Tielo, werk je onregelmatig? Ik heb ook altijd de wekker gezet om een zo betrouwbaar mogelijk resultaat te krijgen. Ik lette er ook altijd op dat ik niet bijvoorbeeld eerst naar de wc ging, altijd getempt in bed zodra ik wakker was. Volgens mij heel belangrijk. Wel een gedoe maar het heeft mij heel veel inzicht gegeven en zeker geholpen om een snelle behandeling te krijgen bij de gyn. Succes, ook voor sterretje!
@sun, daar zijn we ook eens geweest. Heel mooi park met hele mooie huisjes. En cochem zelf is ook schitterend
Ik werk maar deeltijds, waardoor ik maar op 3 dagen er om 7u uit moet, de andere dagen slaap ik gemiddeld minimaal tot 9u Maar ik heb vandaag van de directeur voor 2 weken uren bijgekregen, dus de eerste cyclus moet ik al geen wekker zetten speciaal om te tempen Vanmorgen al eens begonnen, had 36.1 (verwacht mijn ongi morgen) dan heb ik daar ook al een idee van tegen volgende cyclus
lekker hoor andere dagen uitslapen. Ik vond het tempen ook een crime en deed maar wat qua tijd. Als ik wakker werd dan meteen tempen en minder op de tijd letten. Ging ook wel. Al is het iets minder
Lauwra: duim duim! Over een paar dagen kun je al testen, spannend! Tielo: succes met temperaturen! Elba: hoe ist met jou? Schiet alweer lekker op he!
Hmz.... gisteren 36.1 en vandaag 35.7, wat een lage temperatuur.... wat is een normale curve, gemeten vanaf je ongi? Laag beginnen en dan?
@ Tielo er is niet echt een curve van hoe je tempratuur is dat is bij iedereen verschillend als jij nu bv om 08.00 tempt is je temp bv 36.2 als jij een uur later gaat tempen is je temp 35.2 noem maar wat daarom is het zo belangrijk om op de juiste tijden te tempen om een goede overzicht te krijgen!! als je ongie bent temp je Bv: 36.1 komt je ei in aantocht dus je Lutale Fase (LHPIEK) dan wordt je temp hoger bv: 38.2 daarmee kan je dan achteraf zien dat je dus in die dagen je eisprong heb gehad als je je eisprong heb gehad wordt je temp weer lager bv: 36.3 moet je ongesteld worden dan wordt je tempratuur nog lager bv: 34.2 dit komt omdat er geen Progesteron meer wordt aangemaakt in je lighaam mocht je lighaam nou nog wel Progesteron aanmaken dan is er een kans dat je zwanger bent Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen Succes
Kleine correctie over de temp: voor de eisprong lage temperaturen ( wat laag is is voor iedereen anders, bij mij meestal rond de 36.1). Pas NA de eisprong stijgt je temperatuur met een paar tienden. dus niet al tijdens de LH piek. En 1 uitschieter hoeft nog niets te zeggen, je temp moet minimaal 3 dagen achtereen hoger zijn, dan pas weet je zeker dat je ei is geweest. Kijk maar eens op fertilityfriend.com, daar hield ik mijn temp bij. Erg handig, en ze geven in die grafiek dus aan van wanneer je ei is geweest.
Ok, tnx. Mss dat mn temp nu lager was omdat ik een kwartier voor mijn wekker in paniek wakker schoot... dacht ff dat ik door mn wekker heen geslapen was... daarna als een blok weer in slaap gevallen... Ik meet mn temp en die was dan 35.7 en ik test opnieuw en die is 35.9 en dan nog eens en dan is ie 36.0... na de eerste test was ik uit bed gekomen... toen ik mn make up gedaan had was het weer 35.7, toch raar dat het zo schommelt op een kwartiertje tijd... is mn thermometer wel nauwkeurig genoeg?
Dat kan heel goed Dat je temp zo schommelt hoor. Tip: gewoon 1 x tempen en dat als waarheid aannemen. Anders wordt je gek . En het gaat om het beeld dat eruit komt. Als je het maar vaak genoeg doet krijg je wel feeling met je eigen temp. Denk dat je ongi niet lang meer op zich laat wachten. Een tempdaling in het eind van de cyclus kondigt meestal je menstruatie aan.
@Tielo, heel veel succes met het tempen, hoop dat je het voel houdt! Ik zelf vond het een hell om te doen. En idd wat Pien zegt, 1 keer en niet vaker, want je wordt er idd gek van Ik zelf heb het nooit een hele cyclus volgehouden. Dus kan je helaas niet mijn ervaring vertellen, qua stijging rond de eisprong, meestal was ik rond die dagen alweer afgehaakt..
Ik had overigens via sensitest een thermometer met 2 decimalen achter de komma gekocht. Dat vond ik ook wel fijn. En ik vulde alles in via fertilityfriend.com net als Elba of Hope ook al noemde. Daar kan je ook veel info (wel in het engels) vinden over de signalen van je cyclus. Supersite
Fertillity Friend is fijn! Heb ik ook gebruikt. IVF arts zei laatst tegen mij dat je temp stijgt net voor de eisprong. Dat wist ik niet, volgens mij is dat ook niet zo. Maar goed, ze zal t toch niet uit haar duim zuigen... Ze adviseerde dan in elk geval wel om als je temp omhoog gaat nog een keer te klussen. Tielo: als je nu zo rond de 36 zit zal je vast wel tegen je ongi aanzitten idd. Als je net wakker bent heb je de meest betrouwbare temp dus die eerste zou ik aanhouden. Het is logisch dat je temp daarna stijgt. Je lichaam moet aan het werk! Mijn temp was voor de eisprong meestal 36.4 en erna 36.7. Dat zijn dus een paar tienden verschil. Hope: jij zegt 38.2 maar dan heb je koorts Voor de 'gein' heb ik vanmorgen ook maar eens getempt en die was zowaar 37.0 dat is wel een enorme uitschieter voor mij. Maar dat komt door de Pregnyl. Morgen moet ik er weer om 6 uur uit, dan temp ik weer. Dit is toch wel leuk hihi En als ie hoog blijft... Maar ik denk het niet eigenlijk. Heb minder gespannen borsten, dat is toch een minder goed teken ben ik bang.
@Lauwra, als je zwanger bent blijft je temperatuur een tijdje iets hoger dan normaal Hoop toch stiekem heeeeeeel erg dat dat bij jou ook het geval is. Bij mij was dat wel het geval. Ik zat normaal rond de 36,3. En ik zat op dag 30 van de cyclus en toen ben ik ook weer mn temperatuur gaan meten, omdat ik eigenlijk op mn ongesteldheid aan het wachten was (want zwanger zijn kon eigenlijk niet.. ivm de negatieve samenlevingstest, maar ik had toch stiekem hoop dat het wel raak was.. ), tot dag 35 van mn cyclus was mn temperatuur boven de 37. En dat had ik normaal nooit. Mja na dag 35 test gedaan, en toen bleek het toch onverwachts raak te zijn Nog even wachten! Vind het zo spannend voor je!
Jaaa ik ook super spannend! Nog 4 dagen Ik merk gisteren en vandaag ook dat mn humeur erg goed is. Komt niet perse van de hoop die er is. Want ik blijf ook realistisch: ik heb nog aardig wat pregnyl in mn lijf. Hoe ist met jou Renee? Geen serieus gerommel? Je gaat gewoon zondag bevallen (as ik positief test haha!)