Zwanger ondanks 'er (te)veel mee bezig zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 1979kik, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hoi
    Ik zit ondertussen in ronde 10 voor een eerste beebje en krijg hoe langer hoe meer te horen dat "ik er niet zoveel mee bezig moet zijn".
    Ja 1.zou ik niet weten HOE je dat doet?
    2.de eerste maanden ging dat nog maar na 10 maanden word ik wel ongeduldig en soms ongerust.
    Daarom zou ik willen vragen of er toch dames zijn die hier op een natuurllijke zwanger zijn geworden ondanks het feit dat ze van zichzelf vinden dat ze er toch veel mee bezig waren?
    Ik hoor het graag!
    knuff

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Meid ik denk dat het een fabel is dat je niet zwanger kan raken als je er (te) veel mee bezig ben hoor!

Met IVF of IUI ben je alleen maar bezig met zwanger worden en is er bijna geen tijd om aan andere dingen te denken en daar worden heeeeeel veel vrouwen zwanger mee.

Ovulatie testen doen, temperaturen enz zijn allemaal normale dingen en je bent er mee bezig!

Dus geen drukte maken daar over hoor! Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel lukt!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Oja, bij ons is die vraag ook heel vaak gesteld..........zijn jullie er gewoon niet te veel mee bezig???

Nou wij waren er echt niet elke maand intensief mee bezig hoor!
    En op vakantie had ik vaak mn eisprong en geen succes: ook zo'n fabel :(
    We zijn verhuist naar een kleiner huis: ook zo'n fabel......en weer geen succes
    we raakten tegelijk onze baan kwijt: dna heb je ook wel wat anders aan je hoofd als een zwangerschap: je raad het al........weer geen succes

hihi wij hebben heel wat fabels uit de wereld geholpen hoor :D

4. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Hey meis
    Je verhaal doet me deugd!
    Vind het super voor je dat je een meisje verwacht!
    groetjes!!

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik wordt zo moe van die mensen die zeggen dat je er te veel mee bezig bent of lekker op vakantie moet gaan. Zo dom gedacht, terwijl ze het eigenlijk goed bedoelen. Statistisch gezien doe je er een jaar over om zwanger te worden. Als je tussen deze rondes zwanger wordt is het dus gewoon van geluk spreken.

Ik heb je topics trouwens verplaatst naar zwanger worden. Hij stond nu in het felicitatietopic, ik ben zwanger.

Succes meis.

Groetjes
    Elvira
    moderator

6. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tuuuuuurlijk kan je dan gewoon zwanger worden. Ik was zo enorm mega gefrustreerd na mn miskraam dat ik echt énorm bezig was. Eerste maand met 100 ovulatietestjes, ieder krampje voelde ik etc etc. Werd wel gewoon zwanger hoor!

Vind het een beetje een domme opmerking aan iemand die zwanger wil worden: gewoon niet aan denken.
    Ja, zo ken ik er nog 10.
    Denk nu even níet aan roze olifanjes...

Juist. Roze olifantjes.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ermee bezig zijn betekent niet dat je minder snel zwanger zou zijn. Dat is een fabeltje en slaat werkelijk nergens op. Anders zouden meiden die in de mm zitten, echt nooit zwanger worden. Het moet natuurlijk geen obsessie worden, dat is niet gezond. Maar dat zul je zelf het beste aanvoelen.

Klussen tijdens de vruchtbare dagen en voor de rest een hoop afleiding zoeken, vooral tijdens de wachtweken. Succes!

8. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi

Wij zijn op een natuurlijk manier in ronde 9 zwanger geraakt.
    Ik begon toen ook wel eens te twijfelen hoor van: lukt het bij ons wel.
    Helemaal omdat je dan juist in je omgeving hoort en ziet dat iedereen zwanger is.
    Maar wij moesten toch gewoon iets meer geduld hebben.
    Maar ik ben er elke ronde mee bezig geweest. Ik heb geen een ronde gedacht: zo, en nu ben ik er klaar mee. Dat kon ik gewoon niet.
    Ook in ronde 9 was ik er erg mee bezig.
    Ik had me al helemaal voorbereid dat ik niet zwanger zou zijn en had voor de volgende ronde ovluatietesten gekocht en teunisbloemoliecapsules.
    Nou en toen was het ineens raak!!

Heel veel succes!! En laat je de kop niet gek maken!!

Je lichaam denkt heus niet: mmmm, zij is er zoveel mee bezig, zij mag nog niet zwanger raken!

Dus luister niet naar bakerpraatjes!!

Liefs Jelisa

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Als je eenmaal die wens hebt, ben je er gewoon mee bezig. Dat kun je gewoon niet uitschakelen. En er teveel mee bezig zijn is volgens mij echt geen beletsel om zwanger te worden hoor. Er zijn veel factoren die daar mee te maken kunnen hebben maar dat is er niet 1 van. Je kunt gewoon de dikke pech hebben dat het lang duurt en/of niet vanzelf gaat. Ik hoop dat het voor jou alsnog snel raak is!

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    wat een dooddoener he!
    Nou na 15 rondes ( en een prille miskraam) zaten wij ondertussen al bij de gyn omdat hubbies zwemmertjes misschien niet zo in orde waren en toen was het toch raak.
    Ik was er echt heel veel mee bezig en gewoon dus zwanger.

Wel was ik bij Fleur een maand na het stoppen met de pil zwanger. Was echt stomverbaasd dat het nu wel zo snel ging.

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Kan soms zo boos worden op mensen die het beter weten..
    Bah.. zelfs mijn famillie die weten dat we in de mmm zitten vraagt wel eens of we niet eens op vakantie moeten.. Ja.. uh.. waarom?
    "ja, dan lukt het misschien wel".. Nou het antwoord is NEE, zo'n vakantie veranderd niets aan mijn vruchtbaarheid!

12. Skye

Skye Niet meer actief

Nou echt respect voor de dames die nu al zolang bezig zijn. Ik was in de eerste ronde zwanger en ik was er echt al gigantisch mee bezig. Elke dag dacht ik er wel een keertje aan, elk gek ding dat ik voelde moest een teken zijn, voor mijn gevoel. Al 3x getest voordat het uberhaubt kon en tja toen eindelijk mijn NOD er was, toen liep ik na de test echt zwaar teleurgesteld weg omdat er geen tweede streepje was. Tot mijn man uit bed kwam en zei dat er toch wel degelijk een streepje stond. Ik was weer te ongeduldig. Kan je nagaan, dan ben ik zelfs in een ronde zwanger geraakt en kijk hoe erg ik er toen al mee bezig was. Het kan niet, dat je er niet mee bezig bent. Succes met zwanger worden!!!

13. Tese

Tese Niet meer actief

Jullie zullen het wel niet willen horen maar ik heb hier toch 3 voorbeelden die het tegendeel bewijzen.

*Mijn schoonzus werd maar niet zwanger en had uiteindelijk na anderhalf jaar een afspraak gemaakt met de gyn. Toen ze uiteindelijk bij de gyn kwamen was ze zwanger. Gyn zei: Dat gebeurd zo vaak. Mensen weten dat ze geholpen gaan worden en ontspannen daardoor wat meer en voordat ze bij hun eerste afspraak arriveren zijn ze zwanger!

*2e voorbeeld is mijn beste vriendin. Zij was al ruim 2 jaar bezig en de gyn kon geen bijzondere afwijkingen vinden bij haar en dr man. Ze zou er teveel mee beziig zijn. Ze reageerde precies zoals jullie: leuk gezegd maar hoe doe je dat dan? Er niet mee bezig zijn? Uiteindelijk waren ze het zo zat dat ze het toch naast hun neer kon leggen en een paar maanden pauze gingen inlassen omdat dit hun relatie ging kosten. Ze gingen op vakantie en ze kwam zwanger terug!

*Voorbeeld 3: Een vriendin van me had niet zo vaak een ovulatie dus dan is het zowieso al moeilijk. Eigenlijk was het voor haar onmogelijk om zwanger te raken. Toch de mmm in. Ze kreeg medicijnen, moest vaak het ziekenhuis in en moest als de dokter zei: NU dan moesten ze vrijen. Uiteindelijk ging het moeten ze steeds meer tegen staan en besloten ook een pauze in te lassen. En ondanks dat het voor hun onmogelijk was om zonder medicijnen zwanger te raken waren ze toch zwanger!!! Een wonder dus.

Nou snap ik heel goed wat jullie bedoelen hoor! Leg het maar naast je neer en ben er niet zoveel mee bezig. Ja ja probeer dat maar. Alsof dat gaat! Maar ik hoop ook dat jullie een beetje hoop putten uit deze 3 vrouwen hierboven.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik geloof niet in dat teveel bezig zijn ermee..

als er iemand gefocussed kan zijn op zwanger worden dan ben ik het wel... 24/7 je druk maken over je leeftijd, 3 keer per dag piepelen over ovutest, en dan nog 100 keer kijken per dag of die posi is of niet.. dan nog het klussen erbij.. de weken na de eisprong, het veeeeeeeeeeeel te vroeg testen etc..de tijd dat ik niet aan het vrijen was zat ik geplakt aan dit forum en andere hoewordikzwangerpagina's . en toch gewoon zwanger worden..

ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken dat mijn hoofdje invloed heeft op mijn ei en zijn zaadje.. die vinden elkaar en denken dan .. ieksssssss... ze denkt eraan.. deze maand dus maar niet hoor?
    Gemiddeld staat er gewoon een jaar voor.. dat houdt in dat het bij de ene binnen 1 maand raak is.. en bij een ander pas na 2 jaar..

de 3 bovenstaande voorbeelden vind ik meer op toeval berusten dat ze zwanger zijn geraakt op vakanties/tijdens pauzes... dan dat er bewezen wordt dat niet teveel er mee bezig zijn het tegen zou werken. Waarschijnlijk zijn ze juist door vakantie/of door wegvallen van het moeten vrijen veel ontspannender geweest, waarschijnlijk ook vaker sex gehad door het ontspannen sfeertje en op die manier was het raak.

15. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Iemand anders schreef op dit forum:

Als niet aan zwanger zijn denken de oplossing zou zijn zouden er geen vruchtbaarheidsklinieken bestaan!

En daar sluit ik me bij aan.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het is toch echt zo dat een teveel aan stresshormoon de kans op een zwangerschap verkleint!! google er maar eens op. maar dan gaat het wel over stress in het algemeen, niet zozeer het teveel bezig zijn met zwanger raken.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wel of niet teveel mee bezig zijn? Als je besluit ervoor te gaan ben je er gewoon mee bezig of je nu wilt of niet. Ik moest tempraturen toen we begonnen en heb 5 maanden met een thermometer in bed gelegen iedere ochtend.
    Het toeval wil dat net de maand dat ik een afspraak maakte voor terug te gaan naar de gyn en het praktisch op had gegeven v.w mijn situatie, ik spontaan zwanger bleek.

18. Mythos

Mythos Lid

29 aug 2009
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker laten kletsen hoor, ze bedoelen het misschien wel goed maar ze verplaatsen zich niet in de persoon. Als je een wens voor een kindje hebt dan is het logisch om daar mee bezig te zijn, ik zou ook niet weten hoe je dat zomaar zou kunnen vergeten zoiets moois want laten we eerlijk zijn, het is toch prachtig dat zoiets tussen 2 personen kan ontstaan! Veel succes meid!

19. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    België
    Bedankt voor alle reacties!
    Het antwoord zal wel ergens tussenin zitten ...
    Aan de ene kant hoor je idd veel van die verhalen van zwangerschap in de foertmaand of na vakantie enz.
    Maar ik hoor ze liever niet want ;
    -geeft mij het gevoel dat ik abnormaal bezig ben terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet vind van mezelf
    -ik iemand ben die de dingen niet zomaar zo-zo kan laten, ik wil een kind en dan vrij ik op de vruchtbare dagen, tel ik af naar de NOD..
    Het feit dat mensen aangeven dat dit belemmerend 'kan' werken geeft me een heel rot gevoel want dat zou willen zeggen dat een zwangerschap niet voor snel zal zijn want ik verander zomaar niet hoor.

Mijn gyne heeft me gezegd dat het iets is dat onterecht in devolksmond wordt verteld.
    Hij zei me "meid als je zwanger wil worden , moet je er wat mee bezig zijn of het lukt niet" je moet zien wanneer je vruchtbaar bent en regelmatig vrijen in die periode.
    En idd mijn man en ik hebben helemaal geen hoge vrijfrequentie...dat is geen probleem omdat we dat beiden niet erg vinden.
    Maar als ik het aan het spontane vrijen moet laten afhangen..kan ik wachten tot ik een ons weeg..
    Gyne zei ook nog dat als je er obsessief mee bezig bent dat je zodanig veel stress hebt dat je cyclus verstoord raakt..het dan invloed kan hebben.
    Dus ik word er nog altijd horendol van wat weet nog steeds niet hoe je dat doet "er niet mee bezig zijn" heb er idd ook zo een "roze olifantjes-gevoel bij".
    Het blijft een moeilijke.
    Maar als iemand het tegen me zegt voel ik me heel verdrietig want het voelt net alsof ze zeggen "zolang je denkt zoals je nu denkt en doet wat je nu doet en voelt wat je nu voelt wordt je NIET zwanger"...:(

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou me er niks van aantrekken, want het slaat nergens op. Ik ken menigeen die behoorlijk in de stress zat, over het zwanger worden zelf of over andere dingen. En die zijn toch echt zwanger geworden! Stress wordt nogal snel als reden of excuus gebruikt. Niet naar luisteren! Heel veel succes met zwanger worden, ik hoop dat het snel lukt!

Deel Deze Pagina