@ Tielo pff das heftig sterkte ermee! @ Lauwra ooh spannend @ Renee hopelijk laat ze niet lang meer op dr wachten ik wil je alvast veel succes wensen voor de bevalling voor het geval in je niet meer spreek ♥
Renee: Oei dat wordt spannend! T Is nou echt aftellen he Tielo: gelukkig dat het wat beter gaat. Pff t is dat het voor het goeie doel is he Nou, nu alle ellende vergeten en op naar je eerste IUI!! Op dag 12 je eerste echo is mooi! Dat zou ik ook wel willen Maar ze willen gewoon niet dat ze de 14 mm missen. Want dan is de eicel ontvankelijk voor hormonen. Dan begin je met het onderdrukken van de natuurlijke eisprong. En een middel wat de verdere groei niet in de weg staat. (Cetrotide en Gonal-F) Bij mij is het redelijk normaal dat het eitje pas rijp is rond dag 18-20. Ze zien bij de MNC behandeling dan juist wel de beste resultaten, dat benadrukte de arts zondag nog! Dus we gaan maar gewoon hoopvol door Als de groei gisteren echt heeft ingezet dan kan het best zijn dat we morgen op de 14 mm zitten. Want een eiblaasje groeit ongeveer 2 mm per dag. Dus spannend! Pien: hoe is het met jou? Kun je jezelf de rust gunnen?
Ik snap het niet echt helemaal... maar dat komt nog wel zeker? Had vandaag nog pijn dus heb zoals gevraagd gebeld. Kon om 19u naar de gyn gaan (uur na telefoontje) voor een onderzoek. Daar bleek dus dat ik met een lichte ontsteking zit aan de bm... heb bloed laten trekken en ben al begonnen met antibiotica... intussen ook al een fm gedaan, ideaal had aan beide eierstokken eentje klaarzitten van 14mm. Zaterdag dus wsl de IUI
René: spannend zeg, het moment supreme komt steeds dichterbij . Lauwra: jij gaat ook de goede kant op! Hoop dat je eitje lekker vlot groeit . Tielo: 2 eitjes, heel mooi! Lauwra ondergaat een ander soort behandeling dan gewoon is, namelijk ICSI MNC. Dat doen ze maar in 1 ziekenhuis in NL voor zover ik weet. Het in in eigen cyclus, dus 1 eicel waar ICSI op toegepast wordt, maar je krijgt er ook wat hormonen bij, maar die zijn anders dan bij IUI.
Net al eens ZI gedaan en lig al een half uur plat met krampen alsof ik ongesteld ga worden er zat wel wat lucht in de spuit en heb best een heftig hoogtepunt gehad nadien... maar dit is ongewoon zou dat van die infectie zijn of van de lucht? Reageer blijkbaar ook allergisch op het plakkertje van mn spuit van vanavond... labo had bloed getrokken om infectie na te kijken...tis mn weekje precies niet... enig voordeel: heb nog nooit zo lang plat gelegen na klussen of ZI ze kunnen dus goed zwemmen (is mss een wildwaterbaan met die luchtbellen erin)
Tielo: Je bent wel een doorzetter zeg! Dat je na die HSG met alle ellende erna zin hebt in zelfinseminatie enzo Het lijkt me redelijjk normaal dat je nu krampen hebt na een hoogtepunt... De hele boel is toch behoorlijk geirriteerd lijkt me. Maar ik zou wel opppassen met lucht hoor, daar kun je ook infecties mee veroorzaken! (maar je hebt nu toch al een kuur) Voor het zaad is lucht volgens mij ook niet optimaal. Wanneer doen ze eigenlijk de IUI? Als de follikel 18 mm is? Bij onze behandeling wordt de punctie met 18 mm afgesproken. Vandaag was er aan de rechterkant een wat grotere follikel te zien, ruim 11 mm. Andere kant ook wel wat gegroeid, maar waarschijnlijk gaat die niet doorgroeien. Maar t kan nog! Zaterdag maar weer... zucht Maar goed, arts zei nog dat het nu ineens een groeispurt kan gaan maken.
Ik weet morgen meer... dan heb ik mijn fm en bepalen ze wanneer ik pregnyl moet zetten... wsl zaterdag IUI als het nog mag met die infectie, maar ik denk van wel!
Eigenlijk was de ZI dan voor niets gisteren, als de lucht in de spuit een negatieve invloed heeft op het zaad. Je had het moeten horen spuiten tijdens de inseminatie, dat sputterde echt... sorry voor de uitspraak! Nuja... Mijn lichaam vertoont alle tekenen van een eisprong... Ik heb net in mijn schriftje gekeken en alles komt overeen met de afgelopen 2 cycli... Maar mag ik hier nog op voortgaan nu ik Clomid gebruik? Als ik nu géén pregnylspuit zou zetten, denk ik dat ik morgen een positieve ovutest in mijn handen heb en dat ik overmorgen een eisprong heb. (ik heb vruchtbaar slijm, af en toe krampen aan de lies en ik ben emotioneel ) Nuja, mag ik hier nog van op aan gaan? Het is allemaal nog zo nieuw hé!
Ik zal er dus maar niet van op aan gaan... De follikels waren helemaal niet gegroeid t.o.v. eergisteren... 1 woord: BALEN!!!
Tielo: dat is jammer meid! Maar je moet denk ik eerst maar een beetje afwachten hoe je lichaam reageert op de Clomid. Ik had ook vaak wel vrij vroeg vruchtbaar slijm t.ov. de eisprong bij de IUI, dus vaar maar vooral op de FM's. Dag 12 is nog vroeg, het kan best zijn dat ze over een paar dagen nog een groeispurtje maken. No worries .
@Tielo, balen, maar zoals pien al zei, het kan nog alle kanten op! Dag 12 is nog vroeg @Pien hoe gaat het met jou?? Pff hier volgens mij goed verkouden aan het worden :/ Blergh, kan er ook nog bij. Vanmorgen voor de zekerheid extra controle gehad en gekeken of de bloeddruk en urine goed waren, dit zag er allemaal uitstekend uit. Hoop dat het niet te erg door gaat zetten, zometeen gezellig uit eten
Tielo: idd! No worries Het kan zeker nog. Ik dacht zondag ook al vruchtbaar slijm te zien, maar maandag waren de beide follikels amper gegroeid. Je kunt soms geen pijl trekken op je lijf, heel vervelend! Renee: da's balen dat je verkouden wordt. Is geen fijn gevoel. Veel sinaasappeltjes eten en drinken Fijne avond!
René: hopen dat het niet doorzet, je kan je krachten nog beter even sparen . Veel plezier bij je etentje! Het gaat hier nu weer redelijk. Ben weer aan de pil en dat geeft me wel rust moet ik zeggen. Ik hoef er nu echt even helemaal niet meer mee bezig te zijn. Ik eet en drink wat ik wil zonder er bij na te denken. Ik hoef me geen zorgen meer te maken over wanneer mijn eisprong is, of manlief wel zin heeft, of ik wel of niet iets voel, of ik wel of niet ongesteld wordt. Echt een verademing! Dat ik 3 jaar lang zo heb kunnen leven.... En goed nieuws is dat we net ons huis hebben verkocht! Onder voorbehoud, maar toch . Komende maanden flink bezig in het nieuwe huis, want daar moeten we per 1 mei in. En time flies if you're having fun, or no fun...
Pien: Super dat je je huis verkocht heeft! Geeft ook weer een stukje rust denk ik Moet er nog veel gebeuren in het nieuwe huis? Wel heerlijk dat je je nu even daarop kan foccussen. Fijn dat de pil je rust geeft. Je bent 3 jaar lang bezig geweest met zwanger worden. Dat is lang en je leeft dan best geforceerd. Steeds maar kleine stukjes vooruit kijken, steeds weer spanning en teleurstelling... Vandaag was de follikel groot geworden: 14,9 mm. Dus moest meteen spuiten. Maandag weer een echo en waarschijnlijk dan woensdag de punctie, maar dat kan nog alle kanten op. Nu wordt het echt spannend
Goedzo Lauwra, dat gaat de goede kant op, spannend! Ben ook heel benieuwd hoe het je zal vergaan. Het moment dat je wacht of het bevrucht is lijkt me ook heel spannend!
Lauwra: Spannend. Succes de komende dagen Pien: Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude huis. Moet een lekker gevoel zijn zo vlak voor de verhuizing. Een huis kopen is makkelijk, eentje verkopen een stuk lastiger (en minder leuk)!
@lauwra, wat spannend @pien, gefeliciteerd dus dat wordt flink klussen @s, hoe gaat het bij jou?? Verkoudheid is langzaam weer weg aan het gaan
Hoi Renee, De verloskundige verwacht dat onze kleine meid nog wel even blijft zitten aangezien ik zelf (dat kon toen nog) 3 weken te laat ben geboren en mijn zoontje twee weken te laat. Ze gaf aan dat er waarschijnlijk en natuurlijk lange dracht is in de familie.... Ben ik mooi klaar mee want ik vind die weken na de uitgerekende datum extra spannend. Het kindje is 'klaar' en ik maak me alleen maar zorgen wat er allemaal mis kan gaan (te weinig vruchtwater, slechter werkende placenta etc). Ik ga dus vragen om ergens in week 40 al te beginnen met strippen. Verder moe maar eigenlijk gaat het best goed. Koortslip, griep, hoesten, verkouden... dat heb ik gelukkig alweer achter de rug. Nu even gezond blijven voor de bevalling! Ik heb trouwens een zwangerschapsmassage gehad vorige week. Dat is een echte aanrader. Wat relaxed was dat!
Dus jij blijft nog een dikke maand in spanning dan, en hopelijk wordt dat vroeger, ik duim alvast dat het vroeger is!! Vandaag mn 3e fm gehad op CD14, nog steeds, al 5 dagen, een follikel van 14mm aan de linkerkant, rechts eentje van 9mm. Ik zei in november al tegen de gyn dat links trager aanvoelt bij mij ma ze wou dat niet geloven zonder onderzoek... mss dat ze het nu wel aanneemt... maja, wat gaan ze nu doen, me om de 2 dagen laten terugkomen voor een echo tot het eitje eindelijk springt? Vorige cycli met linkereierstok waren 39 en 54 dagen, dan zijn we nog ff bezig he? Pffff... balen, dit s***t!
Tielo: maar als er al een follikel op 14 mm zit, is er toch een goed begin van groei zijn geweest. Als alles nog rustig is zijn de follikels allemaal onder de 10 mm. Hoe kan het dan ineens gaan stoppen? Ben je dan ineens te weinig FSH aan gaan maken? Dat ze daar niet naar kijken! Om de dag terug komen is niet leuk! Kun je het regelen met je werk? Bij mij op het werk doen ze een beetje moeilijk ineens. Ik heb donderdag de punctie, en dan heb ik toevallig een vrije dag. Vrijdag moet ik wel werken maar ik gaf aan dat het kan zijn dat ik dan nog niet kan werken. Ik moet sowiso rustig aan doen en niet teveel tillen. Nou mailt mn leidinggevende dat ik dan maar moet ruilen met iemand die het weekend werkt. Dat vind ik niet eerlijk! Als je griep hebt hoef je toch ook niet te ruilen!? Ik heb net een keurig mailtje hierover terug gedaan dus ik ben benieuwd! Maar dit is niet leuk. Heb al spanning genoeg op het moment. Zie best op tegen de punctie. En zoals jij zei Pien, wachten op of er een bevruchting is is ook niet leuk. En als het niet zo is, is alles in een klap over. S:T Is niet te hopen dat de verwachtingen dan uit komen! k Kan me voorstellen dat je je toch zorgen gaat maken na de uitgerekende datum. Maar ik neem aan dat ze je dan wel regelmatig controleren? En anders n eind gaan wandelen, dat schijnt toch weeen op te wekken als je op het laatst loopt? Renee: Gelukkig is je verkoudheid weg aan't zakken. Als je snipverkouden aan't bevallen bent lijkt me dat ook geen pretje!