Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pantertje succes met afwachten;)

2. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Wij moeten vrijdag 3 juni voor het eerst naar de gynaecoloog... weet iemand wat er zo'n dag gaat gebeuren? Ik weet dat er meteen die dag een onderzoek plaats vind... Maar wat gaat er gebeuren in zo'n onderzoek?

3. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ welkom chntl:) ik kreeg de eerste keer een inwendig onderzoek en echo en een gesprek een tip is om iets langs aan te trekken;)

4. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi chntl, bij mij hetzelfde: inwendig onderzoek en echo. De stappen worden daarna doorgenomen. Wat ze ev. Nog meer willen onderzoeken, bijv zaad check, samenlevingstest etc etc. .

5. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pantertje klopt helemaal;)

6. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    als jullie een afspraak hebben bij de gyn. , gaat jullie vriend/man dan weleens mee ? die van mij laat ik eigenlijk altijd thuis.. denk dat ik hem alleen mee neem als er iets serieuzers moet worden gedaan, zoals HSG of iets dergelijks.. hoe gaat dat bij jullie?

7. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pantertje ik ga ook bijna altijd alleen maar met de HSG en de uislag van de HSG en de operatie is hij wel mee geweest;)

8. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    @chntl welkom bij bij ook het zelfde als de andere dames!

@pantertje mijn man gaat eigelijk bijna altijd mee omdat hij het ook graag wilt weten allemaal..dat vind ik zelf ook wel fijn , maar dat is maar net wat je zelf wilt ;)

9. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ chan dat is ook heel fijn alleen bij mij is het probleem mijn man werkt s'nachts dus hij ligt overdag op bed:D met de HSG en operatie heeft hij gewoon vrij genomen

10. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    @twinkel dat wordt idd niks hihih uit de nachtdienst :D
    de mijne heeft ploegendienst dus 2dagen ochtenddienst, 2dagen middagdienst en 2 nachtdiensten met 4 vrije dagen ertussen dus kan ik t meestal wel plannen bij de gyn..
    (maar hoeft niet kwam gewoon steeds goed uit)
    maar met die HGS is het idd wel fijn als je iemand mee neemt,
    voor de rest is t niet noodzakelijk behalve bij de zaadonderzoeken :p x

11. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ chan dat is inderdaad dan wel fijn als het zo uitkomt:D mijn man werkt altijd s'nachts dus dan word het moeilijk:p maar dat geeft niet ik vond het fijn dat hij vrije dagen opnam toen ik de HSG en operatie kreeg want toen had ik hem heel hard nodig en zeker bij het zaadonderzoek:p

12. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hallo allemaal,

Ik zie dat jullie al even in dit topic aan het schrijven zijn maar ik hoop dat ik me hier een beetje aan mag haken? Ik schrijf ook in een club voor meiden die zijn gestopt met de pil vanaf augustus. Natuurlijk zijn de meesten daar al zwanger op nog 2 anderen na en dan merk je dat je toch wel vaak langs elkaar af praat omdat de een al bijna moet bevallen, de ander al kamertjes aan het bekijken is en ik... helaas... gisteren mijn eerste afspraak op de fertiliteitsafdeling heb gehad.

We zijn er eerder al achter gekomen dat het zaad van mijn vriend niet super is. Niet super slecht maar ook zeker niet goed. Dus zijn we doorgestuurd zodat ze mij na kunnen gaan kijken en kunnen bepalen hoe verder.
    Ik zit een dag voor mijn eisprong dus dat kwam mooi uit en dus was er gisteren gelukkig een heel mooi ei van 18,5mm te zien :D, helaas zag de gynaecoloog ook dat mijn baarmoederslijmvlies te dun is. Hij is nu 5mm. en dat was toch wel aan de dunne kant. Maar dat was op te lossen met medicatie. Op dat moment denk je er niet echt over na maar naderhand komen alle vragen natuurlijk. Wat is dan wel normaal? En is dit iets waar ik me toch zorgen over moet maken??
    Tuurlijk heb ik vanalles opgezocht op internet maar daar staan niet al te positieve verhalen op. Baal nu dus toch al een beetje. Sowieso omdat ik aan de hormonen moet en omdat ik dus eigenlijk niet weet wat ik ervan moet denken.

Morgen moet ik terug komen voor een samenlevingstest... Smakelijk! haha. Dan moet ik de 3e dag van mijn volgende cyclus bloed laten prikken en dan verwacht ik dat er ook nog wel een onderzoek met contrastvloeistof gaat volgen....
    Voorlopig nog geen duidelijkheid dus over wat er nog gaat volgen en of we binnen korte tijd misschien toch zwanger kunnen zijn, of dat we te maken gaan krijgen met wachtlijsten... Een hoop onzekerhied waar jullie ongetwijfeld allemaal over mee kunnen praten.

Is er hier iemand bij die ook een te dun bmsv heeft?

13. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    welkom paula
    ik weet niet precies hoeveel mm normaal is maar kon het niet zijn dat het morgen of overmorgen wel dik genoeg is?
    anders kunnen ze iedergeval wel hormonen voorschrijven als dat nodig is.Je kunt het morgen iedergeval vragen want bij mij deden ze na de samenlevingstesten ook iedere x een inwendinge echo om te kijken of het eitje was gegroeit /of die al was gesprongen en werd ook het bmsv opgemeten..succes morgen ik weet dat het vervelend is om in onzekerheid te zitten maar probeer positief te blijven ze zijn iedergeval druk aan t onderzoeken om je verder te kunnen helpen! liefs

14. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hoi Chan88,

Dankjewel voor je reactie. Ik ga morgen zeker wel wat vragen stellen en ook fijn om te horen dat ze morgen woer een echo doen, wist ik niet. Dan kan ik dus idd. meteen zien hoe veel het groeit in 2 dagen tijd. En dan de volgende vraag... wanneer zou het op zn dikst moeten zijn, bij de eisprong? of pas bij de innesteling? en groeit het na de eisprong nog door?
    Ik hoop dat ik morgen wat wijzer word. Maar zoals de arts het gisteren vertelde was het niet goed iig. en hoorde het bij een follikel van 18,5mm dikker te zijn en zou ik dus aan de medicatie moeten zodra hij de oorzaak weet.

Het is gewoon raar dat ik wel redelijk regelmatige cylcussen heb, een prachtig ei, maar te weinig bmsv. Kan het dan toch aan hormonen liggen? of ligt het dan aan de doorbloeding?

haha, jullie kunnen mij hier geen antwoord op geven natuurlijk maar ik vind het wel fijn dat ik het hier kwijt kan bij vrouwen die allemaal in die mmm zitten met allerlei verschillende oorzaken....

Het zaad van mijn vriend is 8,5mln p/ml waarvan 60% tiptop in orde. Daarom is het niet zorgwekkend slecht maarja, het kan wel beter natuurlijk. Nu met mijn eerste minpunt erbij hebben we al 2 minnen helaas. Ik hoop gewoon dat het daarbij blijft en dat wel met hormonen en IUI toch snel zwanger mogen zijn en niet dat ze nog meer dingen gaan vinden.

Tuurlijk hoop ik dat iedereen hier ook snel zwanger mag worden! Dat hebben we allemaal wel met elkaar gemeen ;)

15. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ paula welkom hier:) ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn

16. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    dankjewel Twinklestar! Ik hoop het voor jullie ook natuurlijk. Sorry, ik heb niet alles terug gelezen van jullie dus ik ken jouw persoonlijke verhaal nog niet maar ik hoop dat er bij jullie al duidelijkheid en vooruitgang in zit?

17. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ paula dat geeft niks dan had je ook heel wat te lezen:D

18. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hallo allemaal,

Ik weet dat ik me hier gisteren pas voor het eerst gemeld heb maar wil jullie wel laten weten hoe het vandaag verlopen is, misschien dat een van jullie die misschien met hetzelfde zit er iets aan heeft?

Vandaag kreeg ik een andere arts als de vorige keer en dit was zo'n fijne man, hij nam meer dat uitgebreid de tijd en heeft echt alles van a tot z uitgelegd, dus als iemand vragen heeft??? ;) haha. Ik ben iig heel wat wijzer geworden dan door die arts van eergister.
    De normen voor het mannelijk zaad schijnen allereerst tegenwoordig heel anders te zijn. Vroeger deden ze de tellingen heel anders dan nu en wat toen voor 40 mln werd gezien blijkt nu maar 20mln te zijn. 10mln is eigenlijk helemaal niet slecht vooral als de meerderheid in orde is. 8,5mln zoals bij mijn vriend was dus helemaal niet zorgwekkend en als bij mij alles goed zou zijn dan waren we waarschijnlijk gewoon zwanger geworden.

Dan mijn geval... we hebben de samenlevingstest gedaan en jah... daar viel eigenlijk weinig te testen.... Ik heb rond mijn eisprong helemaal geen servix slijm, sterker nog ik ben dan droger dan anders, vandaar ook dat wij ooit Pre-seed gebruikt hebben wat volgens de arts dus weinig verschil kon maken (uitleg komt zo) maar toch goed dat we het geprobeerd hadden. Dus toen hij met een spuitje wat slijm bij mijn baarmoedermond weg wilde zuigen zat er dus nagenoeg niks in dat spuitje. Dat was dus meteen een duidelijke verklaring voor de arts. Het druppeltje wat hij wel wist te vangen was verder wel prima in orde alleen er was geen zaadje in te vinden. Logisch: als je in een sloot springt met alleen wat modder dan word zwemmen erg moeilijk.
    Dat slijm is noodzakelijk voor de zaadjes om naar boven te kunnen zwemmen en om in de baarmoeder te kunnen komen. Heb je dat zoals ik dus nauwelijks... dan houd het gewoon op. Tuurlijk word ik wel vochtig down under tijdens de sex maar het gaat dus puur om het servix slijm.
    De lisexcisies (weg branden van weefsel bij de bmm) die ik gehad heb ivm het voorkomen van baarmoederhalskanker zijn hier de grootste veroorzaker van. Doordat er nu littekenweefsel voor in de plaats gegroeid is zit er maar weinig weefsel wat wel slijm aan kan maken.
    Ook kan een tekort aan oestrogeen een mede veroorzaker zijn, dit moet blijken uit het bloedonderzoek wat ik de 3e dag van mijn cyclus ga krijgen.

Dan mijn te dunne baarmoederslijmvlies... volgens de laatste studies is de dikte helemaal niet zo van belang bij het innestelen (tenzij het echt heel mager is) maar de kwalitiet en de opbouw van het slijm des te meer. En gelukkig ziet dat er bij mij geweldig uit volgens de arts. Het slijm was nu trouwens hetzelfde als 2 dagen geleden dus dat groeit niet hard...

Toen waren er 2 opties...
    Of ik kon kiezen om de eerste 5 dagen extra oestrogeen te nemen waardoor het slijmvlies sterker zou groeien, echter groeit het eitje dan wat langzamer en word de cyclus weer iets langer.

Of ik kon kiezen voor IUI waarbij we dus de grote bariƫre (mijn baarmoederhals) over kunnen slaan en de zaadjes direct in mijn bm gespoten worden. Met het zaad van mijn viend zou een bevruchting dan geen probleem meer moeten zijn. Aangezien mijn bmsv volgens de arts toch goed genoeg is zouden we dit dan in mijn eigen cyclus kunnen doen. Ik krijg dan een dag voor de eisprong een spuit pregnyl en dan springt 36 uur daarna mijn ei, zodat ze precies op het juiste moment het opgewerkte zaad van mijn viend in kunnen gaan brengen.
    Aangezien mijn vriend minder zaad heeft stelde de arts voor om volgende cyclus gewoon met IUI te beginnen in mijn eigen cyclus. Echt waar, ik zat met mn oren te klapperen!! ik wist niet wat ik hoorde!! en was zoooooooooooooooooooo blij!!! geen moeilijk gedoe, gewoon meteen beginnen, whaaaaa!!! haha.

De teste met contrastvloeistof om te kijken of mijn eileiders open zijn steld hij nog uit. Omdat alles er goed uit ziet verwacht hij dat dat ook goed is en mocht het na 2 IUI behandelingen niet gelukt zijn dan kunnen we die test altijd nog doen.

Ook kijken we 1 of 2 behandelingen aan zonder medicatie en mocht de volgende ronde blijken dat mijn bmsv nog dunner is dan wil hij mij medicatie geven wat de groei van het bmsv bevorderd en dat bevorderd dan tegelijk de groei van het eitje waardoor ik een kortere cyclus zou krijgen.

Dus het is een heel lang verhaal maar ik schrijf het gewoon allemaal op zodat er voor degene die het interessant vinden misschien ook wat duidelijkheid ontstaat.

Wij zijn iig super gelukkig hiermee en vooral omdat we volgende maan al onze eerste echte kans om zwanger te kunnen worden gaan krijgen. Alle andere pogingen die we al gedaan hebben waren eigenlijk kansloos...

Kun je zien wat de ene arts met de andere kan schelen ;)

19. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ paula wat goed dat er nu een hoop duidelijk is geworden en wauw wat super volgende ronde gelijk met iui beginnen ik hoop dat de eerste poging gelijk de laatste zal zijn;)

20. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Wow Paula, wat een goed nieuws. Wat zou dat toch mooi zijn. Gelijk de volgende cyclus beginnen, dat is echt top.
    ik ben ook blij met je verhaal trouwens. Ik heb namelijk zelf ook een lisexcisie gehad van mijn baarmoedermond 1,5 jaar geleden. Ik heb wel al eens eerder een topic gestart op dit forum. met de vraag of dit de vruchtbaarheid negatief kon beinvloeden. en ik kreeg toen alleen maar positieve reacties van meiden die gewoon zwanger waren geworden na een lisexcisie. Maar aankomende maandag heb ik weer een gesprek met de gyn. (uitslag van de eerste3 bloedtesten) en ik ga het dan gelijk ff aankaarten. Heel toevallig is deze gyn. ook diegene die de lisexcisie uitvoerde..

Deel Deze Pagina