Het is net of ik hier ineens heel vaak items tegen kom over hoe laten slapen in een peuterbed. Wat ik me eigenlijk afvraag; op welk moment ga je de keuze überhaupt maken voor een dergelijk bed? Dus mijn vraag is niet hoe je dat moet doen, maar vooral; waarom maak je deze keuze? Hoe weet je of je kind er aan toe is? Esmae is net aan 80cm bijvoorbeeld en past voorlopig nog wel in haar ledikant. Ik zou dus voor een peuterbed gaan, omdat ik dat wel grappig zou vinden enzo. Maar dat is vast niet de goede reden
Toen ik mijn jochie met 1 been over de rand betrapte Nou kon hij er nog niet overheen, en gezien zijn aard, zou hij het ook niet doen. Maar ik vond dat wel een grens. Dus toen redelijk snel een nieuw bedje geregeld. Dat was net voor zijn 2e verjaardag. Dus op zijn verjaardag een mooi bed gekregen. Kon ik gelijk het beddengoed vragen als cadeautje Vaak hoor je dat mensen het rond de 2e verjaardag doen. Of als nr 2 op komst is, en de baby in het ledikant mag. Zelf vond ik die 2 jaar wel fijn. Op die leeftijd vond ik het niet meer zo eng als hij alleen door de kamer zou zwerven 's nachts. En ik kom hem ook makkelijk duidelijk maken, dat hij in zijn bedje moest blijven liggen om te slapen.
Toen ik me helemaal het lazerus schrok van een klap en bleek dat mijn zoontje uit het ledikant was geklommen/gevallen. (met winterslaapzak aan). Meestal doen ze dit maar 1 keer werd mij verteld. Nou 2 dagen later hetzelfde verhaal en die dag nog heb ik het peuterbed opgezet en het ledikant opgeruimd.
inderdaad zodra ze door hebben dat ze uit ledikant kunnen klimmen. hier is dat gelukkig nog niet zo. maar rond zijn 2de verjaardag zal hij wel een ander bed krijgen (geen peuter bed, vind ik weggegooid geld) hoop eind van het jaar een 2de uk erbij te hebben, en anders ebgin volgend jaar. dus met kerst zou eventueel ook nog wel een optie zijn. maar hier gaan we rond zijn 2de verjaardag dus over. kan ie alvast wennen dat het bruusje niet zijn bedje 'jat'
Hoi, Wij hebben er voor gekozen, ergens noodgedwongen om de oudste in het grote bed te leggen toen hij bijna 2 werd. Hij kreeg er een zusje bij. Wij hebben de keuze gemaakt om meteen een 1 persoonsbed te kopen en niet een peuterbed. Ik vind het persoonlijk sonde van het geld om een peuterbed te kopen. Zie hier het nut niet zo van in. Onze zoon is meteen in het grote bed gaan slapen en dit ging heel goed. We hebben er wel zo'n verhoogde zijkant aan laten maken. Met en inkeping om in en uit te stappen