Help!..Wie verstand van progesteron...?

Discussion in 'MMM clubs' started by happy2012, May 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

Jan 2, 2012
    333
    18
    18
    Lieve dames,

Tussen jullie zit vast iemand die mij meer kan vertellen over progesteron en dan vooral wanneer en of het ziekenhuis hier iets mee doet en wat dan?!

Ik heb nu 'al' 2 MA gehad en een mk. Mijn gevoel zegt wel eens dat mijn progesteronwaardes het af laten weten (puur gevoel), omdat het steeds rond de 6 a 8 weken mis gaat.
    Het ziekenhuis zegt niet op dit hormoon te testen omdat er geen vaste waardes van bekend zijn en ze daar eigenlijk nooit naar kijken.:(

Toch zie ik op dit forum wel dames die progesteron onderzoeken krijgen of iets in de vorm van utrogestan (zeg ik dat goed?) krijgen.
    Dus ik vind dat een vreemd verhaal. Zeker omdat het, voor zover ik weet, een belangrijk hormoon is om de beginnende zw. in stand te houden.

Dus wanneer schrijft een arts dit voor? Is het echt zo dat er weinig toegevoegde waarde is om hiernaar te kijken? en heeft het consequenties voor t kindje?

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen, wil mij graag verder voorbereiden op t volgende gesprek tijdens t herhaalde miskramen spreekuur.

Heel erg dank voor jullie antwoord!!

Share This Page