Dankje, Ik ben na het stoppen met de pil regelmatig ongesteld geweest maar helaas is het daarna gestopt. Nou de uitslagen gehad alles was goed...inwendige echo gemaakt en daarop was te zien dat ik geen eisprong kreeg voorlopig maar wel veel blaasjes had in 1 eierstok geloof ik....dat kon inhouden dat ik pcos heb maar ze wil dat nog niet verder onderzoeken want ik moet eerst iets afvallen ( ben wat aangekomen door medicijngebruik daardoor moeilijk af te vallen) ben niet reuzezwaar ofzo. Al met al ben ik dus behoorlijk verdrietig uit het ziekenhuis terug gekomen!
@Pien, haha nee ik heb inderdaad niks gespoten/geslikt of gesnoven Ik heb geen idee wanneer mijn eisprong is geweest, heb deze maand helemaal nergens rekening mee gehouden. Hebben zelfs bewust niet geklust. Moest vandaag toch even de gyn bellen en meteen maar even gevraagd en ze hoorde dit regelmatig dus we wachten nog even af. Komt vanzelf en ik hoop zo snel mogelijk... Nu een keer wel hihi... Ik heb geen idee of ik eerst aan de pil moet, niks van gehoord. Mijn cyclus is heel regelmatig en volgens mij doen ze het daarom. Nog een weekje geduld, dan weten we meer... @Chila, welkom hier... Ohhh daar zou ik ook erg verdrietig van worden, nu weet je nog niks meer. Hoe veel moet je nu afvallen dan? Ze kunnen het nu toch ook gewoon onderzoeken? Ben je al een keer zwanger geweest? Wat teleurstellend zeg. Dikke knuffel voor jou...
Hey,dankjewel! Ik moet nu eerst ongeveer 5 kilo afvallen...maar omdat ik medicijnen slik heb ik aangegeven dat dat heel moeilijk gaat. Ik schommel namelijk enorm ermee. Maar het enige wat ik kreeg te horen was ''iedereen kan afvallen of je nou medicijnen slikt of niet'' en daar moet ik het maar mee doen. Ik ben nog nooit zwanger geweest nee. Maar dit zijn volgens haar de richtlijnen en eerder willen ze niet onderzoeken
Balen Chila! Kan me voorstellen dat je er meer van verwacht had. Maar wie weet kunnen die paar kilo's net wel een zetje zijn dat de cyclus weer op gang komt. Maar wel jammer dat ze niet even met je meedenken hoe je dat dan kunt aanpakken en hoe lang je dat proberen moet. Sun: goh ook niets gesnoven? haha ! Ja dan wil je een keer ongesteld worden, gebeurt het niet. Typisch toch zo'n vrouwelijf. Hoeveel dagen ben je nu overtijd dan? Hoop dat het snel komt, zodat jullie weer verder kunnen. Ik zal voor een ongi duimen dit keer . Kom net terug van naailes. Heb de les samen met een paar meiden (waarvan 2 vriendinnen) die allemaal kleine kinderen hebben en eentje is zelfs zwanger. Ze naaien alleen kleertjes voor de kids en ze hebben het eigenlijk ook alleen maar over de kids... Best wel irritant soms hoor. Lekker moeders onder elkaar ofzo. Vraag me af of ze verder nog wel eens iets meemaken... Zou ik ooit ook zo worden? Of irriteert het me alleen maar, omdat ik jaloers ben stiekem?
He pien, heel herkenbaar. Afgelopen weekend vrijgezellenfeest gehad van een vriendin die zwanger is. Met 10 meiden op stap, super gezellig. 7 hebben kinderen of zijn zwanger en inclusief mijzelf dus 3 niet. Na ongeveer anderhalf uur was het enige onderwerp, zwanger zijn of kinderen hebben. Gelukkig was het na een uurtje ook weer over, maar leuk is anders.
Tsja Ahoeve, we hebben nu eenmaal die leeftijd he dat iedereen om je heen aan kinderen begint of ze al heeft... Weten ze van jouw miskraam trouwens? Of een aantal? Voor jou is het wat dat betreft ook wel erg moeilijk...
Hoi allemaal Ook wij hebben twee weken terug de eerste afspraak gehad in het ziekenhuis. Er is een inwendige echo gemaakt. Daar was niets geks op te zien. Mijn temperatuurcurve is goed. En ook met het zaad van mijn man lijkt niets mis. Ondertussen zijn we (al) 20 maanden aan het proberen om zwanger te worden. Afgelopen maandag is er bloedgeprikt en 5 maart hebben we de volgende afspraak. Ik vind het allemaal erg spannend. Als ik eerlijk ben geeft het een "goed" gevoel (beetje raar verwoord, maar weet even geen betere bewoording) om jullie verhalen te lezen. Ik herken een hoop dingen die jullie schrijven. Hopelijk komt er voor iedereen binnenkort een keer goed nieuws!
Hoi Zowie, welkom hier! Ook al een tijd lang bezig dus, en wat vreemd dan he dat het niet wil lukken... Bij mij is schijnbaar ook niets aan de hand, althans niets waarvan ze nu weten waarom ik niet zwanger zou kunnen worden. Krijg binnenkort nog wel een kijkoperatie (laprascopie). Misschien dat daar nog iets uitkomt, heb namelijk wel hele lange menstruaties. En ik heb een trage schildklier, maar ook daarvan zegt de gyn niet dat dat in de weg staat... Ben benieuwd of ze bij jou nog iets vinden wat een verklaring geeft. Spannend! Klets lekker mee!
Welkom Chila en Zowie, Jeempie, ook jullie zit het niet mee op dit vlak. Jeetje Chila, eerst afvallen, wat een gedoe zeg 121 dagen geen menstuatie. Logisch dat het dan niet lukt. Volgens mij moeten ze toch echt eens aan de slag.
Hoi hoi, Helaas. Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens was maar kreeg alleen te horen; ''ga eerst maar 5 kilo eraf werken en dan kijken we verder''. Maar de volgende afspraak is pas over 3 ! maanden. Terwijl ze me ook nog even heel leuk verteld dat ik een grote kans heb op pcos. Vind het heel moeilijk wat ik hier nu mee aan moet!
pien, ja een aantal meiden ken ik goed en die weten ervan. Zij hebben tussendoor even gevraagd hoe het ging met mij. Maar het ging om onze vrijgezel en ik wilde het daarom er ook niet over hebben. Maar zo nu en dan mag een ander onderwerp ook best wel. Welkom nieuwkomers, ik hoop dat jullie snel meer weten over het hoe en waarom het niet wil. Hier heeft mijn weerstand toch een grote deuk opgelopen ben gewoon alweer ziek. Ben wel naar het werk gegaan, maar misschien is dat toch wel onverstandig, maar ik ben er nu al dus maar weer doorzetten. Vorige keer dat ik ziek was, bleek ik zwanger, nu lijkt het precies op de die keer. Ook nu weer bloedverlies en mijzelf goed belabberd voelen. Maar durf eigenlijk niet te hopen. Maar even kijken hoeveel bloed ik verlies. En dan misschien voor de zekerheid testen. Op zich ook wel mooi als het een gewone ongi is. Hebben we weer een start moment voor mijn cyclus en is het afwachten weer voorbij.
@Pien Ja het is inderdaad erg vreemd dat het niet lukt. Vooral als er niets aan de hand blijkt te zijn. Soms slaat de twijfel toe en dan vraag ik me af of het ooit wel zou lukken. En kan ik me niet voorstellen dat ik ooit zwanger zou zijn. Maar we houden de moed erin. Eerst maar eens zien wat de volgende afspraak weer brengt. Hopelijk komt er bij jou ook snel meer duidelijkheid.
Chilla, de pil legt pcos plat, dat wordt er minder door. Afvallen helpt er ook tegen. Wat irritant pas over 3 maanden en wat een k*t opdracht. Succes! Zowie, je hoeft het je niet voor te stellen, je moet het gewoon zijn dan komt dat voorstellen ook wel! Ahoeve, dat zou mooi zijn. Na een mk heb je wel meer kans, dus wie weet. en anders nieuwe ronde nieuwe kansen zou ik zeggen. Sterkte, en als je test laat het dan weten!!!
Ahoeve: kan me voorstellen dat je op zo'n dag ook niet de vreugde wilt bederven... je ontkomt gewoon niet aan dat soort gesprekken op onze leeftijd. Ik hoop voor je dat je ziek zijn komt omdat je weer zwanger bent meid! En je was dus nog steeds niet ongesteld geweest. Tsja het zou dan zomaar zo kunnen natuurlijk, net wat Elba zegt, je kansen schijnen dan groter te zijn.... Maar toch maar ff afwachten, en anders weet je nu in elk geval waar je in je cyclus zit . Wel rustig aan doen hoor! Zowie: ja een bekend gevoel die twijfel. Ik kan er ook gewoon niet bij dat er geen verklaring zou zijn, best frusterend... Maar goed, het geeft ergens ook wel hoop dat het vast een keer moet lukken. Met of zonder hulp.
hallo meiden hier ben ik even het is even geleden sorry daarvoor maar ik een zware week achter de rug het spijt me dat ik niet eerder iets heb gepost maar was verdrietig maar ook teleurgesteld in mijn lichaam ik begin steeds meer aan een goede afloop te twijfelen dan zal ik jullie even vertellen hoe dat komt ik ben op 13 feb ongi geworden niet wetende dat dit mijn gewone ongi was op dag 5 van de ongi dus 17 feb afspraak met de gyn kreeg een echo en daar was was ineens toch wat op de echo te zien er heeft waarschijnlijk toch een bevruchting plaats gevonden alleen is het nu met nestellen niet goed gegaan en is het een vmk geworden moest een paar dagen afwachten en woensdag 22 feb terug komen om te kijken of de baarmoeder leeg was anders moest ik weer gecurriteerd worden gelukkig was dat niet het geval dat had ik niet aan gekunnen ik wist niet beter ik dacht ben gewoon ongi geworden het voelt wel anders dan de vorige keer maar toch ben ik heel verdrietig geweest nu gaat het wel weer beter mijn lichaam pakt de vmk nu wel goed op vandaag weer op controle weer geweest en er zijn wel twee follikels maar dat neemt niet weg wat ik al schreef de angst zit er nu wel in @ sunshine hoe gaat het met jou zijn jullie al gestart met de ivf? @ elba hoe gaat het met jou? @ pantertje hoe gaat het met jou? @ ahoeve hoe gaat het met jou? @ pien hoe gaat het met jou nieuwe meiden welkom sorry heb niet bijgelezen maar ga nu weer meelezen als jullie het goed vinden
Ai twink, wat een ellende, vind dat je je er dapper doorheen slaat. En lees lekker mee joh, gelijk heb je. Ja een mk, is echt heel vervelend, zeker als je al zo lang bezig bent. Op naar de nu meer kansen. Maar goed je bent niet meer onbezorgd na een positieve test das ellendig. Misschien heb je wat steun aan ahoeve, die een beetje soort gelijks mee heeft gemaakt net. Hier gister een positief ovu testje, en die avond er voor, die ochtend en hopelijk nu vanavond wat horizontaal sporten en dan wachten. Wel handig hoor die testjes. Want sex is leuk maar al die verplichte nummers, ai mij niet gezien.
@Twinkle, oh nee lieve schat wat een ellende. Moet je het weer doorstaan maar toch op een andere manier, grrrr, het is niet eerlijk... Ik weet dat je op een gegeven moment moet denken dat het ooit goed komt maar ja, meestal is dat even heel erg moeilijk. Ik denk wel eens, was ik maar een klein beetje zwanger dan weet ik in ieder geval dat het kan maar als ik jou zo hoor (en anderen) denk ik ook al snel weer, laat maar. Pfff, wat is het toch een moeilijk gebeuren allemaal. Hele dikke knuffel voor jou. @Elba, tja dat horizontaal sporten op commando, pffff, vind ik echt vreselijk. Wij mogen het nu niet meer voor de inseminaties maar ik moet ook eerlijk zeggen dat wij nu op een punt staan dat het dan ook maar gewoon helemaal niet meer gebeurd na 2 jaar "verplicht". Is ook weer een beetje niet zo goed maar ja, maak me er maar even niet zo druk om. Eerst maar op de IVF concentreren... Hopelijk is dit de laatste verplichte ronde Ik ga duimen... @Pien, hoe sta jij in je cyclus? Heb je al een gevoel? @Ahoeve, hoe is het bij jou? Nog steeds ziek of was het iets positiefs? Ik hoop het. @All, morgen hebben we onze intake voor IVF, ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen en wat er nu gaat gebeuren. Ben vrijdag eindelijk ongi geworden dus zal in ieder geval nog een hele maand moeten wachten, pffff. Meiden het is weer eens tijd voor positief nieuws......
Twinkle: ach meid, wat vervelend toch! Ook wel raar dat je daar op die manier achterkomt. Het was misschien beter als je het niet wist, want kan me voorstellen dat dat weer een deukje in je vertrouwen brengt. Maar goed, je weet het nu en misschien moet je er uiteindelijk wat mee. Nu hebben ze wel een aanwijzing waar het in het proces misgaat. Maar vooralsnog zou ik nog hoop houden meid, het blijft vast en zeker binnenkort mooi zitten! Ik hoop het zo voor je! En met mij gaat het prima. Probeer zoveel mogelijk niet aan mijn NOD te denken. Ik zit ook pas op 7 dagen na ei. Maar meestal begint op donderdag en vrijdag het eerste bruinverlies al. Dus m'n gedachten gaan er af en toe wel naar toe jammer genoeg . Ik probeer eigenlijk voorbij mijn NOD te denken, aan de kijkoperatie die daarna pas is. Da's op zich wel een goede afleider . Elba: succes met het horizontaal sporten meid .
Sun, alweer tegelijk gepost , laatst ook al, maar ik doe net wat te lang over zo'n berichtje denk ik, want zag net jou berichtje nog niet... Jij succes morgen!! Hoop dat je er een goed gevoel bij krijgt meid! En gelukkig is je ongi doorgebroken, wel jammer dat je dan nog een hele maand moet wachten, maar aan de andere kant: nog een maandje meer op 2 jaar? Maar ja ik weet het hoor: elke maand is er toch nog 1 teveel!