Hoi meiden, Ik ben nieuw hier... 10 augustus hebben we onze eerste afspraak bij de gyn staan... proberen zwanger te worden sinds novermber 2010. Op zich nog niet eens zo lang, maar na een paar maanden was ik ineens toch bang dat er misschien problemen zouden zijn... Dus heeft mijn man een zaadonderzoek zelf gedaan, met zo'n huistest van Etos, eigenlijk alleen om mogelijke problemen van zijn kant uit te sluiten. Maar het resultaat was onverwachts slecht... de test na een week herhaald, weer slecht. Toen zijn we naar de huisarts gegaan en ze heeft hem nog 2 testen laten doen, met 3 weken ertussen. De resultaten kon ze niet duidelijk met ons bespreken, want ze wist niet precies wat het allemaal betekent?!?!? :x Maar voor zover we zelf het hebben kunnen uitpuzzelen, is het heel erg slecht - < 2 miljoen spermatozoïeden, <1% bewegelijkheid... Onze wereld stoortte in elkaar en heb nog geen idee hoe we verder moeten... We kunnen ons een wereld zonder een kindje niet voorstellen... Helaas zijn we al wat ouder, ik ben 31 en mijn man 38... eigen schuld dikke bult dat we zo laat aan kinderen gingen beginnen, maar we hadden nooit verwacht dat er problemen zouden zijn... Zijn broer heeft gewoon 2 kinderen, en mijn moeder kreeg mij ook toen zij 32 was en mijn vader 40... dus hadden dit totaal, totaal niet verwacht... En wat nu? Ik ben bang dat als eigen kindje krijgen niet lukt, zelfs met een donorzaad, dat we misschien zelfs voor adoptie te laat zullen zijn... Ben echt heel verdrietig en geen idee hoe verder en wat we moeten verwachten! Hoe overleef ik tot 10 augustus?..
@ chan wat een goed nieuws zeg wat spannend succes met afwachten @ kishka welkom hier het is nooit eigen schuld dikke bult de ene wil vroeg kinderen en de ander wil wat langer wachten ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag
Dank je Twinklestar, ik hoop het zo... en ik gun het zo ontzettend iedereen op dit forum, het verbaast me hoe sterk en positief iedereen blijft en hoe mensen elkaar steunen, zelfs als het voor henzelf helemaal tegen zit...
Oh spannend Chan, toch misschien nog twee eitjes. Zul je net zien haha. Succes nog ff met wachten. Nog heel even geduld. @Kishka, welkom hier. Het is nooit je eigen schuld, je kan nooit voorspellen hoe het gaat lopen. Kan het me wel voorstellen dat je zo denkt, maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker. Ik hoop dat het heeeel snel 10 augustus is. Wachten duurt zo lang. Enne.... 31 is echt niet te oud hoor. En 38 ook niet. Kom lekker klagen enz. hier, dat lucht op. Sterkte
Hier zojuist trouwens een positieve ovulatie-test gehad. Voor mijn doen erg vroeg, dus maar goed dat ik even oefen voordat ik volgende ronde moet testen voor de IUI.
@ sunshine en twinkel dank jullie wel! En ja idd toch 2 eitjes hihih! vind t jammer dat we niet tegelijk konden starten met IUI... stomme zomerstop :S maar ik laat jullie weten hoe t gegaan is en duim ook voor jullie natuurlijk op een positieve test Kan niet wachten tot we over zwangerschapskwaaltjes kunnen zeuren hihi Welkom @tishka! Ik begrijp dat t schrikken is,(ik weet hoe t voelt) maar wel goed dat je de stap hebt gezet om het te laten onderzoeken.En vergeet niet dat er tegenwoordig veel mogelijk is! Er is maar 1 zaadje nodig voor een klein wondertje! En ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt! Heel veel liefs!
@Twinkle, ja hihi prachtige leeftijd om een kindje te mogen krijgen Ja, echt romantisch dat hij daarna weer uit bed moet om te werken hahaha Nou ja, moet maar ff. @Chan, JAAAAAAAAA, daar doe ik aan mee, klagen over kwaaltjes. Dit jaar kunnen we dat met zijn allen doen, goed??!! Blijf positief denken (meestal)
@ sunshine zeker een hele mooie leeftijd mijn mannetje werkt altijd s'nachts dus heb soms geen keus ja gezellig he
Kunnen we daarna wel lekker rustig slapen hihi. Die van mij heeft het de ene keer meer als de andere maar toevallig wel steeds als ik vruchtbaar ben.