Last van keizersnee-wond

Discussion in 'Na de bevalling' started by Miekske1982, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miekske1982

Jun 21, 2009
    31
    0
    0
    Hallo dames,

Wegens het Hellp-syndroom ben ik middels een spoedkeizersnede onder volledige narcose bevallen.
    Dit is nu bijna 5 weken geleden, de wond is ongeveer 18 cm groot, mijn dochtertje was bij geboorte 1985 gram en 42 cm.

Nu mijn vraag:
    Ik kan nog steeds geen broeken (ook geen zwangerschapsbroeken met rekbare band) verdragen bij mijn wond.
    Ook onderbroeken doen pijn, het voelt als een steeds drukkend/stekend gevoel op mijn wond.
    Ik draag op het moment alleen maar zwangerschapsleggings en joggingbroeken omdat die het minst op de wond drukken.

De wond is door de huisarts bekeken en is niet aan het ontsteken o.i.d.

Hebben nog meer dames hier last van? Zo ja, hoelang en welke tips hebben jullie?

Thnx

2. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Bij mij is het alweer 8 maanden geleden dat ik bevallen ben via een keizersnede.
    Het heeft een week of 8 geduurd voordat ik weer een gewone broek aankon. Als ik de deur uitging had ik mijn broek aan en zodra ik weer thuis was ging mijn joggingbroek weer aan.
    Regelmatig even liggen neemt ook de druk op de wond af.
    En het masseren van de wond houdt het soepel.
    Verder heeft het ook gewoon zijn tijd nodig.

3. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Vervelend hoor....
    Ik heb ook een ks gehad, maar kon na 3 weken alweer een broek aan die strak om mijn buik zat (was wel een zwangerschapsbroek, maar toch).
    Mijn gewone broeken krijg ik nog niet dicht, maar ik heb laatst wel een spijkerbroek een paar maten groter gekocht (van de plus collectie van miss etam). Zo heb ik toch een gewone broek aan die niet te strak zit bij mijn buik en litteken en die tegelijkertijd een hoge taille heeft, waardoor mijn buikje minder opvalt. Misschien is dat iets om te proberen?

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik heb eigenlijk weinig gehad van de wond zelf, natuurlijk droeg ik in het begin de raarste onderbroeken (aangezien bij normale onderbroeken en strings het randje op de wond zat). Verder moet ik wel zeggen dat ik best lang ziek ben geweest dus veel op bed heb gelegen met pyama. (ik had pre eclampsie en daarna meerdere blaasontstekingen die optrokken naar nieren, dus niet echt een pretje).
    Rond de 5-6 wkn kreeg ik wel heel veel last van de inwendige hechtingen. Het was wat strak gehecht en daardoor trok het onwijs van de zijkant van mijn buik naar de wond. Daar werd ik wel akelig van.

Als je het niet vertrouwt gewoon nog ff naar de dok gaan.

5. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb niet zo last van mijn wond gehad, ik deed een mandverband op de wond als ik bv een spijkerbroek aan deed...dat is lekker zacht.
    Ben wel meteen begonnen in te smeren met vit e creme...

Heb nu af en toe nog jeuk, maar dat is niet vervelend...

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is nu twee weken geleden bij mij en moet zeggen het gaat al aardig nergens last van wel een wond die wat begint te stinken dus even betadine halen om het schoon tehouden, En ja idd onderbroeken die op het randje vallen nee dat gaat bij mij ook nog niet maar moet zeggen heb deze keer minder last van de wond dan de eerste keer het is me tweede ks maar het valt me al met al ruze mee.

En idd dat idee van dat maandverbandje goed idee;)

Groetjes

7. Corinne348

Corinne348 Actief lid

May 9, 2008
    268
    0
    0
    Miekske1982

Ik heb ook hellep en een spoed keizersnee gehad.

De verloskundige heeft mij geadviseerd om arnica tabletten van vsm te nemen (gebruiken bij oa blauwe plekken en kneuzingen) onderhuids dit heeft bij mij aardig geholpen. Helemaal vanaf ben ik er nog niet doet nog een beetje pijn en mijn dochter is al (7 maanden).

8. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Moet zeggen dat ik echt geen klagen heb over de wond van de keizersnede. Het is morgen 5 weken geleden dat ik de keizersnede heb gehad. Mocht de dag nadat Dinand geboren was alweer proberen zelfstandig te douchen. Dit ging eigenlijk heel goed. Ik mocht dan ook die dag erna alweer naar huis toe. Heb dus 2 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Heb 4 weken nog met zwangerschapsbroeken gelopen. Afgelopen zaterdag heb ik een leuke normale spijkerbroek gekocht. Was die zwangerschapsbroeken zo enorm zat. Moet zeggen dat dit goed gaat. Heb ook gewoon een riem om. Deze zit ook ter hoogte van de wond.

Ik ben nadat de hechtplijsters van de wond af waren lekker gaan smeren met een klein beetje olie. Niet op het lidteken zelf, maar er net boven en onder. Weet niet of het hieraan ligt dat ik er bijna geen last van heb, maar ik mag dus eigenlijk niet klagen.

9. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu al geen last meer van het litteken (anderhalve week na ks). Bij de vorige ging dat ook zo snel.
    Mijn gynaecoloog zei dat het heel verschillend is per persoon.

Share This Page