@Pantertje, wat fijn zeg. Veel plezier de komende dagen @Marjolein, ik hoef inderdaad nog helemaal niks te spuiten. Wel zo fijn, alhoewel ik mezelf elke week al moet spuiten in mijn buik vanwege een stofwisselingsziekte. Ik ben het dus gewend, maar liever niet natuurlijk. @Vertellen, wij hebben het al vrij snel verteld aan ouders, broers, zussen en vrienden. Inmiddels ook op mijn werk moeten vertellen aangezien ik veel weg moest tijdens werktijd voor onderzoeken. Ik vind het aan de ene kant jammer dat het dan geen verrassing is maar aan de andere kant is het meteen een stuk verwerking en vind ik het fijn als mensen kunnen meeleven. Soms is het lastig om er met manlief over te praten (die is niet zo'n prater) en is het fijn als je even iemand kunt bellen als je het even niet meer ziet zitten. Wat een verhaal he, haha.
Hi Elba, ik ben nog maar 1 x geweest dus kan er nog niet zoveel over zeggen. Morgen de tweede afspraak. Er zit altijd een paar weken tussen. Maar ik hou jullie op de hoogte
Inmiddels zitten wij in ronde 15 en sinds 13 mei dit jaar zitten we in de mmm...bij mij zag alles op de echo, bloedprikken etc er allemaal netjes uit maar bij mijn vriend zijn er maar 11% levende zaadcellen en die er nog goed uitzien gevonden. Zitten nu nog ong. 1,5 week in de wacht want voor het tweede onderzoek van de zaadcellen moesten minimaal 2 maanden tussen zitten... Dus over ong. 1,5 week weten we wat de volgende stap gaat worden. Als het weer een slechte uitslag blijkt te zijn dan zullen we overgaan op IVF of ICSI dat is door de gyn en ha aangegeven... Ook wij zijn best gespannen over wat er komen gaat en ondanks dat je het niet wilt heeft invloed op alles...overal zien we zwangere mensen, iedereen heeft het erover, alle reclames op de tv gaan ineens over zwanger worden etc. ik weet dat het onbewust doorwerkt in je hoofd maar het is heel zwaar op sommige momenten... Vaak neem ik ook even wat stappen terug op het forum zodat er ook weer wat rust komt in mijn hoofd....want zit je op een wachtbankje en er gaan mensen op roze, ik gun het ze zo erg maar het blijft een zeer plekje Ik zal hier ook meelezen want het is fijn om te lezen wat er ons te wachten staat en of het mee of tegen viel etc. Succes meiden!! Liefs Pien
hi Pientje ik kan helemaal begrijpen dat je er gespannen over bent. Ik heb het zelf ook . en elke dag op t forum helpt ook niet echt om t uit je hoofd te zetten. Maar ik heb het advies gekregen mijn rust te pakken, proberen het zwanger worden uit mijn hoofd te zetten en veel te drinken en te sporten. Hoop dat het voor jou goed uit gaat pakken en dat je snel zwanger bent. Elba : Ik ben vanochtend bij de acupuncturist geweest. En we hebben vandaag niet acupunctuur gedaan, maar Bio Resonantie. Dit systeem werkt met frequentie/trillingen. En scant als t ware je hele lichaam en geeft aan welke waardes/blokkades/tekorten/afwijkingen er zijn. Ik zat daar met banden om mijn hoofd, polsen, enkels. Zie je het al voor je ??haha Het systeem gaf aan dat het met mijn hormoonwaardes goed zat (dat zei het zkh ook al), maar het zit niet goed in de omgeving baarmoeder(hals), blaas, vagina etc. Heel frappant dat hij meteen met de veronderstelling kwam dat er ik vaak een blaasontsteking had gehad en antibiotica hiervoor had gehad. Dat is inderdaad zo, dat heb heeeeel vaak gehad. Echt absurd vaak. Kan niet goed zijn. Hij heeft geconstateerd dat ik n infectie heb bij mijn baarmoederhals en er was dus ook iets met mijn blaas. Hij kon helemaal begrijpen dat mijn eicellen zich niet wilden nestelen. De omgeving is gewoon niet optimaal. Hij heeft dit gebiedje nu wel behandeld (maar liefst 2 uur, terwijl hij 1,5 uur had ingepland), ik moet over een maand terugkomen. Nu vandaag heel veel water drinken. Ik was in t begin heel sceptisch, maar er kwam zoveel waarheid uit dat systeem rollen . Ik had achteraf een gevoelige onderbuik en hoofdpijn. ik ga wel door met de behandelingen. (het is vrij prijzig) Maar het schijnt dat je max 4 behandelingen nodig hebt. En hij heeft hele goed resultaten door Bio Resonantie. Beter dan met acupunctuur. Ben benieuwd.
@Pientje, ik snap het helemaal. Wij hadden precies hetzelfde, manlief had 8%, pfff. Wij hebben ook een uitgebreide zaadtest gekregen, hier gaan ze een proefopwerking doen of het wel goed genoeg is voor IUI en maandagavond hebben we te horen gekregen dat het gelukkig goed genoeg is. In augustus starten wij met IUI. Het is allemaal zo confronterend maar ik ga het ook niet uit de weg, dan word ik alleen maar ongelukkiger. Alle vrienden en familie hebben kleintjes en dan wordt je wereld wel heel klein. Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel wat duidelijkheid hebben. @Pantertje, interessant hoor en ik vind het ook altijd zo indrukwekkend dat ze niks van je weten, maar toch alles kunnen zien en zeggen. Spannend eigenlijk he?! Heb je ook medicijnen gekregen? Hopelijk helpt het je en wordt je alsnog snel spontaan zwanger.
hey meiden vandaag naar de gyn geweest en..volgende cyclus met iui beginnen ik heb clomid en pregnyl gekregen..spannend allemaal! nu nog wachten op m'n menstruatie dan kunnen we beginnen @pientje ook mijn man had zeer slechte uitslagen zo slecht dat ze gelijk aan icsi dachten..gelukkig is dit nu half jaartje verder verbeterd en goed genoeg om iui te proberen dus er kan veel veranderen met de zaaduitslagen..hoop ook dat dat bij jullie zo is! liefs @ pantertje interesant bio resonantie, toevallig heb ik ook heeeeel vaak blaasontsteking en nierbekontsteking gehad ben er zelfs 2 x voor opgenomen in het ziekenhuis,gelukkig heb ik er al zeker een jaar geen last meer van.. en jij?? ik hoop dat het heeft geholpen!
@Chan, wat spannend zeg en wat fijn dat het bij jullie ook genoeg is voor IUI. Zitten we weer in hetzelfde schuitje haha.
chan88 hier moet ik toch even op reageren. Tuurlijk kan er veel veranderen met het zaaduitslag, als je eerst alles doet wat niet goed is hiervoor. Mijn man heeft nooit gerookt, drugs gebruikt, een keer champagne gedronken toen hij 16 was, en is bijna nooit ziek. Eigenlijk leefde hij onbewust al op de manier hoe je moet leven als je te horen krijg dat het niet goed is en je leven moet veranderen. In ons geval gaat de telling niet beduidend beter worden.
@sunshine hihi inderdaad! spannend xxx @marjolein Mijn man leeft ook heel gezond maar de ene keer is gewoon veel beter dan de andere keer (bij hem dan..) De gyn zegt dat het normaal is dat het schommelt,en heeft er geen verklaring voor.. Ik ga er ook niet van uit dat het ineens van top kwaliteit wordt,maar ik was wel blij dat ze iedergeval IUI willen proberen Het kan zelfs dat een IUI behandeling niet door kan gaan vanwege de zaadkwaliteit maar ik wil het toch graag proberen,en blijf ik positief!
@Chan, hier precies hetzelfde met manlief! Ook wij zijn heeeeel blij dat we toch met IUI mogen beginnen in augustus. Hoe is ie? Heb je al getest of is het nog niet zover? @All, hier gaat de ongi doorkomen. Heb vanaf zondagavond al licht gekleurd verlies maar het zet nog niet echt door. Meestal heb ik het een avondje en zet het de volgende dag door. Heel irritant. Ik voel dat het gaat komen dus laat dan maar komen.
hey meiden ik ben er weer we hebben een heerlijke vakantie gehad lekker tot rust gekomen en genoten van elkaar @ sunshine wat een goed nieuws zeg laat het maar snel augustus worden dan kunnen jullie beginnen ik ben blij voor jullie hopelijk komt jullie wens snel uit @ chan ook voor jullie ben ik blij dat jullie gaan starten met iui dat jullie wens maar snel in vervulling mag gaan morgen lees ik even bij erg druk geweest vandaag
@sunsine bij mij wil het ook niet echt doorkomen brr wel getest maar negatief..wel ongi gevoel..hopelijk komt het snel,dan kunnen we verder met de volgende ronde @twinkel ben blij dat je t leuk hebt gehad! Dank je Liefs!
@Twinkle, wat fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad. Wat gaat dat toch altijd snel he?! @Chan, hier is het eindelijk doorgebroken en ik heb me toch een buikpijn, niet normaal, pffff. Op naar de volgende ronde, dat het maar snel augustus mag zijn.
Hallo meiden, Nou hier gaat het ineens heel hard we hoeven niet langer te wachten manlief mag vrijdag voor de 2x kwakje inleveren en daarna hebben worden we direct gebeld door het zh voor een afspraak bij de gyn. Ben er zo blij mee, de ha heeft gebeld en gezegd dat er wat vaart achter gezet moet worden...we zijn beide toch iets ouder (ik 30 jaar en hij 37 jaar) Mijn vriend drinkt nooit, altijd gezeond geleefd etc. en bij zijn vader en moeder ging zwanger worden ook niet van een leien dakje...hebben toendertijd een erfelijkheidsonderzoek gedaan enzijn vader heeft ook niet geweldig zaad en mijn vriend heeft dit ook en zijn broer niet...bij ons is de kans op verbetering zeer gering. We hebben er alles aan gedaan...hij eet zelfs nu sla (konijnenvoer noemt hij het maar alles voor een beebje hahahaha) Ik ben wel ineens heel bang en onzeker nu alles zo dichtbij komt...en na 1,5 maand wachten ook wel heel blij dat we eindelijk een paar stapjes naar voren doen...volgens mij hebben ze bij ons maar een wachttijd van 2 weken bij de gyn dus hopelijk mogen we daar snel op gesprek... Waren jullie daarvoor ook zo zenuwachtig en onzeker over?? Ik kan me er nu al heel druk om maken over wat ik aan moet, scheren niet scheren etc Waren jullie ook bang en onzeker en gaat dit over nadat je het eerste onderzoek hebt gehad?? Alles voor het goede doel hoor en ik heb er alles voor over maar ja ik blijf een onzekere muts Liefs Pien
Pientje wat fijn dat het bij jou allemaal ook zo snel gaat. Dat ging bij ons ook zo verassend snel.. Niet onzeker zijn hoor, komt allemaal goed. Als jij je er prettiger bij voelt, zou ik scheren hahaha, heb ik tenminste wel gedaan Maar dat hoeft niet per se. Sunshine : nieuwe ronden, nieuwe kansen, nog 2 maandjes Goh Chan88, dit kan dus nog best spannend worden, ben je wel vaker overtijd? Straks IUI niet eens meer nodig.. fingers crossed. Twinkle , welcome back J fijn hoor, dat jullie zo hebben genoten. Ik moet nog wachten tot eind aug voor mijn vakantie
@ sunshine dat gaat zeker snel voor je het weet is het alweer voorbij gelukkig heeft manlief deze week nog lekker vrij dus kunnen nog lekker nagenieten @ pientje wat fijn dat het nu snel gaat en net wat pantertje al zegt het komt goed meid doe waar jij je goed bij voelt hier gisteren bij de gyn geweest en door gesproken hoe we verder gaan we wachten deze cyclus af en starten de volgende ronde met hormonen het voelt een beetje dubbel ik ben verdrietig maar tegelijk ook heel opgelucht en blij dat het nu echt gaat gebeuren er is natuurlijk nog een kans deze maand
Hoi Meiden, hoop steeds als ik hier ben te lezen dat een van ons zwanger is. Ai moet wel gauw komen hoor!
@Pientje, wat fijn dat alles zo snel gaat. Hihi ik heb dat ook met scheren enzo, maar nu ik inmiddels al een paar keer geweest ben, hou ik dat ook niet meer zo goed bij. Als ik geen zin heb om te scheren, nou jammer dan. Heel veel haargroei heb ik niet en ze zullen heus wel eens moeten zoeken tussen het bos denk ik dan maar. Hopelijk brengt het jullie snel duidelijkheid. @Twinkle, ja, het is ook heel moeilijk. Ik hoop voor jullie dat het niet zover hoeft te komen en het deze maand gewoon raak mag zijn.
@Elba, ja het wordt wel eens tijd voor positief nieuws. Wel fijn dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en elkaar kunnen steunen.