@dikkeremans, Boh dat is wel heel lang he Hoop voor je dat snel weer alles op gang komt. Je hoort inderdaad dat pco vaak voorkomt bij overgewicht. Moeten de medicijnen meteen na 5 dagen werken? Succes
Renee: volgens mij tref je het nog aardig met de kwaaltjes, heb het wel erger gehoord . En ja dat zal ongetwijfeld IUI voor ons worden. Doen ze altijd bij onbegrepen infertiliteit. Als dat niet lukt na zoveel keer (volgens mij 6 x) gaan ze over op IVF.
Ik heb goed nieuws. Ik ben ZWANGER!!! Had gister op vakantie een positieve test. Ik was perplex. Had het niet verwacht. Dacht dit wordt weer een lange cyclus. Maar niet dus. Zwanger. Nu hopen dat het goed gaat. Bedankt voor al jullie lieve steun!!! Ik ga zo weer door op vakantie dus zal er even niet zijn (ik heb nog geen smart phone, al miste ik die gister wel!)
@pien bij zouden ze dat ook 6 keer doen. Hopelijk is het 1 keer maar nodig Maar idd volgens mij mag ik nog van geluk spreken qua kwaaltjes. @elba van harte gefeliciteerd! Wat geweldig! Fijn dat het toch snel gelukt is. En een fijne vakantie toegewenst. Maar dat zal beslist wel lukken
Oh wow Elba, gefeliciteerd meid!!! Wat een verrassing zeg ! bij de 2e IUI al raak! Geniet er van, ik duim voor je dat het een plakkerd is!
@Renee87 Vandaag de laatste tablet geslikt van de 5 dagen 3x primolut, en verwacht binnen 3 dagen een bloeding te krijgen wat ik zo heb begrepen. Erg benieuwd of ik veel klachten zal hebben de komende dagen. Als ik een bloeding krijg mag ik de 3e dag laten prikken voor de hormoonhuishouding.
@Pien, fijn dat je zo snel kan beginnen. Dit gaat het worden, en we gaan voor de eerste keer he?! Ik zal inderdaad rond 15/16 augustus de punctie hebben en dan weer 3 dagen wachten of er een bevruchting is, die worden echt vreselijk!!! @Elba, JOEPIE GEFELICITEERD, wat zal jij een dubbel fijne vakantie hebben... @Dikkemans, welkom, hopelijk wordt je nu snel ongi. @Lauwra, hoe ver zit je nu in je cyclus? Spannend zeg, zou wel erg fijn zo op het nippertje... Ja, de Gonal F zorgt er voor dat er zoveel mogelijk eitjes gaan komen en de vorige keer had ik aan het eind een buik dat het leek alsof ik 4 maanden zwanger was, heel irritant, mensen gingen het ook vragen... Maar ja, ik had de vorige keer ook 15/16 eitjes... @Renee, laat die ongi maar komen hihi. Ik geniet nog even van de wijntjes en kaasjes en dan hoop ik er 9 maanden niet meer aan te mogen komen
Ja Sun de spanning stijgt! Kan me voorstellen dat die dagen waarop je moet wachten of er een bevruchting is, extra slopend zullen zijn... Positieve is dat je vorige keer flink wat eitjes had, dus dat zal nu ook wel goedkomen en ik kan me dan haast niet voorstellen dat er met ICSI weer niets bevrucht zal worden... Ze hebben er per eicel maar 1-tje nodig en er moeten toch wel een paar goede zwemmers tussen zitten niet waar? Ik zal je aanmoedigen en voor je duimen dat het goed komt! En ja ik ga voor IUI nummer 1 direct raak !
@Dikkemams, Spannend allemaal dus Gaan ze met de spuiten kijken of je "gewone" cyclussen weer opgang komen en of je op de normale manier zwanger kan worden? Of hadden ze al iets van planningen wat ze gaan doen? @Sun, hopelijk mag je snel ongi worden, voor de laatste keer en nog even lekker genieten van de wijntjes en kaasjes En Daarna pas na 9 maanden weer
@renee87 Ze wil eerst zien hoe mijn hormoonwaarden zijn zei ze, en de kwaliteit van mijn mans sperma, en dan horen we 16 aug de uitslag daarvan. Verder nog geen idee wat ze willen en me te wachten staat, ben geheel nieuw in dit wereldje.
Elba: Van harte meid! Wat een geweldig goed nieuws Zit hier gewoon te glimlachen haha! Hoe voel je je? Hele fijne vakantie verder! Dikkemams: Welkom hier, helaas. Hopelijk wordt je gauw ongesteld en is er daarna snel een goede eisprong. Spannend allemaal he! Sun: zoals Pien zei: er zal heus wel een bevruchting zijn met ICSI. Er wordt al 1 moeilijke stap makkelijker gemaakt voor de zaadcel. We gaan voor je duimen!! Renee: heerlijk om zo zwanger te zijn houwen zo Bij mij is het weer terug bij af: dalende temp en ongi Had er wel op gerekend hoor. Zo'n rare temp kan gewoon niet tot een zwangerschap leiden. Die kans is sowiso al laag... Ik weet ook niet of je zo'n lange innestelingsdip kan hebben. Nou ja, op naar de volgende goede cyclus dan maar
@Dikkemams, Bij ons hebben ze dat eerst ook gedaan, gekeken naar de zaad kwaliteit en naar mijn hormoon waardes. Daarna hebben ze 2 cyclussen gewoon gevolgd zonder iets te doen. We moesten toen samenlevingstest doen. Moet je voor de eisprong gemeenschap met elkaar hebben en de dag erna kijken ze of er zaadjes (levend) aanwezig zijn in het baarmoederhalsslijm aanwezig zijn. En om te kijken of er genoeg slijm is enz enz.. 3de maand moesten de test met een spoeling doen, omdat bij de slijm te zuur was. Derde keer was het bij ons raak. Was dit niet het geval zouden we beginnen met IUI. Mja oz is het bij ons gegaan.. Bij sommige gaan ze een totaal andere richting op.. @Lauwra, balen meid Had toch wel gehoopt dat het raak was ivm de temp.. Maar wie weet volgende ronde
Hallo allemaal, Na een heerlijke vakantie weer terug in nederland en heb even snel terug gelezen wat er allemaal gebeurd is! Super nieuws Elba! Gefeliciteerd! Renee en MissQ, fijn dat de echo's goed zijn en dat de buikjes groeien. @Gesien, wat vervelend dat je een cyste hebt, lijkt me inderdaad pijnlijk. Hoe lang duurt het voordat het over gaat? @Sun, Sterkte weer met het opstarten van de mm. Zo te lezen zie je er best tegenop. We blijven duimen voor je, hou hoop! @all, geniet lekker van het mooie weer. Eindelijk weer een beetje zomer in NL. En dan even een update van mijn kant. Op 13 juli (1 dag voordat we op vakantie gingen) ben ik bij de gyn geweest voor een echo om te kijken of het hartje klopte. En gelukkig, alles goed! Ik ben daarop gestopt met de utrogestan en dat heeft gelijk mijn misselijkheid wat minder gemaakt. Ik neem nu nog maar af en toe medicijnen tegen de misselijkheid maar gelukkig niet meer iedere dag. Vandaag de termijn echo en dan denk ik ergens volgende week nekplooimeting. Spannend allemaal. typisch was wel dat de gyn die ik nu had zei dat ze niet goed begreep waarom haar andere collega utro had voorgeschreven omdat het niet bewezen is dat dit helpt tegen een korte LF. Maar ze zei ook dat het duidelijk bij mij heft geholpen... beetje vreemd allemaal. Nu snel weer naar de wasmachine en alle andere klusjes!
@S welkom terug fijne vakantie gehad? Fijn om te horen dat je eerste echo ook ok was En wat fijn om te horen dat het misselijke gelukkig ook wat minder is geworden. Spannend al die echo's he Wij hebben over 2 weken weer een echo met de nekplooitmeting erbij. Maar ik probeer me er niet al te gek over te maken. Op het moment geberud dat gelukkig niet, mss 1 dag van te voren.. Maar probeer er vanuit te gaan dat alles gewoon goed Was ze!
Dames, alles goed? Hier iets minder... Net het ziekenhuis gebeld voor een extra controle morgen.. Heb het vermoeden dat ik infectie heb Nu komt het wel vaker voor tijdens zwangerschappen en kan het niet direct kwaad (alhoewel blijkt dat het toch kwaad kan in sommige gevallen @Missq, bij jou was dit toch ook het geval ofniet?) Maar voor de zekerheid toch maar even contact opgenomen. Kan gelukkig morgenvroeg meteen terecht Dat scheelt weer.
Renee: he wat vervelend nou. Maar wat voor infectie dan? En waar merk je dat dan aan? Hopelijk ist verder niet ernstig. Succes morgen!
@Pien, denk schimmelinfectie wordt ook wel vaker candida genoemd. Komt opzich vrij vaak voor bij vrouwen. Vaak bij antibiotica gebruik. Maar soms ook bij ongesteldheid, maar ook vaker bij zwangerschappen, omdat de weerstand lager is dan normaal. Opzich is dit niet direct ernstig, bij de bevalling kan de baby wel kans lopen op spruw. Maar laat het voor de zekerheid toch even checken, beter te vaak dan te weinig.. Heb het zelf al een paar keer gehad, door antibiotica. Toen merkte ik het wel goed, veel jeuk en extreme klonterige afscheiding. Nu heb ik gelukkig geen jeuk, alleen veel afscheiding (wat opzich normaal is tijden de zwangerschap), maar het is ietsjes klonterig laatste 3 dagen.. Dus voor de zekerheid maar even laten checken..
Zo nu net terug van het ziekenhuis. Volgens de gync zag het er in eerste instantie niet uit als een infectie, maar ze heeft toch voor de zekerheid een strijkje afgenomen. Komende maandag krijg ik daar de uitslag van En aangezien we toch al in de stoel lagen, was de gync zo vriendelijk om er meteen een echo tegen aan te gooien Wat is de uk al snel gegroeid, was ook al aardig aan het bewegen.