iemand tips

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamstefanie, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamstefanie

31 aug 2011
    45
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Hallo

ik heb een zoontje van drie jaar oud en een dochter van 1 jaar

mijn zoontje zit op de peuterspeelzaal en sprak me vandaag aan met dat sem mmoeitehheeft om met bbijvoorbeeld: hij wil altijd op de blauwe stoel zzitten en gaat er een ander kindje opzitten dan gaat hij hhuilen en wil niet op.een gele of rode. of als ze buiten spelen wil hij altijd de blauwe step heeft een ander kindje die eerst dan wil hij ook niks anders gaat hij ook huilen en verdrietig zijn.
    Hij hheeft dus moeite om af te wisselen. hij heeft een strakke Struktur en blijft daarin hhangen.
    thuis heeft hij dat ook met sommige dingen zoals met speelgoed dat egt van hem is of zzijn stoel of plek op de bank en als zijn neefje komt spelen of vriendinnetje heeft hij ook even mmoeite om dat de delen maar dat is nou al stukken minder. (heb iik oooktegen de juf ggezegt)
    het is dan vooral op school dat hij daarin erg bblijft hangen en nou gaat de juf erover nadenken hoe we dat zouden kunnen aanpakken

dus sta open voor tips en ideeën

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier hebben we hem geleerd te ruilen. Dus hij moet wachten op zijn beurt en dan mag hij iets anders gaan zoeken waarmee het kindje dan mss wil ruilen. Nu begint hij ook wel eens aan te lopen tegen het feit dat niet alle kindjes willen ruilen, maar daar moet hij ook mee leren omgaan.
    Veel uitleggen, dag in dag uit.

Overigens valt het mij op dat veel kindjes gewoon bereid zijn tot ruilen, zeker als ze dat thuis ook geleerd hebben.

Deel Deze Pagina