oew bah tielo dat is zeker niet fijn nee gats, hoop echtdat snel over is, lauwra kan je wel begrijpen krampjes zijn toch teken dat er iets gebeurt, raar he hoe je zo iets dan in een keer fijn vind
Lauwra, probeer je er mss wat minder op te focussen? Kwestie van jezelf wat rust te geven... wanneer mag je weer testen? Vriendin van me is met icsi bezig en ze werd een dag later dan gepland ongesteld, wsl door de utrogestan die ze moest opsteken... en voor ze dat moest opsteken had ze ook vaak van die krampen, die gingen dan weg als ze de utrogestan opstak, wsl omdat dit je ongi tegenhoudt ofzo? Even weer ego: vannacht om 5u nog maagsappen overgegeven en om half tien vanmorgen wit schuim... nu begin ik me wel zorgen te maken...
Tielo: Dat wit schuim heb ik ook een paar keer gehad. Dat was omdat ik heel veel speeksel doorgeslikt had doordat dat heel veel werd aangemaakt door kinkhoest. Nou denk ik niet dat je kinkhoest hebt, k hoor niet dat je hoest, maar misschien wel door de misselijkheid veel speeksel aanmaak... ? k denk maar wat hoor Ja tuurlijk moet ik me minder focussen, maar vandaag weer aan het werk geweest en dat helpt prima! Ik gebruik pregnyl (vrijdag laatste spuit) en dat zou krampen ook tegen houden dus k weet het ook niet hoor. Ze zijn ook weer teruggekomen trouwens.
Het zou best speeksel kunnen zijn, maar ik maak vlak voor ik moet overgeven altijd wel wat speeksel aan, maar dat is heel dun vloeibaar (bijna water) heel anders dan een normale dosis om het zo te zeggen... Volgens de gyn was het nog niet zo erg. Als het zover komt dat ik 3 dagen totaal niets binnenhoud, dan moet ik binnen aan de baxter... maar dat is niet het geval, dus ik moest me geen zorgen maken... Oef!
Lauwra: niet focussen is niet te doen . Je voelt van alles en je weet dat je er nog geen conclusies uit kunt trekken, maar toch probeer je er wat uit af te leiden . Zelf heb ik vrijwel nooit bijwerkingen gemerkt van de pregnyl: in die zin dat ik serieus dacht dat ik zwanger was. Dus geen zere borsten (ja soms heel eventjes alleen 2 dagen na IUI ofzo) of misselijk of gekke krampen. Dus ik zie het nog wel positief voor je in . En pregnyl houdt je menstruatie eigenlijk niet tegen hoor, althans dat heeft het bij mij nooit gedaan . Utrogestan schijnt dat wel echt te doen en daarbij krijg je wel echt van die zwangerschapskwaaltjes terwijl je dat misschien helemaal niet bent... die moet ik straks wel gebruiken, zwaar verwarrend lijkt me dat . Nog ff volhouden meid, ik duim door! Tielo: jij ook volhouden meid! Probeer wel goed te drinken als dat enigszins lukt. Sterkte!
Bedankt Pien Maar ik dacht dat pregnyl wel je ongi tegenhoud omdat het gele lichaam daardoor progesteron blijft aanmaken omdat het denkt dat je zwanger bent...? Ik moet morgen mijn laatste pregnyl spuit zetten (1500 IE). Nu voel ik weer niks en gisterenavond echt flink buikkrampen. Dan is het ook niet te doen net te doen of er niks aan de hand is. Maar nu is dat weer gemakkelijker. Jij moest toch vandaag voor je eerste follikelmeting?? Succes! k Ben benieuwd! Tielo: ja vlak voor je moet overgeven gaan je speekselklieren bijna water aanmaken bah en als je dat doorslikt met lucht kan het schuim worden?? Nou het is te hopen dat het gauw beter gaat! En met baxter bedoel je infuus? Bij ons op het werk is een baxter een medicijnrol Renee: hoe was het vandaag?
@ Tielo dat heb ik ook gehad ik moest ook vaak sochtends overgeven dan alleen maar gal en kwam er niks verder uit!! ik zal zeggen overleg met de verloskundige of huisarts of ze wat willen voorschrijven voor je misselijkheid heb toen ook pillen geslikt en werdt een stuk minder van ik hoop voor je dat je het alleen de eerste 3 maanden hebt en daarna overgaat net zoals mij!! ik moet nu nog steeds 1x in de week overgeven helaas maar ja dat vind ik niet zo heeel erg!!.. het hoort er bij meid en ik weet het het is heel irritant en frustrerend Knuffel!!
Lauwra: o jij spuit de pregnyl kennelijk in fases? Ik moest altijd en straks weer maar 1 x pregnyl spuiten (5000 eh). Misschien dat dat wel verschil maakt nog hoor, want het wordt wel gebruikt soms i.p.v. utrogesan, dus in die zin zal het wel ongeveer dezelfde werking hebben. Bij mij was het in elk geval na 14 dagen wel compleet uitgewerkt en werd ik dus gewoon ongesteld. Maar als je het wat verspreider spuit, zal dat wel langzamer gaan... In elk geval succes nog even, kan me voorstellen dat die krampen je hoofd wel op hol doen slaan . Ik gok erop dat het goede tekenen zijn . All: De tussenstand is op dit moment 10 eitjes: 6-7 links en 3 rechts. Ze zaten op 10-11 mm, en eentje al op 14 mm. Ik mag maandag weer terugkomen. Zelf denk ik dat het maandag wel groot genoeg zal zijn en dat we dan de punctie ook wel kunnen verwachten op woensdag of donderdag. Ben er wel blij mee geloof ik. Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar 10 is volgens mij heel mooi. Het is niet te weinig, maar ook niet te veel. Vind het wel jammer dat ik het hele weekend dus nog door moet spuiten en nog niet kan uitslapen , had stille hoop dat de punctie in het weekend ingepland kon worden... niet echt realistisch geloof ik .
Lekker druk hier reageer morgen ik even uitgebreid op de pc via de tel is dat af en toe bagger im het nog netjes uit te drukken
Kan het toch niet laten @tielo fijn dat het nog niet erg is voor uitdroging. Maar hoop dat je je snel toch weer beter gaat voelen en 100% kan gaan genieten zonder de wc te omhelzen @pien wauw dat zijn toch al aardig wat he? hoop dat je snel de punctie gaat krijgen. Stomme vraag maar kunnen de eicellen nu ook groter worden dan 18/20mm omdat ze dan normaal ja al springen of stoppen ze met groeien bij die 18/20mm? Is weer een tijdje geleden dat ik me daarin heb verdiept. Vandaag naar de opendag van de woningen geweest. Wauw wat mooi. Kan niet wachten half juli gaan we de sleut krijgen als alles goed blijft gaan met de bouw. Een minpuntje, we weten niet zeker of we de zijkant van de tuin naast de woning bij de tuin mogen trekken of dat dat als voortuin moet blijven (zoals het nu in de planning staat). Hoop dat ons dat wel gaat lukken bij de woningbouw, want het is best een groot stuk. Ga het een beetje onderhouden als we er niks mee kunnen mja iets voor latere zorg, ben al blij dat we een tuin hebben
Pien: Dat is zeker een goeie score 10 eitjes! Zo ga je tenminste ook niet tegen een overstimulatie aan zitten! Dat word dus spannend de komende week! Over een week ga je misschien al fijn het wachtbankje op Jammer van het spuiten ja. Hoe vroeg moet je spuiten dan? Ja ik spuit pregnyl voor ondersteuning luteale fase, jij zal idd utrogestan gaan gebruiken want na de hyperstimulatie mag je geen pregnyl meer gebruiken ivm kans op overstimulatie. Renee: Wat fijn van je huis! Als je het dan zo ziet krijg je er wel heel veel zin in zeker! Dan duurt wachten tot juli ook nog lang!
@renee fijn dag huisje 100% mee valt en al mooi snel de sleutel geniet van. @tiele hopelijk toch echt snel van het overgeven af, ik wist ook niet dat je eerst meer speeksel aan maakt hoor (maar ik ben een moeilijke overgeven 40 graden koort kan ik nog niet overgeven) @lauwra kan me zeker voor stellen dat he moeilijk blijft, je wilt zo graag en elk steekje is dan toch wel fijn. succes nog even 6 juni mocht je testen toch? @pien spannend hoor ga voor je duimen dat woensdag gaat gebeuren
Renee: dat schiet al lekker op zeg! Zou dat heerlijk zijn om nog in de zomer te kunnen verhuizen, kunnen jullie lekker genieten van de tuin . Lauwra: ik spuit om 7 uur 's ochtends... ach ja, moet zeggen dat het bijna begint te wennen. Ik ga er maar voor het gemak van uit dat dit echt het laatste weekend is dat ik moet spuiten. Misschien na het weekend nog even, maar dan zal het toch wel een keertje klaar zijn . Hoe voel je je? Er is al weer een week voorbij volgens mij, nu komen de spannendste dagen! Succes meid! Wolfje: dankje . Ik hoop op ook op woensdag. Dan kan ik, als alles goed gaat natuurlijk, vrijdag de terugplaatsing krijgen, da's op mijn vrije dag en dan kan ik vervolgens het weekend lekker gebruiken om rustig aan te doen .
Pien, 7u zeg... pfff... dat is nog erger dan tempen om 7u, want dit is niet leuk! Goed dat je het zo positief ziet! Vanavond onze echo gehad en het was zoooooo mooi om te zien... hij was vrolijk aan het bewegen, echt prachtig! Nu de nekplooimeting nog op 11 juni en dan kunnen we het van de daken roepen!
Pien: Dat is vroeg 7 uur! Dat is voor het weekend niet fijn. En het volgende weekend: dan slaap je lekker uit met een embryo in je buik!! Tielo: Wat super dat alles er goed uit ziet! Heel bijzonder om te zien lijkt me zo'n minimensje! Ik voel me prima. Geen tekenen van naderende ongi maar dat kan ook eigenlijk nog niet. Vind het wel spannend worden nu hoor. Normaal wordt ik ongeveer 10-12 dagen na eisprong ongesteld en nu is het 12 dagen na de punctie.
Lauwra: volgens mij zou je in theorie 14 dagen na punctie positief moeten kunnen testen, want de punctie staat ongeveer gelijk aan het moment van eisprong. Dus dat is nog maar 2 dagen . Spannend!! Ik duim nog ff door!
echt wel spannend zeg net al tegen men man omdat je dit nu zo eigenlijk best wel mee maakt leef je er ook helemaal in mee spannend