Zijn er hier meiden die ook Fragmin of Fraxiparine hebben moeten spuiten tijdens hun zwangerschap? Ik zal mijn hele zwangerschap en 6 weken erna Fragmin moeten prikken. Nu gaat dit best redelijk maar ik was benieuwd of jullie de hele zwangerschap in je buik hebben geprikt of op een gegeven moment in bv je been zijn gaan prikken? Nu het kindje nog goed verstopt zit vind ik het geen probleem maar over een paar weken lijkt het me geen fijn idee namelijk
Ja hier! Ik spuit al vanaf week 3 ( vermoeden zwangerschap) innohep, voor fragmin/ fraxiparine ben ik allergisch.. In het begin wel in mijn buik geprikt, maar vanaf een week of 17 / 18 ben ik in mijn benen gaan spuiten, buik werd toen ook gevoeliger.. Nu prik ik de ene dag links, en de andere dag rechts.. nog een paar weekjes 1 keer per dag, vanaf week 36 moet ik 2x per dag gaan spuiten.. dan ga ik ook over op fraxiparine ondanks dat ik daar veel jeuk en hele harde/rode bulten/schijven van krijg..
Ik ben bijna drie maanden geleden geopereerd tijdens m'n zwangerschap (zeer ernstige beenbreuk) en heb toen weken fraxiparine gespoten vanaf 12 weken zwangerschap tot 3 weken geleden. In het ziekenhuis deed de verpleging dit. Ivm mijn zwangerschap spoten ze vanaf dag 1 in m'n been. De gyn kwam me ook dagelijks bezoeken en die heeft het prikken in de bovenbenen geadviseerd. en eerlijk: vond het een prettiger idee dan in m'n buik. Al raak je de baby never nooit met die enorme naald . Euhm ja nu lach ik er om, toen niet met m'n naaldenfobie.... Succes!
Ik spuit Fraxiparine in mijn buik vanaf week 8 tot 3 maanden na de bevalling. Ik spuit enkel in mijn buik maar in principe mag je in elk subcutaan weefsel inspuiten. Ik denk dan aan de bovenbenen, bovenarmen, vetrolletjes aan de rug. Zo lang je maar 5cm van de navel wegblijft en afwisselend links en rechts inspuit is het goed. Ik ben nu 38 weken zwanger en een plooi maken wordt moeilijk. Ik heb tot hiertoe maar enkele blauwe plekje gehad dus dat valt goed mee. Succes!
Ja hier nog een! Moet dagelijks fraxiparine spuiten (nou ja vl doet het, durf het echt niet bij mezelf) vanwege de longembolie die ik aan de vorige bevalling heb overgehouden... Ben intussen bijna 39 weken zwanger en spuit dus al zo'n 8 maanden en moet tot 6 weken na de bevalling doorgaan met een hogere dosis. Ik heb veel last gehad van harde schijven en veeeeeeel blauwe plekken helaas, soms zo erg dat vl niet meer wist waar hij nou moest spuiten. Volgens een collega komen die harde schijven door de kwaliteit van de naald, die blijkt minder te zijn, minder scherp enzo. Er is een andere variant waarbij de naald beter zou zijn, maar die is ook duurder., dus de gyn wilde die niet voorschrijven. Ben alleen de naam ervan kwijt, maar mocht je er toch last van krijgen, zou ik daar zeker naar vragen. Weet niet hoe lang je nog moet, maar succes, het is geen pretje!
Bedankt voor jullie reacties! Ik spuit omdat mijn zus 3 maanden geleden plotseling is overleden aan een longembolie, mijn vader hier ook al bekend mee is en omdat ik vorig jaar al een zoontje ben verloren tijdens de zwangerschap. De oorzaak is nooit echt gevonden. Ik ben getest op heel veel stollingsafwijkingen maar er werd gelukkig niets gevonden. Maar ze vinden het risico wel te groot dus vandaar nu bloedverdunners preventief. Ik ben al begonnen tijdens de hormonen van het ICSI-traject en dan tot 6 wkn na mn bevalling moeten prikken. Fijn om te horen dat sommige van jullie ook in een been prikken. @Rel, waarom is dat 5cm vanaf je navel spuiten? Is mijn nooit verteld namelijk en ik prik ook weleens dichterbij, kan dat kwaad dan? @maaikenaomi, ik vind de naalden ook erg gemeen. Ben echt wel gewend om mezelf te prikken ivm de ICSI pogingen maar deze doen echt veel meer pijn. @Cayth,waarvoor spuit jij bloedverdunners als ik vragen mag? Ben wel benieuwd waarom je straks 2x per dag moet spuiten namelijk.
ik hoef het (pas) na de bevalling, mininaal 6 weken.. Erfelijke stollingsafwijking.. M'n zus heeft na de 2e bevalling een longembolie gehad, terwijl ze fraxilarine spoot.. Maar omdat er van deze erfelijke afwijking bijna niets bekend is weet geen enkele arts wat ze ermee moeten.. Zucht!
Ik heb een stollingsafwijking, factor 2.. ik heb 1 keer beide longen vol gehad met longembolien( was toen 16, ben nu 22) toen voor de dood weg gehaald, daarna nog een keer een trombose been gehad, en in jan. 2009 poging gedaan om te stoppen met bloedverdunners, maar in feb. 2009 alweer een trombosebeen. Hierna heeft de stollingsarts besloten dat ik levenslang bloedverdunners moet slikken en tijdens zwangerschappen antistolling moet spuiten. Ik moet straks naar 2 keer daags omdat de innohep die ik nu heb 24 uur werkt, en stel ik moet een spoedkeizersnede ondergaan, dan heb ik op dat moment een te grote kans op bloedingen. Vandaar naar 2 keer daags een lagere dosis, bij mijn zoontje begon de bevalling om 4u snachts, dus mocht ik sochtends absoluut niet meer spuiten, zodat mijn bloed niet te dun zou zijn en ik niet teveel bloed zou verliezen tijdens de bevalling en/of risico zou lopen tijdens een evt. Keizersnede. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, typfouten kunnen komen doordat ik het op mijn telefoon typ haha @maaikenaomie; ik denk dat je innohep bedoeld. Ik kreeg zoveel last van bulten/schijven, roodheid/veel jeuk dat ik geen plek meer over had om te spuiten.. Het klopt dat dit hele dure spuiten zijn, maar ik had weinig keus, huisarts en gyn schrijven ze ook gewoon voor gelukkig Ik zit met 30 spuiten al over de 500 euro geloof ik, was in de eerste zwangerschapsmaand al ruim door mijn eigen risico heen haha..