Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo Pien,

Inderdaad wel erg vervelend allemaal die tegenstrijdige signalen.
    Volgens heeft het echt wel met elkaar te maken hoor, als je schildklier niet goed functioneert dan loopt alles in je lichaam langzamer en dus slechter. Het is niet zo dan je dan niet zwanger kunt worden maar gaat wel moeilijker omdat je lichaam dan niets overheeft, het moet al zo hard werken om alles goed te laten verlopen. Ik hoop dat je veel duidelijkheid krijgt van je internist.
    Zelf heb ik gisteren de uitslag gehad van mijn bloedwaardes, het zh belde zelf. Alles is goed voorlopig niets aanpassen.
    Nu rustig afwachten wat de gn zegt op 21-10, en wat dan het traject wordt of juist niet wordt. Want mijn man ik hebben het er al even overgehad. Als het inderdaad vanuit mijn schildklier niet goed heeft gezeten dan misschien toch nog een paar maandjes proberen en niet gelijk alle onderzoeken induiken. Ik weet dat ik een eisprong heb en het zaad van mijn man ook goed is.
    Dus gewooon nog even aankijken is dan ook een optie, vooral omdat we nu negen maanden bezig zijn en dat is voor mij al heel lang maar voor veel nog maar het begin.

2. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ pien dat hoop ik ook een wonder zou niet gek zijn:D hier nog geen ongi dus de lutinus doet zijn werk dat gebruik ik om extra progesteron aan te maken om mijn lf te verlengen zit morgen op dag 14 dus zou een testje kunnen doen maar wacht tot donderdag dan moet ik naar de gyn;) ik laat jullie nog weten hoe het was jij ook heel veel succes ik hoop toch dat je goed nieuws krijgt:)

3. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@Pien, pfff, het is ook allemaal niet makkelijk. Het verhaal van de internist klinkt heel logisch maar ja. Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt en misschien moet je voorstellen dat de twee artsen even met elkaar moeten praten, dit is voor jou helemaal niet leuk want je zit er steeds over te piekeren.
    Alvast heel veel succes morgen en ik ik duim voor goed nieuws.

@Twinkle, alsnog GEFELICITEERD met je verjaardag, waar was de taart?:D Ik duim heeeeel hard voor een heeeeel groot wonder, hoe voel je je? Heb je er een gevoel over? Hopelijk hebben we allebei een heeeeeeeeel mooi verjaardagskado:D

@ahoeve, gelukkig was het allemaal positief. Ik kan me voorstellen dat je eventueel nog een paar maanden zelf wil proberen, ik vind het allemaal ook best zwaar. Hopelijk krijg je de 21e weer goed nieuws.

4. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Pien, Ik weet niet hoor, misschien is een andere gyn een idee. Want het is zo tegenstrijdig. Dat kan deze wel allemaal proberen. Maar niet met jou!

Lienepien, Hopelijk ben je snel zwanger. Met of zonder IUI. Hopelijk nog daarvoor ja!

Hier, ben ik net terug van de gyn. De laparo uitslag. Hij zei dat alles goed was. Is natuurlijk heel fijn. Maar ook dat we nog een tot april, mei minstens zelf moeten proberen, zo'n 8 maanden dus. En daar sta ik een beetje gemengt in. Tuurlijk is het leuk als het nog zo zelf spontaan (nou ja spontaan) lukt, dat hoop ik ook heel erg. Maar het klinkt toch alsof het nog heel lang kan duren. En ik vind het jammer dat dat door de gyn beslist wordt, dat ik er niet zelf voor heb mogen kiezen. Waarschijnlijk had ik dan ook wel afwachten gekozen. Maar stel dat ik dat niet wilde, hoe was het dan? Dan beslissen zij wat er gebeurt en dat je moet wachten en dan wordt je dus een beetje geleeft, terwijl je zelf misschien het gevoel hebt van ik ben klaar voor de MMM. Dat vind ik dus lastig. Al kan ik wel met de situatie leven dat we nog even op eigen kracht aan de slag moeten. Wie weet, toch blijven hopen, denk ik dan. Deze ronde brengt niet zoveel speciaals. Maar wie weet de volgende ronde, als ik een accupuncturist weet te vinden. Want dat leek me wel een goed idee om eens te proberen.

5. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
    @ sunshine ik voel me eigenlijk het zelfde als al die andere ronde's dus daar kan ik niks over zeggen:) ik hoop zeker dat we allebij een heel mooi verjaardag kado krijgen al is dat van mij dan wel wat verlaat wel had ik op mijn verjaardag s' avond wat bruin verloren maar denk zelf dat dat van het inbrengen van de lutinus is gekomen of zou er dan toch voor mij 30ste verjaardag een wonder zijn gebeurt;) morgen meer duidelijkheid dan ga ik een testje wagen:D ik laat jullie nog weten hoe het is gegaan morgen;)

@ pien hoe was het vandaag is er wat meer duidelijkheid gekomen want dit schiet niet op de ene arts zegt zo en de andere zo:)

@ elba wat fijn dat de uitslag van de lapro goed was dat moet wel een opluchting zijn maar tegelijker tijd brengt het dan ook de vraag weer mee van waarom lukt het dan niet:( ik hoop dat jullie wens nu snel uitmag komen;) knuff dat hoop ik natuurlijk voor alle meiden

6. sunshine81

@Twinkle, spannend zeg! Ik ga vanavond een kaarsje voor je branden en heeeeeeeeeel hard duimen:D

@Elba, fijn dat de uitslag goed was maar ik kan me voorstellen dat je toch een beetje teleurgesteld bent. Ik hoop dat het dan toch "spontaan" mag gebeuren en de mmm jullie bespaart zal blijven.

Dikke knuffel allemaal, wat hebben we soms veel te verduren he?!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @Twinkle: o je was al jarig geweest :), nog van harte gefeliciteerd!! Ben heel benieuwd, morgen ga je testen toch? Spannend!!

@Sun: hoe voel jij je nu? Tis natuurlijk nog te vroeg om te speculeren... Maar voel je je goed? Ik neem je tip mee, want vind inderdaad ook niet kunnen dat 2 artsen een tegenstrijdig verhaal ophangen. Ach, hopelijk heb ik die gyn helemaal niet meer nodig, laat ik daar maar gewoon voor gaan :).

@Ahoeve: Dacht ik ook, klinkt allemaal erg aannemelijk namelijk. fijn dat jouw uitslagen en die van je man in elk geval goed waren! Kan me voorstellen dat je het dan nog even zelf wilt proberen. Hoewel ik me voor kan stellen dat je 9 maanden al wel meer dan genoeg vindt;). Maar vergeleken met een hoop andere meiden is 9 maanden eigenlijk nog niet eens zo lang. Hopelijk gaat het dan nu snel gebeuren, want dan hoef je die keuze niet meer te maken om de mmm in te gaan ;)!

@elba: thanks voor je lieve reactie :), ik zal niet met me laten sollen ;). Ik kan me je gemengde gevoelens wel voorstellen. Fijn dat alles goed is, maar het geeft ook weer oorzaak waarom het nog niet gelukt is. En dan klinkt tot en met april zelf proberen inderdaad als errug lang. Jammer dat je er zelf niets over kon zeggen, maar misschien uiteindelijk nog wel hoor, als je maar aandringt en duidelijk aangeeft wat jij wilt. Dan kun je soms nog heel wat bereiken. Maar zou het nu eerst maar ff laten bezinken. Als je het na een paar maanden helemaal gehad hebt, kun je altijd nog aan de bel trekken. En laten we gewoon hopen dat dat helemaal niet nodig is, maar dat je nu super snel spontaan zwanger bent!!

@all: morgen dan eindelijk naar de internist. Ben heel benieuwd naar de nieuwe waardes. Ik kan er geen pijl op trekken. Vorige keer was het zo'n stuk beter geworden terwijl ik er niets van had gemerkt. Ook nu merk ik dus geen positieve verbetering, maar dat wil dus niet zeggen dat de waardes niet beter zijn... Ik zal morgen weer verslag uitbrengen.

8. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pien inderdaad niet met je laten sollen. Laat ze duidelijkheid geven. En het kan wel een aantal maanden duren voor je schildklier goed staat afgesteld. En soms merk je inderdaad niet dat je er iets veranderd, maar is het ineens wel goed of juist andersom, voel je je niet goed blijken de waarden goed te zijn. Het is een ongrijpbaar iets.

@elba. Vervelend inderdaad als er voor jou wordt beslist dat je het zelf nog maar even moet doen. Ik herken het gevoel had in drie maanden geleden ook toen dit tegen mij werd gezegd. Maar het heeft ook wel goed gedaan weet ik nu, heeft voor veel rust in mijn hoofd gezorgd. Maar je neemt dit soort besluiten toch liever zelf. En het duurt allemaal al zo lang.

9. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Afgelopen week mn eerst inwendig onderzoek gehad. Kreeg een inwendige echo, naar aanleiding van de uitslagen in het bloed.
    Ik heb grote kans op PCOS te hebben, jemig, ik had wel van de term gehoord en wist dat dat niet goed is. Waarschijnlijk heb ik wel een eisprong. De gyn zag 1 dominante follikel, dus we zijn goed aan de klus gegaan. Hopelijk is het zaad van mn man nu goed genoeg (was laatste onderzoek niet goed). Deze maand nog een HSG november 2e onderzoek zaad en daarna weer afspraak gyn. Hij wilde eerst geen 2e zaad onderzoek en meteen IUI maar daarna wel. Waarschijnlijk had hij nog niet gezien dat we al een zoontje van 3 hebben, toen ik dat zijn, las hij ons verhaal en veranderde hij van gedachte en wil dus eerst toch een 2e zaad onderzoek. Nu ben ik niet helemaal tevreden hoe het gesprek ging, was al met een week verzet en we hadden een afspraak einde van het spreekuur, waardoor het nogal snel moest.... Ik kreeg niet echt het gevoel dat het een man is die meeleeft, maar goed, mocht het de volgende keer weer zo zijn, is het toch net raar om een andere gyn. te vragen....

We hopen dat het deze maand toch nog raak mag zijn en we niet verder hoeven.

10. sunshine81

@Pien, en........... hoe was het bij de internist? Hopelijk heb je meer duidelijkheid gekregen.
    Ik voel me verder heel goed eigenlijk. Heb wel last van mijn borsten en ze zijn wat groter maar dat heb ik wel vaker. Het is ook wel heel vroeg denk ik om iets te kunnen voelen, hopelijk na het weekend:D

@Miranda, oef, dat zal wel even schrikken zijn. Gelukkig krijgen jullie toch nog een tweede zaadonderzoek. Wat waren de waarden de vorige keer? Soms is het zo onduidelijk bij die artsen, net of je alles al moet weten, pffff. Misschien kan je even bellen als dat je geruststelt.

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    @all: nou eindelijk, na een aantal telefoontjes, heb ik tijd om jullie op de hoogte te brengen van het goede nieuws: mijn waardes zijn goed we 'mogen' weer :D:D. Helemaal blij natuurlijk. Heb ook het verhaal van de gyn even bij hem neergelegd en ze had wel een punt m.b.t. mijn menstruaties... als ik nog geen verbetering had gemerkt, verwacht hij ook dat de kans klein is dat dit nog beter wordt. Maar misschien ook nog wel, soms worden de effecten pas zichtbaar nadat de waardes goed zijn. Nou ja, dat zullen we dus nog maar even afwachten en anders voorlopig maar voor lief nemen.... Maar wat betreft de vruchtbaarheid was in mijn geval (echt super slechte waardes) wel degelijk een verband volgens hem. Als je net iets naast de normaalwaardes zit is het discutabel, maar in mijn geval niet. Nou gelukkig maar, want dat geeft in elk geval iets meer vertrouwen om weer verder te gaan. We zullen nooit precies weten hoeveel maanden we misschien wel 'voor spek en bonen' hebben geklust. Maar het zijn er vast een paar geweest ;);).
    Dus vol goede moed gaan we weer verder!!
    Ben blij met het resultaat en ben blij dat ik het verhaal van de gyn nu ook wat meer in perspectief kan plaatsen. Zo heeft toch ieder z'n vak blijkt maar weer en het is goed dat ze me beiden in de gaten houden.

@Sun: ja meid ben ook benieuwd, nog ff geduld!
    @Miranda: vol op in de onderzoeken dus. Moeilijke periode is dat he, wachten op uitslagen, dan weer wachten op de volgende... Komt uiteindelijk goed hoor, er is zoveel mogelijk tegenwoordig, sterkte!

12. sunshine81

@Pien, JIPPIE wat een goed nieuws zeg. En jij maar denken dat je pas volgend jaar weer "mag". Wie weet is het nu ineens raak hihi, dat zou gek zijn. Ik denk ook wel eens dat we ruim 1,5 jaar voor spek en bonen geklust hebben maar ja, daar hebben we niet zo veel aan.
    Fijn dat de arts je weer heeft gerustgesteld en nu kan je weer:D Wanneer heb je je ei?:p

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Thans Sun! Ja maakt op zich ook niet uit of we voor spek en bonen hebben geklust, ik moet gewoon vertrouwen hebben dat het goed komt nu. Ik heb net maar weer een banner aangemaakt, dus kun je weer zien hoever ik ben. Achteraf hadden we dus wel voor deze ronde nog kunnen gaan, maar dat hebben we voor de zekerheid maar niet gedaan. Dus volgende ronde ben ik weer van de partij op het wachtbankje :)!

14. sunshine81

Hihi, oke, geniet er deze maand nog even van dat je niet hoeft te stressen en hopen:D

15. twinklestar

twinklestar VIP lid

13 apr 2010
    8.882
    0
    0
    zuid-holland
  16. sunshine81

ARGWHBBGGG JOEHOE GEFELICITEERD het is niet te geloven maar hij is echt HEEEEEEEEEEEl duidelijk!!!
    Je zal het toch echt moeten gaan geloven hihi:D Wat een supergoed nieuws, JIPPIE!!!!!!!!!!!!!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    OOO WOWOWOWOW Twinkle het is ECHT waar!! Wat super geweldig en niet zo'n klein beetje een streepje, maar een super streep!!

Van harte gefeliciteerd!!!

:D:D:D:D:D Geniet er van meid!!!

En hoe voel je je???

18. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Twinkel!!! Wat geweldig . Gefeliciteerd!!!!! Het is je zo gegund. Wow!! Ben zo blij !!!

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoe ist met jou Pantertje, begin je al wat te merken?

20. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Hi Pien, met mij gaat het goed. Wij hadden vanmiddag onze eerste echo en het hartje klopte duidelijk. We zijn in de wolken. Echt n wonder.

Jij de volgende cyclus aan de klus las ik?

Deel Deze Pagina