Welkom Renee en MissQ! Tis inderdaad wel raar Renee dat je geen eisprong zou hebben. Wat ik wel vreemd vind is dat ze geen bloed bij je afnemen. Meestal doen ze dat rond dag 20 om het progesteron te meten. Daarmee kunnen ze ook vaststellen of je een ei hebt gehad of niet. Zelf houd ik met temperaturen bij of en wanneer ik een ei heb. Bij mij hebben ze nog nooit bewust follikelmetingen gedaan, ze gaan er volgens mij vanuit dat ik wel een goede eisprong heb. Maar ook dat geeft dus geen garanties . Je zou ook een kunnen proberen te tempen de komende ronde, gewoon om te zien of en wanneer je ei is. Wie weet is je probleem makkelijk op te lossen door mediciatie en wordt je misschien wel snel zwanger als je door de medicatie wel een mooi eitje hebt! Ik hoop het voor je! De periode van MMM is een onzekere periode, van vooral veel wachten... Hier kun je daar lekker over meekletsen en klagen als je wilt! MissQ: succes met je IVF poging! Je hebt al een behoorlijke nare geschiedenis achter de rug zie ik in je onderschrift.... ik hoop voor je dat het een goede poging wordt en dat de zwangerschap goed gaat!
Pien bedankt voor je reactie. Ik ga het bij volgende afspraak zeker eens aankaarten met het bloedprikken. Heb het alleen de derde cyclus dag hoeven doen. Beetje jammer dat ze dat zelf niet aankaarten. en wil inderdaad komende ronde beginnen met temperatuur meten. Ben gister al begonnen maar of dit deze ronde nog veel zin heeft. Maar beter te veel dan te weinig. En vind het wel leuk dat ik hier even alles eruit kan gooien en om ervaringen te lezen van anderen
Hey MissQ, jou ken ik @Pien, is bij jou de ongi al doorgebroken? Zou ook te mooi zijn he , dat het nu wel gelukt zou zijn maar ja, wonderen zijn er nog altijd. Dikke knuffel en ik hoop dat je alsnog eerder en afspraak kan maken. Echt rete-irritant dat ze het zomaar verschuiven, het duurt allemaal al zo lang en dan....grrrrmbwhrrrg. Gewoon blijven bellen hoor!!! @Renee, welkom hier. Ik kocht de ovu-testjes op sensitest.nl. Hier zijn ze niet zo duur Irritant is dat he, als je steeds een ander hebt in het z'huis. Wij hebben dat ook steeds gehad en op een gegeven moment weet je het echt niet meer. Nu liggen ze eindelijk op een lijn maar ja zijn ook al bij IVF dus mag ook wel eens haha. @Gelukkig, succes in de wachtweken weer. @Lac, lang duurt het he?! Mijn duimen draaien nog steeds overuren hoor... @All, hier begin ik morgen met de Gonal F. Ben benieuwd wanneer ik de eerste leuke verschijnselen weer ga krijgen. Heb familieweekend dus in ieder geval genoeg mensen om mijn hormonen op af te reageren Het kan mij niet snel genoeg 12 april zijn, dan hebben we tenminste de eerste echo en weet ik wat meer. Het duurt echt zooooooooooo lang pfffffffff.
Hoi Renee, ja dat klopt eerst een half jaar weer geprobeert. In mei eens aan de slag. Heel goed hoor dat jij met de vuist op tafel gaat slaan. Jeetje, Miss Q wat een heftige banner. Hoe kwam het dat de tweeling zoveel tevroeg kwam?
@Pien, thx voor je welkom! @Sun, jaaaa!! Zag dat je hier mee schreef, heb eerst een paar dagen meegelezen voor ik echt iets durfde te posten @Elba, ik heb met het terug plaatsen van de eitjes een bacterie mee mijn baarmoeder in gekregen, die bacterie heeft zich in mijn baarmoeder zo sterk kunnen maken dat hij mijn bloedbaan in terecht is gekomen. Ik heb er zelf ook echt heel slecht gelegen, was kantje boord. Mijn kindjes zijn geboren om mij te redden.....
Ow, Miss Q wat een ellende wat een heel naar verhaal. Zo zielig voor jullie alle drie. Ben je er lichamelijk weer een beetje boven op? Poeh hee wat naar. Hopelijk komt je ongi snel.
Lief dat je ernaar vraagt Elba! Ik praat er graag over, hoe vreemd het ook mag klinken voor sommige. Ik ben er lichamelijk weer helemaal bovenop gekomen. Geestelijk en emotioneel gaat het soms nog moeizaam en het ik slechte dagen. Onze 2 kindjes waren zo enorm gewenst en dat maakt het soms des te moeilijker. Silvester (ons zoontje) is nu ruim 5 jaar en vraagt zo nu en dan wanneer hij eindelijk een eigen broertje of zusje krijgt.. zo lastig om te beantwoorden want we zijn vanaf aug 2007 al bezig. We zijn sterk geworden hierdoor, zijn meer naar elkaar toe gekomen. We proberen alles in het positieve te trekken, al is het soms er moeilijk. Maar doordat onze Tristan en Kyra geboren zijn en sterretjes zijn geworden, leef ik nog. Dat is onze kracht...... Het is trouwens onwijs zelfdzaam wat ons is overkomen. Over de hele wereld zijn maar 7 andere gevallen beschreven waarin een twee of meerling is overleden door deze candida bacterie. Het is dus echt heel zeldzaam. In NL alleen al worden per jaar 16.000 IVF behandelingen en 40.000 IUI behandelingen gedaan. En ze zijn nu ongeveer al 25 jaar hiermee aan de slag. Pure pech dus. Ze hebben donderdag een kweekje afgenomen bij mij om er zeker van te zijn dat ik de candida nu niet draag (75 % van de vrouwen heeft een candida in haar schede die geen kwaad doet, in je darmen heb je ook heel veel bacterien zitten). Liefs.
Sun: spannend meid, het ivf-traject start dan echt! Hopelijk valt het mee met de bijwerkingen. Wel gezellig ff famlieweekend. Weet je familie er allemaal van? Wij gaan ook met de Pasen weg met de schoonfamilie. Is gezellig en lekker rustig. Daar zijn nog geen kids. Ook wel sneu voor m'n schoonouders hoor, die zouden ook wel eens graag opa en oma willen worden... Schoonvader wordt al 65. Dus het zou wel eens tijd worden he . Maar inderdaad wel ongesteld aan het worden. Duurt weer zo lang als vorige keer en daar baal ik dan wel weer van. Tis vrijdagavond al voorzichtig begonnen met wat bruin en inmiddels is het veel bruine troep met af en toe wat donkerrood, maar nog steeds niet voluit zeg maar. Zal morgen wel komen. Dus de paracetamol maar weer in de tas! Renee: ja lijkt me goed dat je dat eens navraagt van dat bloedprikken. En vragen over tempen kun je hier ook stellen hoor, ik heb er helaas veel ervaring mee . Je kunt wel vast beginnen op zich, dan kun je ff wennen aan het idee en zien hoe je temp is in deze fase van je cyclus. Wel steeds rond hetzelfde tijdstip tempen en direct als je wakker wordt en nog op bed ligt! Anders is het namelijk niet betrouwbaar en heb je er niets aan . Miss Q: wow heftig verhaal meid! Knap dat je de moed weer hebt gevonden om door te gaan. Klopt wat je zegt dat veel vrouwen bacterieen bij zich dragen. Maar droeg jij deze bacterie dan al bij je en is het via de schede door naar binnengegaan of zat het op de instrumenten van de IVF arts? Dat zoiets kleins zo vernietigend kan zijn.... Ik draag ook een bacterie bij me, streptokokken B, ontdekt bij een uitstrijkje. Daarbij moet je in het ziekenhuis bevallen. Het moet niet tijdens de bevalling bij het kindje komen namelijk ofzo. Maar dat schijnt verder niet erg te zijn, als ze het maar weten. Ken je Sun persoonlijk of hier van het forum? elba: hou je het nog wat vol meid! Vervelend weer he die wachtweken. Ik probeer dan altijd maar alvast aan de volgende ronde te denken of aan de volgende afspraak met de gyn. Dat leidt de aandacht van je NOD wat af .
@sunshine, balen dat het bij jou ook zo'n puin hoop is.. Gelukkig dat het nu meer op lijn zit. Mja vraag je je toch altijd af waarom nu niet.. @missq., Heftig zeg Hopen dat het nu wel allemaal mee gaat zitten Zal duimen (voor iedereen natuurlijk) @Pien, Heb voor me zelf een kalendertje gemaakt, voor alleen de tempraturen, met de datums en cyclusdagen erbij, zodat ik snel een overzicht heb vergeleken met alle dagen.. Nu weet ik niet precies wanneer het het beste is om te meten. Momenteel doe ik het het smorgens en het savonds, beter iets te vaak dan te weinig (?) @Elba, vind het jammer dat het uiteindelijk figuurlijk met de vuist op tafel slaan gaat worden.. Ben nogal panisch wanneer het om ziekenhuizen gaat.. Half jaar geleden heeft mijn partner 1 maand 3 keer in het ziekenhuis gelegen en 3 keer geopereerd.. Blinde darm ontsteking, ze hebben hem zolang laten liggen tot de blinde darm gesprongen was... Met alle gevolgen van dien En ook hier zei iedereen steeds iets anders over de conditie enz enz, net of gewoon niemand naar je deed luisteren.. Pas wanneer er goed gescholden werd werd hij pas goed geholpen.. Mja aangezien de gyn toch een hele andere afdeling is, ging ik er een beetje vanuit dat je hier op een andere manier behandeld wordt.. Maar helaas, hier wordt net zo vaag gedaan Dus vind het wel jammer dat je soms een beetje aso moet doen om iets te bereiken
@sunshine te snel getypt en niet gelezen Dit moet het laatste zijn: Vraag je je soms af waarom het nu wel kan, en daarvoor niet..
Of ik de bacterie al bij me droeg, goede vraag. Vermoedelijk wel, want de instrumenten die ze gebruiken bij de terugplaatsing zouden steriel moeten zijn. Ik ben er nooit op getest of ik het bij me draag. Afgelopen donderdag wel een kweekje afgenomen, dus ben benieuwd of ik het nu nog heb. Het is namelijk met een "simpel" pilletje te killen.... Ik ken Sun al een hele tijd van het gezellige forum hier!!!
zo wat een heftige verhalen hier. vervelend dat de gyn niet zo wil mee werken. Mijn ervaringen waren wel positief. steeds dezelfde en en duidelijk traject afgesproken. Toen ik ook weer naar huis werd gestuurd met probeer het nog maar even, was ik het daar dan ook wel mee eens. Nu nog niet weer aangehaald de contacten. Wil het nu eerst toch nog op eigen kracht proberen. Deze maand gaan wij weer los, met het echt proberen.
@alhoeve, goeie dat bij jou alles positief verloopt Hoop dat het bij ons komende maand ook beter gaat verlopen. Een geluk is dat bij mijn partner alles in orde was. Wat was je reden dat je ze naar huis hadden gestuurd? Als ik vragen mag Succes komende maand
Hey meiden, wat wordt er ineens veel geschreven zeg, gezellig @MissQ, hihi jij die niet weet of je wat zal zeggen. Ik ken je anders haha. Waarom moet jij eigenlijk de pil slikken om het stil te leggen? Ik spuit al 3 weken decapeptyl om de boel plat te gooien. Wat een verschil per ziekenhuis dan weer zeg... Wanneer moet je ongi worden? Ik begin vandaag met de hormonen erbij spuiten. @Renee, ja soms moet je echt voor jezelf opkomen en dat is niet altijd even gemakkelijk. Ik moet wel zeggen dat ik heb gemerkt dat hoe verder we in het traject komen, hoe aardiger en meevoelender (gek woord) ze zijn in het z'huis. Je kan trouwens het beste temperaturen 's ochtends voordat je opstaat, rond hetzelfde tijdstip. Ik vond het altijd een heel gedoe maar had wel snel duidelijkheid ivm je eisprong. @Pien, grrrrr, ik ben ook altijd zo lang bezig van te voren. Tot vanmorgen verlies ik ook nog steeds bruine zooi terwijl de ongi vorige week maandag al is doorgebroken:x Nou ja, ben ik in ieder geval weer schoon van binnen hihi. @Ahoeve, je mag weer aan de klus zie ik of is je banner niet goed? Veel plezier en succes. We duimen dat je niet meer naar het z'huis hoeft en het alsnog spontaan gebeurd.
Wat een heftige verhalen zeg. Vandaag hadden we weer een afspraak. We mogen (moeten) het nog twee maanden zelf proberen en als het dan nog steeds niet is gelukt gaan we in juni beginnen met IUI. Poeh.. het is allemaal wat zeg, als het niet vanzelf gaat...
Thnx, dus het savonds kan het meten gewoon achterwegen laten? Mja het is inderdaad een gedoe. Maar sta normaal rond dezelfde tijd meestal op, dus dat scheelt wel..
Of dat gezellig is valt nog maar af te wachten.. Hoe langer je in dit soort topics meeleest, hoe meer verschillen je per ziekenhuis ziet... zoveel verschillende protocollen, vaag is het wel. Ik moet dus eerst aan de pil zodra ik binnenkort ongesteld wordt om mijn cyclus stil te leggen, daarna moet ik weer ongi gaan worden om vervolgens op dag 2 met decapeptyl te starten en vanaf dag 3 decapeptyl + puregon. Ik ben nu in afwachting van mijn ongi. Kan ieder moment komen, kan ook nog wel even weg blijven. Best veel stres hier. Natuurlijk omdat we weer mogen gaan starten en omdat mijn vader maandag is geopereerd aan poliepen in zijn blaas. Vandaag om 11 uur belde mijn moeder helemaal in paniek op dat hij met de ambulance naar het ziekenhuis moest omdat hij vanaf 8 uur al niet meer kon plassen. Heb ze daarna 2 uur niet meer gehoord, zat helemaal in de stress. Heb om kwart over 12 zelf het ziekenhuis gebeld om te vragen hoe of wat. Hij is gelukkig weer thuis, heeft nu een blaas katheter die tot volgende week donderdag moet blijven zitten. Dan krijgt hij ook de uitslag van het weefsel wat uit zijn blaas verwijdert is, of dat goed of kwaadaardig is. Dus eigenlijk totaal geen idee wanneer in weer ongi ga worden..... bij ieder dingetje wat ik denk te voelen ren ik als een gek naar de wc om GEK van te worden , ach ja, prettig gestoord ben ik al
Dat kun je idd gewoon laten vallen! Alleen in de ochtend tempen, voor je opstaat (of naar de wc bent gegaan), het liefst op dezelfde tijd en rectaal... Dat is het beste om te meten. En gebruik je fertilityfriend om je uitslagen in te zetten? Die maakt dan gelijk een mooi grafiekje voor je waar je makkelijk in kunt zien wanneer je ei geweest is.
Dat is inderdaad heel erg vervelend. En iedereen die met goed bedoelde adviezen aankomt dan he.. "misschien moeten jullie het proberen los te laten" "ga eens lekker op vakantie" "neem een hondje".... Succes met de 2 maanden meis!
Sjonge gezellig hier ! all: ja we leren wel veel van elkaar hier op zo'n forum. Die kennis die je hier opdoet ss allemaal weer handig om mee te nemen naar het ziekenhuis. Ze doen het inderdaad allemaal net weer even wat anders. Maar goed: als het resultaat maar net zo goed is he! Miss: zo ga ik toch maar eens aan de gyn voorleggen dat ik ook een bacterie heb. Heb daar eelijk gezegd nooit meer over gehad met gyn. Was destijds (al 3 jaar terug) door de huisarts geconstateerd... Lijkt me nooit verkeerd nog even bij de gyn te benoemen. Je zou inderdaad niet zeggen dat jouw bacterie van de instrumenten gekomen kan zijn, zou namelijk wel erg slecht zijn. Renee: volgens mij heb je al aardig wat temp tips gekregen hier. Ik temp zelf niet rectaal, maar met de mond. En moet zeggen dat dat voor mij wel werkt. Wel altijd sochtends op hetzelfde tijdstip en ik gebruik ook fertilityfriend (zie onderaan mijn banner). Dat is wel erg handig om die stijging te kunnen zien. Je hoeft overigens echt niet de betaalde versie te gebruiken hoor, de gratis versie is voldoende. Whoeii ik heb het weer druk gehad vandaag. Wel lekker op zich hoor, maar jammer genoeg moet ik thuis ook nog weer van alles doen. 't weekend wordt ook niets. Nog steeds niet fanatiek ongesteld moet ik zeggen. Temp wel flink gezakt vanochtend, dus ik maak me geen illusies. Maar ik dacht dat ik heel misschien dit keer wel niet zo zwaar ongesteld hoef te worden, omdat ik misschien wel niet echt een goed ei heb gehad i.v.m. de laparacopie. Bovendien heb ik afgelopen cyclus bijna alle dagen wel wat bloed/ bruin verloren dat je je kan afvragen wat er nu nog te bloeden valt? Maar goed, wie weet barst morgen alsnog de bom.... Zowie: