Nee, pien ik geloof echt dat ik ongesteld ga worden, volgende ronde maar weer. Trouwens hier nog wat tips. Tarwe kiem olie schijnt te werken, das een (wordt ook bij paarden gebruikt) En het is nu ongeveer inbolk, een oud inheems festifal waar je je wens op zaadjes (van planten) uitspreekt en die vervolgens plant. Dat heeft een gunstig effect op je wens. Misschien een idee. Nou succes van een op dit moment wel heel zweverige elba
Bedankt voor je zweverige tips Elba . Van die tarwekiem heb ik ook wel eens gehoord, volgens mij doet dat iets voor je cyclus, korter ofzo. Nou hoop toch dat je ongi niet komt meid!
Bedankt voor het hopen, maar ik vrees groote vrezen, en ik hoop dat het een beetje op tijd komt. Ach je kent dat wel, liever optijd dan laat. Ik heb van die kiemolie besteld over internet, ach je weet maar nooit. Voel me wel een beetje een zweverige tut, maar ja.
@elba, ach als je je er goed bij voelt en het kan geen kwaad, waarom niet hihi. Je kent je lichaam het beste dus laat het dan maar snel komen, ben je er ook sneller vanaf @ahoeve, hoe voel jij je? @Pien, hoe gaat het bij jou dan? @all, hier geen nieuws. Heb een lekker rustig maandje dus geniet er maar even van voordat we het hele circuit weer ingaan.
Hier ook weinig nieuws Sun... Ben nog in de nabloedingsfase . Heb net heeeeelijk geschaatst . I.p.v. hardlopen zijn we met het groepje het ijs op geweest. Net voor donker weer terug, ideaal! Elba: prima toch, je kunt het altijd proberen. En je wil niet weten hoeveel pillen ik inmiddels slik op dit moment... Voor de schildklier, de stollingsmiddelen, voor maagzuur, de b12 en b6 van de ostheopaat, foliumzuur + omega nog wat, en dan laatst nog selenium + zink aan toegevoegd, wat goed zou kunnen zijn voor het auto-immuunsysteem aangezien ik auto-immuunschildklierziekte heb.... Nou ik telde het laatst bij elkaar op en schrok toen wel ff. Die stollingspillen en maagzuur zijn zo weer klaar gelukkig, maar al die andere dingen blijven voorlopig nog wel ff.
hier ook geen nieuws nog een paar dagen wachten ik denk dat ik wel ongi ga worden mijn gevoel zegt me dat het niet raak is het blijft even afwachten 17 feb afspraak gyn door spreken hoe deze ronde is verlopen ik hoop natuurlijk dat ik hem goed nieuws kan vertellen maar schat de kans niet groot in ik hou jullie op de hoogte
Twinkle: zou erg jammer zijn meid, maar ik duim nog ff door hoor, want geen bloed geeft moed . Maar ik ken je gevoel wel hoor, dat je al denkt te weten dat het niet raak is. Helaas kennen we ons lichaam op gegeven moment toch wel goed genoeg... Maar hoe dan ook: ik heb nog hoop voor je ! Elba: en? Hoe is het bij jou? Ongi of nog niet? Hoe voel je je? Ben wel heel benieuwd hoor hoe deze ronde met de accupunctuur voor jou gaat aflopen .
Hier gewoon ongesteld geworden. Helaas wordt ik daar altijd een beetje een onredelijke trut van. Dus wat bonje gehad bij mijn opleiding. Ligt niet alleen aan mij. Maar als ik nou iets helderder kon denken had het wel gescheelt. Twinkel, hoe is het? Zou wel jammer zijn. Pien, ow gelukkig ben ik niet de enige die van alles slikt. Ik slik trouwens ook vit D en B 6 en B12 (lijkt wel bassie en adriaan). Ach je probeert eens wat uit. Alleen mijn man was not amused toen ik vertelde over die tarwekiem olie en een of ander poeder dat voor hem was. Hij vond het sonde van het geld. En ik zei dat het goed bedoelt was. Hadden we er toch onenigheid over. Het zet toch best een druk op je relatie als je zo lang geduld moet hebben. Maar ik doe het echt niet expres, dat het niet lukt. Helaas is ruzie maken volgens mij niet goed voor je vruchtbaarheid. Helaas. Maar bovenal is het niet leuk. Helaas ongesteld zijn helpt niet.
Ebla: ach meid wat jammer nou toch weer! Ik had nog wel goede hoop voor je... En ja die emoties die daar dan bij komen kijken, aan de ene kant de hormonen waarmee je te maken krijgt, maar natuurlijk ook gewoon de teleurstelling. Allemaal niet bevorderlijk voor je humeur... Ik ken dat wel hoor. Laat het gewoon maar even gaan. Dat trekt wel weer bij. En je mannetje trekt ook wel weer bij joh. Mannen snappen er toch minder van joh. Hier ook zo'n man. Ik heb vanochtend ff met m'n man over de mogelijke behandelingen gesproken, die mag dat soort gesprekken graag uitstellen: 'nu even niet hoor, ben bezig'. Wilde graag dat hij zich ook even verdiepte in de materie van de mogelijke behandelingen. Nu eindelijk heeft ie dat een beetje gedaan en dan blijkt maar weer dat ie dan pas beseft wat het inhoud he.... "O dat ivf is wel heel heftig, en wel erg onnatuurlijk....We moeten nog maar paar maandjes wachten". We komen in aanmerking voor zoviezo IUI, maar moeten ook nog beslissen of we met de Ines-studie mee willen doen, dan is de kans 1/3 dat we IUI krijgen en 2/3 dat we direct ivf krijgen (met punctie van of 1 eicel of van meerdere). Dus dat is dan wel gelijk heftig, maar als we dan meer kans maken op een zwangerschap zou dat voor mij nog wel een afweging zijn. Ik ken natuurlijk ook Sun haar verhaal die nu alsnog overgaat op IVF na 6 mislukte IUI pogingen... Bovendien weet je bij IVF of er iets bevrucht is. Maar ja, het is niet bepaald de natuurlijke manier. En ik weet niet zo goed hoe erg ik dat vindt... Is het resultaat het enige wat telt of toch ook de manier waarop? Ik weet het niet zo goed hoor... moeilijk, moeilijk pffff. Zouden jullie aan zo'n studie mee doen als je de kans had? En dus het risico lopen direct met ivf te beginnen i.p.v. IUI? En hoe kijken jullie tegen IVF aan in de zin dat het niet natuurlijk is? Voor een ander kan ik heel makkelijk zeggen en denken dat het niet uitmaakt, want zwanger is zwanger. Maar als ik nu zo voor mezelf nadenk vind ik dat toch wel een moeilijk gedachte... Misschien moet ik hier ook niet teveel op ingaan hier, want wil anderen hier ook niet op moeilijke gedachtes brengen, maar misschien hebben jullie er zelf ook wel eens last van? Ik kan dan ineens mezelf afvragen waarom ik ĂĽberhaupt zo graag een kindje wil. Waarom eigenlijk als het zoveel moeite kost? Sjonge jonge, wat een tekst... Verder allemaal nog een goed weekend! Nog mensen geschaatst? Ik heb gisteren nog een heel mooi tochtje gemaakt . Dus toch ook leuke dingen hier hoor .
@Twinkle, ik ga toch ook nog stiekem even duimen maar inderdaad we kennen ons lichaam inmiddels veel te goed. Je hoeft in ieder geval niet meer heel lang te wachten voor je gesprek, ben benieuwd wat ze gaan zeggen... @Elba, oh nee wat balen zeg... Had het je zo gegund. Ik herken dat wel een beetje. Ik heb op het werk vaak nergens last van maar dan op weg naar huis voel ik de bui al aankomen. Zeg ik tegen manlief dat het weer zover is en dan gaat ie sporten of een avondje achter de pc. Hihi dit werkt voor ons goed en vaak kunnen we dan ook nog wel een filmpje kijken ofzo... Is alles nu wel weer goed? @Pien, hier ook een heerlijk tochtje gemaakt. Vind het zo lekker dat schaatsen... Ben alleen keihard gevallen dus zit met een blauw/paarse knie, vandaag dus helaas geen laatste schaatstochtje... Ach, dan maar lekker een dagje niks doen Wat een verhaal heb je geschreven haha. Jij zit nu in een periode waar ik ook in heb gezeten. Hoe ver ga je en wat doe je?! Mijn man die is heel nuchter en makkelijk zegt op alles, doen we wel even. Ja, hallo, jij hoeft alleen maar een potje te vullen maar ik zit steeds met mijn benen wijd met allemaal dingen daar onderin.... Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Als ik in jou schoenen stond zou ik aan de studie mee doen. Het is voor 2 goede doelen : 1 is dat je er zelf iets heel moois aan over houdt en het tweede is dat je in de toekomst weer andere mensen helpt omdat ze weer wat wijzer zijn geworden door die studie. Aan de andere kant is IVF een HEEEEL heftig proces, veel heftiger dan de IUI behandelingen en ook veel pijnlijker. Wij zijn er nu naar toe gegroeid en er ook aan toe aangezien IUI bij ons niks heeft opgeleverd. Ik heb nu het gevoel dat we eigenlijk geen keus meer hebben omdat de wens groter is dan het "kunstmatige" gevoel. Het is ook allemaal heel klinisch en er is niks spontaans meer aan, maar dat is het ook niet meer als je nog zelf blijft proberen. Het "gevoel" is alleen anders daarover... Iedereen is anders maar ik denk dat we wel allemaal door dezelfde gevoelens heen moeten en er met onze mannen misschien niet zo op in kunnen gaan. Wat wil je man nu? Je mag me altijd pb-en hoor als je het er hier niet op wil zetten, vind het soms ook wel een beetje lastig. Je wil ook niemand voor het hoofd stoten eventueel. Dikke knuffel, het is ook allemaal niet makkelijk...
Hoi PIen, Ja ik ken dat er over denken ook wel. Mijn man is juist terughoudend, anders dan bij sun. En dat het onnatuurlijk is vind ik niet zo belangrijk. Wat op dit moment voor mij telt is dat ik liever IUI zou doen dan IVF omdat je dan minder naar het ziekenhuis hoeft. Ik volg een opleiding 2 dagen per week in Tilburg en ben dus 2 dagen niet in Friesland. Dat maakt zo'n behandeling wel lastig. Dat is een rede zo wie so dat ik hoop dat het natuurlijk lukt want dan blijft al dat gedoe me bespaard. Maar ja, is misschien wat egocentrisch. Over een tijdje hebben wij ook gewoon geen keus. Als zelf proberen niets opleverd. Ik zou dus eerst voor IUI gaan nu. En als ik niet die opleiding zou doen weet ik het niet. Als ze IVF doen met 1 eicel aanprikken is dan je aantal IVF pogingen die vergoed worden niet heel snel voorbij? MIsschien zou ik me op geven voor IVF en de tijd die de wachtlijst kost IUI doen. Ik weet niet of dat kan. Lastig hoor die beslissing. Kijk maar gewoon naar je onderbuik gevoel, als je teleurgesteld ben als je het een niet doet dan moet je dat wel doen, ofzo.
Thanks Sun en Elba voor jullie lieve berichtjes. Sun: daar heb je een punt hoor, met zo'n studie help je ook weer meiden in de toekomst. Het is gewoon wel ff lastig om die keuze te maken, omdat je anders inderdaad met IUI zou beginnen. De kans bestaat dat dat nu niet het geval is. Je kunt niet zelf kiezen. Maar aan elke behandeling zit z'n voor en z'n nadelen, dus tsja dat moet je dan maar over je heen laten komen. Jullie zijn er langzamerhand naar toegegroeid, kan me voorstellen dat je dan op een gegeven moment wel toe bent aan ivf. Je verlegt de grens beetje bij beetje. Op zich herken ik dat wel. Elba: je kunt dus niet kiezen. Als je ingeloot wordt voor Mnc-ivf krijg je 6 behandelingen, net als bij IUI. IVF 3 x, maar daar heb je dan waarschijnlijk nog de nodige terugplaatsingen tussendoor, dat heb je idd niet bij mnc-ivf. Al weer bijgelegd met je mannetje? Joh een studie in Tilburg, ja dat is wel pittig vanuit Friesland. Kan me voorstellen dat je dan nog even niet zo'n mmm circus wilt optuigen. Hoe lang moet je nog?
@ elba ongi geworden lees ik wat kunnen we ons lichaam goed he na al die tijd ik hoop zo dat onze droom snel uitmag komen voor alle meiden @ sunshine ja na die hele periode kan ik mijn lichaam nu wel op mijn duimpje ik hoop dat we allemaal eens een mooie roze streep mogen laten zien @ pien knuffel ik hoop dat onze droom snel mag uitkomen wat zou ik dat graag in de hand hebben maar dat is helaas niet zo hier geen mooi nieuws voor de gyn vanmorgen precies 15 dagen na pregnyl ongi geworden woensdag beginnen met spuiten vrijdag naar de gyn dan horen we hoe we verder gaan ik hou jullie op de hoogte knuff voor jullie allemaal
Kan je na mnc ivf nog gewoon ivf doen? of krijg je het dan niet vergoed. Ja, die opleiding ik moet nog 3.5 jaar, ben net begonnen eigenlijk, dus das nog heel lang. Vandaar dat we wel al zijn gaan proberen, want een kinderwens moet je niet 3.5 jaar opschorten, niet in mijn geval.denk ik. Ja met m'n mannetje is het wel weer goed en hij doet ook wat mee met de poeders, nu ze er toch zijn. T valt nog niet mee. Maar ja het komt allemaal niet heel handig uit, ook niet tijdens het zwanger zijn of als de baby er is. Het is nu al soms heel vermoeiend. Al slaap ik wel 2 nachten in Eindhoven zodat ik niet steeds op en neer hoef naar Friesland. Het is wel lastig, die opleiding wil ik ook niet zomaar stoppen, maar ja die kinderwens is er ook. En de mmm, daar gaat toch veel tijd en energie inzitten. Het enige is door zo'n opleiding heb je afleiding. Maar soms denk ik ook wel eens dat de stress die het geeft onze wens belemmert. Succes woensdag Twinkel. Weetje Pien als je met die studie meedoet laat je het lot beslissen. Dan krijg je wat bij jou voorbestemd is. Wie weet wel heel goed.
Twinkle: och balen van je ongi zeg! Toch klink je nog wel positief. Hou ons op de hoogte wat jullie plannen zijn . Elba: ja alles wat binnen de studie valt, valt buiten de verzekering. Dus als het binnen de studie niet lukt (b.v. 6 x MNC-IVF) dan heb je nog recht op wat je anders ook zou mogen, dus als je wilt zelfs nog IUI en dus ook IVF. Wel beetje afhankelijk van hoe je situatie na de studie is, of je niet te oud bent of dat ze dingen ontdekt hebben dat je geen kans meer zou maken ofzo. En je hebt wel een punt: het lot bepaalt inderdaad wat het wordt, en wie weet is dat ook wel weer goed. Ben jij niet een jaar of 30? Kan me voorstellen dat het lastig is de keuze te maken en dat je liefst allebei wil: kind en studie, maar dat het wel een moeilijke combi is. Ik herken het van mijn schoonzusje. Die is weliswaar al 36 en moet nog 3 jaar studeren. Ze had nog geen vriend toen ze de studie begon, maar inmiddels al wel bijna een jaar. Ze denkt er nog niet heel actief over na, maar ik zou flink haast maken als ik haar was, studie of niet... . Ze lachte me zelfs beetje uit toen ik zei al moeite te hebben met mijn 30 jaar... Weet je, het redt zich vanzelf wel denk ik dan. Die studie komt wel, zo'n kindje niet zomaar. En als er eenmaal een kindje is, dan red je het ook wel weer te combineren. Er is altijd een oplossing voor dat soort praktische problemen. Dus verstandig om gewoon lekker door te gaan met de kinderwens . Dat ie maar snel vervuld mag worden!
@Twinkle, oh balen zeg maar je had het al verwacht natuurlijk. Wel fijn dat je meteen door mag. Succes alvast bij de gyn... Dikke knuffel @Pien, als het ook nog eens buiten de vergoedingen om valt zou ik met de studie mee doen denk ik. Het is ook wel een beslissing die je moet nemen. Ik ben ook 30 en het had van mij allang gemogen maar ja...we weten nu allemaal dat het niet zo te plannen valt. Stel dat onze eerste IVF lukt, krijgen we een kerstkindje. Twee jaar terug dacht ik oh jee en nu denk ik dat is dan een dubbel wonder @Elba, pffff dat klinkt pittig zeg en je moet nog zo lang. Knap dat je het dan toch gaat proberen en ik denk dat als het eenmaal zover is, het vanzelf gaat lopen. Kijk je er wel eens heel erg tegenop?
@ elba das pittig allemaal knap dat je het toch probeerd het komt allemaal op zijn plaats knuffel voor jou @ pien ik was best even teleurgesteld vanmorgen maar ik was er ook echt vanuit gegaan @ sunshine ja we gaan er weer voor deze ronde en hopelijk beter nieuws volgende maand
Ja, sun hopelijk goed nieuws volgende maand. Sterkte en succes! Ow, pien als het zo ligt zou ik het wel weten. Meedoen aan die studie, volgens mij verhoogt dat je kansen in elk opzicht. Ik zou zeggen go for it. Dan heb je ook meer pogingen in het totaal. Maar goed je moet het zelf natuurlijk beslissen. Ja, het lijkt mij ook best druk allemaal maar ja ik ben 31 bijna32 dus echt erg lang wachten als het al zo lang duurt is niet slim. En voor die opleiding heb ik weer een beurs, dus ja, onderbreken wordt dan heel lastig. Ik ga zeker mijn kinderwens niet uitstellen. Maar goed dat behandelen is niet zo eenvoudig (is het natuurlijk nooit). Sun, denk jij dat je iui kan doen als je donderdag en vrijdag niet bij je ziekenhuis kan? of moet je echt altijd beschikbaar zijn? Misschien kan een ander ziekenhuis ook wel follikelmetingen doen, als ik met mijn opleiding bezig ben. Of misschien kunnen ze je menstruatie en eisprong wel zo plannen dat hij niet op donderdag of vrijdag valt. Denk jij dat dat kan?
Tsja Elba dat zou natuurlijk wel ideaal zijn als dat kon. Als ik naar mezelf kijk heb ik zonder medicatie eigenlijk bijna altijd mijn ei op zaterdag of zondag. Als jij dat op een woensdag of donderdag weet te plannen, dan heb je geen probleem . Maar eerlijk gezegd denk ik dat je dan wel geluk moet hebben hoor en dat ze dat nooit voor je kunnen garanderen, maar misschien wel mikken in die richting? Misschien weten de IUI-ers onder ons meer .
@Elba, ik denk dat als je ziekenhuis wil meewerken je zeker in een ander ziekenhuis je metingen kan doen maar niet de inseminatie. Ik weet dat mijn cyclussen korter zijn geworden door de hormonen en ik had altijd op dag 14 mijn inseminatie. Meestal kom je dan inderdaad op dezelfde dag uit, dus als je dat uit kan rekenen moet het wel kunnen. Het is wel een heel gepuzzel. Er bestaan trouwens ook andere medicijnen die je cyclus nog meer regelen dus dan zou het moeten kunnen. Ik zou het gewoon eens met je arts opnemen. Wel denk ik dat je het voor jezelf wel wat gestresster (hoe schrijf je dat?) maakt maar ja het is wel een beetje lastig.... Ik ben benieuwd wat de arts gaat zeggen...