he pien, ja eerst maar afwachten en dan misschien morgen een gat in de lucht springen. rustig blijven is vandaag het advies.
Hallo meiden, Mag ik mij bij jullie aansluiten?? BEn 11 jan naar de gyn geweest n blijk PCOS te hebben. MOet nu mijn menstruatie afwachten, die altijd op tijd is en nu dus al een lange tijd overtijd, en dan bloedprikken op dag 3, 18 en 21. Dan de uitslag en door voor IUI of IVF. Dit moeten we 6 feb doorgeven en dan gaan we meteen starten, omdat ze aangaf dat ik niet veel tijd heb. Binnen een half jaar wil ze me zwanger zien en anders denkt ze dat de kans heel minimaal is. Dus even een omslag hier van het zelf proberen naar de MMM! Oh ja, wij zijn een vrouwenstel dus hebben een donor en insemineren dus al. Vandaar dat IUI maar 2á3% meer kans maakt en wordt IVF geadviseerd. GR. D.
@ ahoeve beterschao meiss balen dat je een beetje grieperig bent en wat spannend zeg hoop dat het streepje donkerder word @ pien hoe is het gegaan vandaag hoop dat het allemaal goed is @ diana welkom hier hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn @ elba hoe gaat het met jou? sorry meiden dat ik niet meer onthouden heb ben erg druk gweest dus de helft is me weer ontschoten
geeft niets twinkle, is je alweer vergeven. net getest, kon het niet laten. het tweede streepje is aanwezig maar minder dan zaterdag. urine was ook dunner misschien is dat de reden. morgenochtend nog maar eens proberen om een knaltest te toveren.
@ ahoeve gelukkig maar dat zou heel goed kunnen ik hoop dat je een knaltest te voorschijn kan toveren mijn duimen blijven draaien
@Pien, en........ hoe was het bij de fert.arts? Ik hoop dat je meer duidelijkheid hebt gekregen. @Ahoeve, wat spannend zeg... Ik ga vanavond even een kaarsje voor je branden en heeeel hard duimen. Heb je er geen foto van? Kunnen we meekijken @Twinkle, hoe gaat het met jou? @Diana, dat moet even tegengevallen zijn zeg... Je hebt wel meer duidelijkheid maar dat wil je helemaal niet horen. Hoe lang zijn jullie al aan het insemineren dan? Je zou dan zeggen dat IUI dan misschien niet zoveel zin meer heeft maar met hormonen misschien weer wel? Even een persoonlijke vraag hoor, als je geen antwoord wil geven moet je dat gewoon zeggen hoor. Maar kan je partner eventueel dan ook nog proberen zwanger te worden? Spannend, ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. @Elba, hoe is het bij jou? @All, hier geen nieuws... Heb alleen het idee dat ik veel moet plassen maar ja... Nog ff geduld, pfffffffff
Diane: welkom meid! Wat spannend zeg! Dat zal idd een hele omschakeling zijn, waren jullie al lang bezig met insemineren? Begrijp dat IUI dan niet veel meer kansen zal bieden. Hoop dat jullie het redden binnen half jaar! En, als ik vragen mag, hebben jullie het al bij je vriendin geprobeerd? Is zij misschien iets jonger? Alleen maar nieuwsgierig hoor . Ahoeve: niet te veel testen gaan meid, daar kun je jezelf wel gek meemaken. 's ochtends is je urine geconcentreerder dus dat kan heel goed een verklaring zijn. Morgen, en anders als je het vol kunt houden, overmorgen pas weer een testje doen. Ik denk wel dat je het de tijd moet geven om het een knaller te laten worden. En misschien wordt het geen knaller, maar ben je toch net zo zwanger als ieder ander, want een streep is een streep hoor! Je kunt ook nog digitaal testen. All: vanochtend bij fertiliteitsarts geweest. Helaas kon ik nog geen conclusies trekken over medicijn gebruik. Het was namelijk zaterdag en zondag weg... net vanmiddag was 't weer. Zal je altijd zien. Maar in elk geval: toch nog voor volgende menstruatie diezelfde pillen meegekregen. Mocht het niets helpen, willen ze nog een laparoscopie doen. Wie weet komt daar nog een verklaring voor het lange bloedverlies uit. Als daar verder niets spannends uitkomt, en anders ook, mogen we door voor IUI of een studie waarin je ook direct kunt beginnen met Ivf (INeS studie). Dus die folders hebben we al meegekregen. Wat dat betreft zit er dus wel schot in de zaak. Over een maand moet ik weer komen, dan beslissen we of ik nog een laparoscopie moet ondergaan, of dat we doorgaan voor IUI/ die INeS studie. Die studie houdt in het kort in dat als je de daar aan meedoet, je of 6 x IUI, of 6 x MNC IVF of 3 x regulier IVF krijgt. Dit valt buiten de verzekering om. Dus als je ingelood wordt voor regulier IVF, en het is na 3 x nog niet gelukt, kun je nog 6 x IUI krijgen en indien nodig nogmaals IVF vanuit de verzekering. Wel afhankelijk van je leeftijd en kwaliteit van de embryos. Verzekeringstechnisch wel interessant denk ik. Alleen je hebt het dan niet voor het kiezen. Je kunt volgens mij wel een voorkeur aangeven, maar er wordt gelood welke behandeling je krijgt. Kan dus net zo goed ook 'gewoon' IUI zijn. MNC IVF is een ivf in een zoveel mogelijk natuurlijke cyclus. Eigenlijk hetzelfde protocol als IUI qua medicatie, maar dan wel met een punctie van je eicel en bevruchting buiten de baarmoeder. Dus minder kans op overstimulatie, maar ook weer iets minder kans op zwangerschap. En zo heeft elke behandeling z'n voors en z'n tegens... Zo heel verhaal. Ben in elk geval blij dat we dat in het vooruitzicht hebben. Ook wel dubbel, want wil helemaal niet behandeld worden, maar gewoon zo zwanger worden . Maar goed dat hebben we allemaal.
Sun: hihi we hebben tegelijk gepost, en zelfde vraag aan Diana gesteld... . Voor jou ook spannend hoor. Laatste poging IUI. Hoop zooooo dat het lukt meid! Klopt je banner? Nog zo lang wachten? pfff. Succes !
@Pien, inderdaad een heel verhaal maar je weet nu wel iets meer... Dus als ik het goed begrijp moet je nog 1 ongi afwachten en als je niet minder bloedverlies de scopie. Waarom doen ze die voor de zekerheid niet meteen dan? Best interessant die studie, doen ze die allen bij jullie in het z'huis? Je hebt dan dus wel meer kansen. Ik ben benieuwd. Hopelijk is alles niet nodig en is dit voorlopig de laatste ongi
@Pien, zijn steeds samen bezig hihi. Nee banner klopt niet helemaal. Met IUI heb ik cyclussen van 26 dagen. Morgen is 1 week na inseminatie. De laatste maanden verloor ik op dag 11/12 na inseminatie al het eerste bloed dus als ik dit weekend nog niks verloren ben ga ik hopen. Het duurt weer veeeeeeel te lang:x
Sun: Ok, nog een weekje. Spannend hoor, ja wachten duurt vreselijk lang, helemaal mee eens, niks aan . Gelukkig kunnen we elkaar een beetje steunen in dat wachten . Duim voor je meid! Ze doen niet direct de laparoscopie, want als de medicatie aanslaat, vinden ze het dus wel prima, dan denken ze dat de wond in mijn baarmoeder gewoon niet snel genoeg dicht gaat en dan lossen ze dat op met die medicatie. Ben bang dat ik toch die scopie moet hebben, maar ergens ook wel goed, want dan hebben ze in elk geval goed gekeken denk ik dan. Die studie wordt volgens mij wel in meerdere ziekenhuizen gedaan, maar niet overal. Je kunt er op googelen, misschien kom je er dan wel achter.
welkom diana, heel veel sterkte tijdens het proces dat zwanger worden heet. Pien, wat een keuze zeg als je mee moet doen aan zo'n studie. Weet je niet waar je aan toe bent maar toch wel een kans. Maar dus toch een beetje schot in de zaak.
@Ahoeve, oh jeetje ik zie ook echt een streepje, pfff, wat spannend zeg. Wanneer ga je weer testen? Ik heb een kaarsje voor je aan staan....
Hoi meiden, Thanks! Wij hopen ook dat het snel gaat lukken... Het is zeker een tegenvaller om te horen! We zijn al een jaar bezig...en de IUI gaat idd gepaard met hormonen! Mijn partner is geen optie (wordt al 43) helaas. Vroeg de gyn ook al. Wacht nu nog steeds op mijn ongi...kunnen we verder tellen... Gr. D.
A hoeve, ik ga je toch voorzichtig feliciteren! Ik zie het streepje wel! Hoeveelste ronde was het nou? IUI poging? Ik duim nog steeds voor je hoor!