@Lauwra, nog steeds pijn als ik loop. Als ik zit/lig valt het mee. Maar jeeeee, hoe moeilijk om "gewoon" te blijven zitten en niet te lopen, pfff. Krijg jij nog geen hormonen om te eitjes te laten groeien? Wel balen dat ze nog niet gegroeid zijn zeg. Duim voor je dat het woensdag heel goed nieuws is!
Jee Lauwra, balen dat ze maar niet willen groeien! Zo irritant lijkt me! Wel fijn dat je arts blijft volhouden. Normaal gesproken moeten ze toch een keer gaan groeien toch? Ik werk op de afdeling Human Resources voor bedrijven in verschillende landen en heb veel contact via mail en telefoon wat ik dus ook makkelijk vanuit huis kan doen (wel ongezellig maar scheelt reistijd). En ik kan dan tussen de middag echt even gaan liggen zonder dat ik in totaal 'minder uren per dag werk'. Dat ga ik maar eens proberen. Even pas op de plaats! Ik heb echt moeite om gewoon op mijn gat te blijven zitten en niet 'even dit of dat te doen'. Misschien zit dat gewoon niet inbegrepen in de genen van de vrouw . We willen ons overal mee bemoeien
Jeetje wat hebben jullie veel geschreven zeg! Hopelijk vergeet ik niemand, anders sorry... @Pien, oh nee toch niet weer he?! Is het echt doorgebroken? @Lauwra, pffff groei, groei, groei..... misschien helpt het @MissQ en S1978, echt rustig aan doen hoor! Zou zonde zijn als jullie straks helemaal plat moeten liggen... @Hope, geniet er nog maar van... Het kan snel niet meer! Ik doe ook een moord voor een vers pistoletje filet american... @All, hier gaat het prima op vreselijke hoofdpijn na soms. Paracetamol werkt niet dus ook lekker handig. Zijn het weekend op pad gegaan voor een kinderkamertje, lastig hoor Wel echt super leuk om allemaal uit te zoeken, eindelijk!!! Ik gun het de nog niet zwangeren ook zo...
Lauwra: he wat jammer dat er weer niets gegroeid is. Ik moet zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom ze bij IVF MNC niet net als bij IUI toch een milde hormoonstimulatie doen. Dan kun je beter het eitje controleren en groeien ze sneller. Goed misschien heb je eens 2 of 3 eitjes, maar veel meer is het vaak niet. En heb je ook nog meer kans dat er een eitje is in elk geval. Misschien dat ze dat in het kader van 'minder belastend' en 'goedkoper' achterwege laten en echt de natuurlijke cyclus afwachten? Vind het in elk geval voor jou vervelend dat je zo lang moet wachten en in onzekerheid zit over je eitje. Maar het kan ook best nog een groeispurtje maken hoor. Ik duim voor je dat er woensdag meer te zien is! Miss: vervelend meis... lijkt me ook super lastig om te blijven zitten . S: jij dus een beetje hetzelfde he: rustig aan doen. Moeilijk hoor! Succes beiden met rustig aan doen . Hier voor vrijdag (dag 7 al) eerste FM ingepland en nieuwe medicijnen gehaald. Ga zo maar weer eens een spuit zetten . Op voor ronde 4!
Pien: t had dus toch helemaal doorgezet, sorry, had dat niet begrepen Op naar de volgende iui dus maar! Wel vroeg, al op dag 7 n eerste FM. Sun: Ja, spreek die follikels van mij maar s flink aan Leuk, kamertje enzo uitzoeken. Al geslaagd of nog maar s n nachtje over slapen? MissQ en S: stil zitten lijkt me lastig als het moet! Maar veel op t forum hier gaan Lastig dat je nog steeds pijn hebt MissQ! S: Fijn dat je gewoon thuis kan werken! Idd minder gezellig maar het kan tenminste. Je kunt rust nemen wanneer je t nodig hebt. @all: ik heb nu eerst cyclusanalyse voor ik mag starten met de MNC behandeling. Dus geen hormonen en toestanden. Mijn eigen normale cyclus moet in beeld gebracht worden. Als deze is 'goedgekeurd' en we met de behandeling gaan starten krijg ik wel hormonen, vanaf dat de follikel 17 mm is. Maar volgens mij niet zoals bij de iui, maar dat weet ik niet zeker. Het zijn 2 soorten hormonen, één om de eicel te ondersteunen in de groei en één om te zorgen dat er geen spontane eisprong optreed. En dan 34 uur vóór de punctie 1 dosis pregnyl om de eispong in gang te zetten zodat het eitje loslaat van de follikel wand. Dan kan deze opgezogen worden. k Baal er erg van dat er nog geen mooie follikel te zien is maar kan t gelukkig wel loslaten nu. Arts benadrukte weer ook idd (bedankt voor je op beurende woorden Pien!) dat er best een groeispurt kan zijn ineens. Zij weet ook dat we dit heel graag willen en dat zei ze ook nog vandaag. Dus ik heb haar wel aan mijn kant gelukkig.
hier ook vanochtende ongi ingezet. dus morgen bloedprikken voor mijn bloedwaardes en de echo verzetten voor volgende week. het traject: volg de cyclus gaat los.
Mooie mijlpaal missQ! Volgens je banner is je kindje nu levensvatbaar. Prettig idee lijkt me wel! Ahoeve: Op welke cyclusdag moet je voor de eerste echo?
rond dag 9! denk dat het dag 10 wordt dat ik volgende week vrijdag en ik ben vrijdags vrij. dus dat ik makkelijk plannen.
Wat een drukte hier allemaal @S, fijn dat je thuis kan werken. Hier zit dat er niet in, ondanks dat ik veel achter de pc zit.. Moet de printers vol houden met papier Maar het gaat hier gelukkig nog. @Pien, Ik ga voor je duimen! @Lauwra, wat balen meid. Maar wel heel erg fijn dat de doks het er niet bij laten zitten en dat ze toch blijven kijken! Dat deden ze bij ons niet Het was al niet leuk, maar daardoor kreeg je nog eens een klap. Dus echt fijn dat ze meewerken de doks. @Sun heerlijk he, slaapkamertjes en spulletjes en inimini kleertjes @All, Zondag hebben we de grote dingen in elkaar gezet, bedje en commode, alles aan de muur geboord. Heb wat foto's in de bijlage geplaatst Alles wit en dan de kleuren oranje, groen, en blauw als hoofdkleuren. Die hadden wij al best lang. Voordat we eigenlijk echt begonnen met kinderen. We kwamen die kleuren eens tegen als lampjes, die toen ook gekocht hebben, waren een koopje en we vonden ze zo leuk voor eventueel ooit eens een kinderkamer mee te maken. En zo zijn onze basiskleuren voor de kinderkamer ontstaan.. Grappige is is dat we de lampen waarschijnlijk niet kunnen gebruiken Ik mis een extra kap Achja het is een leuke basis geweest voor de kinderkamer Nu ga ik maar langzaam beginnen met alles kramen. Maar kan nog niet te veel kramen aangezien alle kleertjes nog gewassen moeten worden enz. Dus daar wachten we nog maar even mee. Qua spullen heb ik ook bijna alles. Moet nog een paar kleine, maar wel noodzakelijke dingen nog halen. Badthermometer, gewone thermometer, kammetje borsteltje, enz enz En hier en daar nog wat extra kleertjes
Wellicht is deze advertentie iets voor de dames die nu in het traject zitten: http://www.zwangerschapspagina.nl/gratis-aanbiedingen/398062-zwangerschapstesten.html xxx MissQ.
Wow Renee, Jij hebt alles al piekfijn in orde! Bij ons is de babykamer nog steeds opslagplaats Mijn man had bij de eerste ook niet zo'n haast... ik geloof dat de babykamer pas klaar was met 36 weken . Das niet fijn als je nesteldrang hebt haha. Onze oudste heft iig al zijn nieuwe kamertje, dat heeft manlief dan wel weer goed gedaan. Ik heb al tegen hem gezegd dat alles in de kerstvakantie echt klaar moet zijn en dat ik anders in de 'zeurmodus' ga! Pien, zet hem op weer he in de volgende ronde! MissQ, 28 weken alweer. Het blijven toch steeds weer mijlpalen die je bereikt. Eerst de 12 weken, dan de 20 weken en nu richting de 30 weken alweer en dan weer 10 weekjes later...... bevallen!
@all, Dankje @s, haha ja ik moest ook af en toe de zeurmodes inschakelen, anders werd er ook niks gedaan haha. Maar op een gegeven moment was hij zo enthousiast aan het boren, wilde hij de box al in elkaar zetten in de woonkamer. Daar heb ik nog maar even Ho op gezegd haha wil dit jaar nog de kerstboom kwijt kunnen
@Pien, WOW dag 7, jij gaat steeds harder Wel fijn nog voor het weekend, weet je zeker dat je in ieder geval niet te laat bent. Dit gaat m worden hoor... @Lauwra, Hihi ja nog even nachtje over slapen. Normaal hak ik snel knopen door maar nu ff wat minder haha. Manlief werkt daarin ook niet echt mee Heeft mijn toespraak geholpen??? @Ahoeve, he balen zeg!!! @Renee, WOW leuk zeg en wat grappig dat je dat dan al in je hoofd hebt zitten he?! Wij hebben dat met de jongensnaam, weten we ook al bijna 4 jaar... Hahaha hij heeft de smaak goed te pakken, leuk zeg! @MissQ, JOEPIE 28 weken... Is jullie kamertje ook al klaar? @All, hier voel ik me redelijk. Geniet volop van de zwangerschap maar heb nog steeds vreselijke hoofdpijn... Geen paracetamol die helpt, wat een energie kost dat zeg! Hopelijk gaat het snel weg...
@Sun, het kamertje is bijna klaar!!! Manlief mag het plankje nu op gaan hangen, meubeltjes staan op de definitieve plek! Moet alleen nog op zoek naar gordijntjes. Geen idee wat ik wil, lastig
Sun: Je hebt ook nog even tijd voor t kamertje Vervelend van je hoofdpijn. Kan me voorstellen dat je daar moe van wordt! Renee: Super mooi kamertje geworden. Lekker fris en vrolijk Haha je dat je man de box al in elkaar wilde zetten Als die mannen eenmaal bezig zijn... En jaja Sun, je toespraak heeft geholpen hoor Eindelijk een follikel van 13 mm te zien. Nog niet groot maar t is een begin tenminste. En mn man vroeg nog of zo'n lange cyclus negatieve invloed heeft op de kwaliteit maar arts zei dat dat juist niet zo is! Bij eigen cyclus behandeling zien ze juist bij vrouwen met een wat langere cyclus betere resultaten! Dus mijn dag kon niet meer stuk toen ik dat hoorde!! Nu vrijdag weer. Hopelijk is ie goed gegroeid dan. Dan misschien nog 1 keer controle en is de cyclusanalyse klaar. De echo's dan, want moet nog een keer bloedprikken halverwege de 2e helft.