wie ook binnenkort beginnen met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door momhairy, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Spannend allemaal zeg! Duim voor je! Fijn voor jou dat de bijwerkingen meevallen!

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Ciby: Bedankt voor je succes verhaal. Is altijd fijn om te lezen dat het bij iemand heeft geholpen.

@Tycuna: Spannend hoor naar de gyn. En nog maar 1x ongesteld is idd wel erg weinig. De boel loopt niet zoals het moet. Dikke kans dat je aan de Clomid of een ander medicijn zal moeten beginnen om de boel op gang te krijgen. Succes alvast. Je moet nog wel even geduld hebben.

@Anne: Jullie klussen je helemaal rot zo te lezen. Hoop dat de mooie echo met eitjes jullie zal helpen. Vooral omdat het altijd onregelmatig is geweest en nu mooi duidelijk voor jullie.
    Ben benieuwd!! Gelukkig trouwens dat je weinig bijwerkingen hebt. Ik heb het idd ook wat snel warm.....

@Vlindertje: Ok je bent dus altijd afhankelijk van die medicijnen. Wel fijn dat je goed bent ingesteld en je goed voelt.
    Het is allemaal extra spannend hierdoor denk ik? Of valt dat wel mee?

@All: Ik voel me prima. Vanavond Clomid nummer drie innemen. Gister idd wel wat last van opvliegers met werken, maar vandaag nergens last van.

3. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Hou tycona

Dit is voor ons inderdaad de eerste ronde met clomid, nadat er pcos bij mij is vastgesteld.
    Ik ben destijds na het stoppen van de pil een heel jaar niet ongesteld geweest.... Daarna kwam het, maar zeer onregelmatig (dit jaar nog maar 5 menstruaties gehad):(
    Spannend wat er bij jullie uitkomt..,

Groetjes anne

4. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ja, het is zeker spannend, voor de 1ex naar de gyn. Geduld moet ik zeker hebben ja, helaas. Maar ben al lang blij dat er een stap wordt genomen om mn cyclus op gang te helpen.

@Anne, hoop dat je idd je eisprong hebt gehad en dat het klussen wordt beloond meid!!! Sucecs!

5. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Ingeping Zwanger willen worden is behoorlijk spannend ja...maar dat geldt denk ik voor iedereen. Voor mijzelf heb ik op het moment nog niet het gevoel dat het meer spannend is dan voor iemand die niet mijn medische achtergrond heeft (maar kan er soms wel goed van balen!)...tenminste uitgaande van wat ik hier op de fora lees. Misschien verandert dit wel zodra ik in de MMM zit, bezig ben met vruchtbaarheidsbehandelingen...Hoe is dat voor jou?
    Morgen heb ik (eindelijk) een afspraak bij de HA...benieuwd wat voor stappen er gezet gaan worden.

@Tycuna Succes bij de gynaecoloog! Hopelijk valt het mee!

6. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

Mag ik me hier ook aanmelden?
    Gisteren bij de gyn geweest en die zei dat ik pcos heb.
    Kan wel pas in januari beginnen (niet alle poli's open vanwege kerst)

7. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster

tturlijk mag je je hier aan komen melden... het join to the club met betrekking pco... wel balen maar nu weet je wat het is en kan er begonnen worden met evt medicatie.
    ik was ook van plan om in januari pas te beginnen met clomid omdat de kersmaand zo druk is enz...

maar toen ik weer bij de gyn was en ik zat toevallig op dag 3 van me menstruatie heeft hij me gelijk clomid voorgeschreven en kan ik nog die dag ermee beginnen...
    heel onverwachts en ik hoop dan dat het nu ook wat gedaan heeft.
    moet morgen weer terug voor een folikkelmeting dus ff spannend.
    en aan de andere kant denk ik stel dat 50 mg niet veel of niks gedaan heeft dan gaan we in januari beginnen met waarschijnlijk een hogere dosis en dan heb ik een maand extra gehad omdat we eigenlijk januari pas zouden starten met clomid....

maar zal wel balen als er morgen nog niet veel te zien zal zijn hoor...maar goed dan gaan we ook gewoon weer verder....

succes ermee

8. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ingeping: jij moet ook snel weer terug voor een echo!
    ik heb 7 dec de eerste geslikt tot 11 december en moet 15 december terug ....

9. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

spannend, mijn duimen draaien voor jou!
    hoe zijn de bijwerkingen?

10. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    thanx meid...

ik had als bijwerking dat me humeur erg ver te zoeken was... en voelde me echt depri.
    niet last gehad van opvliegers gelukkig...
    verder wel af en toe misselijk maar niet erg.
    was blij dat ik ze niet meer hoefde te slikken na 5 dagen haha...

11. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

zolang ik niet hoef over te geven van clomid ;)
    mijn gyn had gezegd dat ik dag 3 tot 7 clomid moet slikken....kijken wat de fert-arts ervan zegt.
    ik ga gauw weer verder met poetsen

12. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ga het forum voor een tijd verlaten, houd mij er veels te veel mee bezig momenteel...
    Bij HA geweest vandaag, die heeft gezegd dat ik mij voorlopig niet druk hoef te maken (pas wanneer mijn cyclus echt kuren gaat krijgen of wij na een jaar niet zwanger zijn)...gezien ik lang de pil geslikt heb, en best snel ongesteld ben geworden, grote kans dat de komende cycli 'normaal' gaan voorlopen met eisprong...de pco waarschijnlijk voorlopig weg blijft. Als ik het goed begrepen heb, denkt de ha, dat PCO bij mij veroorzaakt wordt door stress. Dus, het recept voor mij; genieten van het leven en niet te veel focussen op zwanger worden...;):)
    Mijn schildklierwaardes zijn goed, dus dat staat zwanger worden niet in de weg...en wordt zodra ik zwanger ben goed onder controle gehouden.

Succes allemaal met zwanger worden! Duim voor jullie!

Liefs, Vlindertje

13. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    vlindertje27..
    ik wens je heel veel succes met zwanger worden en idd blijven genieten van het leven..
    ik heb al een zoontje van bijna 3 en dat is wel een verschil als dat je die niet hebt denk ik.
    de wens is en blijft natuurlijk groot maar ik ben er aan de ene kant wat rustiger onder omdat ik denk..het komt vast wel...

maar voor jou hoop ik dat je snel mag komen vertellen dat je zwanger bent..het gaat je goed x

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Vlindertje: Meid ga je lekker op je leven richten. Als ze zeggen dat je verder je voorlopig geen zorgen hoeft te maken kun je beter lekker gaan genieten van andere dingen dan hier je misschien zorgen te gaan maken terwijl het niet hoeft!! Genietse...

@Zouwoas: Tuurlijk mag je je hier aanmelden. Spannende tijden voor jouw in januari.

@Momhairy: Jij ook een FM morgen? Spannend, hoop dat de Clomid zijn werk goed heeft gedaan. Ik moet idd vanavond me laatste slikken en vrijdag voor FM......spannend!!!
    Als alles goed gaat zal ik volgende week me 1ste IUI hebben.

@All: hier dus vanavond laatste Clomid slikken en vrijdag de FM. Voel me goed, geen gekke dingen buiten af en toe een opvlieger!!!

15. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

Vlindertje: Veel succes!!

16. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

ingeping: ik duim ook voor jou !!
    @all: ik duim voor iedereen, dat we snel allemaal roze mogen zien!

Kan iemand me eens uitleggen hoe het nu precies gaat: eerste afspraak bij fert ( wat te verwachten, iets invullen?), provera en clomid (wanneer bloedprikken, echo enz?)

17. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi,
    Ik heb al bij meerdere meiden verschillende verhalen gehoord hoe het zal verlopen tijdens zo een gesprek. Het is net hoe je erin staat en wat de plannen zijn wat ze met je zullen bespreken.
    Ik heb zelf bij de eerste afsprak bij de gyn. wel een aantal vragen moeten invullen. Over je gezondheid enzo.
    Dus als ik jouw was zou ik er zo nuchter mogelijk ingaan en je ziet wel wat er gebeurd. En als je nou nu vragen hebt, schrijf ze op en neem ze mee. Soms vertellen ze zoveel info wat je wilt onthouden dat je vergeet je eigen vragen te stellen.
    Hoop dat je hier wat aan hebt.;)

18. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

ok dank je.
    gyn was een beetje snel het vertellen gisteren, heeft op een briefje geschreven:

2 jan zwtest doen --> als negatief dan, provera 10 dagen slikken (heb geen recept gekregen) tevens een afspraak bij de fert-arts (5 januari een afspraak staan), als ik mijn cyclus heb van provera dan 3de dag -7de dag clomid slikken (50mg) en dan de 3de dag van dezelfde cyclus een bloedafname laten doen, dat papier heb ik wel al gekregen.....ik snap er niks meer van..waar is mijn provera recept dan :D hij was het stressen dat hij al te lang tijd had genomen om te onderzoeken en daarom snel een papier geschreven.8)

ik ga even op de bank liggen, ben zo moe:)

19. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hallo allemaal,

Hier nog een wannabe-zwangere die vandaag te horen heeft gekregen PCO te hebben (ook al wist ik het na een lange, onregelmatige cyclus wel).
    Het is fijn en soms geruststellend om zo met jullie mee te lezen en hoop dat ik mezelf er soms ook tussen mag mengen!

Wat ik me zo afvraag, en nog niet echt lees, zijn dat mensen met PCO vaak mensen zijn die 'last' hebben van:
    - insuline resistentie
    - overgewicht
    - lichaamsbeharing
    - acne

Ik vroeg mij af of jullie hier ook last van hebben?? En het gevoel hebben iets zelf te kunnen doen aan de PCOS? (ik heb er geloof ik behoefte aan om iets zelf ook te kunnen doen om mijn lichaam in optimale bevruchtingsstaat te brengen :D)

20. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

@kara: overgewicht en diabetes (dit laatste weet ik niet zeker nu, lang geleden laten testen en toen was het niet) heb ik niet.
    Heb wel last van overbeharing, veel acne en inhammen :(

Deel Deze Pagina