Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Getsiederrie Hope :(. Houd je ook je temperatuur bij? Deed ik altijd, kon ik wel mooi mijn eisprong in vinden. Je weet het dan pas achteraf, maar op een gegeven moment weet je dan wel ongeveer wanneer je ei is... Hopelijk volgende week in het ziekenhuis weer wat meer duidelijkheid. Knuffel!

2. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Er wordt weer volop gekletst hier!
    @Pien, met mij gaat het goed. Ik durf bijna niet te klagen maar vind het best zwaar, zeker nu ik weer fulltime werk. Ik krijg per week weer meer last van mijn bekken. Moet nu echt trouw mijn oefeningen doen. Ik merk ook dat ik weinig energie heb. Volgende week maar weer even HB checken, kijken of ik geen bloedarmoede heb (had ik vorige zwangerschap). Ik kan niet wachten tot ik verlof heb en lekker in mijn schulpje alleen maar zwanger mag zijn.

@all. Ik ben heel bewust van de gyn weer terug naar de verloskundige gegaan. Ik vind het prettig en voor mij voelt het wat persoonlijker. Ik kan soms nogal stressie zijn en dit is wel goed voor mij. Voor de bevalling moet ik sowieso in het ziekenhuis zijn omdat mijn placenta niet los wilde komen.

@Hope, wat balen weer. Mijn cyclus was ook geen maand hetzelfde en mijn eisprong ook niet. tempen en testen is de enige oplossing denk ik... maar zo irritant! Succes meis met de volgende ronde.

@ Ahoeve en Lauwra, succes met alle ziekenhuisperikelen!

3. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    he dames,

gisteren bezoek gyn. komende maand de cyclus volgen en in kaart brengen. maar mijn lf was inderdaad kort. dus maar even afwachten wat de onderzoeken in het ziekenhuis laten zien. moet nu voor een echo op dag 9 denk eitjes meting, dan zal ik wel een aantal keer terug moeten komen omdat op dag 9 mijn ovu testen altijd mooi wit zijn. die komen pas op bij dag 14 en zijn dag 15 of 16 duidelijk. en dan wordt het weer snel minder.
    heb mijn ei deze maand wel gevonden dus nu maar weer afwachten.

4. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

@ Pien ja ik ga er ook weer bij tempraturen ik heb namelijk nu al meer dan een jaar niet meer getempd en ovulatie testen gebruikt omdat ik er niet te veel mee bezig wou zijn maar nu gok en denk ik steeds van ja nu ongeveer maar ja dat werkt ook niet !! eigenlijks stom maar ja ....

we gaan bespreken over de uitslag van mn man mn man zei gisteren al van kunnen we niet gewoon vragen of we alsnog een traject mogen doen ik zei al van nou nee dat denk ik nu echt niet na deze mooie positiefe uitslag van je zaadjes ;)

@ S ik geloof ook graag dat je nu zwaar begint te krijgen het hoort er bij he maar waarom moet je die oefeningen doen vanwege bekken instabiliteit??.. hopelijk heb je geen bloedarmoede hoor!!..

@ Ahoeve Fijn dat er werk in wordt gezet :) bij mij konden ze zien wanneer mn ei ging springen dus waarscheinlijk hoef je niet steeds terug te komen kunnen ze namelijk berekenen op de groote van het eitje wanneer die springt ;) Succes

5. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @Hope balen meid :(

@S, wat balen dat je veel last begint te krijgen. Ik mag nog steeds niet klagen, het moe zijn is afgelopen week ook weer redelijk weggetrokken. Wat voor een oefeningen doe je eigenlijk? Ben ook steeds van plan om iets te gaan doen qua oefeningen..

@Missq & S, Doen jullie trouwens iets van zwangerschapsgym? Zoja, merk je dat je je hierdoor anders voelt ofzo? Mij lijkt Yoga wel leuk om te doen, maar hier in de buurt heb je niet echt iets.

@Ahoeve, Fijn dat ze gaan kijken hoe en wat :) Wij moesten ook heeeel vaak terug naar het ziekenhuis, op dag 10 was erbij mij meestal niks te zien, had soms pas op dag 19/20 een eisprong. Opzich wel balen. Maar vooral de hoop niet opgeven :)

@Pien, hoe gaat het met jou?? :)

@All, zal hopelijk volgende week een foto van kamer posten, alles moet nog opgeruimd worden, en in elkaar gezet worden.

6. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@Hope, ah nee zeg! Dikke knuffel

@Pien, hoe is het? Weet je al iets????

@Renee, leuk leuk, ben benieuwd. Weet ook al hoe ik het kamertje wil maar nog ff meubeltjes scoren... Kan niet wachten om te beginnen:D

Succes in het z'huis meiden, hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben en ook zo'n mooie test in handen mogen hebben...

@All, de echo was helemaal geweldig! We hadden een stagiaire en eerst dacht ik : oh nee, niet weer maar het kwam juist goed uit want nu duurde het veel langer haha! Het kindje was ontzettend beweeglijk en hebben mooie foto's meegekregen Alles zit er op en er aan dus zijn helemaal happy. Vanmorgen voor het eerst bij de verloskundige geweest en het hartje gehoord, hoe bijzonder is dat zeg Nu hebben we 5 weken "rust".

7. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @Sun, fijn dat alles goed is! En goeie dat jullie wat langer echo hadden :) Die van ons was ook meestal langer dan normaal, maar meer omdat madam zich te veel deed bewegen en alle kanten op ging behalve de goede :p Dus je hebt ook echt geluk dat je mooie foto's hebt gekregen, die van ons zijn meestal onduidelijk :p Maar gelukkig krijgen we er ook altijd een dvd'tje bij, is het weer wat duidelijker te zien allemaal.

8. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Sun: Wat heerlijk dat jullie het hartje gehoord hebben. Dat is toch weer een bevestiging dat alles goed zit!

Hope: Balen, toch wéér ongi. Wat n teleurstelling steeds he. Succes deze ronde met tempen en ovu testen. Het geeft je wel veel duidelijkheid. Juiste timing is best belangrijk!

Ahoeve: jij dus net als ik aan de cyclusanalyse:) Hoe lang is jouw LF meestal ongeveer? Wanneer verwacht je je menstruatie? Fijn dat er wat gebeurd he! Althans, zo ervaar ik het wel;)

S: Doe voorzichtig met je bekken! Mijn zus en een collega hebben nu na de bevalling nog steeds veel last van. Wat voor werk doe je? Fulltime nog werken is best pittig!

En hoe is't met Pien? Hoeveel dagen na de IUI zit je nu eigenlijk??

Vandaag 2e FM gehad en er was weer niets te zien! Ik baalde er behoorlijk van moet k zeggen. Zit nu op dag 11 dus er zou best al een mooi eiblaasje te zien kunnen zijn. Zul je zien he, heb ik precies déze keer een lange cyclus. Cyclus mag niet te lang zijn voor de MNC. We moeten vrijdag weer terug. Hopelijk is er dan wat gegroeid!!

9. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @lauwra wat balen zeg :( mss onbewust toch een soort van spanning.. ik had goeie cyclus tot ik bij het ziekenhuis kwam. Hoop dat je vrijdag goed resultaat heb :)

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    S: rustig aan meid, hoeveel weken moet je nog werken? Als het echt niet gaat, mag je dan eerder stoppen misschien? Of wat rustiger aan?

Ahoeve: hopelijk volgende keer wat een langere LF. Maar misschien kunnen ze er ook met medicatie wel wat verandering in aanbrengen. In elk geval goed dat het goed gevolgd wordt.

Hope: heel begrijpelijk hoor. Door te tempen ben je er wel altijd mee bezig, maar na een jaartje misschien wel goed om te zien hoe het nu met je cyclus zit. Kan best in de loop van de tijd weer wat veranderen.

Renee: ik wacht de foto wel af :). Succes met afronden van het kamertje :).

Sun: heerlijk meid dat je weer zo'n mooie echo hebt gehad! Je klinkt helemaal verliefd :).

Lauwra: he balen dat er nog niets te zien was :(. Hopelijk komt het toch nog snel. Weet je van jezelf wanneer je ongeveer een eisprong in de cyclus hebt? In mijn natuurlijke cyclus had ik het altijd rond dag 17 bij een cyclus van 28/29 dagen. Dus vrij laat in de cyclus. Dus misschien bij jou ook wat later dan gemiddeld, maar misschien niet perse een lange cyclus. Ik duim voor je dat je vrijdag beter nieuws krijgt!

All: ik zit nu op 10 DPO. Nog 4 dagen en ik weet het weer. En als het mis is waarschijnlijk al wel 2 dagen eerder door bruinverlies... kan er weer niets van zeggen. Niets geen voortekenen in elk geval ;). We wachten het weer af!

11. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Gemiddeld heb ik ook op dag 17 mijn eisprong. Dus dan zou het redelijk kunnen kloppen dat er nog niets te zien is. En het is misschien toch onbewust wat spanning. Ben er niet super veel mee bezig, maar toch...;) En dag 17 de eisprong is ook prima, en je mag voor de MNC een cyclus tussen de 26 en 35 dagen hebben. Het afgelopen anderhalf jaar heb ik nu 1 keer op 24 dagen gezeten en 1 keer op 36. Verder alles netjes er tussen in. Dus ik moet me ook gewoon niet zo druk maken dat het niet goed zou zijn!!;)

T Wordt toch wel spannend nou Pien! Dat je nog niets voelt zou n goed teken kunnen zijn. En bruinverlies zou dus toch morgen onderhand (niet!!) moeten beginnen!! K duim heel hard voor je!!:)

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Precies Lauwra, komt best goed met die cyclus van jou, duim voor je :)! En bedankt voor jouw duimen voor mij :).

13. hopeandfaith

Dag meiden ja precies daarom ga ik ook maar weer eens beginnen met de ovulatietesten en tempraturen!!..

we wachten het wel af :)

@ S Fijn zeg dat de echo goed was en het hartje hebt gehoord ♥

@ lauwra spannend meid kan idd dan te vroeg zijn

@ Pien duim ook voor je meis :)

@ anderen sorry ff vergeten

ik ga zo naar mn werk toe fijne dag meiden

14. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lauwra. ik heb een cycles van rond de 25 dagen. eisprong volgens ovu testen op dag 16-17. dus lf van ongeveer acht.
    moet maandag ongi worden. dus wordt spannend. voel nog niets maar anders ook niet hoor. alleen mijn borsten weer gespannen zoals elke cyclus, maar na de miskraam is het echt heel erg geworden. dus we wachten het bloedprikken ook af. de gespannenheid en pijn neemt pas aan het eind van mijn ongi af.

@ pien, spannende tijden

15. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Even een ego-berichtje (sorrie daarvoor...)

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest omdat ik vanaf dinsdag erge buikpijn heb. Ben aan de CTG gelegd en het hartje van de kleine is helemaal goed, hij beweegt goed. Bloedwaardes zijn ook helemaal prima. Ze kon zo niet verklaren waar mijn pijn vandaan kwam. Ik moet morgen terug voor een nieuwe CTG en als de pijn dan nog niet minder is, willen ze me een paar dagen daar houden tot de pijn weg is… Ben een beetje overdonderd door dit nieuws.

16. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @Missq, wat balen meid :( Hoop voor je dat de buikpijn snel voorbij is.. Wel fijn om te horen dat ondanks dat alles goed is met de kleine. Maar erg frustrerend als ze niet weten waar het vandaan komt :( Heel veel succes!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Miss: he wat vervelend meis! Hopelijk trekt de pijn snel weg. Goed dat ze je goed in de gaten houden, gelukkig is alles goed met de kleine. Sterkte!

Ahoeve: dan lopen we bijna gelijk :). Ik voel ook niets speciaals. Denk eigenlijk dat ongi er wel aan zit te komen binnenkort...

18. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Oh MissQ wat naar zeg! Heb je echt buikpijn of lijkt t op weeen? Gelukkig is met de kleine alles goed en ook de andere dingen! Misschien van je darmen? Hope so!! Sterkte hoor!

Pien en Ahoeve: er zit niets anders op dan afwachten he! ;) Maar t blijft spannend! Maar Pien, waarom denk je dat de ongi wel komt? Voel je wat?

19. hopeandfaith

@ miss jeetje wat vervelend zeg meis :( Dikke knuffel hopelijk gaat het snel over!!

20. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn fysio heeft een keer tegen mij gezegd dat ik gewoon een beetje een 'stijf wijf' ben haha. En zeker nu in mijn zwangerschap nu ik weinig energie heb en veel slaap en zit wordt het alleen maar erger. Ik heb oefeningen van de bekkenfyio waarbij je eerst moet liggen op je rug met je knieën opgetrokken. Vervolgens moet je je knieën opzij laten vallen (elk een kant op). En dan 'lekker' rekken. Schijnt heel goed te zijn....
    Verder doe ik zwangerschapspilatus om toch een beetje te rekken en te strekken. Ik voel me altijd als herboren als ik daar vandaan kom. Echt top.

Ik zit eigenlijk de hele dag achter de PC dus niet echt fysiek zwaar werk. Gisteren had ik een stress dag met een paar spannende afspraken en rond 15:00 kreeg ik zo'n buikpijn dat ik niet eens meer rechtop kon lopen. Dus verloskundige gebeld en overleg gehad. Nu dus echt nog rustiger aan gaan doen. Niet meer tillen, geen boodschappen doen of stofzuigen en wat kortere dagen werken en.... geen stressafspraken plannen. Vandaag gaat het al een stuk beter. (wat een verhaal weer...)

Ahoeve. Mijn LF was ook kort (tussen de 6 en 9 dagen) en ik heb uiteindelijk een gyn getroffen die gelooft in het gebruik van Utrogestan. Binnen 1 cyclus was ik zwanger! Later sprak ik een andere gyn die vertelde dat het allemaal niet bewezen is dat het werkt en dat ze het mij niet voorgeschreven zou hebben.... Maar ik weet het echt zeker. Na 1 jaar modderen kan het toch geen toeval zijn dat het met medicijnen in 1 keer raak was. Dus... als je LF kort blijft is het misschien een optie om te opperen?

Sun, wat fijn dat de echo goed was! Bij mijn eerste zwangerschap hadden we een stagiair bij de 20 weken echo. Volgens mij hebben we toen wel een uur naar die kleine kunnen kijken. Heel bijzonder.

O pien, wat spannend weer zeg. Die onzekerheid en hoop iedere maand! Ik duim echt weer heel hard met je mee.

Lauwra, wat balen zeg. Ik hoop dat er morgen wel wat te zien is.

Succes meiden in het ziekenhuis, met het afwachten en natuurlijk met het groeien van de buikjes.

Liefs s

Deel Deze Pagina