waterpokken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gerlinde, Feb 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerlinde

gerlinde Actief lid

Oct 13, 2010
    179
    2
    18
    heb een vraagje over waterpokken het zit zo
    een neefje van ons heeft waterpokken sinds 4 dagen en nu hebben we morgen verjaardag waar hij ook komt
    nu twijfel ik of ik wel moet gaan met mijn zoontje ivb met besmeting
    hun zeggen dat het wel kan dat hij het beter nu kan krijgen dan later dat hij er dan zieker van wordt maar om hem nu extra te laten besmetten vind ik wel ver gaan

nu wil ik weten wat zouden jullie doen gaan of niet

en kunnen de ouders van dat kind ook mijn kind besmetten

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

May 7, 2006
    415
    1
    0
    hoe oud is hij

3. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Als je zoontje onder een jaar is, dan kan hij het later nogmaals krijgen en dan zou ik ervoor kiezen om niet te gaan.

4. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar als ze bijna een jaar is zou ik gaan.
    Waterpokken is erg besmettelijk, maar wil niet zeggen dat je kindje ook de waterpokken krijgt. Ook al is je kindje in aanraking is geweest met een kindje dat het wel heeft.
    Is je kindje nog erg jong. Dan zou ik ervoor kiezen om niet te gaan.

5. Als je zoontje 1 jaar of ouder is zou ik zeker wel gewoon gaan ja. Je kan het uiteindelijk toch niet vermijden, en op het kinderdagverblijf of de peuterspeelzalen komt ie het anders ook wel tegen; ik geloof dat het ook aardig heerst nu.
    Als ik eerder iemand met waterpokken had gekend was ik er ook met Jelle heen gegaan; nu kreeg hij het net toen ons dochtertje geboren was, en heeft ie haar aangestoken. Nu heeft zij dus voor haar derde maand al waterpokken gehad, en zal ze het vast nog een keertje krijgen.
    Achteraf was het dus beter geweest als ie het al eerder gehad had.

Kortom; het klinkt wel een beetje gek ja, je kind 'laten besmetten'... maar ik zou er niet thuis om blijven dus.

6. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik ben toevallig pas op zoek geweest naar informatie over waterpokken omdat het hier op de opvang heerst en ik zelf zwanger ben. Gelukkig heb ik het al lang gehad dus is dat geen probleem.

Kennelijk kun je waterpokken zo ongeveer overal en altijd oplopen, dus hij ontkomt er waarschijnlijk niet aan. Het is ook al besmettelijk voordat je blaasjes krijgt.
    Je hoeft je kind ook niet thuis te houden van de opvang met waterpokken, alleen als het zich ziek voelt natuurlijk.

Onze kleine vent (19 maanden) heeft het nu dus ook, in totaal heeft hij 5 blaasjes gehad en dat was het! Misschien krijgt hij het later nog een keertje omdat het nu zo mild verloopt maar als je een gezond kind hebt is het niks om je druk over te maken;)

Het heerst trouwens op veel plaatsen hoorde ik, hier in Tilburg maar ook in Arnhem op de peuterspeelzaal waar m'n moeder werkt.

7. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    mijn dochtertje heeft het nu ook en is er goed ziek van. Hoge koorts, weinig eetlust, ze geeft af en toe over van de koorts. En heeft behoorlijk veel pokjes helaas. Dus van een milde variant hier geen sprake!

Maar ja, lekker vertroetelen en soms een zetpilletje tegen de koorts. Eten maak ik me nu niet zo druk om, als ze maar drinkt.

Maar ff ontopic, het is een afweging die je moet maken. Maar in principe kan je kindje het overal oplopen. Het ligt er ook een beetje aan hoe oud je kindje is.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als je kindje onder het jaar zou zijn, zou ik het niet dan. Misschien dan afspreken dat jullie 's ochtends gaan, en zij 's middags?

Boven het jaar, zou ik gewoon gaan. Ze moeten het ooit eens krijgen. En dat het jochie het heeft, wil niet zeggen dat hij jullie kindje gaat besmetten.
    Mijn zoontje heeft bij de voorlaatste waterpokgolf op het KDV niks gekregen (was toen 2,5). Terwijl er genoeg kindjes op zijn groep met pokjes liepen (1e dag van ontdekking, of als ze bijna ingedroogd waren).
    De laatste waterpokgolf op het KDV heeft hij zelf gestart. Geen idee waar hij het vandaan heeft, want geen andere kindjes gezien de week daarvoor met pokken. Maar toch kreeg hij het..

Share This Page