Ja, dat hoop ik ook, maar hier gewoon weer een saaie banner. Want het is weer eens zo ver 26 rondes, daar wordt je toch niet vrolijk van. Maar nog 2 rondes maximaal en dan gaan we naar de gyn. Misschien dat die er raad mee weet. En dan is het uit met dat gefunklus ahum. Op een bepaalde manier leef je er naartoe, maar op een bepaalde manier ook weer niet.
Hoi! Ik ben er weer, heb het er levend en wel vanaf gebracht . Moest er om 7:45 zijn en 15:00 was ik weer thuis. Het is was wel een behoorlijke happening, ze hebben 3 kwartier werk gehad om in de buik en in de baarmoeder te kijken en de eileidertest te doen. Ik lag daar onder narcose aan de beademing, hartbewaking, een catheter in, een infuus, echt heel serieus allemaal . Maar: Alles was goed! Niks te zien, geen gekkigheden, zag er hartstikke mooi uit. Dus blij aan de ene kant dat ik anatomisch blijkbaar toch in orde ben, maar ook wel weer wat in de war nu, want hoe kan dit dan toch allemaal? Maar goed, over dat laatste ben ik nog wat te moe om me nu echt druk over te maken. Heb wel wat pijn en voel me opgeblazen door het gas wat ze in me geblazen hebben. Dus nog even paar daagjes rustig aan doen. Jullie allemaal bedankt voor de belangstelling, da's erg lief Elba: heb je al eens wat onderzoeken gehad bij de gyn? Ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent. Ik denk dat we zo ongeveer even lang bezig zijn in totaal. Ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan...
Pien, fijn dat het goed gegaan is vandaag. Vandaag heb ik het hsg onderzoek gehad. Ook nu hebben ze niets raars gezien. Aan de ene kant ben ik daar blij om natuurlijk, maar zo langzaam aan blijkt er niets mis te ziijn. Vraag me dan toch af waarom het maar niet wil lukken. Nu even een maandje rust. Begin april hebben we weer de volgende afspraak.
@Elba, oh nee wat balen zeg! Wordt toch wel eens tijd he?! Ga je niet alvast bellen voor een afspraak of is de wachttijd niet zo lang bij jullie? @Pien, fijn dat het achter de rug is. Je bent nog snel thuis dan. Je hebt toch wel goede pijnstilling? Kan me voorstellen dat je blij bent dat er niks gevonden is maar aan de andere kant weet je nu nog niks. Ik weet hoe het voelt en moet zeggen dat ik het inmiddels wel aardig heb losgelaten. Het zaad is natuurlijk niet goed maar na behandeling wel dus ja... Ik begin inderdaad donderdag met spuiten. Ik begin met 1x per dag decapeptyl, dit legt je cyclus stil. Hiervan krijg je na 1 tot 2 weken een onttrekkingsbloeding. Dan moet ik bellen en krijg ik te horen wanneer ik moet starten met de Gonal F, waarschijnlijk op dag 3 maar dat ligt eraan wanneer ik ongi wordt ivm pasen... Verder denk ik nog maar even niet!!! @Zowie, fijn dat het erop zit en er niks gevonden is. Nu even bijkomen en succes met wachten tot begin april. Lijkt nog zo ver weg he?!
@sunshine, ja 4 april lijkt inderdaad nog ver weg. Maar even rust vind ik ook wel lekker hoor. Deze maand moeten we toch rustig aan doen ivm het onderzoek. Dus volgende maand gaan we er weer tegenaan. Zo te lezen heb jij (en je man) er al heel wat onderzoeken en behandelingen opzitten. Inderdaad niet teveel vooruit denken. Stapje voor stapje en hopelijk wordt het jullie ook een keer gegund.
Goed gedaan Pien, helemaal toppie, wat was je snel weer thuis zeg. En alles goed is toch ook goed. Ik heb ook een laparo gehad met dezelfde uitslag, alles goed. Maar ja wat dan he. Die afspraak voor 2 mei is een intake, dus dan daarna pas IUI waarschijnlijk. Verder hier de blues. Sun succes met de decapthyl. Zet hem op!!!!
Zowie: dus een goede hsg gehad, nou da's op zich mooi! Maar ja je vraagt je precies hetzelfde af als de andere meiden, inclusief mezelf: wat is het dan he? Voelt wel wat hopeloos, maar goed. Als je verder niets mankeert is de kans dat het een keer spontaan gebeurt ook nog altijd aanwezig en heb je bij behandelingen, denk ik, ook goede kansen. Nu maar even rustig aan, ik doe met je mee . Sun: het is goed dat je niet verder kijkt dan dat. Stukje je voor stukje kom je er vanzelf en altijd maar met je hoofd in de toekomst is ook niet echt fijn. Da's wel herkenbaar. Succes met de decapthyl! Elba: jij sterkte met de blues meid! kan me voorstellen dat het moeilijk voor je moet zijn om de stap naar de MMM te maken i.v.m. je studie. Maar weet je: voor alles is een oplossing, ook al lijkt het nog zo ingewikkeld allemaal. Niet dat ik je daar echt bij kan helpen, omdat ik zelf ook altijd zo moeilijk denk, maar goed, dat zeggen wijze andere mensen om mij heen dan altijd . Gewoon gaan met die banaan en dan zien we wel waar het schip strand, kop op he!
Pien bedankt voor deze bemoedigende woorden. Gaan met die banaan, lijkt mij een prima motto! Voor alles is een oplossing, prima uitgangspunt. Vind ik ook. ik ga eens informeren hoe het zit met mijn beurs. Wie weet word ik daar wijzer van.
Pien: Het is inderdaad vreemd dat als alles goed blijkt te zijn, het toch niet wilt lukken. Nu even rust en dan weer met frisse moed verder.
@pien, zo je hebt het dus weer achter de rug. En het is meegevallen. Nu denk ik een paar dagen lekker bijkomen of ben je alweer volop aan het werk?? Dubbel als ze niets kunnen vinden, maar het toch niet helemaal werkt. Want anders hoefde je niet zo lang te wachten. En nu?? Ga je mee doen met het onderzoek? Zo ja, wanneer mag je starten dan. @elba, GRGRGRGR. Ik hoop dat het zonnetje dat je voorspellen voor morgen je een beetje van je blues kan afhelpen. @sun, spannend hoor dus binnenkort de eerste stap zetten. Morgen dus starten met spuiten. knap hoor hoe je het allemaal maar even doet. @zowie, geniet inderdaad even de maand rust en dan er volop tegen aan. Fijn dat de hsg goed was. hier vooral rustig en alles gaat zijn gangetje. Ik merk dat ik wat rustiger onder ben dan vorig jaar, vind het prima om er even iets meer afstand van te doen. Niet dat ik er niet mee bezig ben maar ben er anders mee bezig. Het komt wanneer het komt denk ik, en dan ben ik er op nieuw klaar voor.
Ahoeve: Het gaat nu wel weer wat beter lichamelijk gezien. Maar nog niet 100 punten. Blijf deze week nog thuis van het werk. Lekker rustig aan, dan kunnen we volgende week er weer tegenaan. Ik moet 18 april terug naar gyn en dan bespreken we hoe verder. Tis wel weer een andere gyn dan hiervoor, dus ben wel benieuwd of deze ook op de hoogte is van het feit dat we aan dat onderzoek mee willen doen. Geen idee wanneer dat dan starten kan, maar denk dat dat wel vrij vlot na 18 april zou kunnen. Ik gok dus ergens op mei misschien? Het is misschien een slechte reden, maar ik hoop bijna op een IVF behandeling in dat onderzoek, omdat ze in 2013 weer proberen het aantal behandelingen terug te brengen van 3 naar 1. Dat zou toch vreselijk zijn? Als ik eerst IUI krijg en dat loopt op niets uit, dan is het zomaar 2013 voordat ik IVF zou kunnen krijgen... Maar goed, dat is typisch ik: me zorgen maken over zaken die nog niet aan de orde zijn . M'n hoofd in de toekomst. Wat dat betreft klink jij nu aardig cool Ahoeve! Klinkt heel goed hoe je er nu in staat, wie weet hoe snel het weer lukken gaat bij jullie. Ik hoop het zo voor je! Ben ook wel benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn deze ronde. Misschien zijn mijn eierstokken wel getraumatiseerd en hebben ze er voorlopig even geen zin in . Zou ik me zo kunnen voorstellen .
Waaaat behandelingen van 3 naar 1 jeemig wat weinig. Jij doet dus mee met het onderzoek begrijp ik. Stoer hoor!
Ja elba, was vorig jaar ook al sprake van, maar gelukkig heeft Freya (de vereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek) daar een stokje voor kunnen steken m.b.v. een handtekeningenactie. Ze zijn nu bezig om ook dit keer er weer een stokje voor te steken, maar dan door zelf met alternatieve bezuinigingsvoorstellen op het gebied van vruchtbaarheidsbehandelingen te komen. Ja we hebben ons wel voor de studie opgegeven, maar ik betwijfel ergens nog of het wel doorgaat. De studie loopt namelijk af, maar als het goed is, konden wij nog meedoen.
Hopen pien dat het nu snel gaat. En dat je in mei kunt starten. Gewoon duidelijk aandringen bij de gyn en je niet weg laten zetten!!!!! Als we het zelf niet doen doet niemand het.
@Pien, je hebt wel lekker weer om nog even thuis te zijn, kun je lekker in het zonnetje vitamine D opdoen hihi... Ik hoop dat je mee kan doen. Je blijft altijd twijfelen he?! Eerst wel/niet onderzoek, beslissing genomen, weet je nog niks. Dan inderdaad misschien de vergoeding naar 1x en dan toch hopen op iets. Haha we zijn ook allemaal hetzelfde en het is rete-irritant al zeg ik het zelf, pfffff. Wordt soms gewoon moe van mezelf. Fijn dat je je weer wat beter voelt trouwens. Nog een maandje wachten en dan weet je weer iets meer. Kan niet snel genoeg gaan die maand (voor mij ook) @Ahoeve, fijn dat je je weer wat rustiger voelt. Is toch wel zo prettig alhoewel het soms erg moeilijk is. Knap van je... Ja erg spannend allemaal, ik hoop dat het jullie allemaal bespaard blijft. @Elba, hoe is het met jou? @All, hier zojuist mijn eerste spuit gezet. Prikplekje is wat gevoelig maar ben wel wat gewend qua naalden... Ik ben erg benieuwd of en wanneer ik de eerste bijwerkingen ga krijgen. Ik hoop dat het nog een poosje wegblijft maar ben bang voor het ergste. Ook hier komen we wel weer doorheen...
Oh goedzo Sun, de eerste spuit is gezet! Ik duim ontzettend voor je dat dit het begin is van iets heel moois !! Waar moet je trouwens die spuit zetten? En is het te doen om dat bij jezelf te doen? Ja jij spuit natuurlijk al een tijdje, maar dit zal idd wel wat heftiger spul zijn. Hopelijk krijg je er niet al te veel last van. Je spuit door tot de punctie dacht ik he? Een vriendin van me zei van vandaag dat als ik ook aan de hormonenspuiten moest, zij wel wilde prikken, ze is verzorgende en kan dat dus wel goed. Wel lief aangeboden natuurlijk, maar volgens mij zou ik het toch het liefste zelf willen doen, of mannetje lief. Dan blijft het toch wat meer bij jezelf. Tis al erg genoeg dat je zoveel hulp nodig hebt denk ik dan... Ja twijfel blijft bestaan, totdat je niet meer terug kunt en gewoon in die molen zit. Tot nu toe heb ik alleen nog maar onderzoeken gehad. Maar tsja daar zijn we nu dan wel klaar mee... dus dan ga je op een gegeven moment 'gewoon'. We zullen zien of we nog mee doen aan die studie. Dat willen we nog steeds, maar als het niet meer kan, dan maar eerst aan de IUI. Kan nooit heel lang meer duren voordat de behandelingen echt gaan beginnen .
@Pien, Dat spuiten doe ik in mijn buik. Ik heb ook nog een stofwisselingsziekte waarvoor ik al wekelijks sinds mijn 23e in mijn buik spuit dus was al wel wat gewend. Enne.... ook als jij gaat spuiten, wil je dat het liefst zelf doen hoor. Het is ook helemaal geen doen als iemand anders het moet doen, dan moet diegene er elke dag op een bepaald tijdstip voor je zijn terwijl het een minuutje duurt. Zou ik zelf niet aan beginnen. Op een gegeven moment zit het ook gewoon in je systeem. Ben benieuwd wat ze in het z'huis gaan zeggen wat de volgende stap nu is. Ik denk dat je er wel klaar voor bent en zoiets hebt van kom maar op....
Sun: ja dan ben je wel wat gewend . Zoals je al zegt, lijkt het mij inderdaad ook geen doen om iemand te laten komen om iedere dag een prikje te geven. Bovendien is ze zelf met 2 kleine koters lang niet zo flexibel als ik zelf . En het komt qua tijdstip volgens mij best precies he. Hoe laat spuit jij? En merk je er al wat van qua bijwerkingen of valt het nog mee? Ja ik ben er wel helemaal klaar mee en toe aan een volgende stap. Dat 'ge-onderzoek' levert toch steeds weinig op dus dan maar door naar de behandelmolen! Elba: hoe gaat het met jou meid? Alweer wat opgekrabbeld? Ik heb zonet een paastak gemaakt, met lekkere vrolijke kleurtjes en van die hele simpele pluizige kuikentjes. Als ik die gekke kuikentjes zie, dan wordt ik zomaar ineens toch wel weer vrolijk .