Wie ook binnenkort 1ste afspraak bij de gyn?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door groen29, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Haha Pien, dat gevoel heb ik ook altijd. Dan heb ik gepost en zie ik een ander van 5 minuten eerder ofzo die ik niet heb gezien:D Ach, doen we gewoon nog een poging:D
    Ik snap dat het moeilijk is. Misschien denk je stiekem ook een beetje, dan hoeft die hele operatie niet, zou toch leuk zijn. Succes met wachten...

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    hihi, heb ik net m'n vorige berichtje nog aangepast op jou verhaal, ben je me al weer voor ;). Moet je ff berichtje teruglezen, had je uiteraard nog ff succes gewenst voor morgnen :)!

3. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Een voor een, lastig lezen hoor die berichtjes over elkaar heen;)

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Kan je het niet meer bijhouden Elba? ;)

5. chila

chila Niet meer actief

Beetje een late reactie maar toch;

Zeker een k*t opdracht en heel moeilijk maargoed. Heb nu ook gelezen over vit. b12 tekort en moeilijker zwanger worden (geen menstruaties, op den duur onvruchtbaar etc.) heb hier vragen over gesteld maar kreeg te horen dat het er niks mee te maken heeft. Terwijl er toch vrouwen zijn die dit wel mee hebben gemaakt.

Vind het maar moeilijk allemaal hoor. Inmiddels nog steeds geen verandering hier bah!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chila: B12 te kort heeft idd ook een aantal negatieve effecten op de vruchtbaarheid, maar het is een gebied waar (de meeste) gynaecologen niet naar kijken. Staat gewoonweg niet in de protocollen. Ik heb het ook al eens gevraagd. Aangezien ik voor mijn schildklier ook bij de internist zit, heb ik het toch kunnen laten prikken, bij mij was het goed. Wat wel serieus genomen wordt door gynaecologen is dus de werking van de schildklier. Als deze te traag of te snel is kun je ook vruchtbaarheidsproblemen krijgen en grotere kans op miskramen hebben. Dat is wel een behoorlijk wezenlijk iets. Als je bloedonderzoek laat doen, laten ze dat meestal wel controleren en anders misschien nog ff vragen?

7. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    twinkle, jeetje wat erg.
    Ik lees je berichtje met verschrikking, ik kan mij goed voorstellen dat jij je rot voelt. Ik hoop het dan ook nooit meer mee te maken, maar helaas hebben wij dat niet voor het uitkiezen.
    Neem de tijd om het te verwerken en tot rust te komen.

Hier was het toch echt een ongi. Op zich ook wel mooi, is mijn cyclus weer op gang gekomen na alles en kan ik rustig aan verder. Dus deze maand maar weer aan de klus!!!

8. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    hallo allemaal, ik kom weer s aanwaaien.
    ik kan het echt niet meer bijhouden, heb een poging gedaan tot bijlezen haha maar het is zoveel!!

Twinkel: ik las jouw verhaaltje. jeetje wat erg weer.. waarom nou ? en ook de manier waarop je er achter kwam. pff.. sterkte meid.

Sunshine: heb je nu je intake IVK gehad? hoe ging het?

Pien15: kijkoperatie gepland toch? wanneer en hoe gaat t voor de rest met je?

Ahoeve en Elba: hoe gaat het met jullie?
    en welkom nieuwe meiden!! Chila: weet je al of je PCOS hebt ?
    ik had ook PCOS (hele late onregelmatige eisprong van mezelf, en blijkbaar ook niet goed) maar hier gelukkig wel na 2x clomid zwanger geworden..

met mij gaat het goed. ben nu 28,5 week. ik heb trouwens een buikfoto in mijn album geplaatst. voor de nieuwsgierigen ;) dat was van vorige week.

x

9. chila

chila Niet meer actief

Hoi hoi,

Dat weet ik nog niet nee, heb gisteren de dokter gebeld over dat gedoe van b12 en dat ik het erg rot vind dat ik zomaar weggestuurd wordt en het hier maar mee moet doen. Hij snapte het 5 kilo afvallen verhaal ook niet helemaal maar kon er niets mee :x Ik heb dus een afspraak gemaakt bij een kliniek want ik vind het echt belachelijk dat ik totaal niet geholpen word. Als ik pcos heb wil ik dat toch wel graag weten. Dus nu de afspaak daar maar afwachten!

Trouwens wat fijn dat jij wel geholpen bent en zwanger bent geworden! Gefeliciteerd!

Groetjes Chila

10. chila

chila Niet meer actief

Hm ik heb het duidelijk gevraagd maar kreeg alleen te horen dat het er niets mee te maken kon hebben. Toen ik ze zei dat ik meerdere verhalen las over vrouwen waarbij dat wel de oorzaak was zeiden ze mij ; dat moet je niet geloven ;)
    En mn dokter zei dat ik nu ik die injecties kreeg me daar geen zorgen over hoefde te maken want nu zou alles weer werken ofzo :(

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chila: ja meid dat kom je helaas wel vaker tegen: medici die elkaar tegenspreken... Daar kom je wel achter als je wat langer in de MMM zit... Maar je moet er maar je eigen weg in vinden. Als jij denkt dat B12 bij jou belangrijk is, dan kun je het altijd proberen. Het zijn van die dingen die verder ook geen kwaad kunnen mocht je daar wat extra van krijgen. Maar niet te veel focussen op alles wat mogelijk wel niet goed kan zijn, daar maak je jezelf wel gek mee (ik spreek uit ervaring ;)).
    Mag ik vragen hoeveel je te zwaar bent of wat je bmi is? Als je PCO hebt kan je gewicht daar ook de oorzaak van zijn. Gynaecologen hebben nu eenmaal een afwachtende houding en zullen eerst de meest 'simpele' dingen willen proberen. Het kan zijn dat je eisprong daadwerkelijk weer beter en regelmatiger wordt als je een paar kilo lichter bent. Ik weet dat je gezegd hebt moeilijk af te kunnen vallen, dus heb je niets aan mijn opmerking, maar zo zal de gyn wel redeneren en wellicht in zo'n kliniek wel net zo goed? Nou ik hoop in elk geval dat je de juiste hulp krijgt en dat je gevoel er ook goed over is, want dat is nog het belangrijkst!

Pantertje: wat leuk weer even wat van je te horen meid! Fijn dat het goed gaat. Ik zal zo je foto ff bewonderen, ben wel benieuwd :). Hier gaat het wel goed, ik voel me in elk geval wel prima. 12 maar de kijkoperatie en dan maar weer eens verder kijken, wie weet starten dan we dan al wel snel met behandelingen. Dus dat is wel erg spannend.

Sun: hoe is je intake gegaan?

12. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ik slik ook B12, voor het geval.

Als je echt moet afvallen en het wil niet zo, zou ik hulp inroepen van een dieetist, die zijn ervoor. of weight watchers? Het lijkt mij heel erg moelijk en k*t!! En de mmm is geen pretje, dat blijkt maar weer al die tegenstrijdige berichten.

Hier lekker op de w8bank, wie willen er nog meer in de duckout?

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik zat er al Elba, zag je me niet zitten? En ik zit er nog, nog maar eventjes ben ik bang ;)...

14. sunshine81

@Chila, ja pffff je wordt altijd zo moe van alle verschillende verhalen. Je moet proberen je eigen gevoel te volgen ookal is dat soms heeeeeeel erg moeilijk. Kan je niet een keer je huisarts bellen om B12 te testen? Dan weet je het in ieder geval zeker. Succes, het is soms zo moeilijk allemaal.

@Pantertje, WOW mooi buikje hoor. Wat gaat de tijd snel he?! 28 weken alweer bijna:D

@Pien, hoe voel jij je? Is er een stiekeme kans dat je niet voor ok hoeft?

@Elba, pffff succes in de duckout, gelukkig heb je nog even gezelschap van Pien:D

@All, hier gister de intake gehad. Was eigenlijk meer alsof ik bij de notaris zat hihi. Moest heel veel papieren tekenen. Nu zijn er hele contract opgesteld over het invriezen en hoeveel ze terug mogen plaatsen etc. Best apart allemaal vond ik. Verder start ik 14 maart met het spuiten van decapeptyl om mijn cyclus stil te leggen en overnieuw te starten. Na ongi daarvan gaan we over op de Gonal F, deze keer de dubbele hoeveelheid en dan is het wachten en echo's maken hoe het gaat. Het nadeel is dat wij uit gaan komen rond pasen en dan doen ze geen puncties in het UMCU dus zal ik een week langer meds moeten spuiten. Hebben wij weer maar ja anders moest ik nog langer wachten. Dan maar een paar spuitjes extra hoor. Moet zeggen dat het nu toch wel erg dichtbij komt maar tegelijkertijd lijkt het nog zo'n eind weg. Ik zeg KOM MAAR OP!!!!

15. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow sun, wat een verhaal. heel veel sterkte deze periode..

16. sunshine81

Thnx Ahoeve, het zal wel pittig worden maar ja, we zullen maar zeggen dat het voor een goed doel is he!?
    Hoe is het met jou???

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sun: ja meid er komt heel wat op je af binnenkort! Spannend, maar het is zeker voor het goede doel. Dus een week langer medicatie? Neem aan dat ze daarmee wel zeker weten dat je niet overgestimuleerd word?
    Ben heel benieuwd meid, het schiet al op!

Ahoeve: hoe voel jij je nu?
    En Twinkle hoe ist met jou?

All: ik moet nog ff geduld hebben. M'n ei was wat later dan normaal , want anders had ik nu al wel wat spotting gezien. Dus verwacht dat dat morgen of overmorgen toch wel zal beginnen... Heb net hardgelopen met het hardloopgroepje. En 2 km echt flink hard gelopen, want er zat een competitie-element in... tsja waarom ik dan toch altijd wil winnen terwijl ik eigenlijk rustig aan wilde doen? ;). Maar heb wel gewonnen hihi.

18. ahoeve

ahoeve Actief lid

31 aug 2011
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    @all,

het gaat prima met mij. Maar heb vooral lichamelijk nogal wat klachten, ben ziek geweest en kom niet van de infectie af. dus nu maar antibiotica kuurtje. en wat verbaasd ja als je de bij sluiter leest. dit mag je niet gebruiken als je zwanger bent of wilt worden. heb ik weer. was al gestart voor ik de bijsluiter lees. dus deze maand mogen wij het niet proberen. dank u wel huisarts.
    het is toch wat. maar misschien toch maar iets meer leven met de rem erop, kan wel doen alsof het klaar maar maar dat is het nog niet en mijn lichaam geeft dat goed aan. een voordeel is wel dat het helpt, knap nu snel op. voel mij beter. gisteren even geshopt. wonder boven wonder een nieuwe spijkerbroek gevonden in de eerste winkel. ik ben best lang en daarom is het vaak lastig om goede spijkerbroeken te vinden, maar dus nu gelijk in 1 keer. vandaag gelijk aan en hij zit heerlijk, een paar nieuwe hakken eronder en ik voel mij geweldig.

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ahoeve: vervelend meid dat je aan de antibiotica moet en dom dat de huisarts niet even doorgevraagd of gemeld had dat je dan niet zwanger mag worden. Gelukkig ben je zelf nog zo slim om dat even te lezen :). Maar misschien idd maar even rustig aan doen en goed uitzieken. Het is misschien idd niet voor niets dat je lichaam even protesteert, dus dan maar even aan toegeven.
    Wel lekker dat je een nieuwe broek hebt gevonden, het zijn soms simpele dingen waar een vrouw toch weer een beetje gelukkig van kan worden he ;).

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Spotting is begonnen, 2 dagen later dan anders (ok, ei was 1 dag later dan anders), maar daardoor gisteren wel de ijdele hoop gehad dat het misschien toch waar kon zijn... Helaas :(.
    Laprascopie: here I come! :x

Deel Deze Pagina