Vraag ik teveel van mijn dreumes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Edith1987, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hi dames,

Mijn dochter is 20 maanden, maar steekt nog ALLES in haar mond! Speelgoed heb ik geen problemen mee, maar ze neemt ook gerust een hap zand in de zandbak. Ze vindt dit zelf ook vreselijk vies, komt kokhalzend naar me toe, maar blijft het doen. Ik heb al 100x gezegd 'zand is om mee te spelen, NIET om te eten. Bah!' Is ze nog te jong om hier naar te luisteren denken jullie? Ze blijft het nl gewoon iedere keer weer doen! Ook als ik erop sta te kijken en er iets van zeg.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik vind niet dat je teveel vraagt. Met 20 maanden moeten ze dat echt wel snappen. Als het thuis gebeurt zou ik de zandbak dicht doen.

3. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Het is echt dreumes-eigen hoor, de wereld leren kennen met je mond. Ook de vieze dingen. En dat past nog heel goed bij 20 maanden. Ik denk niet zozeer dat je teveel vraagt, wel dat je je mag realiseren dat dit geen 'stout gedrag' is, maar dat het er bij hoort.

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Volgens mij is de neiging om dingen in je mond te willen stoppen tot 3 jaar nog wel normaal. Zou wel proberen om het af te leren, zoals je nu ook al doet, maar ik denk niet dat je al te snel resultaat moet verwachten ;)

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mijn zoontje van 15 maanden snapt het erg goed als ik zeg dat hij iets niet in zijn mond moet stoppen. Neemt niet weg dat hij het na een paar minuten weer doet. Gaat vanzelf wel over.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Zeker niet te jong.
    Hier va 10 mnd stopte ze niets. Maar ik bleef van geboorte af zeggen dat het niet mag.

Ik zou gewoon nee blijven herhalen meer kan je ook niet doen

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Dit dus!
    Hier stak ze ook van alles in haar mond op die leeftijd.
    Sterker nog, het viel me een paar dagen geleden pas op dat ze het 'opeens' niet meer doet.
    En mijn dochter is nu 26 maanden.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft nooit dingen in haar mond gestopt. Maar tegenwoordig doet ze het soms expres (als ik b.v. zeg dat ze niet aan haar schoenzolen moet pulken omdat dat vies is, stopt ze opeens haar schoen in haar mond. grrr). Ik probeer haar maar tijdig af te leiden met iets anders, want als ik er wat van zeg maakt ze er een spelletje van en gaat het meteen 1000x doen.

Ze is 23 maanden, en 'vies' is sowieso erg interessant, ook expres teveel brood in de mond stoppen zodat ze bijna stikt. Duizelig ook (1000x rondraaien en dan omvallen enzo).

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier heeft ze het ook lang gedaan en soms nog wel eens. Blijven corrigeren en uitleggen waarom het niet mag. Maar soms heel irritant haha.

10. Ja en nee :p

Mijn ervaring is in elk geval: zelfs al begrijpen ze dat het niet mag en al begrijpen ze de gevolgen als ze het wél doen, dan alsnog gebeuren er wel eens dingen die je hebt verboden. Daar zijn het dreumessen voor ;)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Dingen in je mond stoppen of zand eten vind ik ook wel 2 verschillenden. Iets in je mond stoppen gebeurd op een oudere leeftijd ook nog wel...maar dat is meer een trekje als iemand afwezig is bv. Maar elke dreumes vam 20 maanden moet wel weten dat je geen zand kunt eten.

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden en stopt ook nog steeds alles in haar mond, dus ook van alles uit de tuin. Niks helpt. Misschien doet ze het juist ook wel om aandacht te trekken?

13. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier heeft ze ook nog heel lang dingen in haar mond gestopt, ik zei altijd dat ze die fase had overgeslagen en hem nu maar geïntroduceerd had.....ze snapte heus wel dat het niet mocht als ik het zei, maar toch wou ze het proberen te 'proeven'.... maar ze heeft er wel van geleerd en weet wat wel en niet kan. Dat heeft nog steeds dat ze alles wil proberen met eten, ook als ik zeg dat het niet lekker is (trekt bijvoorbeeld gele aardbeien van de plant, want tja een aardbei kun je eten hihi). Ze is razend op zure dingen, eet overal atjar bij en gek op zure haring (ivm zout koop ik dat nooit, maar op de markt proeft ze het gewoon) en augurk . Ze bijt zonder problemen in een citroen om te proeven. schud dan haar hoofd en zegt zuur en wil vervolgens nog een keer ervaren. Ze noemt 'eten' ook gewoon 'proeven'. Ze is denk ik gewoon hoog-sensitief op smaak

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Bedankt voor jullie reacties! Vanmorgen weer een poging gewaagd en nu ging het heel goed! Ze heeft maar 1x 'geproefd' :) Moet zeggen dat ik er nu ook minder op gefocust was, dus is misschien ook wel een aandacht-dingetje!

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja hier werd zelden tot nooit wat in dr mond gestopt
    en zand al helemaal niet... brrr dat is vies.

maar... als ik zo om me heen kijk zie ik heel wat dreumesen nog gewoon van alles en nog wat in hun mond stoppen..
    inclusief er achter aan rennende ouders die uitleggen voor de 100ste keer dat je dat niet mag eten...

ik zou proberen vol te houden.. en als je het zat bent desnoods die zandbak even een uurtje dicht doen met de mededeling dat de zandbak nu even dicht gaat omdat zand niet is om te eten maar om te spelen.

heb je ook even rust :)
    dat je het moet blijven herhalen.. betekent niet dat je dr steeds in de zandbak hoeft te zetten natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina