kinderbijslag enz

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tord, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Goeiemorgen,

ik hoorde van de week dat er een financiele maandelijkse bijdrage (van de overheid) is voor moeders die niet werken. Ik had hier niet eerder van gehoord, weet iemand waar ik dit kan aanvragen of navragen?
    Dan was ik verder nog benieuwd welke andere bijdrages er zijn, naast de "gewone" kinderbijslag. Ik ben eens aan het bekijken of het loont om te gaan werken, en dan kinderopvang te nemen, maar misschien is het bijna net zo goedkoop, of duur, om thuis te blijven.

Dank jullie wel weer :)

2. adi

adi Niet meer actief

kijk even op Toeslagen.nl

Als je man werkt en goed verdient, krijg je al die bijdrages niet hoor.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat Adi zegt. Als je alleenstaand bent kun je nog wel andere toeslagen aanvragen, maar als je een werkende partner hebt krijg je naast je kinderbijslag en eventuele kinderopvangtoeslag meestal verder niks.

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Er is ook eens een keer wat in het leven geroepen voor mensen die wel werken nl. de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Dus voor diegene die dat nog niet wist alles is terug te vinden op de site van de belastingdienst.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben nog geen opvangtoeslag aangevraagd, dus als ik de kosten voor kdv van mn nettoloon afhaal, en dan t restant deel door t gewerkte aantal uur dan heb ik een uurloon waarvan ik zou schrikken... Maar t plezier, de voldoening van t werk, de gezellige contacten met cliënten doen heel veel goed..

Ook ben ik geen huismus, ben ik al achter gekomen.. ( nu wonen wij niet in een dorp, en t dorp waar we bijhoren heeft geen enkele voorziening... anders was t misschien wel anders geweest hoor)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Maar waarom heb je geen opvangtoeslag aangevraagt dan? Heb je toch gewoon recht op?

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Klopt... Maar mn man wil wachten tot hij zn bedrijfsgegevens over 2010 compleet heeft, hij is zelfstandig ondernemer..

Hij vind t geen probleem een rekening van 319 euro te betalen..

Ik had ook zoiets van "oh.. moeten we ff doen.." maar hij wil dus wachten..

Deel Deze Pagina