Weeënregistratie registreert niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Klevkin, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Okee, om mijn hele verhaal neer te zetten is misschien wat te lang, maar kort gezegd, bij de bevalling van mijn eerste braken mijn vliezen. Geen toucheren dus om te kijken hoe ver de ontsluiting al is.

Ik ben toen in het ziekenhuis meerdere malen aan de CTG gelegd om te registeren of ik weeën had. Maar alle pijn die ik had, er werd niks geregistreert (of amper in elk geval). De conclusie was voorweeën en er werd een afspraak ingepland tot inleiden de volgende ochtend.

Uiteindelijk, na nog 3 keer ctg en naar huis gestuurd te zijn zou ik een slaappil voor de nacht krijgen, maar ze wilden toch voor de zekerheid even controleren. Toen bleek ik dus al 7 of 8 cm ontsluiting te hebben. Oftewel, niks geen voorweeën, echte weeën. Het probleem was alleen dat ik rugweeën had.

Nu bij mijn huidige zwangerschap rommelt het al tijden aan onder in mijn buik, en sinds vanochtend ook wat onder in mijn rug. Heb een paar week terug nog ctg gehad en werd er niks geregistreerd, conclusie, geen harde buiken want dan "moet" je hele buik samentrekken en dat registreren ze.

Nu twijfel ik dus heel erg aan mijn eigen lichaam, als ik al weeën heb zijn ze zeker niet heftig en omdat ik bij mijn eerste alleen maar hele zware rugweeën had, herken ik het niet als weeën (heeft gyn mij meerdere keren gevraagd, maar ik zou het echt niet weten), maar omdat mijn onderrug nu ook wat mee gaat doen, herken ik het wel lichtjes.....Nou rommelt mijn lichaam al een paar weken, dus ik verwacht niet dat het al begint................maar het voelt wel iets bekent.

Ook heb ik dus heel sterk het gevoel dat het me weer gaat overkomen, dat ze niet doorhebben dat het echte weeën zijn, alleen omdat het niet geregistreerd wordt op de ctg.

Nu is mijn vraag eigenlijk.............zijn er meer dames die wel degelijk weeën hadden en waarbij niks geregistreerd werd?? En dan bijv ook echt wel weeën voorin, rond de schaamstreek en onderin de buik??

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier had ik dat ook, maar ze konden ook niet goed registreren omdat die kleine telkens tegen de bovenste band aan zat te trappen. Haar hartslag konden ze ook telkens niet vinden, omdat ze dan lag te draaien telkens.

3. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    en had je buik of rugweeën?

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    buik, maar zat voor mijn gevoel meer onderin mijn buik

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    ik kwam in het ziekenhuis met weeën, nog niet heel regelmatig en lang, maar wel heftig. De CTG registreerde bijna niks, (ik geloof max 30 toco). Ik bleek wel al 4-5 cm te hebben (in 3 uur tijd). Nog geen 15 min later zat ik in een weeënstorm en kon de ctg het niet bijhouden, 1 grote piek (100 geloof ik) en dat verschil voelde ik duidelijk.
    De eerste weeën zaten in mijn rug en de weeënstorm in mijn buik.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Bij mij registreerde de CTG ook nauwelijks weeën. En de verloskundige maar zeggen: 'alleen met weeën in je HELE buik krijg je pas ontsluiting'... maar onze kleine meid is in 5 uurtjes geboren met toch echt alleen weeën in mijn onderbuik! :p

7. Tese

Tese Niet meer actief

Hier ook bij allebei de zwangerschappen. Toen de bevalling begon had ik rugweeen en die werden niet geregistreerd. Toen zei een verpleging ook dat ik geen weeën had terwijl ik niet wist hoe ik het had van de pijn. Toch op mijn verzoek gekeken en ik had 6 cm. Nu had ik laag in m'n buik en rug weeën en weer werden ze niet geregistreerd. Maar nu zeiden ze er wel bij dat ze niet op de ctg letten maar op de vrouw vertrouwen. Dus een vooruitgang...

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik had bij mijn eerste bevalling ook buikweeen.
    maar het was alleen onderin.
    ctg registreerde ook niks.
    waardoor ze het infuus met weeenopwekkers dus lekker steeds hoger zetten.
    pas op het einde zagen ze een heel licht boogje op het ctg en toen kon ik al persen.

9. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ja, hier hetzelfde hoor. Ik had alleen beenweeen, zelfs met zo'n 7 cm ontsluiting en een weeenstorm registreerde dat ding nog niks. Wel raar hoor, dat je echt ligt te puffen terwijl er niks op het schermpje te zien is.
    De gyn was ook aardig verrast dat ik al flink ontsluiting had toen, eerder dachten ze namelijk dat het alleen maar voorweeen waren.
    Vanaf dat moment heeft het nog maar 45 min. geduurd voordat ons ventje er was.

De enige weeen die ik wel in m'n buik heb gehad waren de persweeeen maar toen was er geen apparaat meer nodig om te zien dat het wel degelijk bezig was. :D

Ik heb geen idee of het bij de volgende ook zo zal gaan maar ben er nu wel bedacht op!

10. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Goed om te weten dat ik niet de enige ben dan op dat gebied :) of laten we het anders te zeggen, dat ik dus beter van mijn lichaam uit kan gaan dan van die registratie :)

dat wordt dus ook lekker daar aangeven dat het de vorige keer ook niet geregistreerd wordt :)

Bedankt allemaal!

11. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Ik had hetzelfde probleem. Ctg gaf geen weeën aan. Maar die had toch echt wel. Bij mij wilden ze ook niet voelen voor ontsluiting ivm een hoge vliesbreuk. Nou de vk in het ziekenhuis stond versteld toen ze toch uiteindelijk wel ging voelen 5 cm ontsluiting en anderhalf uur later was mijn zoontje geboren. En dat ctg ding heeft geen enkele wee aangegeven. En ik had buik en rug weeën trouwens.

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Jep hier nog iemand waarbij de ctg niets registreerde.
    Een verpleegster zei nog:
    "tss die denkt dat ze al aan t bevallen is".... :$
    2.5 uur later was Damien, volgens dat apparaat zonder weeën iig haha.
    Dus ik heb ook niet meer echt vertrouwen in dat ding hihi

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ja dat was bij mij ook het geval. Pas bij 9 cm ontsluiting!
    toen ik hier later naar heb gevraagd bij de gynaecoloog werd gezegd dat het een hulpmiddel is, maar niet altijd goed werkt.
    Ben blij dat de verpleegkundige me serieus heeft genomen, moest ook wel want mn vliezen waren gebroken. Ik heb elke keer aangegeven wanneer de pijn kwam en weer wegging en dat heeft zij geklokt.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook alleen rugweeen die niet echt geregistreerd werden, terwijl de wee-opwekkers vol open stonden en er echt wel wat gebeurde! Toen hebben ze inwendig verder gekeken (zo;'n draadje op de baby en 1 in je baarmoeder) en toen zagen ze wel echte weeen!

15. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik ben ingeleid dus ik kreeg ook een band om die m'n weeen moest registreren.......kreeg op een gegeven moment last van m'n buik maar dat ding gaf niks aan!!! Ik kreeg steeds meer last maar nee hoor volgens dat ding geen weeen.

Ik dacht echt wat moet ik dan voelen als ik wel weeen heb want dit deed al onwijs veel pijn:$......
    Blijkbaar had ik alleen weeen in m'n onderbuik en dat registreerd dat ding niet.
    Toen ze even later ging voelen bleek het toch wel hevige weeen te zijn en dat zag ze ook wel aan m'n gezicht.

Luister naar je eigen lichaam

Liefs

16. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier registreerde hij de weeen ook niet,
    maar omdat er wel ontsluiting onstond hadden ze zoiets van nou we geloven dat je weeen hebt, dat de ctg ze niet registreerd jammer dan...toen hebben ze die banden ook afgedaan en alleen een plakkertje op het hoofd van de kleine gedaan om de hartslag in de gaten te houden :D
    dit is bij alle 2 de bevallingen zo gegaan...op een of andere manier werkt de ctg gewoon niet bij mij!
    En met mij dus bij vele anderen ook niet

17. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    hihi :) fijn hoor van die "hulpmiddelen"

het voelt wel goed om te weten dat het vaker voorkomt, dat ik niet een "uitzondering" ben zeg maar en dat ik dus idd gewoon op mijn lichaam kan vertrouwen.

18. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    bij mij werkte hij ook niet, ik vond het ook maar een rotding en heb hem er af gehaald.
    toen hebben ze inwendig een draadje ofzo geplaatst, die registreerde wel goed

19. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ik was al opgenomen in het zh om ingeleid te gaan worden. Heb met veel regelmaat aan de CTG gelegen en daar hebben ze nooit baarmoeder activiteit waargenomen tijdens de hele bevalling. Ik werd in de eerste instantie niet serieus genomen waardoor ik aan mijzelf begon te twijfelen, het was immers de eerste en weet jij veel? Ik had rugweeen en laag onder in mijn buik, ze straalde uit naar mijn billen en mijn benen. Na veel zeuren eindelijk een ruggenprik gekregen, doordat je aan de CTG lag kon je uiteraard ook geen kant op. Uiteindelijk in een uur tijd van 4cm naar 9cm gegaan. Meneer lag in stuit en bleek toch niet goed te gaan tijdens het bevallen en ben al la minute naar de OK gereden voor een algehele narcose voor een spoed KS.

Deel Deze Pagina