Hoihoi! Sinds een week heeft mijn dochtertje moeite met aanhappen. Dit is nog zacht uitgedrukt. Het is als het ware een strijd geworden. De grote boosdoener? Ik denk een grote zuigbehoefte gecombineerd met het feit dat ze sinds een paar weken haar duim als grote vriend heeft. Ze zuigt er op als ze zuigbehoefte heeft, als ze honger heeft en als ze in slaap wil vallen. Ik denk dat ze daardoor verleerd is hoe ze bij mij moet aanhappen. Heb net als tijdelijke oplossing de krabwantjes maar ingezet. Maar drinken wil ze bij mij nog steeds niet.... Iemand oplossingen of eigen ervaringen met een borstweigeraar?
IDD hoe oud is je kindje? Een paar algemene tips: Heb je al eens een droomvoeding geprobeerd? Of indien mogelijk, met haar in bad / onder de douche. Of gewoon bloot op bloot in bed? En afhankelijk van de leeftijd van je kindje, zou 't met natuurlijk speengedrag te maken kunnen hebben (maar vermoed dat jouw kindje nog niet op díe leeftijd is ) of met doorkomende tandjes o.i.d.?
Ze is nu 11 weken oud. Droomvoeding? Bloot op bloot heb ik al vaker geprobeerd en onder de douche ook. Beide geen succes. Ik forceer haar niet, en als het niet lukt geef ik haar niet de fles. Dat maakt het denk ik alleen maar erger. Overigens bedoelde ik met het woord strijd hier boven dat ze gefrustreerd raakt...
Ik zou een lactatiekundige inschakelen als ik jou was. Met 11 weken is ze echt nog heel erg bv afhankelijk en als 't te lang gaat duren, krijg je frustratie aan twee kanten. Is er al eens naar haar lipriempje gekeken? Een lactatiekundige kan met je meekijken en veel advies geven over aanleggen in een bepaalde houding. Maar die kan dus ook kijken of er een fysiek beletsel is (lipriempje etc.) waardoor 't minder goed gaat. Droomvoeding is aanleggen als je kindje slaapt. Omdat ze dan vaak heel ontspannen zijn, wil 't nog wel eens dat een kindje dan wel lekker aanhapt en drinkt. Sterkte en succes. En heus, blijf niet te lang tobben, zou zonde zijn als 't mislukt, terwijl je wilt voeden. En een lactatiekundige kan echt een hoop advies geven.
Droomvoeding wordt het meestal automatisch al omdat ze normaal aan de borst in slaap valt. Maar is een goede tip! Gaan we proberen! Lactatiekundige was ik zelf ook aan het denken, maar ga er nu wel meer spoed achter zetten. 😊 Tongriempje is in de eerste week na geboorte al geknipt. Ze had een te kort tongriempje, maar dronk verder uitstekend, na het knippen is dat alleen maar verbeterd, met als resultaat dat ze nu een lekkere mollige baby is. Vandaar dat ik me ook niet zo'n zorgen maakte de afgelopen dagen als ze een keer wat minder goed of minder lang dronk. Bedankt voor je tip!
Hi Sunine, Ik heb nog even nagedacht. Soms hebben kindjes er last van rond de 12 weken dat het zuigreflex verdwijnt. Ze willen dan wel, maar lijken niet meer te weten hoe het moet. Behalve als ze dus half slapen (doorbloeding). Misschien heb je hier nog wat aan. Vaak helpt het ze dan wat slaperig de borst te bieden dan gaat het toch nog een beetje automatisch. Gr iris