Tielo: dat ging mooi vlot, nu de duimen weer aan! Lauwra: fijn dat je je goed voelt! Gaan jullie direct weer verder? René en s: dus lekker genoten van het mooi weer? Jammer he dat het nu weer even een stuk minder is.... Maar jullie hebben wel een super mooie tijd voor verlof, lekker in het voorjaar! Sun: en jij bijna met verlof, jeetje! Dat schiet ook op zeg... All: ik heb gisteren het IVF schema ontvangen. Mag halverwege april starten met de pil, halverwege mei met de decapeptyl en dan weer een week ofzo later de menopur erbij en heb ik de eerste echo op 30 mei staan. Punctie staat gepland in week 21. Het wordt nu wel concreet zo... Nog 2 menstruaties en dan is er dus geen ontkomen meer aan... .
@tielo wat snel zeg! Spannend ik ga mee duimen. Oooh en leuk in inloopkast volgens mij toch de droom van elke vrouw @pien wel fijn dat je een duidelijk plan zegma hebt meegwkregen nog even geduld
He Pien dat is tof dat het zo concreet wordt! Nu heb je echt iets om naar uit te kijken (of hoe noem je dat...) bij deze weet ik ook al eens hoe dit in zijn werk gaat... kameraad van mij heeft ook net groen licht gekregen voor ivf, en vrienden van hen werden geweigerd... het ziekenhuis stelde vast dat zij een zwangerschap en de opvoeding niet zou aankunnen, dus werden ze geweigerd voor ivf... wist niet eens dat dit kon!!!
Tielo: goh wist ook niet dat dat kon, weet niet of dat in Nederland ook zo is. Heb er in elk geval nog nooit van gehoord... Ook te gek voor woorden eigenlijk: iedere imbeciel (excuus) kan kinderen krijgen, maar als je IVF nodig hebt, moet je gekeurd worden om te kijken of je de opvoeding ook aankan? Nou goed, ik vind het dus idioot...
@tielo wat erg :/ zoals pien al zei, iedere idioot kan kinderen krijgen,, en mensen die graag willen maar niet lukt wordt ook nog eens geweigerd.. de wereld is soms oneerlijk
Tielo, fijn dat het nu lekker snel gaat. Wanneer zou je mogen testen? Over 14 dagen? Pien, Wow het schema binnen. 'Geniet' je nog even van de rust of kan je nu je het schema ziet niet wachten om te beginnen? Zo spannend lijkt het me allemaal. Hoe vaak per cyclus moet je dan naar het ziekenhuis en wat zijn de 'zware' dingen? Is het meer de medicatie en de bijwerkingen of toch de zaken als de puncties of is dat voor iedereen verschillend? Hier nog veel spanningen thuis maar ben wel aan het genieten van het kleine meisje. Ongelofelijk hoe lief en zoet ze is.
De 22ste zou ik mogen testen We zien wel, het zal wel niets zijn... Ik probeer er mijn hoop niet op te zetten!
S: het is niet zo dat is z.s.m wil beginnen. I.v.m. De verhuizing zou het ook echt niet eerder kunnen. Dus ik vind het wel een prima planning zo . Hoe gaat het bij jullie? De familieperikelen al wat ingedamd? Hoop het wel voor je!
fPien fijn dat de planning je goed uitkomt, is vast een goed teken! Wat bizar dat je afgekeurt kan worden, waarom dan? Kunnen ze niet ergens anders proberen. Tielo, ik duim voor je!!!!
@Pien, fijn dat alles nu dan in de 'steigers staat'. Zowel je verhuizing als het IVF traject. Vandaag heb ik een brief voorbereid die ik of aan mijn ouders ga toesturen of voorlezen. Moet nog even beslissen hoe ik dat ga doen. Heb ook nog steeds hulp dus ga het allemaal nog even doorspreken. Het komt erop neer dat mijn man voortaan niet meer meegaat als ik mijn ouders bezoek en ik ga beter mijn grenzen bewaken. Nog best een heel gedoe allemaal.
S: goh joh dat is toch erg vervelend zo'n situatie. Gelukkig heb je er begeleiding bij, zou mij ook heel moeilijk lijken om zoiets alleen te moeten bedenken. Je wilt beide partijen niet kwijt natuurlijk dus wat is dan wijsheid... Brief lijkt me heel goed. Op papier kun je vaak beter kwijt wat je precies allemaal kwijt wilt. As je m voorleest is het ook nog persoonlijk. Dus misschien is dat het best? Wat zei je begeleidster? Succes ermee meid!! All: zit weer langzaamaan ongesteld te worden, eerste tekenen hebben zich weer aangediend. Toch wel weer jammer.... Tsja wat had ik dan gedacht he . Het was toch ook te mooi om waar te zijn dat ook mij zo'n spontaan wonder vlak voor de IVF zou overkomen....
He jammer Pien, had het je zo gegund. Nieuwe hoop komt weer met de IVF, dat gaat het worden voor jullie. Eerst even concentreren op het huis @Elba, vervelend die perikelen zeg! Gaan je ouders het snappen? Hopelijk kan je wel echt genieten van je kleine meisje (en jongen natuurlijk)
@s, goes dat je hebt opgeschreven, kan je toch meer kwijt dan wanneer je tegenover ze staat zegma. Heb je ze het al gegeven? Succes
He meiden, bedankt voor de support! Vandaag mijn ouders gebeld, kort toelichting gegeven en de mail verstuurd. Over 1 1/2 week ga ik bij ze langs om te praten. Erg emotioneel allemaal. Maandag weer gesprek met mijn begeleider. Erg fijn! Verder hier alles goed. Ik ga nu oefenen met borstvoeding geven zonder mijn voedingskussen zodat ik ook een keer langer dan twee uur van huis kan haha. En even bedenken of ik durf te voeden 'in het openbaar'. Best spannend.
Al twee keer uitgebreide reactie getypt, maar steeds verdwenen:x S: Goed dat je alles op papier gezet hebt. Dan heb je achteraf niet dat je dingen anders had willen zeggen, of vergeet! Succes oefenen van borstvoeding zonder kussen. Lijkt me zwaar Pien: Jammer toch weer ongi! Je hoopt toch he! Maar je hebt nog een ronde. Fijn dat je nu al weet waar je aan toe bent. Tielo: Zomaar onverwacht je eerste IUI gehad! Dus nu zit je ineens in de wachtweken Hoe vergaat je dat? Ik duim heel hard voor je!! Vandaag alweer de 4e echo gehad. Vandaag eindelijk een grote follikel. Er waren meerdere grote dus het is goed aan het groeien daar binnen Zaterdag weer n echo.
@S, knap hoor dat je het op deze manier doet. Hoe reageerden je ouders? Succes met oefenen, zou wel handig zijn he?! @Pien, hoe voel jij je nu? @Tielo, ennnn... al een gevoel? @Renee, hoe gaat het bij jou na 3 weken? Gaat snel zeker? @Lauwra, hopelijk groeien ze goed door en zijn ze morgen groot genoeg zodat ook jij weer verder kan... @All, hier gister mijn laatste werkdag gehad. Aangezien ik natuurlijk ontslagen ben is het wel een beetje vreemd. Normaal ben ik ook op vrijdag vrij dus het besef is er nog niet echt... Ze hadden slingers op gehangen en kreeg allerlei kadootjes, wel leuk. Morgen gaan we nog met het hele bedrijf en aanhang naar de Efteling met overnachting dus zal ik de meeste nog zien. Raar hoor, komt ook dichterbij zo... Woensdag hebben we weer een groeiecho gehad. Alles loopt mooi gemiddeld alleen ligt het in een stuit dus ik hoop dat het nog wel even gaat draaien binnen 4 weken...
Hallo meiden, ik zil graag met jullie meekletsen. Wij proberen nu 14 maanden om zwanger te worden. Drie weken geleden was mijn eerste afspraak bij de assistente van de gyn. Er is een bloedonderzoek gedaan, een afspraak voor zaadonderzooek gemaakt, een uitstrijkje gedaan en ik kreeg wat algemene info over het starten van het hele traject. Nog 11 dagen, en dan volgen alle uitslagen! erg spannend allemaal. Hoewel ik mijn best doe om positief te blijven heb ik af en toe dagen dat ik er helemaal door heen zit, zoals vandaag Mijn menstruatie is nog nooit normaal geweest. aan de hand van mijn temperatuur curves en een jaar lang ovulatie testen kon de huisarts mij vertellen dat er geen eisprongen optreden, zoals ik wel had verwacht. Sinds 4 dagen heb ik eindelijk even geen bloedverlies, na ruim 7 weken dagelijks donker bloed en slijm te verliezen is het nu even rustig. Vandaag een echte rotdag, wat nou als het nooit lukt... ik hoop hier een beetje steun te vinden aangezien niet veel mensen in mijn omgeving hier van af weten, hoe is dat bij jullie? succes allemaal! ik hoop van harte dat het gaat lukken, bij ons en bij jullie allemaal!
Ik doe erg mijn best om ZP een beetje te mijden, zodat ik er minder bezig kan zijn... dat lukt me eigenlijk vrijwel goed. Ik voel nog niet veel eigenlijk, behalve de typische kwaaltjes die ik iedere cyclus heb: pijnlijke borsten beginnen stilaan op te komen. Ik ben alwéér wat ziek, mijn hoofd zit vol snot enzo dus veel 'zin' om er over na te denken heb ik ook niet! Enige nadeel van heel dit traject is dat ik geen medicatie mag nemen nu... Door het ziek zijn heb ik wel wat last van mijn maag, vooral 's morgens... Nog 1 week te gaan... Ik ben eens benieuwd! Ik denk eigenlijk niet dat het raak is hoor... Mijn temp is trouwens vandaag plots gezakt... Al heb ik wel heel slecht geslapen omdat mijn neus zo dicht zat... Mss heeft het daar mee te maken, ik weet het niet
Welkom Lief, klets gezellig mee en vraag maar wat je wil vragen! Ik kan me voorstellen dat het nu erg spannend is omte wachten op de uitslagen en te horen wat ze allemaal gaan doen. Lauwra, Fijn dat de follikels goed groeien. Spannend weer. Tielo, goed dat je even wat afstand neemt. Het gaat zo snel je leven beheersen. Ik hoop dat het goed afloopt