Hope: He bah wat naar! Maar gelukkig geen hernia of isias... Spit kan weer vrij snel over zijn toch? Tielo: IVF/ICSI MNC betekend IVF/ICSI in de gemodificeerde natuurlijke cyclus. Dat betekent dat ik geen hyperstimulatie krijg om zoveel mogelijk eicellen te krijgen, maar alleen de ene eicel die spontaan elke maand rijpt wordt gebruikt voor ICSI. Nog ff over de zelfinseminatie: wij hebben de eerste keer ook gewoon dubbel gelegen van t lachen want het is zo'n rare situatie dan. De eerste keer is het ook niet zo goed gelukt daarom. Maar nu is het voor ons heel gewoon. Als ik vruchtbaar ben pakken we t potje en een nieuwe spuit en huppekee Sun: heerlijk dat je hoofdpijn wat minder is! Nu een ontspannend weekend tegemoet! Geniet ervan En ja, k heb me er wel bij neergelegd hoor. Ik kijk ook wel uit naar weer een kleintje in de familie. Pien: Kan een cyste een innesteling bemoeilijken? Ja zucht, eindelijk zit er wat vaart in nu! Gelukkig zit er nog een gezellige decembermaand tussen, dan gaat de tijd wat sneller Gaan jullie nog sinterklaas vieren? Wij woensdag middag/avond. Gezellig!
Kan je dat materiaal van die zelfinseminatie niet gewoon opnieuw gebruiken als je dat proper maakt? Ik vind telkens dat aankopen ook duur worden na een tijdje, niet? Waarom kozen jullie voor zelfinseminatie? (als ik dat mag weten)
Hope: he getsie, 't zit niet mee... Hopelijk kan de cecartherapeut je er weer snel van afhelpen. Ik heb ook wel van die fases met rugpijn, maar gelukkig gaat dat al weer een aantal jaren goed (afkloppen ) Lauwra: wij vieren woensdag ook sinterklaas. Met mijn familie, broer, zus aanhang en 2 kleine neefjes. Heb net nog ff wat gehaald voor de neefjes. Met de volwassenen hebben we lootjes getrokken. Gezellig . All: net echo gehad. Cyste zit er nog... Maar het was volgens de arts geen probleem om door te gaan. De cyste zit niet in de weg en maakt de kans niet kleiner volgens haar. Cyste is namelijk niet zo groot. Nou vooruit dan maar. Maar vervolgens wilde ze het wel even in het team bespreken. Begreep het niet dus vroeg waarom dan. Ze dacht dat ze endometriose zag op mijn linker eierstok en dat het een endometriose-cyste is, maar dat is in tegenstrijd met wat er uit de kijkoperatie van eerder dit jaar is gekomen. Bij de kijkoperatie leek alles ok namelijk. Dus beetje raar dit... Maar goed ik ga gewoon voor ronde 5, want of ik dat nu doe of volgend jaar, ik heb er eigenlijk toch al geen vertrouwen meer... Dan hebben we het maar gehad . Stel me er maar op in dat het volgend jaar IVF wordt...
He Pien, wat kunnen die artsen je soms onzeker maken he! Maar als je endometriose op je eierstok hebt, kan het dan zijn dat die eierstok een half of helemaal dicht zit? En kun je dat later dan ook krijgen, als uit een eerdere kijkok alles goed was... K snap dat je geen vertrouwen meer in de IUI hebt! Maar kom op meid, t kan nog steeds! Tielo: mijn man heeft wat problemen met voldoende erectie door medicijnen en als het dan op commando moet lukt het helemaal niet meer. Hij kan wel klaarkomen, dat is geen probleem De spuitjes zou ik niet uitkoken, dat wordt afgeraden. Je kunt ze ook niet zo goed droog krijgen. Op internet zijn ze wat duurder met zo'n kaheter eraan, maar bij de apotheek kosten ze volgens mij maar 10 of 20 ct per stuk.
@Pien, heel eerlijk gezegd had ik na IUI 4 ook geen vertrouwen meer in het IUI traject. Moeten jullie ook 6 IUI;s doen voor jullie door gaan naar IVF?
Lauwra: ik weet niet hoe snel zoiets kan ontstaan, als alles ok was met de kijkoperatie... Ze hebben toen ook de eileiders getest en dat was ook goed, dus ja ik vind het wel vreemd. Als het er nog maar net zit verklaart het in elk geval nog niet waarom het al zo lang duurt. MissQ: het is moeilijk om er nog vertrouwen in te hebben. Ik heb nog wel een beetje hoop gelukkig. Ja ze doen bij ons 6 x IUI. Nu dus ronde 5, dan een cyclus rust, en dan volgend jaar ronde 6. ACh ja, ik ga het wel afmaken, want je weet maar nooit natuurlijk. Ik sta niet bepaald te springen om IVF in elk geval... Tielo: volgens mij is zo'n catheter niet echt nodig hoor. Je kunt alleen wat dieper er mee spuiten. Maar je moet dan ook wel weer uitkijken dat je met die punt tegen je baarmoederhals aan komt, dan kun je misschien wat beschadigen. Als zal dat ook wel wat meevallen hoor. Ik zou eerst gewoon spuitjes van de apotheek vragen, die kosten bijna niets.
Pfff... net het telefoontje gehad waar ik voor vreesde... Mijn bloedresultaten zijn binnen, de gyn belde me net op.. Ik maak te weinig hormonen aan om een eisprong op te wekken, we gaan de verdere onderzoeken afwachten en in januari start ik met Clomid ofzoiets... Ze gaat ook alle info verzamelen omtrent 'bedside insemination' zoals ze dat noemen, dat leek haar een heel goed idee voor ons... Dus vanaf januari kunnen we naar Leuven... Dit is NIET het nieuws waar ik op hoopte, wel dat waar ik voor vreesde...
@Pien, hmm dus uiteindelijk weet je nog niet heel veel na de echo van vandaag.. Tenminste wat ik eruit begrijp spreekt ze zich tegen :/ Nou hoop alsnog dat alles mee gaat vallen, en dat IUI toch nog voor jullie gaat lukken. @Lauwra, fijn om te horen dat jullie groen licht hebben gekregen Wanneer mogen jullie beginnen (weet niet of je het al vermeld hebt, mss dat ik erover heen heb gelezen). En gefeliciteerd met je zus.. Maar kan me best voorstellen dat je er een beetje een dubbel gevoel bij hebt. @Tielo, volgens mij als je googled naar zelfinseminatie vind je best veel info hierover, tenminste heb het ook een paar opgezocht, kon aardig wat info vinden Maar nu lijkt mijzelf een catheter wel handig.. Tenminste het is toch de bedoeling dat het de baarmoederhals overslaat toch?? Is alweer een paar maanden geleden dat ik er info over opgezocht heb, dus durf het allemaal niet met zekerheid te zeggen.. En je huisarts kan hij of zij je daar niet meer informatie overgeven? @Hope, wat balen van je rug Hoop voor je dat het allemaal een beetje mee zal vallen.. @Sun, fijn om te horen dat je hoofdpijn iets gezakt is! Heel veel plezier bij de musical! @all, sorry als iets over het hoofd heb gezien Het is zo druk hier de laatste dagen Hier gaat alles oke, afgelopen maandag controle gehad. Alles zag er goed uit.. Had wel even gevraagd of mn buik zegmaar niet te klein is.. Als ik het soms bij bekende van me vergelijk is mijn buik nog vrij klein met 27 weken. Ze had de buik opgemeten en qua metingen lag ik zelfs een week voor, had ik dus niet verwacht. Maar volgens de gyn heel normaal dat ik daar over twijfelde aangezien ik nogal vrij tenger ben. 17 dec hebben we het smorgens eindelijk weer een echo, ben echt zoooo benieuwd he En diezelfde avond hebben we een info avond over hoe en wat met de bevalling. Ow en komende week komt kraamzorg voorbij, ben benieuwd wat daarvan moet verwachten
@Tielo, Meid, wat balen zeg Dat is inderdaad geen nieuws om het weekend goed mee te beginnen Gaan ze nu wel nog een cyclus van je volgen voordat je met clomid gaat beginnen? Maar wie weet is het dan wel snel raak! En ondanks dat het geen leuk bericht is, mss dat je wel een beetje rust kan vinden dat je nu weet waar het misschien aan ligt? Maar ze kunnen echt zoveel doen tegenwoordig, dus dat zal vast allemaal goed komen! Probeer je komende dagen niet al te gek te maken, en probeer toch nog een beetje te genieten van je weekend!
Mss dat mn ventje nu minder druk voelt om te presteren, omdat hij weet dat de kans toch klein is dat er een eitje is dat 'voldoet'... de druk is minder hoog dan... Wel, de bloedtesten worden nu verlengd... Niet alleen deze cyclus, maar ook de volgende... Zo kunnen ze zien of het aan één of aan beide eierstokken ligt...
Ja, die had ik 6 november, net op het moment van mijn eisprong en dat zag er oké uit... Nuja, ik heb zo'n vermoeden dat het maar aan één eierstok ligt en toen was net mijne 'goeie' aan de beurt Ik hoop althans toch dat het maar aan ééntje ligt...
@Pien, waar zit die cyste? Ik heb er ook 1 in mijn baarmoeder en zoals je weet heeft het bij mij totaal geen invloed gelukkig. Ook mijn HCG was perfect en later zagen ze die een keer tijdens een fm-meting. Ik was ook helemaal in de stress en eerst zeiden ze dat die weg gehaald moest worden voordat ik met IVF ging starten en toen zeiden ze dat ie weg moest als de eerste IVF zou mislukken en nu na de ICSI zit ie er nog steeds en heeft nooit iemand het er mee over, heeeeel irritant allemaal. @Hope, oh gedsie zeg... Dat viel even tegen zeker? Hopelijk gaat het snel wat beter met je rug @Lauwra, gelukkig en jij mag haar snel volgen, goed?! Ja, wij gaan ook woensdagmiddag/avond sinterklaas vieren met mijn ouders en broertje met vrouw. Maken allemaal wat tapashapjes en gaan het dobbelspel spelen, ik heb er al zin in @Renee, wat komt het dan dichtbij he?! Het lijkt mij ook nog zoooo ver weg. Zit nu elke keer te wachten tot ik het eindelijk ga voelen haha. Hebben woensdag weer controle bij vk, dan 5 weken geleden, vind ik wel errug lang maar goed! @Tielo, he jakkes, dat wil je niet horen. Aan de andere kant weet je dan wel waar het aan kan liggen en ze kunnen zoveel de laatste tijd. Gaat zeker goed komen voor je! @All, Shrek was helemaal geweldig gisteravond. We waren echt net op tijd door file maar hebben erg gelachen... Vanmiddag op kraamvisite en morgen is mijn oma jarig, gezellig naar Drenthe met de hele familie. Geniet van jullie weekend allemaal.
@sun 5 weken is wel lang. Bij mij was het steeds 4 weken. Krijg je ook weer een echo? Of pas de volgende keer weer? Je weekend is goed gevuld he veel plezier!
Ik kan het precies nog niet goed omvatten wat het juist betekent dat mijn hormonen niet zo goed zaten op CD3, wil dit dan ook zeggen dat ze bij de volgende test niet goed zitten, of kan dat ook gewoon trager op gang komen... Er maalt zo veel in mijn hoofd op dit moment! Ben ook eens op het forum van België gaan neuzen, maar vind er mijn draai zo niet zoals hier... (ben een Belgje) Het boek dat er bij hoort, lijkt me anders wel interessant, dus dat ga ik zeker eens opsnorkelen. De Verdwaalde Ooievaar, Netwerk Fertiliteit | Home
@Renee, hoop dat ik nu ook naar 4 weken ga... Nee, alleen hartje luisteren en bloeddruk enzo. We hebben de 19e de 20-weken echo in het z'huis. Ben echt zooooo benieuwd!
Tielo: hoe kunnen ze nu aan je bloed zien of het om 1 of beide eierstokken gaat? Volgens mij compenseert de andere eierstok automatisch de andere als die niet goed werkt. Tenminste dat is wel zo als je maar 1 eierstok hebt bijvoorbeeld. Ik zou me nog niet te druk maken meid. Je cyclus is redelijk regelmatig en niet extreem lang, dus kan me niet voorstellen dat het heel ernstig is. Misschien een beetje hormonen erbij en je hebt weer een mooie eisprong te pakken . Ik heb de vlaamse site ook wel eens gezien. Vind het een leuke naam . Sun: de cyste zit in mijn linker eierstok. Op zich schijnt dat dus geen probleem te zijn. Maar dat van die endometriose zit me meer dwars... Hoop niet dat dat het is. Al vind ik het niet heel onwaarschijnlijk klinken gezien mijn vele, lange en redelijk heftige bloedingen + bijbehorende krampen... Maar goed, tijdens die kijkoperatie was er niets te zien... Het zal wel . Jij al op weg naar de 20 weken echo. Nou weet ik niet meer of jij ook wilt weten wat het wordt. Wil je het weten? Hoe ist met de rest? Genieten van het weekend? Ik zal zo weer aan de klus in ons nieuwe huis (het heeft zo z'n voordelen om niet zwanger te zijn.... )
Pien kunnen ze iets aan die cyste en de endometriose doen? Welke medicijnen krijg je bij iui? Kan het daardoor getrickered worden?