Ah balen Hope ! Het is echt te hopen dat 2013 beter wordt. Misschien is 13 wel ons geluksgetal . 1 klein voordeeltje: je mag, als je dat lekker vindt, wel onbezorgd van een wijntje genieten met de feestdagen... Ik zit dan in mijn laatste dagen en ik probeer altijd niet te drinken in de tweede helft van de cyclus. Maar daar baal ik best wel van, want dan zou ik met kerst niets kunnen drinken en als ik dan 2 dagen later ongesteld wordt, vind ik dat heel sneu voor mezelf dat ik niet gewoon lekker heb genoten van een wijntje . Maar goed, dan moet ik dat met oud en nieuw maar compenseren .
Lauwra, wat een naar nieuws! Heel veel sterkte gewenst voor je zusje. Meiden: allemaal hele fijne kerstdagen en een heel vruchtbaar 2013! liefs,S
@Hope, balen Maar we gaan er gewoon vanuit dat (voor iedereen trouwens) het jaar vruchtbaar en bevrucht mogen beginnen @Pien, wanneer precies weet je meer?? Spannend!! Hoop toch dat je ook met oud op nieuw de wijntjes voorlopig moet laten staan Voor iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Probeer tussen de drukte door af en toe nog even online te komen
@Lauwra, he jakkes wat een naar nieuws zeg! Heel veel sterkte voor jullie... @Pien, ja die situaties zijn altijd lastig... Ik had het vorig jaar ook met mijn IUI, heb toen uiteindelijk gedacht, dit is al de zoveelste poging en de rest is ook mislukt en heb gewoon een wijntje gedronken maar het is wel een dilemma ja... Oud en nieuw mag jij ook niet drinken hoor @Hope, he balen zeg! Knuffel... Op naar een vruchtbaar begin van 2013!!! @Renee, wat fijn dat de kleine goed groeit. Wel leuk dat de gyn dat deed zeg, jammer dat je dan zo weinig kan zien he?! @All, hier loopt alles niet zo goed! Gelukkig wel met de zwangerschap, de 20-weken echo was helemaal goed De kleine lag er steeds met zijn/haar handjes voor dus was alles moeilijk te zien en duurde het heel lang. Ook wij krijgen extra groei-echo's, alleen maar leuk Extra kijken hihi... Heb een longontsteking en lig dus voor pampus op de bank/bed. Zouden een weekend weggaan maar ja nu moet manlief maar alleen met zijn familie. Hij wil mij niet alleen laten dus ik ga straks naar mijn ouders... Ben altijd het liefst thuis maar ja wil mijn mannetje ook niet thuis houden daarom. Ook heb ik te horen gekregen dat ik vanaf 1 maart a.s. geen baan meer heb. Zou nu een beeindigingsovereenkomst krijgen maar die mag ik niet tekenen vanwege de zwangerschap. Anders krijg ik geen uitkering pffftttttt wat een gezeur zeg! Heb ook niet echt de puf om hier mee bezig te zijn en wil gewoon slapen maar ja... Ook ik wens jullie alvast fijne feestdagen... Hoop nog een beetje te komen kijken...
@sun, wat balen zeg met de longontsteking maar ook met je baan niet iets waar je op staat te wachten nu. Veel succes en beterschap toegewenst!
Sun: ah jeetje zeg, dat is balen, dubbel balen zelfs! Voor nu eerst beterschap! en dat van die baan dat komt nog wel es... zou me nu niet te druk maken in elk geval. Gezondheid en je kleintje boven alles!
Lauwra wat erg, sterkte voor haar! Pien en Hope ja dit wordt jullie jaar of dec of jan jullie maand, het heeft nu lang genoeg geduurt. Ik hoop zo dat het nog wil voor de ivf. Tis geen ramp ivf maar zou toch leuk zijn als het niet hoeft. Keep the faith!!!! Zet hem op!!! Sunshine, jeemig het zit je niet mee zeg. Pff das echt niet leuk allemaal. Gewoon niet tekenen zeg ik ziek is ziek. Heb je al antibiotica gekregen? Is er een rede voor groei echo's?Sterkte en beterschap. Das toch niet leuk meer longontsteking in de zwangerschap. Maar goed wat je nu hebt heb je straks niet. En wat vervelend van je baan! Verder iedereen, fijne kerstdagen, Ik weet dat het dubbel is en brand een lichtje voor iedereen en zeker voor de gene bij wie het nog niet zo ver is (hopelijk komt het snel).
@Lauwra: dat is echt wel balen zeg Mijn deelneming, want zo'n verlies is altijd zwaar te dragen... @Sunshine: Wat balen van je job! Is het omdat je zwanger bent dat je je job verliest? Dat zou toch niet mogen hé... En hoe zit dat juist van dat niet mogen tekenen? @Elba: ook voor jou fijne feestdagen gewenst! @Hier: ik ben gisteren ongesteld geworden... Cyclus van 30 dagen is een meevaller... Mijn lf telt nu 15 dagen en ik heb geen echt bloedverlies meer gehad deze cyclus... Wel rood of bruin aan de bmm, dus enkel inwendig wat bloed, maar het kwam niet los tot op de NOD zelf... Ik had vanaf mijn ei al het gevoel dat ik pas gisteren ongi ging worden. De gyn heeft me deze week nog gebeld (spontaan) om me te zeggen dat ze zich mss toch vergist had. Ze dacht dat de eerste resultaten later in de cyclus voorkwamen, maar dat was dus op dag 3. Over het algemeen waren mijn waarden dus goed, maar mss een klein beetje aan de lage kant. Ze zei wel dat ze mijn onregelmatige cyclus wou opvolgen met echo's als ik dat wou, daar zouden we dan 21 januari verder over praten. En dan konden we eventueel al, als we dan toch echo's nemen etc, met KI beginnen (om het mijn man wat makkelijker te maken en omdat ze dan toch 'bezig zijn'). Maar nu stel ik me de vraag: mijn cyclus is nu niet meer onregelmatig... zou ik dan nog kiezen voor de KI of zouden we nog wat verder blijven klungelen?
Elba: thanks meid! Jij ook hele fijne dagen toegewenst! Tielo: dat is een nette cyclus! Wel jammer natuurlijk dat je ongi bent geworden... Je cyclus is inderdaad best regelmatig de laatste maanden. Als je wilt kun je dan net zo goed zelf klungelen i.p.v. KI, zeker als je af en toe zelf dus ZI doet... Maar misschien wel handig om m.b.v. echo's je cyclus te volgen. Is de timing zeker weten goed . Ik zou je man vragen wat hij liever wil: thuis zijn kwakkie aan jou overhandigen of aan het ziekenhuis meegeven...
Tielo: jammer dat de eerste ronde zelfinseminatie geen resultaat heeft gehad. Maar wel super dat het met jouw cyclus misschien toch niet zo slecht is als de gyn eerst zei! Wat advies beteft om te gaan IUI-en ben ik het wel met Pien eens. Maar kan me ook voorstellen dat je het fijn vind om wat hulp van het ziekenhuis te gaan krijgen. Dat had ik wel op een gegeven moment. Pien: Hoe is het met jou? Voel je al wat anders dan anders? Sun: Beterschap!! Wat balen dat je nou net voor de feestdagen ziek bent geworden. Eerste kerst dat je zwanger bent... Ik kijk daar wel naar uit hoor! Maar t is niet anders he. Uitzieken maar. En dan nog gedoe met je baan. Wat naar zeg dat dat op zo'n moment gebeurd. Wel erg fijn dat de 20 weken echo goed was. Dat is weer een geruststelling. Elba en Renee: Alles goed met jullie en de kleintjes? Wij zijn trouwens op het moment wel een beetje papa en mama de jongste van me zus logeert al vanaf donderdag bij ons. Ze is 7 maanden. Erg gezellig hoor! Dus voor ons ook een andere kerst als we ons hadden voorgesteld. Hopelijk volgend jaar met een eigen kindje... Iedereen bij deze fijne kerstdagen!!
Lauwra: je klinkt wel weer positief meid. Zeker wel gezellig met zo'n kleintje in huis . Hoe is het nu met je zus? Ik voel me weer niet anders dan anders. Zit nu op 10 dpo. Paar dagen geleden had ik nog een beetje gevoelige borsten (misschien door de pregnyl), maar dat is nu weer weg. Dat geeft mij niet veel hoop voor deze ronde. Ik hoop dat ik dit keer niet al te verdrietig wordt. Meestal begint de teleurstelling al een paar dagen van te voren. Maar ik hoop dat de kerstdagen me er wel doorheen slepen. Tielo: voor het geval je het niet weet: KI is niet hetzelfde als IUI. lauwra noemde IUI, maar als ik het goed begreep stelde jouw gyn KI voor. KI is hetzelfde idee als ZI, maar dan in het ziekenhuis. Doen ze ook wel met donorzaad. IUI is dat ze een spuitje IN de baarmoeder brengen, dus voorbij de baarmoedermond, en het zaad wordt in een laboratorium speciaal bewerkt. Vaak geven ze je daar ook nog een hormoonbehandeling bij. Al met al heb je dan met IUI een grotere kans om zwanger te worden. Met KI heb je een even grote kans als ZI. In elk geval goed om te weten lijkt me. (Maar misschien weet je dat ook wel hoor, dan heb ik niets gezegd). All: net de kerstinkopen gedaan. Ik mag voor de toetjes zorgen, zowel bij mijn ouders als schoonouders. Ik heb wel zin om wat te gaan experimenteren. Ga chocolademousse proberen te maken . Wish me luck . Meiden, allemaal hele fijne feestdagen gewenst! Hoop dat onze wensen voor 2013 uit mogen komen!
De gyn stelde idd KI voor aan de telefoon, maar 21 januari wordt alles nader besproken. Ik weet niet of ze nu al met IUI willen starten, omdat we nog geen jaar bezig zijn. We zullen afwachten wat er op de consultatie gezegd wordt van opvolging. Enerzijds zou ik willen dat het gewoon op de natuurlijke weg lukt, maar anderzijds denk ik dat het mss toch sneller raak zal zijn als we wat opgevolgd en gestuurd worden door het zh. Geen gemakkelijke keuze vind ik... Mijn man kan zich in beide gevallen wel vinden, zowel ZI als KI dan... Hier is het ook spannend afwachten, mijn zus moet over twee weken bevallen en dan word ik meter joepie! Voor iedereen een fijne kerst! Dat alle goeds jullie weg mag passeren (en vooral een positieve zwtest!)
@tielo, wat spannend hoop dat de bevalling van je zus spoedig zal verlopen En natuurlijk spannend wat ze de 21ste gaan bespreken Iedereen fijne dagen
Fijne dagen gehad? @Elba, ja ik heb antibiotica gekregen, is nu alweer afgelopen. De extra groeiecho's zijn omdat we zwanger zijn geraakt door ICSI en daardoor kans heb op kleinere kindjes. Vind ik niks erg, extra naar ons kindje kijken @Tielo, nee niet vanwege de zwangerschap gelukkig. Er gaan binnen ons bedrijf 3 afdelingen dicht die centraal naar een andere plaats gaan, 65km verderop. We kunnen kiezen om mee te gaan maar ook dan ben je nog niet zeker van een baan omdat er gewoon teveel mensen zijn dan. Reorganisatie dus. Als ik zou tekenen dan heb ik geen recht op een WW-uitkering en kunnen we niet rondkomen dus niet zo handig... Fijn dat je cyclus nu mooi is. En dat de gyn spontaan belde... Ik denk dat je moet doen wat goed voelt. Je kan het nog een paar maanden proberen maar als jullie je daar niet goed bij voelen kan je voor KI kiezen! Wat vindt je man/vriend? @Lauwra, gezellig zeg! Wat een verschil he?! Volgend jaar kerst ben je net bevallen goed?! Ze is best lang bij jullie dan. @Pien, en.... nog een beetje door de dagen heen gekomen? Viel je mousse in de smaak? Ik hoop dat je met errug goed nieuws komt... @All, hier gaat het gelukkig een stuk beter. Longontsteking is weg, wel nog voorhoofdsholteonsteking maar gaat redelijk. Heb nog leuke kerst kunnen vieren gelukkig.
Dun: fijn dat de longontsteking voorbij is! En dat je nog van de kerstdagen hebt kunnen genieten. Maar voorhoofdsholteontsteking is ook geen pretje... Dus nog ff verder opknappen meid! Nou ik ga dit jaar niet meer met goed nieuws komen , het zit er weer aan te komen.... Helaas.
Dat willen we niet horen Pien! Jakkes... Geniet dan maar van een extra borrel met oud en nieuw en in 2013 komt het helemaal goed!!!