Wat een verschil met de tijd tot je terrecht kan voor een eerste afspraak. Wij hebben gisteren de afspraakbevestiging thuis gestuurd gekregen, hierbij geen vragenlijst. De mevrouw aan de telefoon heeft ook niets hierover gezegd. Mamsie86, hoop dat ze bij mij ook zo snel zijn. Ben het wachten wel zat en ik denk dat het heel veel wachten wordt nu eenmaal in dit stadium. Het valt me toch zwaarder dan ik allemaal gedacht had, Wherona ik heb hetzelfde als jij heb en ook het gevoel dat er bij mij ook iets aan de hand is. Ook komt het nu bij mij naar boven krijgen we ooit wel een kindje? Al lees ik ook wel veel succesverhalen hier, dus hou goede moed. Catharina, ik was ook zenuwachtig met bellen, dat wordt nog wat de 19de. Ik hoop heel snel op het eerste goede nieuws in dit forum!
In mijn omgeving is een ware babyboom aan de gang. Krijg om de haverklap te horen dat er weer iemand zwanger is. Super leuk voor de zwangere en partner natuurlijk. Maar het is wel confronterend, vooral omdat er een aantal bij zijn die in ronde 1 al zwanger zijn geworden.
Ja, irritant he, die mensen waarbij het in een keer raak is. Ik ken ze ook. Heel veel zelfs. Ik heb ook het idee dat het bij mij ligt. Vorige keer is mans sperma bekeken en dat was goed. En toen werd ik na een jaar uiteindelijk toch zwanger (afspraak stond al). maar nu is het anders. Vertellen jullie het ook niet aan je ouders? Heb het aan mijn vader verteld. Maar die reageerde heel cool. Van weet je zeker dat je een 2e wil anders doe je het toch niet. grrr. Dat vond ik niet leuk. Als of ik niet mocht hopen en wensen. Ik vond het zelfs kwetsend. Terwijl ik hoopte dat ik m'n hard wat kon luchten.
Hallo dames, Ik ben Eline en ik wil me graag bij jullie toevoegen. Mijn vriend en ik zijn nu 14 maanden bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje, wat tnt nog geen 1x geresulteerd heeft tot een zwangerschap. We zijn in november naar de huisarts geweest en een zaadtest gedaan, was afwijkend. Vorige week voor de 1e keer naar de gyn. geweest, wij vonden het wel heel spannend. Mijn vriend dacht dat er mogelijk ook een probleem bij mij was, gevoelsmatig. Ik heb een inwendige echo gehad, wat zo op het eerste oog er goed uitzag. Uitstrijkje gedaan en bloed geprikt. Vriend heeft weer zaad ingeleverd. Er is een mogelijkheid om spontaan zwanger te raken. Volgende maand moeten we terug komen en dan bespreken we het plan van aanpak, wel of geen behandelingen. Vind het fijn om mee te lezen en dingen te bespreken met jullie omdat verder het niemand weet van onze kinderwens. Mogelijk zullen we het onze ouders vertellen als we volgende maand meer weten, maar dat is afhankelijk of we een behandel traject ingaan of niet. Anders willen we dat het een verrassing blijft voor hun. Ik zit nu nog wel met vragen maar die kan ik pas stellen aan de gyn. als we alle uitslagen hebben en dus meer weten.
Hoi Eline, leuk dat je erbij bent (nou ja leuk, niet de reden waarom). Wanneer moet je weer naar de gyn?
Goede moed houd ik zeker wel, vind het zo heel af en toe alleen onwijs frustrerend dat je 12 maanden moet wachten met bellen en dan "mag" je eindelijk een afspraak maken moet je nog twee maanden wachten. Maar goed het is niet anders en hou mezelf ook steeds voor dat het zo voorbij is. Je wilt nu toch wel echt een verklaring hebben waarom het nog niet is gelukt, ligt het echt aan het feit dat mijn vriend 40% beweegelijkheid heeft ipv 50% of zijn er nog meer dingen aan de hand. Tsja dat ga je je dan toch af vragen he. Maar goed ben wel blij dat we aanstaande dinsdag naar de uroloog kunnen is iig iets he, en ik zit nu weer op het spannende wachtbankje dus laten we hopen dat naar de gyn niet eens meer nodig zal zijn
Tja, Wherona, dat wachten, frustrerend he. Vooral om er dan achter te komen dat je voor niets hebt gewacht (als dat zo is) omdat het toch niet was gelukt. En dan een afspraak en dan weer wachten. Ik ken het. Van mij mag zo'n afspraak ook liever vandaag dan morgen zijn. Alleen kan je er niet zo veel aan veranderen. Sterkte, succes. En wie weet is het niet meer nodig. Ik hoop het voor je!
Ik ben er slecht in. Maar je hebt geen keus. Ga jij naar de gyn ook vanwege je onregelmatige cyclus? Catharina?
Ja klopt, ze varieren nu van 27 tot 39 dagen en in de maand december heb ik de hele maand ovu testen gebruikt en die bleven helemaal wit. Dus ik vermoed dat ik geen normale eisprong heb!
Hoi meiden! even om jullie goede moed te geven.. Mijn man had bij de laatste zaadonderzoeken slechts 5000zaadjes.. (daarvoor zelfs minder en alles dood) En kijk nu.. we hebben een pracht van een dochter! en nog 6 embryootjes in de vriezer! Kijk ik hoop dat bij jullie geen ICSI nodig is natuurlijk (en is natuurlijk wel erg rigoureus, er zijn natuurlijk nog genoeg alternatieven voor ICSI nodig is), maar slechts 1 zaadje is genoeg! (Ik was zelf trouwens altijd erg onregelmatig ongesteld maar met ICSI maakt dat niet uit omdat je geen eigen cyclus hebt) Heel veel succes meiden, ik hoop van harte dat jullie 'plots' toch nog op de natuurlijke weg zwanger raken, en anders zijn er gelukkig een hoop alternatieven! Dikke kus!
@ springmuis dit is zeker een opsteker! @ catharina 1985, hoop dat je deze maand wel een eisprong hebt. Ik heb ooit ook een keer bijna een hele cyclus overgeslagen, je lichaam kan rare dingen doen. Het is al maandag nog maar 2 nachten slapen en dan naar de gyn!
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan groen! Hou je ons op de hoogte. Nou deze maand ben ik gestart met monnikspeper en heb ik duidelijk 2 positieve ovulatietesten gehad en heb ik ook voor het eerst (denk ik) m'n eisprong gevoeld! Als ik mn ovulatietesten aanhoudt kom ik mooi uit met mn cyclus op 29 dagen. Dus dat is wel positief. stukken beter dan vorige maanden in ieder geval!
Hallo om nog even terug te komen op de vraag wanneer wij weer terug moeten naar de gyn., dat is 9 februari. en dan krijgen we alle uitslagen van de onderzoeken te horen en de evt. behandeling of plan van aanpak. Merk aan mezelf dat ik toch wel wat onbewust zenuwachtig ben, soms kan ik heel raar uit de hoek komen zonder enige reden. Herkennen jullie dit?
Natuurlijk laat ik het weten! Morgen weet ik rond dit tijdstip meer. @Catharina, dat zou echt fantastisch zijn een normale cyclus! @Eline, ik herken dit supergoed. Onbewust (en toch ook wel bewust) een hoop stress.
Ja dat verhaal van springmuis geeft moed. Groen spannend joh, hou vol die nachtjes. Wat doet monikspeper? Catharina? Trouwens eline, ik ken dat ook, ik tel ook de daagjes af tot de gyn.
@groen, heel veel succes vandaag bij de gyn, ik ben benieuwd! @elba, monnikspeper zorgt ervoor dat je eisprong sterker en beter wordt opgewekt en kan dus zorgen voor een meer regelmatige cyclus. Ik heb begrepen dat het lang niet bij iedereen werkt, maar bij mij lijkt het toch wel wat te doen!
We zijn vanmiddag bij de gyn geweest. Het stelde niets voor, eerst een korte vragenlijst doorgenomen en daarna ook met mijn vriend. We krijgen voor de 2de keer een zaadonderzoek, bij mij wordt er een echo gemaakt en bloedonderzoek verricht. De echo moest voor mijn ei zijn, de afspraak staat nu maandag maar ja zoals jullie aan mijn banner kunnen zien kan hij dan al gesprongen zijn. Dus nu onder voorbehoud daarvan de afspraak gepland, mijn laatse cyclussen waren namelijk langer dan 30 dagen en daaar staat mijn banner. Anders schuift mijn echo onderzoek 3 weken op, 23 februari hebben we de afspraken om de uitslagen te bespreken. Hoe is het bij jullie met wachten?