Fijn zeg, dat het op het eerste gezicht er goed uitzag. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een aantal keer een schimmelinfectie gehad. Schijnt veel voor te komen bij zwangere vrouwen. Ook had onze kleine helaas spruw in de eerste weken. Het is allemaal vervelend maar gelukkig volgens mij niet gevaarlijk! groetjes, S
Renee: Wat lief dat ze een echo deed zeg! Altijd leuk om een keer extra te kijken denk ik. Dat is dan weer een geluk bij de vervelende klachten. Hopelijk valt het mee! S: Fijn dat je niet meer misselijk ben. Dat lijkt me zo naar als je dat alsmaar bent! Wel apart verhaal van die utro... Je krijgt dat toch ook bij IVF enzo omdat je eigen hormonen dan in de war zijn en zo niet voor goed baarmoederslijmvlies kunnen zorgen, daar is utro dan voor.... Nou ja, bij jou heeft t in elk geval geholpen
@S, je hoort het inderdaad heel vaak bij zwangerschappen, en is ook heel normaal. In het begin van de zwangerschap kan het ook geen kwaad, later in de zwangerschap kan het blijkbaar wel al weeen op wekken, wist ook pas vanmorgen van gync.. Had even een wtf momentje ghehe En inderdaad kan de kleine spruw oplopen. Inderdaad allemaal vervelend, maar gelukkig niet direct iets ernstigs. @Lauwra, inderdaad een "geluk bij een ongeluk" haha
@Renee, gelukkig is het niet ernstig maar wel vervelend. Krijg je dan antibiotica ofzo als het een infectie is? @S, hoe was de meting? Hier nu eerste spuitje Gonal zetten. Weer een stapje dichterbij Begin er wel meer vertrouwen in te krijgen maar ben toch ook wel bang maar goed, stapje voor stapje...
Ik was niet getest op candida (dat dit problemen geeft tijdens de zwangerschap, staat met mij erbij maar 8 keer beschreven over de hele wereld......). Deze infectie/schimmel komt bij 75% van de vrouwen voor daar beneden en kan opzich helemaal geen kwaad. Echter is er bij mij een candida schimmel mee de baarmoeder ingekomen en heeft zich daar groot kunnen maken omdat de baarmoeder zich sloot en een heerlijk broedstoofje werd. Uiteindelijk is hij mijn bloedbaan ingekomen en heeft mij een bloedvergiftiging bezorgd en ervoor gezorgd dat onze kindjes geboren werden. Heel goed dat je je er extra op laat testen. Het geeft echter geen problemen tijdens de zwangerschap. Ik hoef op dit moment ook niet aan de meds ondanks dat ik toch candida heb (momenteel 2 plusjes). Heb wel een maand of wat terug een vaginaal tablet gekregen toen de candida 1 plusje was. Dinsdag weer controle en dan bespreken met de gyn wat we gaan doen. Schijnen ook andere meds te zijn die wat actiever reageren en mogen tijdens de zwangerschap.
Zet 'm op Sunnie!! Ik leef me je mee! Hoe voel jij je MissQ? Alles wel? Morgen de sleutel van ons nieuwe huis . Zin in!
@Miss1, hartstikke bedankt voor je reactie Ondanks dat het niet direct kwaad kan, probeer ik het nu extra in de gaten te houden, aangezien ik blijkbaar ook gevoelig voor ben. Heb het een paar keer gehad, maar heb het blijkbaar ook al n keer zonder dat ik het door had, en toen had ik ook nergens last van, dan heb ik toch altijd zoiets van hmmmzz hoelang zou het er dan al gezeten hebben enz.. Mja heb een paar keer een vaginale tablet ervoor gekregen en de laatste keer gewone tabletten, 4 in een keer. Die waren best heftig, heb me toen ook 1 dag behoorlijk beroerd gevoeld, volgens de gync was dit "normaal".. Ik vond er toen niets normaals aan Nu maar even afwachten wat we maandag te horen krijgen, probeer me niet al te gek te maken.. En probeer me voornamelijk te focussen op de volgende echo over anderhalve week @Missq, vakantie alweer voorbij? Hoe gaat het voor de rest met je? Last van kwaaltjes? @Sun, Spannend Heel veel succes! @Pien, wat leuk! Dus dat wordt klussen? Hoelang zijn jullie van plan om over te gaan?
@Renee: de planning is om voor de kerst klaar te zijn met alles en dat we dan dus overgaan. Maar als we ons eigen huis eerder verkocht hebben, zullen we eerder gaan . Jij lekker denken aan de echo dan maar ! Maandag komt wel goed.
Hi Sun,de combinatietest is pas volgende week donderdag, ik moet nog even geduld hebben. Hoe is het nu bij jou? @candida, ik ga tegen het einde van mijn zwangerschap maar eens vragen hoe we er zeker van kunnen zijn dat ik mijn kleine niet besmet. Het was zo zielig om gelijk ab te geven aan zo'n klein hummeltje. @pien, succes met het mooi maken van jullie paleisje! @Renee, succes met het wachten op de volgende echo. @Lauwra, ben het even kwijt, wanneer gaat de ICSI ook alweer beginnen?
@S, nog een weekje wachten dus Ik heb de combi test 14 aug. We waren eerst aan het twijfelen om alles te doen. Maar uiteindelijk is 150 niet duur vergeleken met een mensenleven.. Zo zien wij dat dan.. Hoop inderdaad dat ze iets kunnen doen en dat de kleine niet besmet raakt. Is inderdaad niet fijn om meteen met ab te gaan beginnen Hoop dat ze je een goede oplossing gaan bedenken
@MissQ, heb de vorige IVF natuurlijk ook al gespoten en zit al twee weken aan de decapeptyl en vind de Gonal F minder pijnlijk. Daarnaast heb ik een stofwisselingsziekte waarvoor ik al jaren 1x in de week moet spuiten op twee plekken dus dat spuiten doet me niet zoveel. Waar ik tegenop zie is of ik weer zo'n mooie "oogst" heb als de vorige keer en of ik er weer zo'n last van krijg... Nog een week, dan weet ik meer en zijn we weer een stapje dichterbij @Pien, leuk, leuk, leuk eindelijk de sleutel Heb je in ieder geval genoeg afleiding de komende tijd... Kerst duurt nog wel even. Wij hebben ook zo lang geklust maar baal dat er nu niks meer te doen is , vind het echt zoooo leuk. Hopelijk snel een kinderkamer... @S, oh sorry dacht dat je gister moest. Nog een week geduld dus.
Net telefoontje gehad van het ziekenhuis ivm de uitslag, alles was gelukkig goed haha schrok wel even, was helemaal vergeten dat ze me vandaag gingen bellen, dacht al, wat moet het ziekenhuis me nu bellen ..
Gelukkig Renee en zo zie je maar weer, je was het gewoon alweer vergeten hihi . Sun: hopelijk mag je snel beginnen met de babykamer . In het nieuwe huis heb ik al een babykamer in gedachten, hopelijk kan dat snel werkelijkheid worden . Maar eerst de andere kamers maar eens, genoeg te doen de komende maanden. Vind het ook erg leuk . Vanavond maar weer verf krabben. Heb project 'trap' geopend en die moet zo goed als kaal gehaald worden om vervolgens weer netjes op te verven. Zijn van die dingen die ik mooi kan doen. Mijn man is van het grovere sloopwerk zeg maar . O ja, woensdag weer naar gyn. Heb de hele dag vrijgenomen kan ik mooi klussen en hoef ik tenminste niets te verantwoorden op het werk. Dat kan later nog wel .
@Sun, wanneer mag je voor de FM? Spannend! @Renee, goedzo meis! @Pien, mag je mijn trap ook wel komen doen.. heb hem al half kaal, maar hij moet nog meer Had ik in mijn vakantie een heel boekwerk getikt, wil ik het bericht plaatsen, tekst weg. Had geen zin meer om alles opnieuw te tikken. Dus sorrie dat ik niet gereageerd heb op jullie berichtjes.....
Thnx allemaal @Missq, wat balen meid Hopelijk heb je wel lekker van de vakantie genoten! Je zoontje zal ook wel weer binnenkort weer naar school moeten he? Volgens mij moeten de kinderen hier in het zuiden van het land volgende week weer beginnen.
@ Renee fijn dat alles goed was meid top Morgen avond om 18.30 naar het zkhuis voor uitslag ml zijn zaadjes voor de 2e keer en waarscheinlijk bespreken iui of ivf wordt nu wel heeeeel spannend pff...
Spannend Gesien, succes morgen! Trouwens kunnen jullie 's avonds naar het ziekenhuis? Dat is nog eens service! Zou ik ook wel willen als het om zulke afspraken gaat... Mag ik vragen waar jij naar toe gaat?
Dank je wel Pien15 jaa wij kunnen idd savonds naar het zkhuis!! denk dat ze dat doen vanwege mensen die werken en tja niet elke werkgever wilt natuurlijk vrij geven en ja je zegt ook niet zo snel dat je voor ... naar het zkhuis moet natuurlijk denk dat ze daarom savonds afspraken maken!! Wij gaan naar Amersfoort Meander elisabeth...
@Gesien, succes vandaag Ben benieuwd wat ze gaan doen! Ooooh en lekker zeg, wat een luxe dat je het savonds terecht kan komen. Scheelt best veel "stress" uiteindelijk.. Tenminste vond het altijd wel een beetje stressvol dat je soms 5 keer in de week naar het ziekenhuis moest tijdens het werk door. Was soms toch wel een beetje balen, ondanks dat het bij ons op het werk geen probleem was vond ik het toch altijd k*t om het te vragen..