Hallo... Spannende week met de echo's... Ik ben vanmorgen weer bij de gyn. geweest. Alle testen van het bloed en zaad waren voldoende en goed. Ik heb vandaag nogmaals bloed geprikt, omdat ik vorige week als het goed is mijn ei heb gehad... Krijg vrijdag de uitslag of ik zwanger ben of ongi wordt. Als ik onig wordt, mag ik dag 3-7 met 50mg clomid beginnen en dag 10 een echo... Hoop dat ik niet hoef te beginnen en ik toch per ongeluk al zwanger ben. Maar geen symptomen, dus ga me voorbereiden op clomid... Enne over de vraag, overbeharing, transpiratie, acne enz... Ik heb daar helemaal geen last van, maar toch ook pco....
Hallo Ik heb ook pcos, maar geen kenmerken van overgewicht, acne, overbeharing etc. Bij mij kwamen ze tot de diagnose pcos doordat: * geen / nauwelijks een menstruatie en eisprong * hormoon waarden bloed niet in orde * kleine cystes te zien op de echo. Dus dat geldt dus niet altijd (overgewicht etc.) Groetjes anne
dankjulliewel voor de reacties! ik herken mezelf ook niet in alle symptomen/oorzaken/gevolgen, maar was dus benieuwd hoe het bij anderen zat en er iets is wat je er zelf aan kan doen (afvallen bijvoorbeeld; mijn gewicht ligt iets boven wat zou moeten). groetjes!
hier vandaag voor echo geweest (fm) en zat op dag 11 . waren wel wat follikels te zien maar allemaal nog wel klein. wel verdikt baarmoederslijm... moet nu de 21ste terug om te kijken of het wat gedaan heeft en anders denk ik ongesteld worden en dan op voor 100 mg... even afwachten dus...
@momhairy: hopelijk heb je de 21ste een groot eitje die op springen staat. Wie van jullie heeft CZ? Worden de tabletten en de onderzoeken helemaal vergoed? Welke aanvullende verzekering hebben jullie? Ik heb alleen basis nu
Hi allemaal, ik ben er weer! Vind het wel een goede vraag van de verzekering. Ik ben ook bij de CZ, maar heb me er nog niet in verdiept. Ben dus ook benieuwd naar de antwoorden. Kenmerken van PCOS? Ik heb geen last van acne, overbeharing etc. Wel een beetje overgewicht.. Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met de Primolut. Als het goed is, ik kan tegenwoordig goed rekenen , word ik dan 2e kerstdag ongi. Hierna kan ik op 28 of 29 december beginnen met de Clomid. Is wel tussen kerst en nieuw maar is niet anders.. Vind het ook wel spannend hoor! Ik lees hier vanalles over de bijwerkingen. Ik hoop niet dat ik daar te veel last van ga krijgen.. En inderdaad weet ik ook niet wat me allemaal te wachten staat, ook niet in het ziekenhuis. Tips zijn welkom!
blondy... spannend sllemaal... ik dacht er ook allemaal wel heel luchtig over maar ik vind dit al indrukwekkend zeg maar. ik wist niet dat je van zo gebeuren je zo kon voelen... eerst die pillen waar ik wat minder op reageer dan een echo waar niet veel op te zien is... ik voel me snel down zeg maar...misschien is het een moment gewoon dat je het ff hebt dus ik hoop dat ik me snel weer wat lekkerder in me vel voel... ik dacht hup pillen slikken ff een echo mooi eitje weer ff terug voor een echo dan klussen wachten en zwangermisschien....maar voel nu al dat het allemaal niet zo ff is dan dat ik denk zeg maar.... maar misschien valt het voor jou juist allemaal 100% mee wat je ook vaker hoort hier...dus succes meid
@Momhairy: Hoop dat je bij je volgende FM mooie follikels zal hebben. Moest je nu nog extra medicijnen nemen of dat niet? @Blondy: Ja die Clomid. Ik heb er zo goed als geen last van gehad. Wel wat opvliegers. Maar dat is te overzien, toch? Ik heb hetzelfde als Momhairy. Je denkt wel van dit doe ik allemaal wel en ik heb het er voor over. Maar ja het is allemaal niet niks. Ik moest nogal wat onderzoeken en medicijnen nu en spuiten. Voelde me er in het begin ook niet gemakkelijk bij. Dat gaat nu een stuk beter. Het is toch wennen allemaal.
FIJNE KERST en een GELUKKIG GEZOND LIEFDEVOL en een VRUCHTBAAR 2011 voor iedereen hier!! liefs van ons
Ja Ingeping en Momhairy, dat klopt helemaal. Ik dacht ook een beetje, voordat ik wist van de pco, dat een paar pilletjes slikken en wat klussen het werk zouden doen. Door alle ervaringen op dit forum ben ik er inmiddels wel achter dat het zo niet werkt. Aan de ene kant kijk ik er erg naar uit om eindelijk omdat er eindelijk een kansje ontstaat om zwanger te worden, maar aan de andere kant is het ook wel eng, dat onbekende. En dat je natuurlijk niet weet wat het met je lijf gaat doen. Ik sprak deze week een vriendinnetje die nu zwanger is, maar ook in de mmm heeft gezeten. Ik vertelde haar dat ik stellen/meiden die niet vanzelf zwanger kunnen worden altijd zo zielig vind en dat het me zo moeilijk lijkt. Maar ik heb nog helemaal niet beseft dat ik dat nu zélf ben! Het kwartje is nog niet gevallen dat ik nooit "zelf" (tenminste kans is klein) zwanger zal worden. Hebben jullie dat ook? X
Hallo Gisteren bloed geprikt, daar krijg ik nu maandag de uitslag van. Ben benieuwd of er een eisprong heeft plaats gevonden. Ik heb wel wat last van gevoelige tepels, maar dat kan ook komen doordat er misschien toch een menstruatie zit aan te komen (laten we het niet hopen). Spannende dagen hier. Groetjes anne
Anne, spannende dagen voor jouw. Hoop dat je een mooie eisprong hebt gehad. Blondy, nou hier heeft het allemaal ook even de tijd nodig gehad om te beseffen dat we hulp krijgen bij het zwanger worden. Maar bij ons hebben ze de woorden van het zelf niet zwanger kunnen raken zonder hulp nooit uitgesproken. Wij krijgen IUI op basis van een zaad van me vriend wat niet slecht is maar ook niet optimaal!!
hallo allemaal na al die tijd op het zwanger worden ronde 11 / 12 / 13 te zijn geweest , sluit ik me nu bij jullie aan ... laatste tijd veel in het ziekenhuis geweest cyclus analyse , zaadtest bloed test .. en blijkt nou dat ik geen eisprong heb .. wel veel eitjes , maar mijn grootse is 6 mm terwijl die 2 cm moet worden !! nu over op een medicijn die mijn menstruatie opwekt , en dan op 3e dag van men cyclus over op clomid . lees over het algemeen goeie verhalen over clomid , dus krijg daar wel goeie hoop door ! iemand nog last gehad van bijwerkingen van clomid .. de afkortingen in deze topic zijn ook niet voor me ! wat is mmm ? en pco is dus als je vrijwel geen menstuatie hebt ?? ik vond het besef dat ik hulp nodig ben om zwanger te raken heel erg heftig ! en nog steeds ! maar ben blij dat we dan in 2010 leven en er pilletjes zijn die HOPENLIJK gaan werken ! liefs x
Hoi 1988 Welkom.. Ik zelf vond de bijwerkingen van de clomid meevallen, maar er zijn ook mensen die er meer last van hebben. Verschild denk ik per persoon. Volgens mij staat MMM voor: medische malle molen. Liefs anne
dankje voor je reactie anne83 ! ik hoop dat de bijwerkingen mee vallen !! zie dat het jou 1e ronde met clomid was ?? en goed resultaat zie ik ? ben benieuwd ! hoop dat je snel zwanger mag zijn !
morge.... zoooo en dan is het morgen alweer de 21ste en dat betekend dat ik weer voor een eco mag.... begin nu wel weer de kriebels te krijgen hoor. gisteren nog een ovu test gedasan maar die is negatief... nog meer meiden binnenkort een echo voor fm ofzo? x
Bloeduitslag binnen en heb een eisprong gehad Eind volgende week / begin 2011 gaan testen (tenminste als ik voor die tijd niet ongesteld wordt) Vandaag behoorlijke gevoelige borsten en tepels, of dat nu een naderende menstruatie is of misschien toch een zwangerschap... In ieder geval komende 1.5 week op het wachtbankje. Liefs anne @ momhary: spannend morgen, laat je het gauw weten?
@Momhairy: Spannend morgen weer een FM. Ik heb moregn me erste IUI. Dus geen FM meer. @Anne: Super dat je een eisprong hebt gehad. Zal wel een fijn gevoel geven denk ik....
morgen lady's even een upje vanaf hier. ik moest gisteren weer voor een fm meting (dag 17) en wat bleek!!!!!!!!!!! er zit een eitje van 17 mm die als het goed is donderdag gaat springen dus we hebben huiswerk meegekregen... dus 50 mg slaat toch wel erg goed aan.... had niks meer verwacht na de uitslag van vorige week omdat er niet veel zat nog. bm slijmvlies was 10 cm maar ik weet niet of dat goed is ofzo haha.. dus ik ben helemaal happy!!!!!!!!!!!! hoe is het gegaan ingeping?