Ik maak me toch wel zorgen. Volgende week vertrekken wij naar Duitsland. Eifel gebied en een vakantiepark waar we een week verblijven. Nu met al die onrust zoals München en weer een bomaanslag in Beieren weet ik eerlijk gezegd niet of ik nog wel wil gaan. Eifel ligt er een heel stuk vandaan maar alles is mogelijk want het zijn gewoon losgeslagen projectielen. Vakantiegangers naar Duitsland hoe staan jullie erin?
Wij rijden er grotendeels doorheen en dat vind ik al niets. Wij gaan ook graag naar Duitsland op vakantie en wilden volgend jaar weer gaan, maar ik overweeg nu om wat anders te zoeken.
Mijn zwager verhuist binnenkort naar een plek waar de afgelopen dagen een aanslag is geweest. Het maakt mij niet perse heel bang eigenlijk. Familie gaat er in september ook heen, maar ik geloof niet dat de kans op een aanslag daar nu groter is t.o.v. bijv. hier in Nederland. Ja, er zijn nu vreselijke dingen voorgevallen, maar het had ook hier kunnen gebeuren. Dat heeft het alleen (nog) niet gedaan. Ik zou zelf plannen niet aanpassen. Maar ik zou dan denken stel nou dat ik in Nederland blijf of via/naar België of Frankrijk ga en er gebeurt juist daar iets.. Daar zijn immers ook aanslagen geweest. Kortom, waar ben je wel echt veilig?
Wij rijden er doorheen en hebben er 1 overnachting. Maak mij er eerlijk gezegd niet heel druk om. Dit soort "idioten" kunnen overal rondlopen. Dan zou je nergens meer heen kunnen (kijk naar Alphen aan de Rijn en Koninginnedag).
Wij rijden er morgen doorheen. Langs de plaatsen waar het allemaal is gebeurd en we overnachten in zuid duitsland. Ik ben er niet meer zo blij mee. Durf eigenlijk ook niet meer op grote tankstations te stoppen.
Wij gaan op weg naar Oostenrijk ook een paar dagen bij mijn tante op visite, die woont in een stad in de buurt van München. Ik maak me echt niet druk. Dit kan net zo goed hier gebeuren. Denk echt dat Duitsland een vd veiligste landen is op dit moment. Ondanks dat weer een gek zich heeft opgeblazen :x
Ja maar het kan natuurlijk net zo goed volgende week ineens in NL gebeuren. Je weet het nooit momenteel.
Ja, maar allemaal "incidenten". Die mensen kunnen net zo goed hier rondlopen in de mcdonalds of op straat. Ik geloof dat dit een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden is. Die ene jongen heeft het al een jaar geleden gepland, dat kan net zo goed hier om de hoek gebeuren.
wij gaan ook en ik denk dat ik grote activiteiten en menigten wel ga ontwijken. Verder ben je enigszins alert. Maar ik ga zéker op vakantie. Want ik denk inderdaad dat je ook hier in elke willekeurige stad, hetzelfde kan overkomen. Maar gezien de plek waar we heen gaan, en hetgeen we het liefst doen (kerkjes bezoeken en struinen door de natuur) voel ik me op zich niet onveilig.
Het is gewoon zoveel op het moment. Té veel. Ik voel me door die incidenten nu nergens veilig meer. Elk willekeurig restaurant of winkelcentrum kan weer een nieuwe plaats zijn waar iets gebeurt. Het maakt me onrustig. We gaan natuurlijk gewoon op vakantie, maar heel onbezorgd ben ik niet.
Nee, dat ben ik sowieso momenteel niet. Maar dat ben ik hier in Nederland ook niet, ik kijk nu ook 3 keer om mij heen voor ik ergens naar binnen ga. Maar dat is niet anders in Duitsland naar mijn idee.
Klopt hoor, in Nederland hetzelfde verhaal, vooral in het openbaar vervoer heb ik het. Daar kan je al helemaal geen kant op. Maar ja.
Ja precies en op de grote stations loop ik ook niet altijd op mijn gemakje rond, maar ja, je kunt moeilijk je thuis opsluiten.
Ik woon in duitsland en voel me hier veilig! Wat er zich in dld afspeelde staat los van is aanslagen welke speelde in Parijs en of Brussel... Wat zich gisteren in dld afspeelde is tot zover bekend ook gedaan door iemand met psychische problemen. Vergeet niet dat duitsland heel veel inwoners heeft, het land veel groter is en wat in München gebeurd hoeft niet in de eifel gebeuren of in niedersachsen etc. Ik zou gewoon Gaan! De eifel is prachtig en een rustig gebied!
Wij gaan ook naar de Eifel. Ik maak mij voor de verandering niet druk. Juist die omgeving van hier en daar een dorpje geeft mij een veilig gevoel. Drukte is sowieso niks voor mij. Ik maak mij eerder druk om verwarde mensen in eigen land in combinatie met de weizigigingen in de hulpverlening de afgelopen tijd. Ik had een schizofrene buurman die regelmatig uit zijn dak ging. Die had nog begeleiding en waarschijnlijk medicatie. Ik vind het enger wat er gebeurd als zo een iemand geen zin heeft in de eigen bijdrage. En dus ook toezicht op inname en gemoedstoestand verdwijnt.
Wij rijden vannacht door Duitsland op weg naar Italië. Hoogstwaarschijnlijk overnachten we in de deelstaat Beieren op een camping. Maar we proberen Oostenrijk te halen om daar op een camping te gaan staan. Ik ben er ook niet echt gerust op. Alleen denk ik dat juist grote tankstationnen toch wel enigszins bewaakt worden. Maar stiekem hoop ik dat we niet al teveel stoppen s'nachts in Duitsland. En ja natuurlijk , dit soort dingen kunnen nu overal gebeuren. Dat is een feit.