Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    O ja, m'n ongi. Ik kan het nog niet goed beoordelen. Ik zit nu op dag 8 en het drupt nog wat zal ik maar zeggen. Het is wel bruin, maar meestal zakt het rond die dag ook wel aardig af. Het is nu alleen afwachten of het de komende dagen dan ook echt weg gaat blijven of dat het weer meer gaat worden. Meestal was het pas 1 of 2 dagen na de eisprong dat het echt weg was. Niet echt prettig dus... Ben heel benieuwd of er wat verbetering in komt.

2. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Heel verhaal getikt, alles weer weg, grrrrr! Ga het nog een keer proberen:D

3. sunshine81

@Pantertje, ik kan het me heeeeeel goed voorstellen. Het heeft zo lang geduurd voordat je zwanger bent en nu het eindelijk zo ver is, zijn er weer de twijfels. Je ziet nog helemaal niks, je voelt weinig en je hebt je kindje ook nog niet gezien. Ik hoop dat de twee weken heeel snel gaan en ik blijf nog even heel hard duimen voor een plakbeeb. Stuur je een beetje HSG???

@Pien, jij hebt ook al zo'n lange cyclus, pfff. Irritant is dat he, dan weet je ook niet meer hoe het allemaal gaat. Ik hoop dat het snel afgelopen is voor je. Wanneer moest je ook alweer naar het z'huis?

4. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Ja het duurt nog zooo lang haha. Maar mag niet klagen. Zolang ik geen pijn heb of bloed verlies, zou er geen reden moeten zijn om te denken dat t niet goed zit. Geduldig blijven. Ik stuur geen HSG jullie kant op , daar worden jullie niet blij van haha ;) maar wel heeeeel veeel HCG. Dat jullie ook allemaal snel zwanger worden. Dat zou toch wel leuk zijn. Maandag komt er iemand voor moeders voor moeders bij mij thuis.

Pien: hoop dat de ongi nu langzaam stopt en dat t korter is dan anders. Want verbetering is wat we willen natuurlijk.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Zo ist Pantertje! Volgens mij begint het al een beetje door te dringen. Ik denk dat het gewoon hartstikke goed zit meid! Lekker genieten nu, dat heb je wel verdiend!
    En kom maar op met die HCG ;):D.

Ik durf er nog niets over te zeggen of het al iets beter gaat dan anders. Zit nu op dag 10 en het bruin is al behoorlijk licht en bijna weer 'normaal'. Als dat zo door gaat is het al wel ietsje beter dan anders, maar ik durf nog niet te hopen. Heb ik wel vaker gehad dat ik dacht: oh het is bijna weg, en dan ineens is het er weer... ;). Maar ik probeer in elk geval positief te denken, misschien dat dat ook wel helpt :);).

Lekker weertje he? Er zit nu wat sluierbewolking voor de zon, maar heb net wel lekker bij mijn ouders in de tuin gezeten, heerlijk!

6. sunshine81

@Pantertje, hihi ja maak er maar HCG van:D
    Ik hoop dat we je heeeeeeeel snel mogen volgen, morgen begin ik weer met ovu-testen, ben benieuwd wanneer ik mijn ei heb.

@Pien, even afwachten dus, hoop dat het nu klaar is, ik ben er ook bijna vanaf eindelijk. Lopen we aardig gelijk op hihi

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Nou Sun, ik had het dus niet moeten zeggen. Gisteravond en vandaag was er als van ouds behoorlijk veel bruin en vanavond zelfs behoorlijk wat helder rood bloed...:(:(. Was de laatste maanden precies zo een paar dagen voor het naderen van het ei.... Wordt daar wel wat moedeloos van moet ik zeggen, maar misschien ben ik gewoon te ongeduldig.
    Volgende week maar eens vragen aan de internist hoe lang het duurt voor dit over kan gaan.

Jij succes met het vinden van je ei!!

8. sunshine81

@Pien, hoe is het nu met je ongi en je ei?

@Pantertje, en hoe voel jij je?? Kan je het al een beetje beseffen?

9. sunshine81

@Elba, hoe is het met jou? Al een poosje niks gehoord. Alles gaat toch wel goed???

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Sun!
    Hier bloed het rustig een beetje door hoor ;). Denk dat mijn ei binnen paar dagen springt en dat het bloedverlies dan wel weer over is. Zo ging het de laatste maanden ook. Zit nu op dag 14 en dus al 15 dagen in het maandverband :(. Maar verder gaat het wel goed hoor :).

Hoe gaat het met jou?

11. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    pien, jeetje wat balen. weer 15 dagen in het maandverband..irritant

sunshine: spannend, ergens aankomende week je 2e IUI?

tja ik besef het nog niet echt. ik voel niks. ben alleen moe en n tikje chaggie. (zijn de hormonen denk ik want ik hoor de hele dag met een SMILE van hier tot Tokio te lopen haha) wil zo graag dat het volgende week vrijdag is, dan krijgen we de echo. zo spannend.
    Wel heeft moeders voor moeders dinsdag weer een zwangerschapstest bij me gedaan en die gaf meteen weer positief. das dan wel weer leuk als ik dat weer zie.

12. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Hoi dames,

Ik kom mij hier ook jammer genoeg melden... na ruim een jaar gestopt te zijn met de pil nog niet zwanger! Van de week zijn we dan eindelijk bij de HA arts geweest. Gezien onze leeftijd (25 en 26) heeft de HA ons doorverwezen naar de gyn. Mijn cyclussen zijn onregelmatig en de menstruatie altijd vrij licht. Manlief heeft een potje meegekregen, deze gaat morgen ingeleverd worden en dan is het wachten op de uitslag. Weet eigenlijk niet hoelang gebruikelijk is. Vanuit het ziekenhuis worden we gebeld voor een afspraak. Volgens de HA kunnen we er over ongeveer 3 weken heen, 2 dagen hebben we al op zitten..pfff gaan nog lange weken worden. Het scheelt wel dat we de uitslag van het zaadonderzoek zullen hebben voordat we naar de gyn ga.

Ik wees jullie allemaal heel veel succes! 100 pagina's zijn wel erg veel om terug te lezen dus val ik zo in, hopelijk vinden jullie dat niet erg!

13. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi Ailaa, welkom. Geeft niet hoor, 100 blz is wel erg veel om na te lezen haha. Hopelijk komt er vrij snel een diagnose waardoor jullie geholpen kunnen worden. Een positief verhaal: Mijn menstruatie was ook onregelmatig en heel licht ( 2a 3 dagen maar). En er was een vermoeden v PCO maar wel eisprong. Ben behandeld. En tot verassing in 2 cycli al zwanger . Het kan dus goed gaan.
    Meestal heb je de zaaduitslag binnen 2 a 3 weken. Wel spannend he . Hopelijk gaat de wachttijd snel voorbij ! Succes de komende weken

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    haha dat rijmt :D;)

Welkom Ajlaa! Spannende tijden voor jullie! Het is misschien niet leuk dat je nu zo ver bent om naar het ziekenhuis te gaan, maar aan de andere kant gaf het mij ook wel een beetje rust. Ik ben blij te weten waarom het niet lukte. FF kort: bij mij werkt mijn schildklier veel te traag en blijk ik hashimoto te hebben, een auto-immuunziekte tegen de schildklier. Ik had regelmatige cycli, maar wel erg lang menstruaties en tussentijdse bloedingen. Ik ben eerst helemaal van binnen onderzocht tot dat een heldere gyn mijn bloed liet prikken. Nu loop ik bij de internist en moet ik wachten tot mijn bloedwaardes goed zijn. Volgende week moet ik weer heen.
    Hoef je niet alles bij te lezen ;)
    Sterkte meid met alles wat komen gaat en hopelijk wordt je snel blij verrast door een wondertje!!

15. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ook ik kom zo even binnenvallen. Ik heb ook niet alles gelezen. Sinds januari dit jaar zijn bij bezig om zwanger te raken. Dit is nog niet gelukt. Vanaf maart ben ik onderbehandeling bij de gyneacoloog. Mijn menstruatie wisselde heel sterk en na een provera kuur die niet aansloeg ben ik doorverwezen. Mijn man heeft zijn zaad laten controleren en dat was goed. Ook heb ik wel een eisprong.
    Mijn schildklier werkt niet goed ( ook hasimoto), en nu dus eerst de medicatie weer eens op orde gezet. Komende maand moet ik weer naar de gyneacoloog en weet niet zo goed wat er dan gaat gebeuren. Dus heel spannend. Nu eerst maar lekker genieten van de komende weken en proberen lekker door te leven.

16. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Hoi pantertje,

Dank je voor je reactie. Ik zie dat je idd nog maar net zwanger bent, van harte!!!!!
    Wel apart jouw situatie want dat is bij mij dus ook zo! Alleen de HA twijfelt over PCO omdat ik geen overgewicht heb, geen overbeharing en ook geen acné. maar heb gelezen dat dat niet altijd hoeft, dus dat zal wel uit de onderzoek blijken!
    Vandaag te horen gekregen dat we de zaaduitslag over 1 week krijgen, op zich vrij snel! Alleen belde ik rijnstate ivm indicatie wachttijd, konden ze me niks over zeggen! Beetje vreemd, aangezien de ha 3 weken had gezegd en op de site van het ziekenhuis staat ook 3 weken.

Hoelang hebben jullie uiteindelijk er over gedaan voordat je zwanger raakte?

17. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    dank je pien! Scheelt idd 100 pagina's! Ik wens je veel succes!

18. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi Aijlaa,
    Ja dank je wel! Het is nog heel pril maar het is zover :)
    Ehm tja wij hebben er lang over gedaan ( 1 jaar en 8 maanden) . Maar ik had ook wat minder kansen doordat ik langere cycussen had.
    Ik had n lichte vorm van PCO maar ben vrij tenger gebouwd, heb geen over beharing , wel sinds stoppen met de pil last van bobbelige huid (heel irritant)
    Hopelijk heb Jij t niet. Wat fijn dat de zaaduitslag er bij jullie al zo snel is. Hoop dat alles goed is. Dat scheelt n stuk. Geeft het niet n beetje rust dat er nu deskundigen naar zullen kijken? Had ik tenminste wel.

19. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    hey lieve meiden hier ben ik even snel hier gaat alles goed gisteren terug gekomen van een heerlijke vakantie met prachtig weer en nu nog steeds:D we zijn echt tot rust gekomen vooral ik had het echt even nodig ik heb alle tegen slagen een plekje kunnen geven en we zien wel wat er gaat gebeuren donderdag naar de gyn en dan horen we verder wel ga ik aangeven dat ik het niet eens ben met hoe het deze ronde is gegaan want dit was niet de afspraak ben benieuwd wat daar op gezegd gaat worden:( ik mis jullie en denk aan jullie allemaal heb nu niet bij gelzen want ga er zo vandoor met manlief hij heeft nog lekker een week vakantie voor de boeg dus er zitten deze week een hoop leuke dingen aan te komen na de vakantie ga ik weer wat meer op zp komen voor jullie allemaal een hele dikke knuffel en tot snel

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Twinkle: lekker meid dat je een goede vakantie hebt gehad! Goed te horen dat het je goed heeft gedaan. Geniet nog ff lekker van komende week :). Groot gelijk dat je tegen de gyn gaat zeggen dat je het er niet mee eens was. Hopelijk gaat de volgende ronde wel gewoon goed!

Ahoeve: ik had jou berichtje ff gemist. Jij ook welkom! Hier een lotgenootje met Hashimoto. Jij wist blijkbaar al dat je dat had voor dat je met de kinderwens begon? Heb je wel een regelmatige cyclus? Ben wel benieuwd naar jou situatie. Ik heb een regelmatige cyclus, ook met eisprong, maar de menstruaties zijn errug lang... Heb je enig idee wat je waardes zijn? Ik heb gelezen dat voor schildklierpatienten de TSH echt rond de 1 moet zijn voor een goede vruchtbaarheid terwijl de normaalwaardes tussen 0,5 en de 4,5 liggen ongeveer. De mijne zat laatst op 6, dus moet nog een stukkie naar beneden. Hopelijk worden de menstruaties dan ook weer wat korter als ik goed ingesteld ben.
    Ik hoop voor jou dat je waardes ook snel goed zijn en dat je dan maar snel zwanger mag zijn!!

Deel Deze Pagina