Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Pantertje: ja laat dat ei nu maar eens komen dan! Lastig hoor dat wachten altijd he: wachten op je ei, wachten op je NOD... we wachten wat af ;)

@Twinkelestar: balen van die negatieve test! En nu al weer op dag 38, jeempie, da's echt lang! Hoop voor je dat je ongi nu dan snel komt, ja of niet natuurlijk, maar dan weet je het maar weer... succes met wachten!

@Sunshine: wat leuk dat je dat gewonnen hebt! Vreemd kwaaltje, lastig ook, maar afwachten welke kant het opgaat ;)

Hier ongi nog niet echt doorgebroken, duurt altijd eventjes. Denk morgen of overmorgen. Ben benieuwd of een hormoonbehandeling ook een oplossing voor mij kan zijn. Heb geen lange cyclus, maar ben wel 2 weken lang ongesteld, ook rond ei, dus hormoontechnisch gaat er volgens mij iets niet helemaal goed ;). We zullen hopelijk maandag iets meer weten. Heb net lekker hardgelopen. Heb een tijdje het gevoel gehad dat ik dat beter niet kon doen, maar heb er nu ff schijt aan: wel of niet lopen, alcohol drinken of niet, zwanger ben ik nog niet geweest, dus ga inmiddels gewoon weer lekker m'n gang waar ik zin in heb, vanavond lekker een baileys op de bank :);).

2. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pien15 dankje we wachten het af:) goed dat je bent gaan hardlopen en even lekker schijt hebt aan alles:D geniet van je baileys;) ik hoop dat de gyn jullie snel verder kan helpen

3. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    het is rustig vanavond:D

4. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Goed van je pien15 , hardlopen zou ik echt niet laten. Heb vaak op internet gelezen dat gezond leven EN regelmatig sporten alleen maar mee werkt. Vooral de eerste twee weken vd cyclus zijn belangrijk om te sporten. Niet dat ik nou mega actief was deze week hoor hahaha

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    thanks meiden. Ga inderdaad gewoon maar lekker hardlopen voortaan. Maar 2 x is vaak genoeg, ben al type lichtgewicht en wil zeker niet afvallen. Probeer juist wat aan te komen... Maar wat ik doe ;), ik zal niet klagen ;).
    De baileys was lekker :).

O ja Riga: ik ga ook naar de ziekenhuis in mijn eigen stad. Krijg een vrouwelijke gyn. Maar ik ken haar nog niet, dus we zullen zien hoe dat bevalt.

6. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pien15 goed zo:D fijn dat de baileys lekker was;)

7. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    vreemd verhaal.
    ik heb net gebeld met het ziekenhuis. Ik heb nog steeds mijn eisprong niet gehad (zit op dag 18). Mij is net uitgelegd dat clomid er helemaal niet voor zorgt dat mijn cyclus korter wordt (?!), zorgt er alleen voor dat hij goed op gang komt.. (ik krijg van mezelf al n eisprong, waarom zou ik het dan nemen ?)
    Ik heb gevraagd of het uberhaupt wel zin heeft om bloed te prikken op dag 21 of ik eisprong heb gehad. En dat moet ik nu toch doen en dan op dag 28 een afspraak maken. heb gevraagd waarom ik eigenlijk geen FM krijg. Dat doen ze niet in dit ziekenhuis, nooit. Dan doen ze alleen in fertiliteitsklinieken en dat zijn zij niet..
    heb hier helemaal geen goed gevoel over.. heb het idee dat ik vol met hormonen wordt gestopt , zonder dat het zin heeft. of ben ik nou te negatief? Ik ga dit zeker wel bespreken de 28e.
    Zou je nou gewoon zo overkunnen stappen naar een fertiliteitskliniek? of krijg je dan wachtlijsten?

8. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ja dat snap ik wel pantertje. Ik vind het ook niet een heel duidelijk verhaal. En dan geen folikel metingen? Is er geen ander ziekenhuis in de buurt.

O, ik heb gebeld voor de laparo, maar de poli zat vol deze maand. Maand wachten dus. Wel jammer want de volgende maand moet ik weer werken en moet ik er vrij voor vragen.

9. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Ja er zijn wel andere zkh in amsterdam, alleen ik ben zo bang dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen omdat ze nog niks van me weten. Ik ga het hier bespreken, en anders stap ik toch over. Wat moet dat moet natuurlijk

10. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@Pantertje, mmm, dat is inderdaad een vreemd verhaal. Ze zijn wel erg onduidelijk. Nou moet ik zeggen dat ze bij ons ook allemaal anders praten, het is net welke arts je hebt. Wij krijgen IUI in eigen cyclus zonder ook maar iets, heb alleen ovu-testen meegekregen om mijn ei te bepalen. Dit heb ik ook nooit eerder gehoord, meestal heb je in ieder geval pregnyl. Ik hoop dat je de 28e meer duidelijkheid krijgt. Het is gewoon zeer irritant.

@Elba, balen dat je nog een maand moet wachten zeg!

@Pien, ik sport en drink ook gewoon hoor. Wij hebben ook al vanalles geprobeerd als we weer ergens hoorde dat dat slecht is voor zaad etc. maar het heeft allemaal nog steeds niet geholpen en doe nu gewoon wat ik wil en waar ik zin in heb en wat goed voelt.
    Hier hetzelfde "probleem", probeer ook wat aan te komen. Hihi hopelijk komen we snel heel veel aan :D

11. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    @pantertje zeker gek verhaal dat ze geen follikelmetingen doen.
    Ik zit zelf in alkmaar in het ziekenhuis (MCA) en bij mij hebben ze het wel gedaan(dagelijks zelfs) maar misschien omdat ik IUI heb gehad??? Met de samenlevingstest heb ik trouwens ook dagelijks follikelmetingen gehad..
    Ik snap dat je niet overnieuw wilt beginnen met onderzoeken maar anders zou je ook naar een ander ziekenhuis in de buurt kunnen bellen om te vragen hoe t zit als je geen goed gevoel hebt over het ziekenhuis waar je nu zit..(VU amsterdam heeft zoiezo een fertiliteit afdeling) Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en een mooi ei natuurlijk!

@pien ook ik doe gewoon wat ik wil hihih als we overal op moeten letten worden we overspannen hihih gewoon lekker leven! De Baileys staat nu nog ff in de kast voor de zekerheid maar als ik ongi wordt neem ik er zeker weer 1tje ;) of 2 :p

@elba jammer dat t alweer vol zit :s zal je net zien..

12. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    @pantertje dit heb ik gevonden over clomid:Effect
    Clomifeen bevordert de eirijping en eisprong, waarna de eicellen bevrucht kunnen worden door de mannelijke zaadcellen. Ongeveer acht op de tien vrouwen krijgt na stimulering met clomifeen rijpe eicellen. De kans op zwangerschap bij geslachtsgemeenschap is echter kleiner, namelijk bij ongeveer vijf op de tien vrouwen. Bij kunstmatige vruchtbaarheidsbehandelingen ligt deze kans hoger.

Dat komt door de mogelijke bijwerking:
    Tijdelijke verandering van het slijmvlies van de baarmoeder, waardoor zaadcellen moeilijker kunnen passeren. Meestal moet u dit middel maar enkele dagen gebruiken en is het slijmvlies weer hersteld op het moment van de geslachtsgemeenschap. Soms zal de arts een medicijn voorschrijven tegen deze bijwerking.

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Pantertje: vaag verhaal hoor! Klinkt ook vreemd dat je clomid moet slikken terwijl je wel een eisprong hebt, tenminste als ze daar dan verder geen goede argumenten voor hebben. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze een aparte fertiliteitspoli, weet natuurlijk nog niet hoe het daar aan toe gaat, maar volgens mij zou je heus niet naar een speciale kliniek hoeven. Ik zou de 28e nog maar even afwachten, maar als je er geen goed gevoel bij krijgt, zou ik overstappen. Lijkt me dat er in A'dam voldoende mogelijkheden zijn. Waarom niet naar een academisch ziekenhuis als dat in de buurt is? Dan weet je zeker dat ze daar voldoende kennis hebben ;).

@Sunshine: dus jij wilt ook wat aankomen? Mag ik vragen hoe zwaar jij bent? Heb je ook het gevoel dat het op een of andere manier het zwanger worden negatief beinvloed? Ik heb dat idee zelf namelijk wel eens. Ik ben 1.77 lang en 58 kilo, bmi van 18,4 (net onder 18,5 wat nog 'normaal' is). Maar zo ben ik dus al jaren, eet normaal en ben op zich gezond. Jij?

14. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    meiden eindelijk duidelijkheid hier vandaag ongi geworden ga zondag beginnen met het prikken van hormonen zie wel een beetje op tegen zondag dan de eerste spuit:$ maar het komt goed;) dan vanaf dag 10 fm meetingen in het zh

@ pantertje ik kan me voorstellen dat je er niet echt een goed gevoel bij hebt zou ik ook niet hebben hoor;) als het goed is hoef je niet opnieuw te beginnen als je overstapt van ziekenhuis want ze vragen dan volgen mij het medisch dossier op maar dat weet ik niet zeker:(

15. chan88

chan88 Actief lid

2 feb 2011
    105
    0
    0
    beauty
    alkmaar
    Spannend! Twinkel eindelijk duidelijkheid! Ik duim voor je!

16. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Twinkel dat wordt n spannende ronde!!
    Ik ga dat de 28e uitgebreid vragen aan de gyn. Ik hoop dat ze idd het dossier doorsturen..

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Chan: ik hoop dat je gewoon de komende 9 maanden van de bailyes af moet blijven :);)

@Twinkel: eindelijk duidelijkheid dus. Spannend hoor dat je spuiten moet. Hopelijk is het niet al te pijnlijk. Kan je vriend/man het eventueel niet voor je doen? Sterkte ermee!

18. sunshine81

@Twinkle, balen dat je ongi bent geworden maar je hebt nu wel duidelijkheid. Succes met prikken, het is zo voorbij.

@Pien, ik ben 1.72 en rond de 57/58kg. Als ik op de 60 zit, voel ik me het best maar dat haal ik echt zelden. Ik heb niet het idee dat dat iets te maken heeft met het zwanger willen worden. Ik heb een stofwisselingsziekte en ME/CVS dus echt gezond ben ik niet haha. Het zou alleen een zwangerschap niet in de weg moeten/kunnen staan zeggen de artsen. Maar ja, soms denk ik anders.

19. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi sunshine,das toevallig, hier ook1.73 en 58 kg.

Als t op n gegeven moment lang duurt dan ga je denken dat elk dingetje er mee te maken heeft. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn he

20. sunshine81

Nee en dat heeft ook echt geen zin. De artsen zeggen dat het echt niet bij mij ligt dus dat moet ik dan ook echt maar geloven hihi. Soms als het zo lang duurt denk je dat alles mis is.
    Heb je je ei trouwens al eens gevonden?

Deel Deze Pagina