Lauwra: ah eindelijk ga je beginnen . Spannend hoor, heel veel succes!! All: het is voorbij hoor. Bruine troepen zijn al gesignaleerd. Alleen nog een kwestie van afwachten totdat het doorbreekt. Dan is het officieel over en uit en gaan we door voor IVF (maar eerst 2 maanden rust...) .
Jammer dat het deze cyclus niets was meid! Probeer van de twee maanden rust toch enigszins te genieten en kom even tot jezelf... IVF is geen lachertje als ik mijn schoonzus moet geloven, dus sprokkel al je energie bij elkaar en dan kan je er met goede moed weer tegenaan! (Hoor mij nu praten, ik heb -nog- niets van ervaring!)
@ Tielo en Lauwra heel veel succes meiden ♥ @ Pien oooh nee dat is *** zeg bah Knuffel en geniet ff van je rust miss helpt het wel ff .. !!
Tielo: dankje, die 2 maanden rust is heel dubbel. Mijn verstand zegt dat het beter is om goed uitgerust aan IVF te beginnen. Mijn gevoel zegt doorgaan, want ik wil helemaal niet nog langer wachten... Dus jullie aan de IUI? Spannend hoor! Vind het wel vreemd dat ze nu zegt dat er niets mis was met de progesteron? En zondag kondigde een goede vriendin van me aan dat ze zwanger is. Nog heel pril. Een week ervoor vertelde ze me nog dat ze ongesteld was ( ik wist dat ze net bezig waren). Ik had er toen helemaal niet naar gevraagd, maar dat vertelde ze uit zichzelf. Zat ik ook nog meelevend te doen, zo van: vervelend he als je graag wil en het blijkt niet zo te zijn. Was ze dus toen al zwanger! Vind het echt flauw . Ze had het onderwerp toch ook gewoon even kunnen vermijden? Ik begon er niet over.... En nu ineens toch zwanger zijn, nou ik heb het ff met haar gehad. Maar dat heb ik natuurlijk niet laten merken, maar ik merk dat ik er gewoon pissig over ben. Voel ook geen enkele blijdschap naar haar toe, wordt er alleen maar boos van. En dat vind ik dan toch ook wel erg slecht van mezelf....
@ pien jaa ik snap je heel goed vooral als het je vriendin is had ze het gewoon eerlijk kunnen vertellen maar ze wist dus al toen dat ze zwanger was?
Pien: eerst 'n dikke knuffel van mij! Het zit ook niet mee he. Hoe gaat het traject nu verlopen? 2 maanden echt rust, helemaal niks, of al aan de pil, ik meende dat je dat laatst zei...? Van die vriendin, dat is niet fair van haar. Ik neem aan dat ze toch weet hoe jullie situatie is nu. Ik kan me goed voorstellen dat je nu niet blij voor haar kan zijn. Zoals het gegaan is, dan hoef je dat niet slecht van jezelf te vinden! Tielo: Wat fijn dat je progesteron toch in orde is. Idd wel vreemd dat ze er eerst zo negatief over waren. Artsen zijn best, maar ze mogen soms wel wat duidelijker zijn! Dat heb ik ook al eens meegemaakt Maar super dat je nu aan de IUI gaat. Ik hoop dat het nu gauw raak mag zijn. En: sterkte met het HSG. Dat is deze week nog denk ik? Hope: Wat jij zegt over onzekerheid, dat kan ik mij heel goed indenken. Ik geloof dat ik ook elke keer bang voor bloed zal zijn. Sun: Ja, k ben weer helemaal beter gelukkig. Lekker uit kunnen zieken, morgen weer aan't werk. Maar 2 dagen, en dan alweer weekend. Dus komt goed! Ik krijg nu zo zachtjes aan idd echt hoop! Spanning (nog) niet. Idd zo van, eindelijk gaat er wat gebeuren dat we een redelijke kans hebben om zwanger te worden. Hoe voel jij je? Renee: Gaat het daarbinnen ook nog goed en geen weeen meer?
@Pien, nee he Krijg je binnenkort wel nog een afspraak om alles te bespreken..?? Of moet je pas over 2 maanden weer contact opnemen.. Kan me van de ene kant wel voorstellen dat je pissig bent (om het zo maar even te zeggen) richting je vriendin.. Volgens mij ook vrij normaal, tenminste een bekende van ons was ook vrij snel zwanger en toen waren wij al een tijd bezig. En ze deed hier iets te blij enzo over.. Ik vond het toen ook zo oneerlijk, en was totaal niet blij voor de andere.. Achteraf gezien vraag ik me nog steeds af waarom ik er zo overdacht, maar denk dat het vrij normaal is, aangezien je er heel lang mee bezig bent. @Lauwra, hier is alles rustig Gister CTG gehad, omdat ze iets aan de rustige kant was, vandaag ook nog eentje ter controle. Maar het zag er allemaal goed uit. Komende maandag weer op controle, ben wel blij dat ik nu vaak op controle kan gaan.. Vind het toch wel eng allemaal.. Best stom eigenlijk, want de eerste maanden had ik dat totaal niet.. Maar zal mss wel nu het einde langzaam in zicht is.. En dat de laatste loodjes ook wel letterlijk de laatste loodjes aan het worden zijn. Maar probeer er komende tijd nog het beste van te maken
Hi Renee, gelukkig dat alles goed blijft. Is het niet zo dat baby's op het laatst altijd wat rustiger worden omdat ze niet zoveel ruimte meer hebben om te bewegen? k Hoop dat je nog even kunt genieten van het zwanger zijn en de rust
Lauwra: Ik kwam aan de progesteronwaarden van 18 tot 103 bij ovulatie door de papieren van de dokter. Hier stonden onoverzichtelijke tabellen op en dit cijfer bleek van de LH te zijn bij de eisprong en niet van de progesteron. Dat had de gyn me gisteren duidelijk gemaakt. De cijfers stonden naast elkaar in de volgorde van progester, LH, oestrogeen (ofzoiets) en omdat er bij de eisprong géén referentiewaarden zijn voor progesteron was er eerst een spatie en dan pas de LH-waarden... Voor een leek en zelfs een arts is dat dan onduidelijk... Volgens de gyn zijn de waarden tussen 5 en 20 dus goed voor een standaard eisprong zonder bevruchting. Hoe het zit als deze hoger is dan dat, weet ik ook niet... Het voelt voor mij ook wel dubbel om nu te starten met IUI, wetende dat er eigenlijk niets 'mis' is met ons... We zijn nu een jaar gestopt met anticonceptie, maar dan nog... Waar moet ik de fout nu gaan zoeken? Moet er dan niet 'iets' mis zijn voor ze met IUI starten? De HSG is maandag... Nog even afwachten dus! Pien: hmz, ik zou daar ook niet bepaald blij mee zijn dat een vriendin zo zou doen! Dat is onbewust (of weet ze van jullie wens? in dat geval is het bewust) gewoon kwetsend! Ik zou er niet te veel woorden meer aan vuil maken! Ik ben op dit moment ook pissed op mijn zus... Ik wou vorige week met haar praten over mijn gyn-bezoek en ze blokte het direct af! Ze KAN er gewoon niet over praten, geen inlevingsvermogen, geen medeleven, geen medelijden, volledig niets! Ik wist dit al, want bij mijn schoonzus deed ze dit een half jaar geleden ook... (vlak voor zij zwanger werd deed ze al 2j de hele MMM) en daar deed ze ook erg bitchy over! Ik wéét dat mijn zus zo is, maar ik neem het haar op dit moment heel erg kwalijk omdat ze er gewoon niet WIL zijn voor mij...
Lauwra: ja we gaan echt ff rust nemen, geen polonaise meer aan mijn lijf. 2 maandjes en dan denk ik dat ik een maandje de pil moet slikken, om daarna over te stappen op de IVF hormonen en alles wat erbij hoort. Er was even sprake dat ik de komende maanden aan de Lucrin zou moeten, dan wordt je kunstmatig in de overgang gezet. Dit i.v.m. een endometriosecyste. Maar daar zijn ze op teruggekomen, dus in theorie had ik nu ook direct met de IVF procedure kunnen starten. Maar ik vind het wel even goed zo. Die 6 mislukte IUI's hakken er ook flink in. Ik denk dat het verstandiger is om ff pas op de plaats te maken. Bovendien moeten we nog veel doen voor de verbouwing van ons nieuwe huis en willen we ergens eind maart verhuizen. Jij binnenkort voor de eerste echo zie ik? Spannend he, en inderdaad ook een fijn gevoel dat je echt kansen gaat krijgen nu . Ben heel benieuwd! Renée: kan me voorstellen hoor dat de spanning nu wel toeneemt. Maar het komt vast goed meid. En fijn dat je regelmatig controles krijgt. Tielo: er is lang niet altijd een reden te vinden waarom het niet lukt, maar ook dan gaan ze uiteindelijk wel over op IUI. Hier in NL doen ze er echter wel wat langer over om tot behandeling over te gaan. Wij moesten zelfs 3 jaar wachten voordat we IUI kregen. Dus in dat opzicht worden jullie in mijn beleving wel snel geholpen met IUI. Als het om wat voor reden dan ook nog niet goed voelt om er aan te beginnen, hoeft het niet he. Statistisch gezien hebben jullie nog wel aardig wat kansen om komend jaar zwanger te worden. Vervelend van de reactie van je zus trouwens! Echt heel lastig, zeker omdat het je zus is, dan verwacht je toch wat meeleven. En daar mag je best verdrietig om zijn. Vind ik ook logisch hoor. Die vriendin van me weet ook van onze situatie en is anders wel aardig meelevend, maar in dit geval heeft ze toch echt even de plank misgeslagen. Dat is gewoon erg jammer. Maar goed, we zullen wat dat betreft wel vaker gekwetst worden, mensen die het zelf niet hoeven meemaken, begrijpen het gewoon niet en zullen dan wel eens iets doms zeggen of doen... En ga er maar vanuit dat ze dat niet bewust doen...
Mijn zus heeft vlak na mijn post gebeld om te vragen hoe het bij de gyn was en om zich te excuseren voor haar egoïsme... zou door de moeilijke weken van het prille ouderschap komen zei ze, het gaat niet echt zoals gewenst. Was echt ontroerd door haar telefoontje en al mijn woede verdween als sneeuw voor de zon...
Tielo: wat fijn dat je zus toch haar meeleven heeft getoond! Je kunt veel hebben aan een zus (dat is mijn ervaring wel!). Is bij jouw man het zaad wel al gecheckt? Pien: Gelukkig hoef je niet zolang in de overgang en krijg je gewoon het gewone IVF traject. Twee maanden rust is dan zeker fijn. Dan weet je ook dat je daarna weer met frisse moed kunt beginnen. Gaan jullie dan na de verhuizing beginnen? Dan lijkt mij ook een heel stresvolle tijd... Dat jij en Tielo onverklaarbaar niet zwanger worden is toch vreemd. Je hoort het zo vaak, dat weet ik. Op zich fijn dat er niets is, of in elk geval niets gevonden is, maar des te frustrerender dat het dan niet lukt! En ik kan mij voorstellen dat je dan met IUI denkt, het zal vast wel lukken. Maar na 6 keer nog niets! Ik kan me zeker indenken dat dat er goed inhakt!
Yups, dat was van optimale kwaliteit Hoera! Ik begrijp het misverstand van de progesteronwaardden nu HELEMAAL!!! De eenheid op onze papieren is anders dan die referentiewaarden die jullie gebruiken gna! Dus eigenlijk zijn mijn resultaten 3.18 keer hoger!!! (Tweede cyclus was mijn progesteronpiek dus iets van een 36 en de cyclus ervoor was het ergens vooraan in de 50)
Lauwra: ja ik vind die onverklaarbaarheid wel heel vervelend. Zeker na 6 x IUI, want dan zijn de omstandigheden zo ideaal gemaakt dat het niet te begrijpen is waarom het dan nog niet lukt. IVF zal daarmee een nieuwe test zijn. Maar ik vind het wel moeilijk om vertrouwen te hebben in dat dat dan wel lukt. Ik hoop dan maar dat ons probleem daar ergens ligt waar je met IVF minder of geen last meer van hebt. Ik ga in de tussentijd trouwens weer aan de pil. Daarmee kan de endocyste ook wat rustiger worden waarschijnlijk. Bovendien kan ik het dan hopelijk echt even loslaten, want dan hoef ik ook niet stiekem nog hoop te hebben, ook al is het een raar idee...
@Tielo, fijn om te horen dat je weer contact hebt gehad met je zus Mocht ik voor maandag niet meer online zijn, wil ik je succes wensen voor maandag! @Pien, Weet je ongeveer al wat datums wat en wanneer ze wat gaan doen? Maar 2 maanden rust is volgens mij niet verkeerd.. Tenminste denk dat het ook even belangrijk is om even tot rust te komen. Het is mentaal ook niet niks he! Pfff volgens mij komt de nesteldrang weer om de hoek kijken.. Vanmiddag wilde ik "even" een klein beetje de rommelkamer opruimen.. Uiteindelijk heb ik alle rommel maar opgeruimd, was niet te stoppen haha Maar of manlief daar dadelijk blij mee is.. Maar wordt een beetje gek van de bank. Ben een beetje doorgezeten
Haha Renee, zo herkenbaar. Mijn man vindt ook dat ik rustig aan moet doen maar ondertussen is het huis niet op orde zoals ik het wil. Dus zit ik hem of de hele dag achterna of ik kan me niet meer bedwingen en ga zelf maar ramen wassen enzo. Ik heb de kledingkast ook weer even helemaal geordend. Heerlijk... terwijl ik normaal echt niet zo opruimerig ben. Ik denk met name de gedachte dat er vreemde mensen in je huis de boel gaan runnen toch helpt om alles even op orde te brengen.
Ik stel het opruimen normaal ook liever uit maar vind het nu heerlijk en idd het idee dat andere zometeen alles gaan runnen. En het idee dat alles klaar is, ondanks dat dat ruimtes zijn die niet direct opgeruimd hoeven te worden
Thanks Pien! Het is soms raar wat die hormonen met je doen. Deze keer is het in ieder geval iets positiefs en geen nare bijwerkingen zoals bij de hormonen om zwanger te worden. Dus ik wens jou en de andere meiden die hopelijk dit jaar zwanger gaan worden op voorhand veel nesteldrang toe. En voor jou en je hubbie natuurlijk een stressloze verhuizing en een rustige 2 maanden met wijntjes en lekker eten.