he hallo allemaal, Na een weekje heerlijk vertoeven in oostenrijk zijn wij weer terug. Heb de afgelopen nauwelijks aan zwanger worden gedacht. Nu net even bij gelezen. Voor iedereen geld een super vruchtbaar 2012. We gaan ervoor meiden. liefs.
Goedzo Ahoeve! Lekker er even uit en de gedachtes ff op een ander spoor! Had ik hier al gezegd dat ik deze week een piano heb gekocht? Die komt volgende week en ik moet zeggen: daar mee bezig zijn geeft ook goede afleiding . NOD is volgende week (tsja dat weet ik dan wel weer heel goed ;, maar ja zoiets zou ik voorlopig niet meer vergeten denk ik....) en mocht het dan weer niet raak zijn, dan heb ik in elk geval m'n piano nog waar ik me op uit kan leven . Ik wens jullie allemaal ook een super vruchtbaar 2012!!
Hoi meiden! Gelukkig nieuwjaar allemaal!! En hebben jullie een leuke jaarwisseling gehad? Wij wel, gezellig bij zus en vriend uitgezeten. We hadden wat minder geluk met onze 'geluksballon', die had ik op m'n verjaardag gekregen. Hij vloog regelrecht een boom in, en viel er even later weer uit, toen was ie stuk... Laten we hopen dat dat niks zegt over ons geluk in 2012 . Straks nog even naar m'n ouders, chinees eten. Morgen naar de fertiliteitsarts, toch wel weer spannend!
Gelukkig Nieuwjaar!!! Het wordt een jaar met veel zwangerschappen oke?! Dan kunnen we dit topic een nieuwe naam geven Thnx Ikke, ik hoop het ook... Inderdaad geeft het je de moed omdat je weet waar je het voor doet. Wanneer moeten jullie? @Pien, wat zei de arts? En hoe voel je je? Haha wij hadden vorig jaar ook zo'n geluksballon die het dak bij de buren op vloog en die is van hout. We knepen hem wel even hihi.
@ahoeve, goed dat je je even helemaal hebt kunnen ontspannen. Nu kan je er weer even tegen aan. Het gaat helemaal goed komen....
Gelukkig en een vruchtbaar nieuwjaar toegewensd!!! Hoi Pien, ja we gaan wat gelijk op ja. Ik denk ook dat het bij mij deze ronde niets is. ach het voordeel als je het van te voren vermoed is dat het niet zo'n teleursteling is. Ikke, welkom, spannend. Ik hoop dat jullie gauw succesvol geholpen worden of zo wie zo succesvol zijn. Wel lastig dat je niet weet waar je aantoe bent met zo'n onregelmatige cyclus.
@ Sunshine81: Wij moeten donderdag naar de gyn. @ Elba : Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn. Het idd lastig met zo'n rare cylus maar goed...daar doen we tot nu toe niks aan. Heb ook geen idee hoelang zo'n 1e bezoekje duurt..
Ik weet het niet zo'n 10-20 minuten. Misschien dat ze zo'n grafiekje met zwangerschapskansen bekijken. Dat deden ze bij mij en daar kwam uit 30% kans, dus zelfproberen. Maar ik denk dat bij jou er iets komt voor je cyclus dus dat jullie niet met een kluitje het riet in worden gestuurd. Hopelijk helpt het goed! Misschien krijg je clomid ofzo. Volgens mij helpt dat voor eisprongen. Maar ik ben geen ats. En dan een termijn proberen of een baarmoeder kijkje hoe heet dat ook al weer , met contrastvloeistof. Succes he!!! Valt vast mee. Al vind ik de sfeer in de wachtkamer altijd om te snijden.
Hoihoi! ff verslag van bezoek aan de fertiliteitsarts. We schieten nog niet echt op moet ik zeggen... Maar heb wel een recept meegekregen en ik moet de 1e 4 dagen van mijn menstruatie dat slikken om te zien of het de menstruatie stopt en dat het hopelijk vooral dus niet zo lang doorgaat. Tis een soort stollingsmedicatie volgens mij... Heb er zelf eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in, vind het symptoombestrijding en denk dat het op langere termijn niet goed kan zijn, maar ja, wie weet, geef het een kans he. Als het niet werkt, willen ze een kijkoperatie doen en de hele mikmak nog eens goed bestuderen. Maar of die medicatie de kans op een zwangerschap bevordert is niet echt gezegd, maar ja dat bloedverlies was toch ook altijd niet normaal dus dat willen ze blijkbaar toch nog wel proberen te behandelen. Daarna kijken we verder of er behandelingen nodig zijn. Het 'lullige' is dat we in oktober een berekening hebben gedaan: op dat moment was onze kans om het komende jaar zwanger te worden 32%. Deze kansberekening is in principe een heel jaar geldig, m.a.w. ook al zijn we nu weer een paar maanden verder, de kans is nog steeds 32% en in principe starten ze pas met behandelen als je onder de 30% zit... Nou ja, waar hebben we het over? Maar gelukkig, zo streng zijn ze nu ook weer niet en het zal m.n. van onszelf afhangen wanneer we starten met behandelingen. En ik wil best behandeld worden, maar niet eerder dan dat ze alles goed bestudeerd hebben, want ik wil m'n kansen niet verspillen. Dus we zijn weer op weg in de molen! Ach voelt op zich wel fijn dat er weer wat actie in de taxi is. Nou stiekem nog hopen dat ik dat spul helemaal niet hoef te slikken...
Pien, dat is even afwachten. Ik hoop ook dat je het niet nodig hebt. Hier voor de rest weinig bijzonders. Het is weer afwachten, weet niet hoe het deze maand zal vergaan. Mocht het weer niet raak zijn dan neem ik weer contact op het met gyn. Om dat toch maar weer het traject in te starten.
Ist bij jullie ook zulk hondeweer? Ahoeve: dus jij ook al weer in de wachtdagen. Pff lang duurt het he iedere keer. Hoeveelste ronde is dit eigenijk voor jou? Hoe lang was het geleden dat je bij de gyn was? Moesten jullie toen nog weer eerst zelf proberen? Heb vanochtend een mail gestuurd naar de poli, want ik was toch niet gerust op dat medicijn. Had het gevoel dat m'n baarmoeder op die manier niet goed geleegd zou worden... Heb gelukkig al weer reactie op mijn mail aan de fertipoli gekregen. Naar het schijnt wordt m'n baarmoederslijmvlies wel gewoon afgestoten, maar de wond die je in je baarmoeder schijnt te hebben (wat klinkt dat naar he), stopt eerder met bloeden o.i.d. Nou ja, ben blij dat ik nu niet hoef te denken dat de boel helemaal 'vol' blijft zitten daar als ik ongi ben, maar dat de troep die er uit moet er wel uitgaat . Ist hart ook weer gerustgesteld . Naar alle waarschijnlijkheid zal ik het spul wel moeten slikken, heb niet het idee dat het heel toevallig raak is dit keer...
Deze maand is ronde 12 voor ons. Zijn vorig jaar op onze verlate huwelijksreis begonnen. Het is inderdaad alweer even geleden moest eerst de 12 maanden afwachten. Hoe en wat als ik wel terug moest komen is nog niet besproken. Maar kan dan ook mooi 3 maanden tempen meenemen. Heb zelf het idee dat mijn ei heel erg laat is en dat na mijn ei ik heel snel ongi wordt. Binnen 10 dagen. dus dat dit wel eens een reden zou kunnen zijn. even afwachten pien, het zou zomaar ineens kunnen draaien voor ons allemaal. goed dat je aan de bel hebt getrokken en fijn dat je zo snel antwoord hebt. Mijn ervaringen met medicatie voor je menstruatie is niet zo super. Toen van het voorjaar alles bij van de leg was heb een kuurtje provera gehad. Daar moest ik ongi van worden zodat alles een keertje werd schoongemaakt. Al met al ben ik daarna bij gyn beland. Want er gebeurde lekker helemaal niets en de vervangende huisarts dacht zelfs dat ik zwanger was en dat had ik deze medicatie niet eens moeten hebben. Maar van dit alles bleek niets waar. En wachten we weer wat af. Maar ik denk dat het bij jou vast zijn werk goed doet. Ook wel lekker als je ongi niet zo lang duurt en niet zo heftig is.
He Ahoeve. Ik heb ook geen positieve ervaring met medicatie tot nu toe, maar wat ik nu moet slikken zijn geen hormonen in elk geval. Ik heb ook een keer een soort gelijk middel als provera gehad, dat deed ook niets bij mij. Ja ik werd wel gewoon ongesteld, maar niet langer of korter dan anders. En daarna veranderde er ook niets... Hou jij ergens je temperatuur bij inmiddels? Ben wel benieuwd. Mijn ei is in een cyclus van 28 ook aan de late kant, namelijk dag 16 of 17 en mijn lf iets van 11-12 dagen. Ook niet echt heel lang, maar volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn, 10 dagen ook niet, genoeg meiden met een kortere lf die wel gewoon zwanger zijn geworden, maar je kunt het altijd eens aankaarten bij de gyn natuurlijk. Maar voor jou hoop ik ook van harte dat het niet eens nodig zal zijn! Laten we inderdaad positief blijven. Zo lang het tegendeel niet is bewezen, kunnen we zwanger zijn .
Pien, hoe heet dat spul dat je moet slikken? Hoe lang was jou menstruatie? En elke dag even hevig? Bij ons trouwens hetzelfde wij zaten vorige januari ook iets boven de 30% kans en moesten dus een jaar zelf proberen. En dat doen we dus tot mei ongeveer. Maar eigenlijk vond ik 30% kans helemaal niet zoveel voor een heel jaar. Of vinden jullie van wel? is toch70% kans dat je met lege handen zit. Bijna onrealistisch steeds maar te hopen dat het lukt. Ik zou trouwens ook zeggen bij zo'n medicijn. Baat het niet dan schaat het niet maar kan de osteopaat er niet ook iets aan doen?
Hallo dames, Als ik jullie verhalen zo lees is het eigenlijk toch best belachelijk dat je zolang zelf moet proberen als je niet onder de 30% zit? Echt stom is dat. Je hebt zoveel kans dat het niet lukt en je bent al vaak zolang bezig...ik hoop dat het jullie allemaal snel gegund is. @ Pien15 : succes met je medicijnen die je hebt gekregen. Goed dat je een mail hebt gestuurd. Dan heb je in ieder geval je hart gelucht. @ahoeve : een jaar is al een hele tijd. Hopelijk hoef je niet nog eens maanden te gaan tempen van je gyn. Ik heb dat gelukkig van de huisarts al gemoeten. Hoop niet dat ze morgen in het ziekenhuis zeggen om dat nog eens te doen. Toen ik bij de huisarts ben geweest ben ik daarna ook gestopt met tempen. @ Elba : bedankt voor je berichtje. Ik ben erg benieuwd morgen hoelang het duurt het bezoekje en wat er uitkomt. Van de ene kant hoop ik niet dat de kansberekening boven de 30% uitkomt met mijn cyclus..als we nog een jaar zo aan moeten plaren denk ik dat ik depri wordt...haha
Elba: tis echt niet 3 weken heel hevig, alleen de eerste paar dagen zijn redelijk zwaar, maar voor de rest drupt het gewoon wat door, vaak ook wat bruine troep. Richting de eisprong wordt het dan vaak weer wat rooier en meer. Moet de laatste 1-2 weken wel altijd voor de zekerheid een klein maandverbandje in... En wat je zegt over de osteopaat: dat bedacht ik me ook, met die medicatie kan ik niet echt 'testen' of het komene ongi nou beter is natuurlijk... Nee 30% in een jaar is in mijn beleving ook maar erg weinig, en het is ook maar statistiek natuurlijk, of wij binnen de statistieken vallen is ook niet te zeggen . @Ikke: focus je niet te veel op hoe lang het gaat duren hoor, dat dacht ik zelf een jaar geleden ook dat ik het nooit nog een jaar zou volhouden, maar zie, het is me toch gelukt . Ik denk trouwens dat ze jou echt wel gaan helpen, in elk geval je met medicatie laten starten zodat je wat regelmatiger een eisprong hebt. En dan zul je ongetwijfeld daarmee zelf nog aan de bak moeten voor dat je IUI o.i.d. krijgt, tenzij het zaad van je vriend/man erg ongelukkig is natuurlijk... Maar laten we daar maar niet van uit gaan. Mag ik vragen hoe oud je bent? Dat speelt namelijk ook mee in hoe snel ze je helpen. Het is ook het mooist en fijnst, lijkt me, als je het nog enigszins op de natuurlijke manier kunt laten gebeuren. Ik hoop nog steeds dat we het zonder behandeling gaan redden. Daarom hebben de dokters ook zoveel geduld met ons en vinden ze 30% nog best veel...
@pien15 : Ik vind het knap dat zoveel mensen zoveel geduld hebben. ik hoop natuurlijk ook op een natuurlijke zwangerschap maar dan heb ik idd medicatie nodig. Mijn vriendd had bij de VCM 23 miljoen staan maar volgens de huisarts is dat niet zo heel goed. Ikzelf ben 26..Nog niet zo oud dus..
@Ikke, in het ziekenhuis denken ze weer heel anders dan een huisarts, wij hebben nog veel minder zaad en dit zou met IUI een grote kans moeten hebben. Helaas nog niet maar wie weet..... Succes morgen, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. @Pien, ik dacht dat ik een hevige menstruatie heb maar daar is het bij jou helemaal niks bij. Ik heb trouwens ook een korte lf van 10-11 dagen maar dit is heel normaal volgens de arts. Ik weet het soms ook allemaal niet meer. Alle artsen zeggen vaak wat anders. Bij ons hebben ze het ook nooit over procenten gehad. Ik ben trouwens erg nerveus voor de echo voor morgen. Dan krijg ik te horen of het inderdaad een poliep is en of ik onder het mes moet. Aan de ene kant "hoop" ik het, misschien is dat het probleem wel ondanks zijn zaad maar aan de andere kant moet ik dan wel geopereerd worden. Pfff, nog een paar uurtjes....
Sterkte Sun morgen! Komt vast wel goed meid. Als het idd een poliep is, zou het misschien wat verklaren. Misschien dat de ingreep nog wel meevalt? Maar ja leuk is anders... Nogmaals succes en ben benieuwd wat er uit komt.