Pien: Dan is aan de pil idd misschien een goede oplossing, ik zou dan ook toch steeds hoop houden en dan heb je nog geen rust. Ik hoop dat je ervan kunt genieten en alles even los kan laten. Hopelijk gaat de IVF daarna gewoon lukken, in 1 keer natuurlijk! Renee en S: ik ben ook niet zo opruimerig meestal, grappig dat die nesteldrang écht waar is dus Gisteren eerste echo gehad en bloed moeten prikken. Echo zag er normaal uit. Wel was er een kleine cyste te zien, maar dat was volledig normaal volgens de arts. Dus daar vertrouwen we dan maar op. Morgen weer een echo op dag 10.
Lauwra: volgens mij heb je best vaak echo's in dat mnc traject he. Ik had ook al eens gevraagd of ik dat ook bij ons in het ziekenhuis kon doen en dan de punctie in UMCG. Maar dat doen ze niet meer, omdat er regelmatiger echo's gemaakt moeten worden in de natuurlijke cyclus en ze bijn ons het zh geen echo's in het weekend doen. Ze doen dus alleen de samenwerking bij hyperstimulatie IVF/ICSI. Fijn dat het er goed uit zag!
Om het hier kort te posten: de MMM s*ckt! (Ik heb een glaasje te veel op en ik ben momenteel echt boos op alles en iedereen... zoals je kan lezen op mijn blog vandaag)
@ Tielo dat is heftig meis om dat zo allemaal te lezen ik snap hoe je je voelt en het is ook heel oneerlijk probeer anders hoe moeilijk het ook is het even allemaal aan de kant te zetten en praat met je gynacoloog erover je moet er niet zelf onderleiden want als jij gespannen en gestrest ben dan komt het niet goed je moet rustig zijn en ontspannen!!.. vind het heel vervelend voor je dat je je zo voelt maar weet wel dat je op dit forum er niet alleen voor staat ook al voel je je op dit moment wel zo maar dat is echt niet zo veel meiden leven met je mee.. ik geef je een dikke knuffel ♥
Dankjewel Hopeandfaith! Toen ik dat vannacht typte was ik nog niet nuchter, maar toch kreeg ik getypt wat ik voelde, het verbaast me nog Gelukkig kan ik die woede en frustratie nu al wat beter relativeren, maar ik moet toegeven dat die avond op de dansvloer me wel enorm veel deugd heeft gedaan; zo eventjes alles vergeten. Erg hé, en ik ben nog maar net begonnen met IUI. Op zich komt het er nu gewoon op neer dat ik de hormonen een beetje onderschat had... Ik ben gewoon emotioneel labiel en dat vind ik niet leuk... Ik ben het gewoon om alles onder controle te hebben en dat heb ik nu niet...
@ Tielo is alleen maar goed dat je het van je af typt of schrijft je moet je gevoelens uiten komt heus wel allemaal goed en net wat je zegt je kan niet alles onder controle hebben kan best frustrerend zijn maar ik weet zker dat het goed komt met je keep the spirith ♥
Komt goed Tielo! Je weet nu wat voor effect het heeft, dat kun je van te voren nooit precies inschatten. En als je het weet, en van jezelf bewust bent, wordt het vaak ook wel makkelijker om mee om te gaan. Je moet jezelf dan gewoon ff niet al te serieus nemen . En ik herken het wel dat het 's avonds altijd allemaal erger lijkt dan de ochtend erna... Onthoud dat maar: na een nachtje slapen is het vaak al een stuk beter .
Ziezo, de hsg zit erop... Nog eventjes rusten en we kunnen er weer tegenaan! Vrijdag mijn eerste fm! Weer iets om naar af te tellen!
@Tielo, hoe was het gegaan?? Viel het mee? Had je ook meteen de uitslagen of krijg je daar nog een aparte afspraak met een arts? Spannend vrijdag! Heb je nu eigenlijk ook al iets van hormonen gekregen? Of heb ik hier overheen gelezen?? Hier gaat alles zn gangetje, vandaag weer controle gehad, zag er allemaal goed uit. Over 5 dagen "mag" ze geboren worden zonder ziekenhuisopname, als alles natuurlijk oke is.. Maar pfff als ze nog tot de 40 weken blijft zitten gaat het volgnes mij nog wel heel lang duren het wachten.. Vooral tijdens mn week ziekenhuis, hebben alle verplegers liggen roepen dat ze elk moment geboren kan worden.. Dus daar heb ik me toen mentaal ook op voorbereid.. Uiteindelijk zijn we gelukkig wel al dikke 3 weken verder. Vele hadden dat dus blijkbaar niet zien aankomen. @Lauwra, heb je al een tweede echo gehad??
De HSG is niet zo vlot verlopen als ik gehoopt had. Op zich heb ik geen last gehad van de ontrastvloeistof enzo, maar ze kregen dat buisje maar niet vast in de baarmoeder. Na 2 a 3 pogingen met de tang (wat stilaan pijn begon te doen en begon te bloeden) heeft ze al het materiaal (eendenbek en de tang) er weer uitgehaald en heeft ze het manueel gedaan. Dit voelde écht niet aangenaam en ik schoot bijna door het dak. Gelukkig had ik twee pijnstillers genomen vooraf. De HSG zelf heb ik zo goed als niet gevoeld. Een uurtje na thuiskomst ben ik dan hevig gaan bloeden en dat is dan een paar uur later geminderd en nu is het bijna gedaan. Omstreeks 11 a 12u waren de pijnstillers duidelijk uitgewerkt en ik kan geen kant meer op keren. Mijn onderbuik doet echt ongelofelijk pijn... De gyn had gezegd dat ik moest bellen als ik langer dan een dag buikpijn zou hebben, dus ik kijk het nog aan tot morgennamiddag. Ik ben al bezig met hormonen ja (Clomid). Gisteren heb ik mijn laatste moeten nemen. Pregnyl staat ook nog op het programma. Door die hormonen zit ik echt op een emowipwap... niet te geloven!
Balen dat het niet zo vlot ging allemaal. Maar fijn om te horen dat de uitslag goed was. Ja hormonen doen gekke dingen met je.. ik had er nog niet veel last van tot laatste twee weken.
Heftig Tielo die HSG! Maar gelukkig een goede uitslag! René: super toch dat je het al zo lang volhoudt. Maar na die 37 mag ze dan maar snel komen, dan ist wel mooi geweest he .
Heb net huilend naar de gyn gebeld omdat ik zot werd van de buikpijn... volgens haar was ik, doordat ik geen pijnstillers genomen had, ver over mijn pijngrens gegaan,... hierdoor is het moeilijk te ontspannen en de pijn met pijnstillers te bestrijden... ik moet nu een perdo femina en 1g dafalgan nemen, voor het slapen gaan nog een keer, morgenochtend enkel een van de twee, Gu later nog eens en als ik dan nog zo'n pijn had moest ik langskomen en dan werd ik direct onderzocht... Ik wist niet eens dat je over een pijngrens heen kon gaan!
Tielo wat naar zeg!! Hoe is het nu? Ik heb wel gelezen dat een HSG op zich geen pretje is maar daarna zoveel pijn nog... En heb je nog bloedverlies? k Hoop maar dat het nu beter met je gaat. Sterkte meid! Wij hebben inmiddels alweer de 3e echo gehad. Baarmoederslijmvlies was goed gegroeid en aan beide kanten een eiblaasje van 10,3 mm dus dat is een begin maar nog niet genoeg om te beginnen met spuiten. Donderdag weer kijken... Pien: bij de MNC hoeven er niet meer echos te zijn als bij de hyper, maar ik heb gewoon een wat langere eerste helft. Daardoor zijn er meer echo's. Als ik normaal de eisprong op dag 14 al zou hebben, zou er nu na 3 echos al een punctie zijn afgesproken. Want ik zit nu op dag 12.
Tielo: he wat vervelend zeg! Gaat het alweer een beetje? Knuffel en sterkte! Lauwra: misschien is dat het ook wel dan. Zou bij mij dan denk ik ook wel zijn, had van mezelf ook pas ei op dag 17 ongeveer. Jij mooi op schema dus? Nog ff geduld, succes!
Vandaag was het enkel nog wat klonterig bruin-zwart verlies, raar, heb ik van nature nooit... vond het maar vies! Daarna was het minder en was de pijn ook minder... (nuja, kzit nog altijd aan de pijnstillers, dus voel niet écht wat er gaande is hé) Lauwra: wat is de normale gang van zaken bij jou? Heb jij op dag 12 altijd een blaasje van 10mm? Ik heb pas op dag 12 mijn eerste echo, is dat dan laat bij mij?
@Tielo, pff hevvie zeg Hoop dat het straks een beetje is weggetrokken de pijn! @Lauwra, wat spannend Idd nog even geduld! Succes! Hier is het sinds gister een beetje rommelig in de buik, ben ook al sinds gister met en met slijm aan het verliezen, volgens mij de slijmprop.. Dit wil eigenlijk nog niet veel zeggen, maar vind het wel spannend allemaal.. Maar even afwachten, voor het zelfde geld zit ze er over 2 weken nog. Dus kan nog alle kanten opgaan