Lauwra, hoe is het geweest? Waren het er twee die ze teruggeplaatst hebben of vriezen ze dan eentje in? Of was er maar eentje geslaagd? Ben echt blij voor jullie!!!
Sun en Tielo: er is 1 eicel bevrucht, dat wilden we ook want we willen geen restembryo's, ook niet om in te vriezen. De beste eicel is gekozen. Het is/was (als t goed is is ie nu minstens 8 cellig) een 4 cellig embryo van goede kwaliteit. Een embryo volgens het boekje waarmee ze veel goede resultaten zien, zei de arts k Moet nergens op rekenen, er kan nog zoveel mis gaan, maar als ze dat zeggen wordt je toch wel heel blij! Terugplaatsing op zich stelde idd niets voor. Voelde helemaal niets. Wel apart om op de echo mee te kijken. Je ziet het slangentje komen en 'leeggespoten worden'. We hebben het embryo zelf ook nog even kunnen zien op een scherm vanuit het lab. Heel bijzonder!
@lauwra super! We wachten in positieve spanning af en wat apart dat je mee hebt mogen kijken. Pfff hier weer de griep te pakken. En niet zo beetje
Bedankt lieve meiden! He bah Renee! Dat is niet leuk zo vlak voor de datum! Heb je ook koorts? Lekker rustig aan doen (Hoewel je misschien ook niet veel anders kan!) Het is trouwens wel jammer dat het nu zo rustig geworden is. Op dit moment ben ik nog de enige die actief met een behandeling bezig is. Pien heeft rust maanden en Tielo nog vollop onderzoeken. Ander IVF forum is erg groot vind ik, om daar in te komen pfff zoveel meiden daar! Dus als er andere meiden meelezen: kom wat mij betreft gezellig meekletsen
Het is idd nogal rustig hier ja! Ik ben aan het aftellen tot aan de NOD (nog een weekje) en dan zijn we weer een stapje dichterbij een nieuwe poging! Ik heb al twee dagen 'jeuk daar beneden', een jeukend, branderig gevoel. Ik weet niet of dit nog een nawerking is van de infectie, of van de anti-biotica die ik ervoor kreeg, of nog iets anders dat er alwéér bij komt.. Ik word hier zo onzeker van! Lauwra, hoe voel jij je nu? Wetende dat er een mini vruchtje in je zit? Ik zou al bang zijn om een doos stenen op te heffen
Sun: goed dat je weer terug bent! Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat. Lijkt me super vervelend zo lang met die onstekingen te zitten... Maar met de kleine gaat het goed he, houden zo ! Lauwra: super meid! Mijn duimen draaien! En ja t'is inderdaad jammer dat je nu de enige bent hier die midden in een behandeling zit... En ik zit in een pauze en dan ist overal ook wat lastig moet ik zeggen, want ja zoveel heb ik niet te melden, behalve dan andere dingen, zoals verbouwing, verhuizing enzo... Renee: beterschap meid! Hoop dat het snel over is, want je moet je krachten wel een beetje sparen nu he . Elba hoe gaat het met jou? Tielo: he vervelend he als je lijf weer gekke dingen doet... Hier ook een lijf die gekke dingen doet. Ik was gestart met de pil 2,5 week terug. Afgelopen weekend ben ik gewoon al ongesteld geworden... En dat begon al na 1 week slikken met bruinverlies, nog een week later dus gewoon ongesteld. Ik stop er weer mee. Mijn lijf heeft er blijkbaar geen zin meer in al die hormonentroep. En als ik toch wel gewoon ongesteld wordt, heeft het ook geen nut tegen de endocyste die er zit. Heb overlegt met ziekenhuis en ik kan later, vlak voor de IVF wel weer beginnen. Hopelijk gaat het dan alleen wel wat beter .
Hé Pien dat is balen zeg! Maar bij een eerste pilstrip is dit soms toch iets 'normaals', niet? Ik heb de laatste jaren altijd de Nuvaring gebruikt en ik vond dat iets heel gemakkelijk en had er geen bijwerkingen van ofzo... moest je er rust in vinden, kan je zoiets mss eens proberen?
@ Lauwra super meis ik duim voor je @ Renee beterschap meis !! @ Pien lekker allemaal meis dat je lighaam zo aan het rommelen is pfff.. zit je niet mee.. @ Tielo Sterkte met de jeuk vervelend @ Hier gaat het goed weet niet of jullie het erg vinden dat ik af en toe nog mee komt praten kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend is om een zwangeren hier te zien!!.. dus als jullie het niet willen moet je het zeggen hoor maar ik wil jullie graag in de gaten houden
Hope: Neee lekker blijven hoor! Laat maar weten hoe je je voelt en weet ik wat nog meer!! We hebben allemaal hetzelfde verlangen en ik denk wel dat ik voor iedereen spreek dat we het elkaar heel erg gunnen en blij zijn voor elkaar!! Dusss: Hoe voel je je?? Geniet je? Al dingen aan het kopen? Onzeker? Elba: Hoe is het met jou? MNC mag 6 keer! En dat zou dan gelijk staan aan 1 hyperstimulatie. Dat is omdat er bij de punctie niet altijd een eicel mee komt en het kan ook dat je al een eisprong gehad hebt. Pien: k begrijp dat je niet zoveel te melden hebt! Het staat ook even stil. Wel raar van dat pil verhaal. Wanneer in je cyclus ben je begonnen dan? Op dag 1 lijkt me, of heb k dat mis? Tielo: Kan heel goed van de AB zijn hoor! Geef t ff de tijd en rust! Het is heel apart om zo'n klein begin van nieuw leven bij je te hebben ja. Het is niet echt te bevatten. Sta er (gelukkig!) ook niet heel de dag bij stil. Verder doe k gewoon alles, hoewel ik wel wat voorzichiger ben met bewegingen, maar dat is eigenlijk niet nodig. Mag zelf sporten. Voel me nu trouwens alsof ik gewoon ongi wordt. Enorm gevoelige borsten en tepels en ook buikpijn. Lijkt me toch geen goed teken. Hoewel dit alles al de dag na de punctie begon, dus voor de terugplaatsing. t komt met vlagen en dan weer weg. Vandaag met Pregnyl gestart. Nog 2 keer spuiten. Dan moet ik op eigen kracht HCG gaan aanmaken
Hope: lekker blijven meid, je bent toch zeker ook niet de enige zwangere hier . Geniet er lekker van! Lauwra: lastig he die kwaaltjes. Ik had ook vaak gevoelige borsten na de eisprong. Zal wel iets hormonaals zijn. En als je nu ook nog pregnyl gebruikt kun je daar ook weer zwangerschapsachtige kwaaltjes van krijgen . Lekker verwarrend allemaal he.
Ff ego voor ik helemaal zot word!!! Ik zit dus met een schimmelinfectie door de AB van even terug... Ik ging bij de apotheker een zalfje halen en ik wou het aanbrengen en ik zag dat ik veel dik slijmverlies had... Nuja, ik dacht, met die clomid weet je maar nooit... Wegvegen en zalfje aanbrengen. Maar even daarna voelde ik het echt lopen en was er nog slijm... Ik dacht... Ik doe eens een ovutestje en ja hoor.. een knaller van formaat! De streep was donkerder dan de controlestreep! Ik bel dus naar de gyn en die kon er totaal niet meer aan uit! Ze zei dat we vanavond dan best nog een keertje ZI moesten doen en dan wordt mijn cyclus met een weekje verlengd... Pfff... 37 dagen! Ze snapte er niets van... en ik nog minder!
Lauwra: dat is toch maar vreemd, hoort dit er allemaal bij? Ik zou zot worden van onzekerheid... Hope: Tuurlijk, terug blijven komen hé! En hou ons op de hoogte!!!
Tielo: Dus je hebt nu toch je eisprong gekregen nadat je follikels niet meer groeiden? Dat heeft echt lang stil gestaan dan! Maar gelukkig toch een eisprong. Zo'n ovu test liegt niet! NOu wie weet...! Na een HSG ben je extra vruchtbaar toch!? Pien en Tielo: Ja, zucht alles zeer verwarrend! Zou zo graag eens in mn buik willen kijken Ik weet wel dat alle kwaaltjes nog helemaal niet op een zwangerschap kunnen duiden maar waarom ik dan wel van alles voel
Wel rot dat je je zo voelt, kan dat geen nawerking zijn van hormonen als je die al gehad zou hebben (kdacht het niet hé?) of doordat het zaad dat gebruikt werd opgewerkt is ofzo, dat het daarom een andere reactie uitlokt in de bm? Ik ken er niets van Mss zit het ook gewoon tussen je oren? wsl niet hé! Wel, je kan gelijk hebben dat ze lang hebben stilgestaan, maar dan had de gyn vorige week dinsdag toch een follikel kunnen spotten op de echo? Op dag 10 had ik eentje van 14mm en die bleef er zitten tot dag 14 en op dag 16 was die plots weg. Toen had ik enkel nog follikels van 8 a 9mm... Mijn oestrogeen en LH waren wel aan het stijgen, dus de gyn ging er van uit dat mijn ei dus dinsdagochtend gesprongen was, want er was vrij vocht volgens haar... Enneuh... ovulatietesten kunnen liegen hoor... Ik heb al vals positief gehad... Vanmorgen was de test trouwens weer negatief (of komt dit doordat het ochtendurine was? Wsl niet, ben vannacht 3x opgestaan om te plassen) Ik weet gewoon niet wie of wat ik moet geloven... Kan k mijn gyn wel vertrouwen dat ze de bal zo missloeg vorige week dan? Of kan ik mijn lichaam gewoon niet vertrouwen en heb ik gisteren vals positief getest? Ik snap er niets van Die Clomid heeft niets geholpen precies! Is dit nog wel allemaal normaal?
Wat vreselijk vaag allemaal Tielo! Het lijkt wel of er toch een follikel is gaan groeien. Het kan heel hard gaan ineens. Maar wel weer raar dat je ovu test toch weer negatief was vanmorgen. Zo snel is het hormoon toch ook weer niet weg? Maar slijmverlies lijkt mij niet te kunnen liegen. Je gyn kan zien als je een eisprong gehad heb, zei k volgens mij vorige week ook, de follikel is dan ineengeschrompeld. Je zou je gyn toch moeten kunnen vertrouwen. Kun je niet aan je HA vragen nog een keer bloed te prikken. Misschien kunnen ze dan zien waar je ergens zit in je cyclus. Dít is ook rot hoor!! Wat kan je lijf toch vervelend doen he! Bedankt trouwens voor je meedenken wie weet wat de kweekvloeistof waar t embryo in zat dat is meegespoten heeft uitgewerkt... zou kunnen. En idd, toch spanning of tussen me oren zittend. T kan allemaal. Of obstipatie. Heb ik enorm last van gehad, sinds gisteren is het weer op gang en lijk wel minder last te hebben... nou ja er zit gewoon niks anders op dan afwachten. Nog 11 dagen tot testdatum
@Lauwra, bijzonder he om dat zo te zien. Het lijkt ook zo onwerkelijk... Ik weet dat ik na mijn terugplaatsing ook vrij last kreeg van mijn borsten dus het hoeft helemaal nog niks te zeggen hoor, kijk naar mij Slopend is het wachten, probeer lekker veel afleiding te zoeken en leuke dingen te doen! Ik ga nogmaals een kaarsje voor je branden... @Tielo, jeetje het houdt ook niet op zeg! Je weet zo toch helemaal niet meer waar je aan toe bent? Jammer dat ze niet nog even een echo heeft gemaakt! Dikke knuffel @Pien, ja lastig he die rust. Ben je het al zat of vindt je het wel lekker? Hoe is het in het huis? Wordt het wat? Ik vond het klussen echt zoooo leuk maar na 3 maanden was ik het ook wel zat. @Renee, he jakkes, niet dat nog ff. Ze zeggen wel dat de kleine dan nog even blijft zitten tot mama zich weer goed voelt, dat hoop ik voor je want dat zal je nu niet zien zitten. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt. @Elba, hoe is het met jou? @All, hier hebben we maandag de eerste groeiecho gehad en alles zit er toppie uit. Alles zit precies op het gemiddelde alleen heeft het wat langere benen. Liever te lange benen dan een te groot hoofd hihi. Over 4 weken weer dus ik ben benieuwd... Vrijdag gaan we lekker een weekend weg. Nog even met zijn tweetjes, heerlijk. Begin wel weer meer moe te worden dus ben er ook wel aan toe.