@Pien, lekker een weekendje weg he? Wij zijn een dagje naar de camping gegaan, was ook mega aan het balen dat we weer naar huis moesten, liefst bleef ik nog een nachtje. Even lekker weg en relaxen Nope nog geen ongi hier.. Ga er wel vanuit dat het een dezer dagen komt.. Weet bijna zeker dat het niet raak is deze maand, ook aangezien niks van een eisprong hebben gevonden in het ziekenhuis.. OF ze hebben inderdaad de eisprong gemist en mss dat we thuis wel raak hebben geschoten haha maar daar ga ik niet vanuit, vooral niet op de manier dat mn buik aan het rommelen is. Dus ik hoop eigenlijk dat ik zo snel mogelijk ongi ga worden (en niet als de vorige keer plots een cyclus van 31 dagen, ben normaal altijd netjes 28 dagen), zodat ik de gync kan bellen voor een nieuwe afspraak op de 10de cyclus dag.. En dan hopen dat we deze maand eindelijk iets van antwoorden kunnen krijgen Haha de vuist staat namelijk al paraat
Renee en Pien: heerlijk dat jullie fijne dagen hebben gehad! Ondanks t slechte weer Renee: Je weet maar nooit of t niet raak is... En anders nieuwe ronde nieuwe kansen. Gaan ze vanaf dag 10 je ei volgen dan? Pien/elba: Zucht, dat verplicht vrijen... k merk dat we niet de enige zijn die hier dus problemen mee hebben. En idd, vooral in mij klaarkomen is echt een probleem. Hij is dan ook gewoon niet hard genoeg Ik houd goed bij wanneer ik vruchtbaar ben, door het vruchtbaar slijm op te sporen of door ovulatietesten. En dan gaan we er echt voor liggen om te insemineren. We maken t gewoon gezellig. Alleen zaadlozing is in een potje Potje houd ik meestal al in me hand, wordt die ook beetje warm en dan met een spuitje eruit zuigen in en inspuiten maar. Dan kwartiertje blijven liggen. Van de gyn hebben we de tip meegekregen om op de dag van een positieve ovulatietest het te doen en de dag erna. Dan zit je zeker goed. Elba: Ohw wat vreselijk balen dat je ongesteld bent!! En met dit regenachtige weer is het helemaal om te huilen. Tenminste, het lijkt soms wel of ik met nog rotter voelt als het regent dan wanneer de zon schijnt als k ongi ben... Hopelijk komt er nu actie bij de gyn!!
Hey meiden, ook ik ben heerlijk een weekend weg geweest met de hele familie. Ik heb ontzettend genoten maar ben helemaal kapot. Gelukkig kan ik vandaag en morgen nog lekker bijkomen. Heb ook klokje rond geslapen Wel heb ik sinds gister regelmatig steken in mijn buik, niet heel prettig moet ik zeggen maar goed, ga er vanuit dat dit komt doordat er veel eitjes aan het groeien zijn... Donderdag de eerste echo dus ik ben benieuwd. Vind het best spannend maar het kan me ook niet snel genoeg gaan... We wachten af! @Pien, fijn dat je ook een lekker weekend hebt gehad. Kunnen we er weer even tegen hihi. @Renee, hoe is ie bij jou? Al iets gespot? @Lauwra, welkom hier! Wat een gedoe allemaal he?! Ik hoop dat het heel snel 14 mei wordt zodat er meer duidelijkheid komt. Succes met wachten en hopelijk is het allemaal niet meer nodig! @MissQ, hoe lang moet je nu de pil slikken dan? Wanneer mag je beginnen met spuiten? Herken jij die steken die ik hierboven heb geschreven? Ik vind het wel erg spannend allemaal hoor! @Elba, hoe is het bij jou? Ik hoop dat ik niemand vergeten ben...
@sunshine, Spannend hoor! Ben benieuwd Hier is nog steeds niets.. Wel gerommel, maar nog niks.. We wachten maar weer af.. @lauwra, ze proberen inderdaad mn ei te volgen en de eisprong, om te gaan kijken wat ze gaan doen, eventueel hormonen enz enz.. Maar hoop dat het deze maand wat beter gaat dan de eerste maand.. Geen eisprong gevonden. Ben toen op de negende dag daar geweest, konden ze niks zien, toen op de 14de dag, ook geen groei, 17de dag wel groei van 10mm. 20ste dag was ie 15mm, 21ste dag samenlevingstest, negatief, eitje zat ook nog steeds op 15mm.. Heel gezeik (om het nog maar netjes te zeggen) allemaal.. En ook nog elke keer andere gync. De zegt weer wat anders dan de andere, en op de 21ste dag heeft dus een van de gync. gezegd we kappen er deze maand mee Dus we hebben de eisprong gemist of ik heb hem alsnog gekregen, maar dan heel laat.. Mja bij de nieuwe afspraak probeer ik toch wat meer duidelijkheid te krijgen, en kijken of het lukt om de gynaecologen op een lijn te krijgen..
@Lauwra, stomme vraag misschien.. Maar het zelfinseminatie, hebben jullie dat op advies gedaan van de gync? Of zijn jullie dat zegma zelf gaan doen? Had al wat informatiepakketje met alle mogelijkheden wat er in het ziekenhuis gedaan kan worden.. (ook door genomen enz.) Nu ben ik net even gaan googlelen, wat we op viel is dat vele dat inseminatie gewoon zelf doen, dus uitzich zelf zonder naar de gync. te zijn gegaan.. Maar kan ik dit ook doen?? Niet om dit meteen in werking te zetten, maar vraag me dit toch wel af. We hebben namelijk een doos vol catheters en spuiten (steriel verpakt).. Mn partner had een behoorlijke buikwond na een blindedarm operatie en ook nog eens abces weghalen, hiermee moest hij namelijk de wond spoelen..
Renee, ja volgens mij kan je het gewoon zelf doen zelf inseminatie. Als het niet zo goed wil ofzo. Je set spuitjes lijkt mij prima! Tis belangrijk dat je het zaad warmhoud en de spuitjes ook een beetje warm zijn voor dat je ze gebruikt. Ja, was wel balen. Ik ben zowieso altijd in een dip als ik ongesteld ben. Hormonaal al maar met een kinderwens en slecht weer is het nog meer ellende.
Slecht weer maakt het er inderdaad niet beter op Met dat warm houden had ik inderdaad gelezen. Het beste was volgens mij in een schoon/droog potje en een paar min in het potje laten.. maar las dat van lauwra en toen viel me in dat we nog een hele doos catheters hadden. Denk even vragen
Renee: je verwart zelf inseminatie niet met IUI toevallig he? FF voor de zekerheid: IUI is iets wat je niet zelf kunt doen en is echt een fertiliteitsbehandeling voor als het niet vanzelf gaat. Daarbij wordt het zaad licht bewerkt, zodat het in optimale conditie is en ze spuiten het rechtstreeks in de baarmoeder, heel hoog, dus niet in de vagina. Wat ik ook bedoel te zeggen is dat je kansen met zelf inseminatie op zich niet hoger zijn dan als je zelf 'normale' seks hebt met je man. Zelf inseminatie doe je volgens mij eigenlijk alleen als de seks om wat voor reden dan ook wat moeilijk gaat. Maar nog steeds geen ongi Renee? Spannend! All: morgen mag ik naar de gyn! Heb de afspraak toch kunnen verzetten en mag gelijk morgenochtend vroeg. Ook spannend! Gaan we eindelijk hopelijk horen wanneer we met de behandelingen gaan beginnen. Maar of ik ook al te horen krijg wat voor behandeling, denk ik nog niet, want als we met die studie meedoen, moeten we ingeloot worden, en dat zal de gyn vast niet zelf ter plekke kunnen doen. Maar vind het fijn dat het in elk geval weer opgepakt wordt!
Hoi meiden, morgen ga ik op jullie allemaal reageren. Voor nu wil ik nog even zeggen dat ik wil dat het zonnetje gaat schijnen, letterlijk en voor een ieder van ons. Dat al onze wensen maar eens werkelijkheid mogen gaan worden! Slaap lekker all en tot morgen! -x- MissQ.
@Pien, nu begin ik te twijfelen haha.. Dat met "moeilijke" sex had ik niet gelezen, maar dat gaat bij ons gelukkig goed Maar we moeten het komende tijd sowieso op de normale manier doen ivm de samenlevingstesten.. En had het er gister met mn partner erover, die reageeerde meteen: "Oh, kan ik zeker weer in een potje gaan rukken" En bedankt -_- haha Dus die had ook zoiets van wie zien het allemaal wel.. @Missq, Het zonnetje schijnt hier al Bedankt! Nu hopen dat de rest ook werkelijkheid mag worden Hier nog steeds niks Pfff hoop dat ik niet weer 31 dagen kom te zitten.. Wel nog steeds gerommel.. Maar daarnaast voel ik me niet zo op en top, keel opgezet, ben bang dat er ook nog een verkoudheid aan zit te komen Maar ondanks dat proberen we te blijven lachen
@Renee, heb je al een testje gedaan dan? Hopelijk wordt je niet ziek:x Haha, die van mij zou ook zo reageren. Nu hebben wij ook geen "problemen" daarmee gehad, behalve dat het op een gegeven moment echt een moetje is en best lastig. Ik denk dat als de sex gewoon goed gaat, je er geen baat bij hebt. @Pien, joepie, wat goed dat je al eerder mag. Hoe is het gegaan? Ben benieuwd. @All, hier wordt de buikpijn steeds erger. Ik ga er maar van uit dat dat een goed teken is, dat de follikels goed groeien maar prettig is anders. Ben benieuwd morgen, komt nu wel erg dichtbij, spannend.
@sun Heb nog geen test gedaan, probeer deze altijd zolang mogelijk uit te stellen ivm teleurstelling ghehe en als ik alsnog ongi word heb ik weer een test bespaard Pfff gelukkig is die van mij niet de enige botte boer af en toe Ook toen die potje zaad in moest leveren.. Net of de wereld onderging, zal wel de mannelijkheid aantasten En ik moest me maar niet aanstellen dat ik komende maanden als kijkdoos wordt behandeld.. Maar toen bleek dat zn zaad goed was, was ie gelukkig weer een beetje bijgedraaid Hoop dat je buikpijn iets minder gaat worden. succes morgen
@Renee, haha ja dat scheelt wel weer. Ik kocht ze altijd van de kruidvat 2v5, dan zijn ze in ieder geval niet zo duur hihi. Haha, hij is zeker niet de enige. Aangezien we bij IVF de punctie en terugplaatsing in een ander z'huis moeten doen zal hij ook daar in een kamertje twee potjes moeten vullen, dit vindt hij ook echt niet leuk. Ze kunnen ook weinig hebben als er iets is
Die van kruidvat heb ik ook, kost inderdaad niet zoveel Hahaha so true Ow ben al blij dat die van mij het thuis mocht doen ipv in het ziekenhuis, daar was ie me al een hele week (voor de eerste afspraak) gek mee aan het maken, ojee als ik dat daar achter een gordijntje moet doen
he dames, heel herkenbaar zo'n man. Die van mij reageerde net zo op zijn onderzoek. En maar mopperen. Na de uitslag was dan ook de eerste opmerking, ik zei toch al dat het geen zin had om dit onderzoek te laten doen.
Die van mij was opzich wel benieuwd naar het resultaat, maar toen het er op aan kwam.. mja.. haha en na het positieve resultaat deed ie de eerste week, zak, zaad zwem gerelateerde grapjes maken Maar heel grappig om te zien dat ze redelijk herkenbaar zijn
Tjee t is druk hier! Gezellig! Haha Renee, je man voelt zich weer helemaal Man met zn goede zwemmers En wie weeet, toch zwanger... Spannend!! Hopelijk wordt je niet ziek. Over mijn mannetje: k moet zeggen dat hij het allemaal vrij nuchter op pakt. Hij vondt het wel even raar om n potje in te leveren maar heeft het er verder niet meer over. Pien: super dat je al eerder naar de gyn kan! Weet even niet meer of dat nou vandaag of morgen is... k ga zo even terug lezen. En Sunshine, voor jou gaat t nou echt beginnen. Spannend hoor! Hopelijk is je buikpijn n goed teken, flink veel rijpe eitjes...! Over inseminatie: de kans om zwanger te worden is niet hoger dan bij normale gemeenschap, zelfs iets lager. Maar als het niet anders lukt is het gewoon een goede oplossing. En je spuit het gewoon met een spuitje hoog in je vagina en niet in de baarmoeder, dat kan alleen bij IUI. Van de HA hebben we wat info gehad. Spuitjes en potjes kun je bij de apotheek kopen. Als ze maar steriel zijn. k Weet niet of het met een katheter ook kan. Dan moet je er msschien nog wat lucht achteraan spuiten en dat is gevaarlijk met het oog op infecties. Dus dat zou k niet doen.
@Lauwra, bedankt voor de informatie Nu laat ik het al helemaal achterwegen haha.. Wist het niet zeker hoe en wat, denk even vragen Mja zoals ik al schreef kunnen we dat momenteel sowieso niet doen ivm samenlevingstest
Zo zo gezellig hier! Sun: hopelijk heb je mooie volle follikels met mooie eitjes! Maar die pijn erbij is natuurlijk niet fijn. Hopelijk 'lucht het wat op' als de eitjes er uiteindelijk uit zijn... Succes morgen bij de FM! Renee: wil je geen valse hoop geven natuurlijk, maar een griepje kan ook betekenen dat je misschien wel zwanger bent, omdat je weerstand dan namelijk lager is.... je hoort het vaker hoor dat meiden die net zwanger zijn ook grieperig/verkouden zijn. Ik hoop het voor je meid! Lauwra: gelukkig pakt je man het nuchter op zeg. Zeker omdat hij toch ook een probleempje heeft, is het wel erg fijn als hij zich er niet al te druk om maakt, want dat zou voor hem alleen maar averechts werken denk ik. En ook super dat hij middels zelfinseminatie wel meewerkt aan jullie kinderwens. Je hebt ook van die mannen die zeggen: als het niet lukt zoals het moet, dan lukt het maar niet. Maar ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn, dan ben je van dat gedoe met die spuitjes in elk geval af. All: vandaag bij de gyn geweest dus... Op weg naar de gyn probeerde ik al even mijn hoge verwachtingen bij te stellen. Wat maar goed was ook... Hoewel een hele aardige gyn, maakte leuke grapjes, kwam er nog niet helemaal uit wat ik verwacht en misschien wel gehoopt had... Punt 1: de studie gaat niet door, het is afgelopen en we kunnen niet meer meedoen. Stomme troela dus die ons zei dat dat nog wel kon. Punt 2: Alle statistieken bekijkend en omdat geen oorzaak gevonden is, adviseert nog tot januari 2013 te wachten voordat we beginnen met IUI. Ik had het natuurlijk kunnen weten.... Tis immers weer een andere gyn en die bekijkt alles weer lekker objectief. Maar.... ik kan me ergens wel vinden in de redenatie erachter, namelijk: statistisch gezien (leeftijd meegerekend, aantal jaren proberen, nog niet eerder zwanger, zaad van manlief) heb ik 30% kans om in het komende jaar (nu nog half jaar) zwanger te worden via natuurlijke weg. De kans dat ik na 6 x IUI zwanger wordt is ook 30%. Pas als ik ouder wordt (vanaf 32) gaan mijn eigen kansen zienderogen naar beneden en zal ik dus met IUI meer kans hebben dan dat ik nu schijn te hebben. Volgens de statistieken dan he.... Hij heeft er wel bij gezegd dat ik ten alle tijden terug mag komen als ik het niet meer trek en dat we behandeld kunnen worden. Er is verder geen wachtlijst voor IUI o.i.d. dus als we willen kunnen we snel beginnen, maar ik moest volgende week in elk geval nog niet aankloppen . Tsja ik vind het allemaal maar erg dubbel. IUI is ook maar 30%, dus daar schiet ik theoretisch gezien niet zoveel mee op. Er is geen reden dat het niet lukt, dus het moet ook natuurlijk kunnen, en ik moet ergens weer wat vertrouwen zien te vinden. Tuurlijk kan er nog een reden zijn die niet onderzocht is, maar de kans dat dat het is, is maar heel minimaal, dus dat wordt niet onderzocht. Maar daar moet ik dus niet op gaan focussen nu. Da's de kunst... . Nou voel ik me toevallig vandaag wel aardig nuchter en redelijk en vrolijk enzo, maar zodra de ongi weer verschijnt, ist wel een ander verhaal. Dat heb ik de gyn ook wel verteld. Dus hij wou me ook niet met een slecht gevoel wegsturen, maar hij wil ook graag dat we onze eigen kansen niet vergooien en onderschatten. Dus ja, we gaan het dus nog maar een paar maandjes proberen. Ik zie wel hoe lang ik dat nog volhoud. Zal wel samen met manlief de draad weer flink op moeten pakken, want de laatste maanden klusten we wel erg minimaal.... denk wel dat we dat wat op zullen moeten schroeven willen we onze zogenaamde eigen kansen nog wat optimaliseren .