@s, nou hoop dat ze zich eerder gaat melden dan. Hoort zich goed aan zo een massage. @lauwra, wat balen zeg hoop dat het toch een beetje gaat lukken komende dagen gewoon je tijd nemen op het werk. Veel succes morgen!
@ Renee beterschap meis @ pien fijn dat je je beetje rust heb nu doordat je aan de pil zit misschien gaat het daarlijk weer beter als je weer stopt !! Gefeliciteerd met je huis top meis! @ lauwra dat is idd niet netjes zeg van je werk pff heeft die persoon geen medeleven of zo ?? schandalig goed van je dat je een nette mail terug heb gestuurd !!.. laat je niet op je kop zitten hoor! @ Hier gaat alles goed xx
@Hope, flitsende banner Leuk! Wilde eigenlijk schrijven wanneer je je eerste echo hebt, maar zie het al ander je banner staan. Spannend zeg! Ga je naar een verloskundige? Of ga je naar het ziekenhuis?
@ Renee dankje jaa klopt op valentijnsdag ... moet eerst naar het zkhuis de 1e echo omdat ik daar ook heb gelopen daarna geen idee?? ik denk dat ik wel naar de verloskundige mag
Hope: k vind je banner ook leuk Die is niet zo standaard! Leuk iets om naar uit te kijken, je 1e echo, maar ook wel spannend denk ik! Wij zouden ook de eerste echo in het ziekenhuis moeten laten maken, met 6 weken. Daarna mag ik ook gewoon naar de verloskundige. Gelukkig heeft mn leidinggevende mij gelijk gegeven. Er zijn veel zieken op het moment dus daarom had ze voorgesteld om te ruilen. Ja daaag! Maar ik denk eigenlijk dat ik best zal kunnen werken hoor, het is maar 1 prik. Zal geen pretje zijn, maar dag erna zal het misschien wel gaan. Afwachten maar... Net telefoontje gehad... punctie is om 9.15. Dus vanavond om 23.15 de pregnyl zetten.
@lauwra hoe is het gegaan? Hoe voel je je? @hope als alles in orde is kan je volgens mij gewoon naar verloskundige gaan. Tenminste bij ins kon dat toen ook, maar wij wilde bij het ziekenhuis blijven.
Lieve meiden, de punctie is morgen Maar goed, ik had gezegd dat het woensdag zou zijn, maar dat is afgelopen maandag bijgesteld naar donderdag. Dus zo ICSI MNC is ICSI in de gemodificeerde natuurlijke cyclys. Gewoon: mijn eigen normale cyclus wordt aangehouden. Als de eicel rijp is wordt die eruit gehaald. Enkel hormonen om de normale eisprong tegen te houden en met pregnyl (10.000IE) de eisprong te plannen. En dan natuurlijk VOOR die tijd de punctie Eisprong is ongeveer 40-42 uur na pregnyl, punctie is 34 uur erna. Hopelijk zit ie er nog morgen...!
Ik duim voor je Lauwra!! Goeie moed en rust goed daarna! Heeft je leidinggevende nog gemaild? Ik zag dat je alles op mijn blog al gelezen had? Sinds het nieuws dat de IUI werd stopgezet had ik geen zin meer in het hele verhaal in al de topics waar ik actief ben, dus lief dat je de moeite had genomen om mijn blog te lezen. Voor hen die nog van niets weten: de IUI werd stopgezet. Het eitje was gesprongen vlak voor de 4e fm (eergisteren) en het eitje was ook veel te klein (14mm). Omdat de wetgeving rond inseminaties veranderd is sinds vorige week (rot timing!) heb ik nog maar recht op 6 IUI's in heel mijn leven... we kunnen dus niet meer gewoon 'gokken' op mijn eisprong. Daarom gaan we de IUI nu 2 maanden 'on hold' zetten tot mijn eisprong beter te monitoren valt. Als alles verloopt zoals het hoort, starten we de IUI terug op. Voorlopig dus 2 cycli verder met Clomid en Pregnyl en indien nodig overschakelen naar Menopur. Bah bah bah... leuk is het allemaal niet... Ik heb het gevoel dat ik voor elke stap voorwaarts eerst 2 stappen terug moet zetten...
Lauwra: succes morgen meid, duim dat ze een mooi eitje kunnen 'oogsten' ! Tielo: get wat balen... Kan me je frustratie wel voorstellen. Volgens mij geldt in Nederland dat je na een zwangerschap van minimaal x aantal weken weer opnieuw begint met tellen voor behandelingen. Knuffel voor jou! Ben benieuwd wie de eerste baby komt melden hier binnenkort . Heb al een tijdje niets van Sun gehoord. Sun, hoe gaat het met jou?? Meiden die met de laatste lootjes bezig zijn: succes en hou vol!
Ja, ik dacht, Tielo is zó stil! Leidinggevende is weer helemaal omgeslagen (t blijven toch rare mensen!) en heeft me heel veel sterkte gewenst en als ik vrijdag het zie zitten om te werken, komt ze me 's morgens helpen met wassen. Dus dat is wel heel geweldig. De zorg 's morgens is het zwaarste, daarna is het werk niet echt zwaar meer. Maar als het morgen enorm gaat tegenvallen meld k me ziek! Pien: Bedankt!! Jullie horen t morgen middag wel! Ben ook wel benieuwd naar de zwangeren!
Hier een zwangere die denkt dat het nog wel minstens twee weekjes gaat duren. Morgen weer naar de verloskundige maar volgens mij gaat alles goed (op de bekende kwaaltjes na).
Lauwra: oh gelukkig van je werk zeg! Fijn dat er nu wel begrip is. Dat is heel belangrijk om het een beetje te kunnen trekken zo'n MMM. S: tsja dat zat in de familie toch? Maar dan is je kindje natuurlijk helemaal perfect he .
@Lauwra, dacht dat je gister moest Hoop dat je het al achter je rug hebt, en dat alles goed is verlopen zonder al te veel pijn. En pfff houd op over leidinggevende/werkgevers.. Heb tot nu alleen wat van mn collega's gehoord.. Mijn werkgever heeft zich geen ene keer gemeld, om te vragen hoe het er mee gaat, sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen.. Mja ze kunnen me eens wat.. Ja ben zelf ook benieuwd wie zich als eerste gaat melden Het kan nog alle kanten op.. Ik zal in ieder geval wel wat laten weten En daarna zal ik nog geregeld op de pagina blijven kijken! Tenminste je bouwt toch een beetje een band op met iedereen.. (tenminste ik heb dat) Vannacht heb ik wel een uurtje wakker gelegen met pijn in de onderbuik, soort van menstruatiepijn, maar daarna is het weer weggegaan.. Volgens mij voorweeen.. Maar wil nog niet veel zeggen, kan elk moment gebeuren, maar kan idd nog 2 weken duren.. We wachten af
@Tielo, hier in NL ishet inderdaad per zwangerschap. Zou wel erg balen zijn, als je het maar 6 keer in je "leven" vergoed krijgt En volgens mij krijg je het ook vergoed wanneer de zwangerschap op mindere leuke manier afloopt.. Maar dan moet de zwangerschap wel iets van 20 weken zijn.. (?) Precieze aantal weken weet ik ook niet.. Maar kan ook zijn dat ik het verkeerd heb, heb me niet zo verdiept in de voorwaardes van 2013..
Ja, het is idd wel balen... Niemand was hier op voorbereid dat die wetgeving hier zou veranderen en 6x in je hele leven (ongeacht het slagen van je zwangerschap) is echt te belachelijk voor woorden! Op dat vlak zit je dan weer beter in Nederland. Maar als ik het goed begrepen heb, staan ze in België (vooral Jette) op sommige vlakken dan weer verder in hun methodes en onderzoeken... Dus alles zal zo zijn pro's en contra's hebben hé...
Renee: Zou zeker leuk zijn als je ook na de bevalling hier af en toe langs komt. Horen we nog hoe het je vergaat als mama Punctie is achter de rug! Gelukkig! Wat was ik zenuwachtig zeg Maar gelukkig viel het enorm mee. Prikken en leegzuigen van de follikel was niet fijn, maar ik had meer pijn verwacht! Er zijn 3 follikels aangeprikt en 2 mooie eicellen meegekomen. Dus dat is echt gewoon blij zijn!! Zaad van manlief was ook prima voor de ICSI dus we zijn nu in afwachting of er een mooi embryo gaat ontstaan. Dat horen we zaterdagmorgen. Als er geen bevruchting is zouden ze morgen al kunnen bellen, maar wij moeten allebei werken (ik ga het wel proberen) en op mn werk wil ik niet gebeld worden met negatief nieuws. Pijn is nu zeurend aanwezig, wel paracetamol genomen dus scherpe pijn is eraf.
Oh, wat ben ik blij voor jullie dat het al bij al goed verlopen is!!! 2 eicellen is al een goede start hé, niet? (Oudcollega van me vertelde me net dat zij ooit 15 eicellen had bij een punctie!! Jeetje!!) Alle duimen staan omhoog gericht voor zaterdag! Hopend op goed nieuws...
@Lauwra, fijn om te horen dat alles goed verlopen is! En dat ze 2 mooie hebben en ook goed zaad! Wat spannend zeg! Ik ga duimen! @Tielo, WAUW 15! Ik vind het echt zo absurd dat je ze het maar 6 keer vergoeden.. Met andere woorden heb je uiteindelijk maar pech gehad, als het niet op de gewone manier lukt! Is zo oneerlijk gewoon.. Hoe zit dat dan IVF in Belgie?? Hoop niet dat jullie dat nodig gaan hebben, maar ben wel benieuwd hoe dat dan geregeld is in Belgie. Maar idd een geluk dat ze in Belgie wel wat voor liggen op NL. En dat ze nu eerst gaan kijken om je eisprong beter krijgen, wie weet lukt het in die twee maanden wel op gewone manier