje in het potje gekregen en voor mij in het spuitje gedaan. Het was echt heel weinig, amper 2 ml. Geen idee hoeveel normaal is, maar het leek wel erg summier ;). En toen heb ik het dus ingespoten, er zat zo'n verlengstukje aan zodat je het ook in je baarmoedermond kunt spuiten, maar heb geen idee of dat gelukt is, want dat kun je zelf moeilijk zien of voelen :). Nou en nu komt het: ik lig nog maar amper 5 minuten op m'n rug op een kussentje gaat de deurbel en staan m'n schoonouders voor de deur :$:):). Ik hoorde m'n man al zeggen: ze staat onder de douche, hahah :D. Dus toen ben ik maar snel onder de douche gaan staan :p. Ik was al van plan om daarna te douchen, maar niet al na 5 minuten ;). Dus ik weet niet of dit nou een goede poging was qua hoeveelheid zaad, wat betreft het mikken van het zaad en wat betreft het korte blijven liggen achteraf :cool:;). Misschien zondag nog es proberen.
    Hebben we dit in elk geval ook eens geprobeerd he ;). Kom maar op met die eisprong :D.

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @Pien, in principe mocht ik na mijn IUI;s gelijk opstaan van het bed en weer naar huis/werk gaan.....

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thanks Miss, denk zelf dat dat ook wel niet zo'n ramp zal zijn, maar goed, je hoort wel vaak dat ze adviseren om een kwartier te blijven liggen ofzo. Nou ja, tis al gebeurd, maak me er verder ook niet druk om hoor. Hoop dat ei morgen springt, dan zijn we klaar :), maar dat zal haast wel zondag worden en dan deze exercitie toch voor de zekerheid nog maar een keer herhalen ;).
    Jij nu lekker vakantie toch? Wanneer vertrekken jullie? Inmiddels de boel al wat aan kant?

10. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

Maandag denk ik maar weer de gynacoloog bellen heb al een paar dagen goed last van mn rechterkant bij mn eierstok ben bang dat ik weer een cyste heb fijn dit :( !!.. lachen en lopen en plassen doet echt zeer dacht eerst dat het miss mn ei was maar die heb ik nu echt wel gehad dus dat kan het niet zijn!!
    bah bah !!

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @Pien, druk in huis bezig. Heb nog mega veel op mijn lijstje staan :( Heb gisteren de zolder gedaan, de was en de boven verdieping, hangen nog een paar wassen te drogen, bedden zijn verschoond, alles boven en op zolder gestofzuigd en gedweild. Alleen de badkamer nog en de benedenverdieping en buiten. Manlief vind het allemaal wel prima, die zou ook een keer stofzuigen en vertrekken.....! Straks de caravan halen en dan kan ik al weer een hoop dingen van mijn lijstje afstrepen, ach, -komt goed schatje- :D Ik heb nog tot woensdag, mogen om 2 uur op de camping aankomen.

@Gesien, dat is niet zo prettig. Sterkte met de pijn en inderdaad maandag gewoon bellen hoor.

12. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @missq, succes met de laatste loodjes in huis :) Pff heb je nooit dat je lijstje tijdens het doorstrepen tegelijkertijd ook weer gevuld wordt? Of is dat alleen bij ons :p Maarja het fijne is als je terug komt dat alles al lekker schoon is en dat je je alleen bezig hoeft te houden met het uitpakken ipv ook nog de hut op orde te maken. Nog een paar daagjes en dan kunnen jullie lekker gaan genieten :D

@Gesien, veel sterkte. Hopelijk is de pijn weer een beetje gezakt, en valt het hopelijk toch nog allemaal mee!

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Jaaaa, dat aanvullen gebeurt hier ook :)

14. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Vervelend Gesien :(. Is de pijn al wat minder? Lijkt me niet onverstandig contact op te nemen met de gyn.

16. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Pien goed gedaan hoor. Wij deden ook zo via een potje en 2 ml is prima. Het gaat om de kwaliteit! En opstaan is niet erg. Het blijft wel hangen in het slijmvlies. Dus het is niet verloren. Zet hem op!

Gesien, sterkte, ik zou ook de gyn bellen. Wat een ellende nou weer.

Hier zeer pijnlijke inseminatie achter de rug. Dus neem nu voorzichtig plaats op de wachtbank!

17. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @Elba, balen zeg :( Vanwaar dat het zo pijn deed? Had je daar de vorige keer ook veel last van? Hopelijk blijft is het nu raak. Veel succes komende dagen!

18. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thanks Elba voor de geruststellende woorden. Het kan deze ronde echt niet liggen aan onze inzet in elk geval ;). Denk dat eisprong inmiddels al achter de rug is. Temp is wat twijfelachtig, maar al sinds gisteren praktisch geen afscheiding meer en ovutest was gisteren weer negatief. Dus nu officieel weer op het wachtbankje. Hoera ;). Samen met jou Elba, gezellig :). Hopelijk voor ons de laatste keer op het wachtbankje!
    Wel vervelend dat die inseminatie zo pijlijk was. Had je dat de vorige keer ook niet? Niet echt fijn dan he. Dan maar extra hopen dat dit de laatste keer was!! Zet 'm op ook he!

19. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Pien: Super dat het gelukt is! Hebben jullie gisteren nog een poging gedaan? Wat balen dan he dat er ineens onverwachts bezoek voor de deur staat. Wij zijn ook nog al eens gestoord door te telefoon;) 2 ml is prima hoor! Mijn mannetje heeft minder meestal. Maar in het ziekenhuis gaven ze nog aan dat de hoeveelheid niets zegt over de kwaliteit van het zaad. Het is wel zo dat hoe meer en langer je man opgewonden is hoe meer vocht erbij komt.
    K zou trouwens wel uitkijken dat je niet IN je baarmoeder mond gaat spuiten, als er per ongeluk lucht bij zit kun je ontstekingen krijgen. Ik denk dat dat slangetje meer bedoeld is om het makkelijker zo hoog mogelijk in te spuiten. En mij is wel geadviseerd om 10-15 min te blijven liggen. Het is niet zoals bij IUI dat het in je baarmoeder gespoten wordt. Dan kan het er idd niet echt gemakkelijk meer uitlopen.

Elba: wat naar dat je IUI pijnlijk was. Hoe komt dat? Dat is meestal toch niet? k Hoop net als met en voor Pien dat het de laatste keer was:)

Gesien: Vervelend die pijn? heb je al eens eerder zo'n cyste gehad? En gaat die vanzelf weer weg? Sterkte hoor!

MissQ: Succes met je voorbereidingen voor de vakantie:D Hier moet ook altijd alles netjes en schoon. Het is gewoon heerlijk als je dan weer in een schoon en netjes huis terug komt.

20. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    De nekplooi was 1,6 mm, dus niet verdikt!!!!! We zijn erg blij. De echoscopiste ging in eerste instantie een gesprek met ons aan aangezien wij niet voor de combinatietest gingen (hadden we van te voren al aangegeven want zelf moeten we dan 150 euro betalen). Heel verhaal, bla bla bla, met 20 weken echo kunnen ze ook niet alles zien etc etc etc. Andere kant, het blijft een kansberekening. Geen garantie. Mevrouw, we hebben al zoveel meegemaakt dat we weten dat we alleen de nekplooimeting willen, net als bij Tristen en Kyra (heerlijk hoor, zit je daar met een mega volle blaas op hun verzoek.....). Puntje bij paaltje, alleen de nekplooimeting dus. Hartje klopte goed, hij heeft 2 hersenhelftjes, 2 beentjes, 2 armpjes, zelf teentjes en vingertjes al gezien. Mooie ruggengraad, bewegelijk. Heerlijk om te zien!!

Even ons ukkietje spammen :)

Deel Deze Pagina