Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pantertje heel veel succes maandag kan me voorstellen dat je daar toch vragen over hebt:)

2. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    thanks.. ik zal na die afspraak wat laten horen. hopelijk komen ze met een duidelijke oorzaak die heel makkelijk te behandelen valt.:D

heb trouwens vandaag ook mijn eerste consult acupunctuur gehad tbv zwangerschapsbevordering.. erg goed gevoel bij.. maar laat die man nou een afkeer hebben tegen hormoon behandelingen die ze in ziekenhuizen vaak toepassen.. hij wil het liefst eerst de kans krijgen om mij op de natuurlijke manier te helpen voordat ik overga op hormonenbehandeling.

ach ja ik wacht t wel ff af allemaal. ik kijk al te lang uit naar duidelijkheid in t ziekenhuis zie je, wil nu wel eens beginnen met iets

3. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pantertje lief dat je het even laat weten:) ik hoop voor jullie op duidelijkheid

4. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hoi pantertje,

Ook ik heb heel veel succes verhalen gelezen van vrouwen die wel gewoon zwanger geworden zijn maar het kan dus ook anders... Het ligt er misschien ook aan hoe veel ze weg gehaald hebben en hoe veel goed weefsel er over is.
    Ook is het oestrogeen belangrijk in dit verhaal maar dat word weer aangemaakt door het groeiende follikel, die weer aangestuurd word door je hersenen.
    Maar als je zelf merkt dat je weinig servix slijm hebt... dan zou ik er zeker iets over na vragen en anders een samenlevingsonderzoek vragen wat ze doen op de dag van je eisprong.
    Ik hoop dat je maandag wijzer word en dat ze jullie snel verder kunnen helpen.

Wat betreft alternatieve geneeskunde. Ik ben zelf een tijd naar een homeopaat gegaan voor chronische migraine. Ook hij had liever niet dat ik andere medicatie gebruikte anders kon hij mijn lichaam niet op orde krijgen. Klinkt logisch natuurlijk. Alleen merkte ik na 2x al geen verbetering meer en zat ik weer in mijn oude patroon. Dus helaas heb ik niet zo'n goede ervaring.

Ik ben wel erg benieuwd of bij jou de accupunctuur gaat werken, het is sowieso al heel erg fijn dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is al een heel goed begin.

Succes maandag!

5. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Hey meiden,

We zijn weer terug in Nederland, brrr het is wel koud hier hahaa.
    We hebben het echt heerlijk gehad en zijn er echt even uit geweest, zijn ook niet bezig geweest met het "moeten" klussen dus deze maand kunnen we overslaan. Haha, ook wel eens lekker om niet in de spanningen te zitten.

Welkom nieuwe meiden!

Ik heb nog niet echt bijgelezen maar is er nog iets bijzonders? Wij moeten maandag weer naar de gyn en ik ben heel benieuwd wat ze nu gaan zeggen na de HSG-test. Fijn weekend in ieder geval. Manlief was van de week jarig en viert het vandaag. Op naar de wijn:D

6. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pantertje heel veel succes morgen;) ik hoop dat je duidelijkheid krijgt morgen

@ sunshine welkom terug:) wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en ook voor jou heel veel succes morgen bij de gyn

7. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    @paula super goed nieuws dat ze gelijk beginnen
    Ik krijg eerst wel een hgs voordat ze IUI beginnen vaste routine bij mijn ziekenhuis..
    Ik hoop dat het binnen die 2 x al zal lukken..dat zou helemaal geweldig zijn!

@ panterje succes morgen!

@sunshine welkom terug,leuk dat je t naar je zin hebt gehad. Het is hier zeker koud :S
    Ik hoop op goed nieuws voor je!

8. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi,

Nou ik ben vandaag weer bij de gyn geweest. Ik had 4x bloedgeprikt. Maar de uitslag vd laatste test was nog niet binnen, en die is van essentieel belang voor een goede diagnose. Dus das nog even afwachten.

Maar ze heeft wel aangegeven dat ik volgende week, als menstruatie begint, meteen moet bellen voor een afspraak voor een HSG. Die gaan ze dan diezelfde week nog uitvoeren.
    En als ik er dan ben, voor die HSG, krijg ik dan dus ook gelijk de uitslag vd bloedtests.

Verder heeft ze nog een uitslag gegeven bij de zaaduitslag. Want ze zeiden de vorige x alleen ‘’goed’’ en ik was eigenlijk wel benieuwd naar meer.
    En ze had uitgelegd dat de hoeveelheid op 20 miljoen zat en dat was goed. En er moest nog minimaal 50% ‘zwemmend en in leven zijn’’ en mijn vriend zat op 76% , dus die kreeg een schouderklopje van me haha

En oh ja, ik vroeg ook nog of het littekenweefsel dat is ontstaan na de lisexcisie een belemmering kan zijn voor de zaadcellen. En toen zei ze stellig: nee ..

Tja.. ik wacht eerst de HSG en bloeduitslag even af, misschien komt daar wel iets heel duidelijks uit.

Sunshine: hoop dat je n fijne vakantie hebt gehad. Jij moest vandaag ook naar de gyn. hoe was het bij jou?

9. sunshine81

@Pantertje, fijn dat het allemaal zo snel gaat he?! Ook al duurt wachten altijd lang haha. Misschien toch geen ongi deze maand voor jou???

Bij ons viel het een beetje tegen. De HSG en foto waren helemaal perfect. Alleen twijfelen ze nu toch wel heel erg aan het zaad. Nu gaan ze dit dus verder onderzoeken om te kijken of IUI wel zin heeft, anders moeten we meteen aan de IVF, grrrr. 20 juni moeten we weer terug om de uitslagen te bekijken.
    Hebben ze bij jullie in het ziekenhuis ook een zomerstop? Ik vind het zo raar, van 5-25 juli gebeurd er gewoon niks.
    Ik ben nu een beetje verdrietig maar goed, niet zoveel tijd om er bij stil te staan. Mijn broertje gaat volgende week trouwen en ik ben ceremoniemeester. Wel lekker voor de afleiding.

10. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ chan ik hoop dat het met de twee pogingen raak gaat zijn;)

@ pantertje wat gaat het nou toch snel heel veel succes me de HSG;) en dat jullie da maar snel verder kunnen

@ sunshine wat een tegenvaller zeg kan heel goed begrijpen dat je verdrietig bent doe rustig aan;) ik hoop dat het met het zaad toch goed zit

11. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    @sunshine ik hoop dat de uitslag van het zaadonderzoek goed genoeg is om iui te kunnen doen!
    .. ik weet niet of ons ziekenhuis ook een zomerstop heeft moet volgende week HGS zal ik gelijk ff vragen..wel beetje balen..naja is iedergeval wel fijn om ff afleiding te hebben(als ceremoniemeester) x

12. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ chan succes met de HSG volgende week spannend

13. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Pantertje, dat word een drukke spannende week voor jullie. Ik hoop dat het onderzoek prrettig verloopt en dat jullie snel duidelijkheid krijgen. En zo zie je maar hoe ieder zh een ander protocol volgt en hoe iedere arts een andere gedachte over dingen heeft. Nouja, het maakt me niet uit, al het resultaat er maar mag zijn ;)

seriemoniemeester, geen idee of ons zh een zomerstop heeft, zal het de vlgd x eens vragen. Hoop voor jullie dat het zaad toch goed genoeg is voor iui. Ik begrijp dat het anders toch een teleurstelling voor je is maar goed, als je met ivf toch binnen een half jaar zwanger zou kunnen worden dan is de manier waarop niet meer belangrijk toch? En dat scheelt je weer een aantal maanden iui die dan misschien toch kansloos zijn. Sterkte met de uitslag!

14. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Sunshine: Ja theoretisch kan ik idd zwanger zijn. (voel niks hoor), dat zou helemaal mooi zijn.
    Wel goed dat de HSG en foto helemaal goed waren. Das positief. Geen nare operaties voor je. Maar nu dus weer 3 weken wachten , daar word je minder blij van. Dat duurt voor je gevoel zo lang, ik ken het... Hopelijk zit het met het zaad toch goed. Maar, stel dat t toch IVF wordt, het kan zo maar ineens raak zijn bij de 1e poging he!
    Mijn ziekenhuis heeft t nog niet over een zomerstop gehad, maar juli is nog redelijk ver weg. Misschien komt t nog..

Nou Chan jij alweer volgende week je HSG, spannend. Net iets eerder dan ik. Hou ons op de hoogte..

Paula: ja klopt dat ieder zkh/arts weer een ander protocol heeft. maar ik heb inmiddels 5 verschillende gyn. Gehad, en de een zegt weer wat anders dan de andere hoor.
    Kan meerdere voorbeelden noemen waarbij ze elkaar tegenspreken. Niet echt handig. Maar goed, ik ben in ieder geval wel heel blij dat alles snel in gang wordt gezet , en dat er binnenkort wel duidelijkheid komt. :)

15. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    zomerstop heb ik ook geen idee van zal het de 17de gelijk even vragen:)

16. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    Ben ook wel beetje zenuwachtig hoor!
    Al die onderzoeken en dat wachten tussendoor.Naja ik
    hoop zo erg dat dit het laatste onderzoek is voorlopig en dat we met welke behandeling dan ook kunnen gaan beginnen....xx

17. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    snap dat je zenuwachtig bent, ben ik ook (omdat het zeer doet etc) maar het schijnt dat je vruchtbaarder bent na zo'n onderzoek. (heb ik gelezen op internet), dus wie weet is dat net dat laatste zetje.. ?x

18. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Pantertje, dat is idd, heb in 2 afspraken 2 andere artsen gahd die beiden wat anders zeggen... Maar toevallig ben ik net aan het lezen over iui en daar kom ik precies hetzelfde verhaal tegen als dat van mij en mijn vriend en dat is die gevallen iui een uitstekende uitkomst is. Dus het is misschien zeldzaam maar komt wel voor. Mij gaan ze na 1 of 2 pogingen extra hormonen geven om de groei van mijn bmsv te stiemuleren omdat die wat dun is en dat komt door een te kort aan oestrrogeen maarja, dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens in eigen cyclus gaan proberen.

chan 88, ja zon onderzoek kan pijnlijk zijn maar hoeft niet, een collega van me vond het allemaal wel meevallen en is met ivf nu zwanger! Kijk, dat geeft hoop. Toch heel veel succes met de onderzoeken. De rest hier ook natuurlijk. Het wachten is echt verschrikkelijk! Haha. Laat staan als er nog geen duidelijkheid is. Hoop dat dat er snel is voor iedereen.

19. Paula

Paula Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    O en sorry voor de schrijffouten, zit op mn tel en dat gaat niet zo lekker...

20. sunshine81

Pfff, wachten, ja dat duurt zo lang...... Eerst elke maand als je ongi moet worden en dan tussen de behandelingen en uitslagen door.
    Bedankt voor jullie steun meiden, had ik ff nodig. Ik hoop dat het zaad mee valt en anders dat we snel met IVF mogen starten. Wordt in ieder geval augustus vanwege de zomerstop, grrr. Nou ja, een voordeel is wel dat ik nog lekker op het terras kan genieten van een wijntje haha.

De HSG vond ik ook mee vallen. Het was wel erg pijnlijk maar ik was meer gespannen voor wat ik te zien zou krijgen. Succes alvast voor jullie en duimen dat alles goed is.

Ook hier trouwens steeds verschillende verhalen dus ik doe ook maar een beetje op gevoel denken haha.

Deel Deze Pagina