Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Bloedwaarden vandaag : Progesteron 15... Ik snap echt niet waarom 2 gynaecologen zeggen dat ik met een probleem zit qua waarden richting eisprong.... Ik snap er helemaal niets meer van!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik zou het ook niet weten waarom Tielo! Klinkt goed toch die waarden? En gezien je regelmatige cyclus vond ik het zoviezo wel een beetje raar verhaal... volgens mij heb je gewoon keurig maandelijks een eisprong!

3. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Hij is pas sinds twee maanden terug regelmatig hé... Ik heb vandaag alweer bruin gespot, dus het is weer niets deze maand. Altijd vanaf 6 a 7DPO begint het bruinverlies tot aan 14DPO en dan breekt het door... (En ook dat hoopten ze te kunnen verklaren ahv de bloedwaarden, alleen snap ik niet hoe ze dat gaan zien?)

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik zie een echte uitschieter van 54 en een kleine uitschieter van 39. Maar de rest valt volgens mij wel binnen de norm 'regelmatig'.
    Dat lange bruinverlies is wel vervelend. Je progesteron toonde wel de goede stijging/daling, maar was overall wat aan de lage kant toch? Misschien dat dat het vroege bruinverlies verklaren kan? Ik weet het ook niet...

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Haha, no offense hoor!!!

6. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    #3226 TieLo, 14 dec 2012
    Laatst bewerkt: 14 dec 2012
    Dankjewel dat jij in mijn plaats wat kan relativeren, mij lukt dat soms niet meer... :) Het ziet er idd naar uit dat mijn cyclus zijn draai terug gevonden heeft. Het enige dat idd tegensteekt is dat ik vanaf CD6/7 al bruin/rood verlies heb dat dan 8 dagen aanhoudt tot de ongi echt hevig doorbreekt. Alles behalve aangenaam! Mss heeft dat idd te maken met de progesteron die niet echt super hard de hoogte in gaat voor de eisprong, ik weet het niet...

Dit ontdekte ik na wat research: De opengebarste follikel produceert progesteron die er voor zorgt dat een bevruchte eicel in leven blijft totdat de placenta dit overneemt. Indien er een daling is van progesteron sterft de follikel af en vervolgens treedt de menstruatie op.

Mss heb je wel gelijk Pien... Doordat de progesteron aan de lage kant is, wordt mijn baarmoederslijmvlies te snel afgebroken... Zo interpreteer ik het toch...

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Maar Tielo, als je geen helder rood bloedverlies hebt ben je ook niet ongi. Bruinverlies is alleen oud bloed. Dat jij 14 dagen na je eisprong pas ongi wordt is juist hartstikke goed en kán volgens mij niet anders komen dan dat je progesteron gewoon in orde is...
    Ik heb geen idee van de waarden hoor, maar in een eerder bericht zei je dat de waarde tussen normaal zit, alleen dichter bij de lage kant dan hoog. Maar dat is toch niet erg lijkt me...
    Pff, t lijkt me echt heel frusterend dit!

MissQ::D

Pien: Hoe ging het? Nog geen eisprong gehad?

8. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Helemaal juist!!! Op die papieren staat dat het tussen de gewone waarden zit, maar idd aan de lage kant. De 2 gynaecologen zeggen daarentegen dat het 'te laag' is. Volgende week nog eens bellen! Vanmorgen was het trouwens helder rood aan de bmm.

9. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @lauwra ik probeer tot 1 feb te werken. 1 week langer dan normaal. Zolang het gaat proberen we het :)

@tielo. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Heb je al een beetje een idee? Succes!

10. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

He meiden hoe gaat het hier??

ik ben al 5 dagen ziek :( verkouden snotteren hoesten pff wordt er gek van man ...

nu lekker weekend !!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Tielo: volgende week maar eens goed je vragen stellen. Van te voren op papier zetten is erg handig.

Renee: knap hoor, maar wat je zegt: kijken of het kan. Is wel belangrijk dat je je goed voelt.

Hope: jakkes meid, het heerst wat hè. Beterschap!

All: gisterochtend IUI gehad. Had toen ik wakker werd al last van mijn linker zij en daarna ook wat bloedverlies. Pijn in de zij is hele ochtend en middag wat gebleven en nu is het over. Heb nog wel wat bruinverlies. Denk dat de timing wel ok.
    Vandaag aan de klus in het nieuwe huis!

Goed weekend allemaal!

12. mvdbr

mvdbr Lid

15 dec 2012
    6
    0
    0
    overijssel
    hey allemaal,

Spannend he groen... wij morgen 4 januari voor het eerst na de fertiliteitskliniek.
    mijn man heeft ook al algemeen sperma onderzoek gehad... dit was voor ons helaas niet zo positief... maar wij blijven dat nog wel even.. wij willen ook zoon klein wondertje... veel succes

13. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @hope beterschap meid.

@pien.inderdaad, gelukkig voel ik me nog goed, kan nog veel hebben. En op het werk maken ze me veel dingen makkelijk :) voor jou ook weer spannende tijd. Ik ga voor je duimen :)

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Pien, klinkt goed allemaal. Nu goed op de inhoud passen. Zet hem op! Pff, de 5e alweer. Eens moet het toch raak zijn!

15. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @All, vandaag eindelijk weer een groeiecho gehad. Alles zag er goed uit. Ze ligt goed op schema. En onverwachts kregen we even een 3Decho. Alleen lag ze erg verstopt, uiteindelijk hebben we een oortje in 3D gezien :p Maar vond het wel heel leuk dat de gync dat deed :)

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Elba: dankje :). Tsja het zou wel fijn zijn als het nog lukt voor de IVF... Zaterdag en zondag wel aardig wat bloed verloren nog, beetje jammer.... Heb het bij eerste IUI ook gehad. schijnt geen kwaad te kunnen, maar het vertrouwen wordt daar niet beter van... Hoe gaat het met jou trouwens? Voel je je goed? Was je nog begonnen aan een nieuwe opleiding? Dat was ooit het plan toch?

Renee: haha een oortje in 3D ;). Fijn dat alles weer goed was! Hopelijk laat ze zich volgende keer wat meer zien.

17. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik heb naar nieuws, het kindje van mijn zus is overleden, met 13 weken en 4 dagen zwangerschap. Zo erg, niet te bevatten... Ze dacht al 17 weken te zijn en ging voor controle. Met precies 13 weken had ze nog een hele mooie echo. Wat kan het leven toch wreed en oneerlijk zijn...

18. Renee87

Renee87 Bekend lid

2 apr 2012
    511
    0
    0
    @lauwra, wat erg :( wens jullie veel sterkte toe en dan ook nog zo vlak voor de feestdagen :( xxx

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lauwra: ach nee toch :(, wat verdrietig zeg! Ook nog op een moment dat je er eigenlijk geen rekening mee houdt... Sterkte!

20. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

@ lauwra sterkte zeg vreslijk :(

Deel Deze Pagina