Bloeding.. Kan iemand me uitleggen wat het is? HELP!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chocomam, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, k had een vraag. Afgelopen weekend had ik mijn innesteling moeten hebben. De 23 ste kreeg ik een bloeding en kreeg krampen.. Veel bloed verlies, diaree, buikkrampen, pijn in onder rug en moe.
    K heb vandaag ook nog een bloeding maar een beetj minder en het is bruin. Ik heb dus twee dagen bloed. Maar constant. Is dat ook zo met innesteling? Lijkt t op menstruatie?
    Ik moest pas zes maart ongesteld worden. Heb een cyclus van 42 dagen. Ben ik nu zwanger? Wanneer kan ik een test doen? K ben nu niet meer zo misselijk en voel me eigenlijk wel prima op een paar buikkrampen na. Kan iemand me helpen? Heb je hetzelfde? :$:(

2. fafa

fafa Niet meer actief

hmmm, hoelang ben je al van de pil af? (als je die hiervoor gebruikte) oftewel: hoe zeker weet je dat je cyclus stabiel 42 dagen is? 2 a 3 dagen bloedverlies klinkt mij namelijk eerder als een menstruatie dan een innesteling. Dan zou je deze keer een cyclus van 31 dagen hebben als ik correct tel... dat lijkt mij de meeste logische verklaring.

3. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh ok.. Ik zal je ff mijn wiskunde berekening vertellen.. Hihihi.. 14 dec 09 ben k gestopt met d pil. 24 jan 10 bn k ongesteld geworden. Dat was een cyclus van 42 dagen. Ik heb ook die etos zwanger worden pillen geslikt. Dit is mijn tweede cyclus. Ik ben dus na de laatste menstruatie nu 23 feb 10 weer gaan bloeden. Deze bloeding duurde 3 dagen. Die vorige bloeding duurde 6 dagen..
    Als k die 42 dagen aan hou dan zou k dus mijn eisprong afgelopen weekend hebben. K voelde me ook niet zo goed. Klachten als buikpijn, rugpijn, windjes, boeren, pijnlijke ogen enz enz..
    Ik twijfel heel erg. Ik lees dat sommige mensen denken te menstueren n dan tch zwanger zijn. Hoe lang na j ovulatie kan je een innestelingsbloeding krijgen? Mijn bloeding was dus wel snel twee tot drie dagen na de ovulatie.. Maar goed, de natuur kan altyd afwijken van je wiskunde sommen..
    Wat denk j dat t is?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die eerste cyclus is geen cyclus!

Je bent op 14 december 2009 gestopt met de pil. Als het goed is, heb je daarna nog een pilbloeding gehad (die je altijd hebt in de stopweek van de pil). Dit kun je niet tellen als een ECHTE menstruatie.

Je was nog in afwachting van je eerste echte menstruatie. Deze vond plaats op 24 januari 2010. Vanaf deze datum moet je tellen. Vanaf deze datum begon je eerste echte cyclus.

Je bent nu 23 februari 2010 weer gaan bloeden. Dit zou dan het begin van je tweede cyclus zijn. Dus een cyclus van 31 dagen.

Ik denk dus dat het geen innestellingsbloeding is helaas, maar gewoon een menstruatie.

Als je zeker weten je ei wilt vinden, dan zou ik ovulatietestjes gaan gebruiken.

Je kunt natuurlijk altijd testen voor de zekerheid. Maar om teleurstellingen te voorkomen, zou ik gewoon van een menstruatie uitgaan.

5. fafa

fafa Niet meer actief

@Be Happy: Ik ben het met je conclusie eens: dit was gewoon een menstruatie, maar waarom zeg je dat die eerste cyclus geen cyclus was? Je eerste cyclus begint toch gewoon bij de eerste dag van je laatste pilbloeding (en niet je eerste echte menstruatie?)? Als je dan geen pil meer slikt kun je toch gewoon gaan ovuleren, dus is het toch gewoon een cyclus?

@Chocomam: Je lichaam moet er nog aan wennen om zn eigen hormoonhuishouding op gang te brengen/houden; dat je eerste cyclus 42 dagen duurde, wil dus weinig zeggen over hoe het verder verloopt. Je hebt nu dus een cyclus van 42 en een van 31 dagen gehad. Het kan dus zijn dat je onregelmatige cycli houdt, maar het kan ook zijn dat ze nu voortaan allemaal ongeveer 31 dagen gaan duren, of nog korter zelfs. Als je zeker(der) wil weten wanneer je ovulatie is, zou ik idd, zoals be happy zegt ovulatietesten gaan gebruiken.

6. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh oke.. Nu snap k het.. Nu moet k dus gaan testen en kijken wanneer en hoe het allemaal loopt.. K heb nadat k de pil niet meer slikte geen bloeding gehad tot de 24 ste van januari. K was het zat n k dacht van k kan beter nu stoppen met die onzin. En besloot het niet meer te slikken.. Maar ok k zal vanaf nu kijken hoe mijn cyclus zal verlopen. K ga ook van die testen halen. Had k al gedaan maar ze gaven my geen positief teken. Anyway, bedankt voor jullie advies k ben nog maar een leek wat dit betreft. K wil t ook niet aan al mijn naasten gaan vertellen dat we bezig zijn dus vandaar dat k al mijn info van het net haal. Bedankt voor de mening en advies nogmaals..

7. fafa

fafa Niet meer actief

Als je uitgaat van je kortste cyclus zou ik beginnen met ovu-testen vanaf 8 maart. Als die niet positief worden tegen 12 maart heb je toch weer een langere cyclus. Gewoon door blijven testen tot je positief test, en op die dag seks hebben.

Maarehh, mag ik wel zeggen dat "ik kan nu maar beter stoppen met die onzin" me een niet heel goed overwogen keuze lijkt om aan een kind te gaan beginnen :(

8. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok ga k doen.. K bedoelde het niet zo.. We hadden het allang besloten maar k durfde de stap niet te nemen. K merkte wel dat k elke keer wel wou maar niet durfde.. Dus k zei op een goeie dag nu ga k er helemaal voor.. Zo bedoelde k het meer.. Maar bedankt voor je tips.

Groetjes chocomam

Deel Deze Pagina